gfxgfx
 
Please login or register.

Login with username, password and session length
logo
 
gfx gfx
gfxgfx
 



Updates
Vu+ Pur E2 - 7.4 (update) 28-03-2024
Latest oscam all images 11756 (update) 28-03-2024
Dreambox Pur E2 7.3 (DM 900 & 920) (update) 19-03-2024
LuxSat Key Files update by MOHAMED_OS 18-03-2024


Donation also possible by bank transfer Click here
Your donation will help keep the site running
To view all topics you must be registered and logged in
 
gfx gfx
gfx
72179 Posts in 11153 Topics by 6350 Members - Latest Member: Ghassemi March 28, 2024, 05:32:57 PM
*
gfx* Home | Help | Login | Register | Home | Contact | Translation | gfx
gfx
LuxSat Satellite  |  Satelliet Abonnementen  |  Tv Vlaanderen  |  [UPDATE] Nieuwe zenderlijst beschikbaar
gfx
gfxgfx
 

Author Topic: [UPDATE] Nieuwe zenderlijst beschikbaar  (Read 8678 times)

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Offline Kanus

  • Platina Member
  • *
  • Posts: 2437
  • Country: nl
Re: [UPDATE] Nieuwe zenderlijst beschikbaar
« Reply #15 on: April 04, 2013, 04:25:12 PM »
dan stel ik mij toch de vraag waarom kan het bij ons ook niet zo als bij de anderen ???


Ja..ik kan niet anders dan jou 100% gelijk geven.  :cool:
Buitenom dat het voor jou nog een hobby is en je er zelfs kennis van heb, zijn er ook mensen die niks van Sat afweten.
Wij zitten dan dagelijks op een sat forum....veel mensen komen thuis - zetten hun TV aan - en kijken maar.....althans dat is de bedoeling  :-o
Ze weten dan niks van hun decoder af ( geldt ook voor kabelTV decoders) en al helemaal niet als je zelf geen invloed op je decoder hebt en afhankelijk bent van die software updates en zenderlijsten van TVV en CD
En idd als je dan een provider hebt die er een potje van maakt, heb je last....die last heeft iedereen, maar kan je nog iets opvangen door met een goede decoder te werken.

Maar ook zonder CD en TVV wist ik al heel gauw toen ik met Sat begon dat je ZELF verantwoordelijk bent voor je eigen opstelling en wat kennis moet opdoen van satelliet.
Ik had ook decoders in het begin die niet deugden...althans niet deden van wat er op de doos stond wat hij allemaal moest kunnen.
Dus dan kom je al snel uit op een Dreambox ( en tegenwoordig ook andere merken )
En normaal gesproken koop je toch ook b.v. geen auto als je niet weet hoe je die moet besturen en de verkeersregels niet kent ?
dus als mensen satelliet gaan kijken ( ook gedwongen in buitengebied) dan is enige kennis toch wel noodzakelijk...daar ben je dan zelf verantwoordelijk voor die op te doen.


En waarom ze bij TVV en CD al die wissels doen??? tja zal voornamelijk met GELD te maken hebben.
Alles zo weinig mogelijk qua bitrates en dan van QPSK naar 8PSK en dat soort dingen.
Mooie zenders die verdwijnen en je er een goedkope prutszender voor terug krijgt..als die al komt....
en qua abo geld van b.v HBO en Film1 en Sport1 zowat hetzelfde betaald als op kabelTV maar afgedaan word met een paar SD zenders
Ik merk op mijn DM ook dat signaal veel minder is geworden sinds dat 8 PSK...sommige zenders doen er b.v. een paar sec. over eer ik beeld heb
en b.v. gisteravond zag ik tijdens het zappen dat er 2 natuurzenders en RTL4 SD e.d. constant op zwart gingen terwijl de rest van die zenders uit die betreffende transponder het wel deden.
Er hoeft misschien elders maar iets in de atmosfeer te zijn of dat 8PSK ligt er al uit.

