gfxgfx
 
Please login or register.

Login with username, password and session length
logo
 
gfx gfx
gfxgfx
 



Updates
Vu+ Pur E2 - 7.4 (update) 28-03-2024
Latest oscam all images 11756 (update) 28-03-2024
Dreambox Pur E2 7.3 (DM 900 & 920) (update) 19-03-2024
LuxSat Key Files update by MOHAMED_OS 18-03-2024


Donation also possible by bank transfer Click here
Your donation will help keep the site running
To view all topics you must be registered and logged in
 
gfx gfx
gfx
72179 Posts in 11153 Topics by 6350 Members - Latest Member: Ghassemi March 28, 2024, 11:30:03 PM
*
gfx* Home | Help | Login | Register | Home | Contact | Translation | gfx
gfx
LuxSat Satellite  |  Satelliet Abonnementen  |  Tv Vlaanderen  |  Welk verschil tussen beide ci modules ?
gfx
gfxgfx
 

Author Topic: Welk verschil tussen beide ci modules ?  (Read 19516 times)

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

FLECHA 1

  • Guest

Offline LuxSat

  • Administrator
  • Platina Member
  • *
  • Posts: 21493
  • Country: be
    • LuxSat Satellite
Re: Welk verschil tussen beide ci modules ?
« Reply #1 on: April 08, 2013, 03:50:02 PM »
Ik heb er geen idee van maar vermoed dat het enkel een andere etiket of fabrikant is  :P
  Groetjes van Jef

Offline Kanus

  • Platina Member
  • *
  • Posts: 2437
  • Country: nl
Re: Welk verschil tussen beide ci modules ?
« Reply #2 on: April 08, 2013, 04:04:48 PM »
Ik heb er geen idee van maar vermoed dat het enkel een andere etiket of fabrikant is  :P

Die op de eerste link, dat is een oud model....heb er zelf al een paar jaar zo een.
Nog voor de tijd dat ik een DM had.
Dus ook nog voor die tijd dat het media 3  en HD e.d. allemaal is geworden.
Nu zal je die CI modules wel kunnen updaten...of ze werken nog gewoon  :P :P
(overigens heb ik er NOOIT wat aan gehad en was het geldverspilling want in die Humax 2000 werkte hij niet...moest ik toen zo'n Aston module voor gebruiken.)


Uit die 2de link is een nieuw model wat ze nu gebruiken.
Als je kijkt op de site van TVV en die van CD zie je dat ze dit model nu verkopen.

Offline mebo870

  • Administrator
  • Platina Member
  • *
  • Posts: 8360
  • Country: be
    • Listen Hitradio
Re: Welk verschil tussen beide ci modules ?
« Reply #3 on: April 08, 2013, 04:49:55 PM »


Deze met de wereldbol op is de meest recente en die zou zelfs 2 zenders tegelijk kunnen decoderen.
Is de versie ouder dan V 3.03.013 moet er eerst een update gedaan worden via de ontvanger, dat zou te maken hebben met 8PSK, maar dat wijst zichzelf uit als je in de menu op CI module zit.
De update is alleen van toepassing op de CI-module met de wereldbol met vermelding van de partnummer ‘910050 R1.1’ op de achterkant.
Misschien best even naar de stand van zaken vragen.
 


The key to happiness
Stay away from idiots

Offline Kanus

  • Platina Member
  • *
  • Posts: 2437
  • Country: nl
Re: Welk verschil tussen beide ci modules ?
« Reply #4 on: April 08, 2013, 05:12:13 PM »
Deze met de wereldbol op is de meest recente en die zou zelfs 2 zenders tegelijk kunnen decoderen.
 




Heb m'n eigen "oude" module nog eens bekeken. (dus die uit eerste link)

Daar staat achterop dat deze voor DVB MPEG 2 is.

