gfxgfx
 
Please login or register.

Login with username, password and session length
logo
 
gfx gfx
gfxgfx
 



Updates
Latest oscam all images 11756 (update) 28-03-2024
Vu+ Pur E2 7.3 & 7.4 (update) 19-03-2024
Dreambox Pur E2 7.3 (DM 900 & 920) (update) 19-03-2024
LuxSat Key Files update by MOHAMED_OS 18-03-2024


Donation also possible by bank transfer Click here
Your donation will help keep the site running
To view all topics you must be registered and logged in
 
gfx gfx
gfx
72179 Posts in 11153 Topics by 6350 Members - Latest Member: Ghassemi March 28, 2024, 03:46:15 PM
*
gfx* Home | Help | Login | Register | Home | Contact | Translation | gfx
gfx
LuxSat Satellite  |  Satelliet Abonnementen  |  Canal Digitaal  |  Problemen met CD en Vantage 1100S
gfx
gfxgfx
 

Author Topic: Problemen met CD en Vantage 1100S  (Read 5530 times)

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

RamonB

  • Guest
Problemen met CD en Vantage 1100S
« on: June 13, 2014, 01:11:04 PM »
Hallo,

Mijn naam is Ramon. 5 jaar geleden zijn mijn vrouw en ik verhuisd naar Duitsland waar wij 50 km over de grens wonen. Voor ons vertrek hebben wij een Canal Digitaal abonnement afgesloten met, op aanraden van de winkel Astrasat een Vantage 1100S. Dit zorgde er voor dat wij in Duitsland gewoon Nederlandse TV konden blijven kijken. Dit maakte ons wel min of meer afhankelijk van de grillen van Canal Digitaal. We hebben inmiddels menig zenderlijstwijziging doorstaan maar lopen nu tegen een probleem aan. Volgens mij is het een softwareprobleem maar de originele Duitse firmware van Vantage is blijkbaar niet ingericht op Canal Digitaal.

Met het overstappen van Veronica en RTL 8 op HD bleven deze zenders bij mij op zwart. Het leek mij verstandig een firmware update te doen (van de firmasite van Vantage) maar dit zorgde ervoor dat alle Canal Digitaal zenders het niet meer deden (gecodeerd programma). Een telefoontje aan Astrasat hielp ook niet veel. Het antwoord was "we zijn niet zo bekend met de apparaten van Vantage". Ik zou nog een fabrieksinstelling kunnen proberen. Ook dit heeft niet geholpen. Er zou nog iets kunnen zijn met de software van de Cardreader. Nou gaat mijn kennis van de satteliet materie niet heel ver.

Vandaag mijn vraag aan jullie of jullie een probleem herkennen en een oplossing voor mij hebben. Zou leuk zijn als we vanavond het Nederlands Elftal nog kunnen zien voetballen!

Alvast bedankt!

Gr. Ramon

Offline Kanus

  • Platina Member
  • *
  • Posts: 2437
  • Country: nl
Re: Problemen met CD en Vantage 1100S
« Reply #1 on: June 13, 2014, 01:39:12 PM »
op aanraden van de winkel Astrasat een Vantage 1100S.
Een telefoontje aan Astrasat hielp ook niet veel. Het antwoord was "we zijn niet zo bekend met de apparaten van Vantage".

Met het overstappen van Veronica en RTL 8 op HD bleven deze zenders bij mij op zwart.

Ten eerste...leuk zo'n winkel  :D  eerst iets aanraden ( verkopen dus) en dan zeggen dat ze er geen ballen verstand van hebben als er problemen zijn.
Nu ken ik die decoder ook niet....maar ik heb hem jou dan ook niet aangeraden...hahaha

CD heeft idd heel veel zenderwissels....het makkelijkste is om die zelf handmatig aan te passen in jou zenderlijst, want dan weet je altijd waar je mee bezig bent.
Men heeft nu b.v. de mpeg4 decodering van de HD zenders....en ook veel SD zenders hebben deze codering nu
Voor een HD decoder moet dat ook geen probleem zijn.....maar ze zijn nu ook in 8PSK die HD zenders dus.
Kan je in zo'n Vantage ook de zenderinfo zien wat die frec nu precies zijn ???

Vroeger was alles dus QPSK en dat moet nu dus voor het meeste 8PSK zijn.
Of misschien is je CI module ( waar je kaartje in moet) niet meer up2date  of verouderd  :P :P :P :P

In ieder geval kan je altijd nog het voetbal zien vanavond, want de Duitsers zenden dat natuurlijk ook uit.  :cool:

****
p.s. ik ken die decoder dus niet, maar heb je dan niet te maken met de software updates van die fabrikant zelf ???
Na 5 jaar moet je daar dus ook niet veel meer op rekenen, want ze hebben dan b.v. nieuwe modellen en die oude steken ze geen energie meer in.

Als je ooit besluit een andere decoder te nemen...zou ik een Enigma decoder nemen....b.v. een Dreambox of VU+
dan heb je ook betere ondersteuning op forums zoals deze....en software word onderhouden/vernieuwd door de Image bouwers....die in feite los staan van een fabriek.

RamonB

  • Guest
Re: Problemen met CD en Vantage 1100S
« Reply #2 on: June 13, 2014, 02:12:00 PM »
Bedankt voor je reactie! En dat was precies mijn gedachtegang toen ze zeiden dat ze geen verstand hebben van Vantage.

Dat de cardreader ineens verouderd is denk ik niet. Voordat ik de fabrieksinstellingen had teruggezet waren de SD zenders nog gewoon te ontvangen. Als ik in ieder geval terug kon gaan naar de situatie van voor de fabrieksinstellingen (klinkt tegenstrijdig) ben ik voorlopig al tevreden. Dan kan ik nog wel even zonder de HD zenders en heb ik wat tijd om een nieuwe receiver te gaan zoeken.

Enig idee hoe ik dit voor elkaar kan krijgen?

RamonB

  • Guest
Re: Problemen met CD en Vantage 1100S
« Reply #3 on: June 13, 2014, 02:16:02 PM »
Ik kwam overigens de volgende topic tegen:

software vantage 1100hd
« on: June 26, 2011, 08:28:35 PM »

Er wordt gerefereerd naar een firmware versie die te downloaden zou moeten zijn. Er staat echter niet bij waar deze te downloaden is.

Iemand een idee?


Offline Kanus

  • Platina Member
  • *
  • Posts: 2437
  • Country: nl
Re: Problemen met CD en Vantage 1100S
« Reply #4 on: June 13, 2014, 03:11:08 PM »
En hoe zit het met b.v. de Duitse HD zenders ??? 
Ik noem b.v. de FTA zender  ARTE HD
Die heeft dus gewoon hetzelfde qua frec. instellingen e.d. als een HD zender van CD...dus ook een DVB-S2 en een modulatie van 8PSK

Als je die WEL kan ontvangen kan het dus zomaar wel aan die ( oude  :P )  module van CD liggen....of de software in je decoder die nu moeite heeft met de module.

terug gaan naar hele oude software van decoder heeft dus niet altijd nut, omdat b.v. CD nieuwe software of een nieuwe module vereist.....
m.a.w. dan is je decoder of module gewoon te oud geworden.
Tja en zulke cam modules daarvan is het niet de eerste keer dat die dus zwart beeld geven en een hoop geklooi met de codering e.d.
Ik weet al niet eens welke je nu precies moet hebben....volgens mij zijn die cams met zwarte sticker/wereldbol dus oude cams.

Bij een Enigma decoder heb je dat geklooi ook niet met die modules...steek je je kaart direct in de decoder en gebruik je een softcam....( b.v. de CCcam)

Offline mebo870

  • Administrator
  • Platina Member
  • *
  • Posts: 8360
  • Country: be
    • Listen Hitradio
Re: Problemen met CD en Vantage 1100S
« Reply #5 on: June 13, 2014, 03:18:32 PM »
Het is in elk geval een HD ontvanger, dat is al een zorg minder.

Mag ik eens vragen, de andere zenders zoals nederland 1, RTL 4-5-7 doen die het nog op je box met de kaart?
Want er zijn bij canaldigitaal 2 verschillen in abo,  degenen die kijken naar de SD zenders en de HD zenders.

Dat wordt bepaald door uw smartcard of je al dan niet rechten hebt om te kijken.
Mocht de ontvangst van de gewone Nederland 1 en de RTL's het nog wel doen, volstaat het om een ander abo af te sluiten.

die software waarvan je sprak heb ik gevonden, die staat op hun site.

http://www.vantage-digital.com/hd-receiver/hd-1100s.html#   
The key to happiness
Stay away from idiots

RamonB

  • Guest
Re: Problemen met CD en Vantage 1100S
« Reply #6 on: June 14, 2014, 07:24:15 PM »
Het is nog niet gelukt. Maar wisten jullie dat het Nederlands elftal het een stuk beter doen op ZDF? 1-5 gewonnen van Spanje!