* geen idee of er van dit model ook MPEG 4 is gemaakt *   :P

Offline jeanlili

  • Platina Member
  • *
  • Posts: 2493
  • Country: ie
  • ***** I Love Sats at Night *****
Re: Welk verschil tussen beide ci modules ?
« Reply #5 on: April 08, 2013, 05:26:01 PM »
De CI Module van TVV met wereldbol is manufactured under Mediaguard Licence .
The Module with smartcard gives acces to DVB/MPEG2 services .
Dus ook niet reprogrameerbaar want dat is niet toegelaten en strafbaar .... :-?  :-o
    Greetz...JEAN <love lux>

Offline mebo870

  • Administrator
  • Platina Member
  • *
  • Posts: 8360
  • Country: be
    • Listen Hitradio
Re: Welk verschil tussen beide ci modules ?
« Reply #6 on: April 08, 2013, 06:40:39 PM »
Waar haal je dat nu ? een software update voor die cam komt toch via OTA (schotel) en wordt toch uitgestuurd door CD of TV Vlaanderen.

   
The key to happiness
Stay away from idiots

FLECHA 1

  • Guest
Re: Welk verschil tussen beide ci modules ?
« Reply #7 on: April 08, 2013, 11:45:00 PM »
Waar haal je dat nu ? een software update voor die cam komt toch via OTA (schotel) en wordt toch uitgestuurd door CD of TV Vlaanderen.

   


Klopt, je kan de softwareversie van de nieuwste cam met wereldbol wel updaten.

Ik heb zelf inderdaad ook nog de oude cam en werkt nog altijd, hij steekt wel gewoon in de sleuf van de tv dus niet in een sat ontvanger.
Ik heb dikwijls na 5 min. beeld wegvallen omdat het kanaal gecodeerd is, dan moet de tv terug af en op en werkt alles terug, ofwel cam er uittrekken en terug erin.
Na 5 min. krijgt men cam eigenlijk een signaal dat het om gecodeerd kanaal gaat maar snap niet waarom het beeld dan wegvalt.
Ik weet niet of dit probleem zou kunnen opgelost worden met de nieuwste cam van tv vlaanderen.
De oude cam aanvaard geen software update, dat heb ik al geprobeerd.

Offline mebo870

  • Administrator
  • Platina Member
  • *
  • Posts: 8360
  • Country: be
    • Listen Hitradio
Re: Welk verschil tussen beide ci modules ?
« Reply #8 on: April 09, 2013, 12:52:25 AM »
Dat is nu het grote nadeel van een CI module, er zijn allerlei soorten modules.
Al naargelang de codering die ze moeten verwerken, zit er steeds meer elektronica in, en dat vreet stroom, dan is er nog de smartcard die ook een spanning wil zien.  
Dat moet allemaal gevoed worden vanuit de ontvanger, veel merken houden nog steeds onvoldoende rekening met de belasting van een Cam.
Die toestellen zijn eigenlijk alleen bedoeld om FTA kijken, voor gecodeerde zenders grijpen ze naar een CI bus, waar een Cam in past.   
Als die niet wat extra vermogen kan leveren, vooral bij het zappen, dan zakt de spanning in elkaar voor de CI module en houd er mee op.

Maar dat is niet het enige probleem, er is ook nog de communicatie tussen Cam en ontvanger. 
Dat zien we nogal eens terug bij de CI modules van CD of TV VL, sommige toestellen hebben daar echte problemen mee.
Vaak wordt dan een Aston Cam aangeraden, maar die is dan weer een stuk duurder. 
The key to happiness
Stay away from idiots

Offline jeanlili

  • Platina Member
  • *
  • Posts: 2493
  • Country: ie
  • ***** I Love Sats at Night *****
Re: Welk verschil tussen beide ci modules ?
« Reply #9 on: April 09, 2013, 10:18:45 PM »
Waar haal je dat nu ? een software update voor die cam komt toch via OTA (schotel) en wordt toch uitgestuurd door CD of TV Vlaanderen.