Denk dat wel voor een nieuwe receiver gaan en deze door de ramen van Astrasat.

Bedankt voor jullie reacties!

Offline Kanus

  • Platina Member
  • *
  • Posts: 2437
  • Country: nl
Re: Problemen met CD en Vantage 1100S
« Reply #7 on: June 14, 2014, 09:35:48 PM »
Het is nog niet gelukt. Maar wisten jullie dat het Nederlands elftal het een stuk beter doen op ZDF? 1-5 gewonnen van Spanje!

Denk dat wel voor een nieuwe receiver gaan en deze door de ramen van Astrasat.


dus de FTA zenders kan je wel zien ...als je ZDF kan zien dus.....ben benieuwd...dan moet BVN het ook doen...en wat regionalen ??
kan zijn ook van niet hoor, omdat ondanks dat die FTA zijn TOCH het CD kaartje nog nodig kunnen hebben.

Maar dat ZDF het wel doet, zit volgens mij dan het probleem in de codering...dus je Cam module of in combi van Cam en software van decoder.
Die modules zijn dure krengen...en ondingen waar ja altijd geklooi mee hebt. Ik had eerder een Humax2000HD ( staat al jaren hier nog steeds in de kast )
maar daar moest ook zo'n module in.....een hele dure en originele van CD die mij nog 100 euri heeft gekost heeft daarin zelfs nog nooit gewerkt....dus nooit wat aan gehad aan dat onding.
Btw die hele Humax2000HD was een kat in de zak want HD beeld kon je daar niet op kijken....pfffff ja ik ben in het begin ook in dat soort verkooppraatjes getapt.  :)

Als je voor een nieuwe decoder gaat. kan je beter info op een forum als dit vragen welke voor jou dan geschikt zou zijn.
Hier zitten hobbyisten die niks aan jou hoeven te verdienen en je een eerlijk advies kunnen geven.....al heeft dit forum natuurlijk wel sponsors. :cool:
Winkeliers willen alleen verkopen dus...vaak met de woorden als: Ik heb hem zelf ook thuis !!!!

Offline mebo870

  • Administrator
  • Platina Member
  • *
  • Posts: 8360
  • Country: be
    • Listen Hitradio
Re: Problemen met CD en Vantage 1100S
« Reply #8 on: June 15, 2014, 08:26:02 PM »
Ik zou die Vantage nog niet te snel door ramen gaan gooien
Even wat dingetjes doorlopen en antwoorden

Quote
Met het overstappen van Veronica en RTL 8 op HD bleven deze zenders bij mij op zwart.
Dat kan kloppen, die zijn van de astra 19.2 naar de astra 23.5 gegaan, ook de CD smartcard moet toestaan dat je naar de HD zenders kijkt.

Quote
Het leek mij verstandig een firmware update te doen (van de firmasite van Vantage) maar dit zorgde ervoor dat alle CanalDigitaal zenders het niet meer deden (gecodeerd programma).
Dat kan gebeuren, die software (firmware) bepaald welke coderingen er door de box zelf verwerkt kan worden.
In de meest recente firmware zal geen Seca 3 meer bijzitten, oplossing : Die oudere versie opnieuw installeren
http://www.vantage-digital.com/files/download-1309350446.htm

Quote
Er zou nog iets kunnen zijn met de software van de Cardreader.
Dat zit in die firmware
The key to happiness
Stay away from idiots

Offline LuxSat

  • Administrator
  • Platina Member
  • *
  • Posts: 21493
  • Country: be
    • LuxSat Satellite
Re: Problemen met CD en Vantage 1100S
« Reply #9 on: June 15, 2014, 08:53:41 PM »


Citaat
Met het overstappen van Veronica en RTL 8 op HD bleven deze zenders bij mij op zwart.

Dat kan kloppen, die zijn van de astra 19.2 naar de astra 23.5 gegaan, ook de CD smartcard moet toestaan dat je naar de HD zenders kijkt.

Ik denk dat hier een misverstand is want zelf met het goedkoopste abonnement kun je deze zenders nu in HD kijken.
  Groetjes van Jef

LuxSat Satellite  |  Satelliet Abonnementen  |  Canal Digitaal  |  Problemen met CD en Vantage 1100S
 

gfxgfx
gfx gfx