   
Dat staat bij mij op de achterkant van de CI module ( reprogramming is prohibited ) daarom ook aangevuld met een  :-?  :-o achteraan Mebo snapie .
Weet ik wel dat die zijn updates kreeg via Sat.
    Greetz...JEAN <love lux>


Offline jeanlili

  • Platina Member
  • *
  • Posts: 2493
  • Country: ie
  • ***** I Love Sats at Night *****
Re: Welk verschil tussen beide ci modules ?
« Reply #11 on: April 09, 2013, 11:28:01 PM »
Hi Flecha is lang geleden he ,hoe is het in SPAIN ?
Ja vroeger gebruikte ik ook de CI Module van TVV maar momenteel niet meer met de VU +Duo heb je dat niet meer nodig direkt CCcam op VU .
In het begin dat ik m`n VU+ duo had wist ik niet beter maar kon dan maar 1 prog opnemen en 1 kijken nu met de CCcam 2 opnemen en 1 kijken .
TNX voor de Replay . :cool: SLOANTE   :drink:
    Greetz...JEAN <love lux>

FLECHA 1

  • Guest
Re: Welk verschil tussen beide ci modules ?
« Reply #12 on: April 10, 2013, 11:10:42 AM »
Hi Flecha is lang geleden he ,hoe is het in SPAIN ?
Ja vroeger gebruikte ik ook de CI Module van TVV maar momenteel niet meer met de VU +Duo heb je dat niet meer nodig direkt CCcam op VU .
In het begin dat ik m`n VU+ duo had wist ik niet beter maar kon dan maar 1 prog opnemen en 1 kijken nu met de CCcam 2 opnemen en 1 kijken .
TNX voor de Replay . :cool: SLOANTE   :drink:



Alles goed hier Jean, zit wel in België he !    :cool:
Ik blijf natuurlijk een sat liefhebber maar het geklooi met codes en modulering ligt al ver achter de rug, ik bekijk alles wat op legale manier, maar ook dit werkt niet altijd zoals het zou moeten.

Ik kijk tv vlaanderen rechtstreeks via cam in de tv, de oude cam van vroeger dus met de rode letters TV vlaanderen en die geeft na 5 min. beeldwegval, dus moet dan ofwel de cam er even uitdoen en terug in steken of de tv off en aan en dan werkt alles normaal zolang de tv aan staat.
Lastig verhaal is dit wel als je een gecodeerde programma wil opnemen  ...   als de tv aanspringt omdat hij moet opnemen krijg je na 5 min. ook zwart beeld natuurlijk als hij opneemt   :-?

Naar het schijnt zou de cam met de wereldbol erop van tv vlaanderen dat probleem niet veroorzaken, ook de Aston dual cam versie 2.26 zou goed werken en minder warmte veroorzaken aan de cam.

Probleem is dat ik het niet kan weten of het werkelijk zo is, de winkeluitbater geeft zo maar niks mee he om het te testen.
Het zou natuurlijk wel leuk zijn als dat het probleem zou oplossen.
Probleem can zou iets zijn met mpeg 2 en mpeg 4  ?


Hoe zou het zijn met onze vriend Taliban van weleer  ?

Offline mebo870

  • Administrator
  • Platina Member
  • *
  • Posts: 8360
  • Country: be
    • Listen Hitradio
Re: Welk verschil tussen beide ci modules ?
« Reply #13 on: April 10, 2013, 11:22:27 AM »
Contacteer toch eens TV Vlaanderen, jij hebt destijds een CI module gekocht in de veronderstelling dat het zou werken.
Als zij om de haverklap hun systeem wijzigen waarbij die CI module onbruikbaar wordt, moeten ze ook maar omruilen.
 
The key to happiness
Stay away from idiots

FLECHA 1

  • Guest
Re: Welk verschil tussen beide ci modules ?
« Reply #14 on: April 10, 2013, 07:57:17 PM »
Van tv vlaanderen krijg je over dit onderwerp geen antwoord op toch nu al 3 mails.
Telefonisch draait men rond de pot en ligt het aan men tv.
Bulshit natuurlijk want ik ken mensen die ook het probleem hadden maar het opgelost zagen met de cam met wereldbol erop.
Maar als ik die nu koop en volgende maand vind men weer iets nieuw uit om hun beveiliging nog sterker te maken en weer een nieuwe cam op de markt brengt  .....     blijft het ook duur he    :P
De oude cam werkt perfect als je de eerste 5 min. kan overbruggen, dus terug off en aan tv, om op te nemen is het natuurlijk een niet te overwinnen handicap die hapert.

LuxSat Satellite  |  Satelliet Abonnementen  |  Tv Vlaanderen  |  Welk verschil tussen beide ci modules ?
 

gfxgfx
gfx gfx