Kortom, veel dingen van al dat gepruts hebben we niet in de hand  :D en met een paar dingen kan je dan nog blij zijn als je een goede decoder hebt.
Je kan overstappen op een andere provider.....maar zal het daar beter zijn?  :-x  
Uit ervaring weet ik dat de kabelaars niet veel beter zijn....ben niet voor niets overgestapt op Sat.  :-x

Offline Guike

  • V.I.P Member
  • ****
  • Posts: 184
  • LUXSAT is de beste !!
Re: [UPDATE] Nieuwe zenderlijst beschikbaar
« Reply #16 on: April 05, 2013, 01:23:43 AM »
Tja Kanus , ik moet je deels gelijk geven dat men zelf dient in te staan in behandeling en onderhoud van de apperatuur en die vergelijking met die wagen vond ik tof en origineel.
Toen ik voor het eerst een satteliet bij mij insteleerde (was toen nog analoog) , was het op de eerste plaats omdat ik op een plaats woonde alwaar geen kabel was , en ik er genoeg van had om steeds in een 30 meter mast te kruipen omdat ofwel de motor vast zat ofwel de vlakken door de wind stuk waren.
Terzelfde tijd was het een uitdaging , een drang zoveel mogelijk zenders uit het bakje te halen dan men normaal verwachte , niet dat die zenders mij allemaal intereseerden maar gewoon experementeren door verschillende opstellingen van de antenne , verschillende lmb's met ruisonderdrukking enz te plaatsen , het solderen in het bakje , je kon het vergelijken als een wagen tunen.
Dan is digitaal gekomen , was ook leuk om te experementeren maar viel wel wat duurder uit buiten de analoge decoders , en toch het gaf niet want ik deet het graag , en dit telkens omdat je alles zelf kon bepalen wat je wilde ontvangen en door welke mogelijkheden , dat was een leuke ervaring en hobby.
Nu heb je de digitaal hd ontvangers , ik zeg niet dat er slechte of goede zijn , maar nu dient alles presies per milimeter opgesteld zijn (is ook nog niet erg voor iemand die het zelf kan) , en heb je lieft een decoder die je naar je hand kan zetten oké.
Maar gezien de providers zelf niet weten wat ze willen , en constant van frequentie en transponder veranderen , en dit soms meerdere malen op korte tijd , dan mag je nog ervaring hebben met sattelietontvangst , zal je toegeven dat het jou ook zou ergeren , net als met de wagen rijden , je mag nog zo goed je wagen kennen en onderhouden , als je om de vijf stappen omleiding of wijzeging van verkeersrichting tegenkomt , ja zou je ook eens uit je kas vliegen hé ondanks je ervaring.
En dan , dan stel ik mij de vraag wat er gebeurd met hen die gedwongen worden satteliet te kijken omdat er geen voorziening is van kabel of de kabel te duur word of ook wat ,en die geen bal ervaring hiermede hebben.
Het is zelf al gezegd , als je de aanbieders moet geloven kan je het meenemen stel je het daar en heb je beeld en is alles oké, maar als ze thuis komen weten ze wel dat de schotel naar het zuiden gericht moet zijn maar hoeveel graden naar oost of west weten ze niet en hebben ze er ook geen hulpmiddelen voor , en god zij dank , wij weten en zijn erg tevreden van luxsat , omdat we op de eerste plaats een computer met internet hadden , en omdat we de gelegenheid krijgen om vragen te stellen alwaar serieuze ontwoorden op komen die je kunnen verder helpen, maar wat met hen die geen computer hebben en internet ?
Als wij met ervaring van satteliet ons al ergeren wat er gebeurd , moeten we zo maar beredeneren van dat ze eerst meer info en opzoekingen doen hé ? , nee ik dacht dat luxsat ontstaan is met het doel om mensen te helpen , maar dat men er van uitgaat dat men ook die mensen zou helpen die de mogelijkheid niet hebben om informatie te zoeken , of alwaar ze deze krijgen mits een dikke vergoeding te geven.
Het gaat hem allemaal om de centen nu en er word beredeneerd als men niet tevreden is , is men niet verplicht tv te kijken hé , in principe vraag ik mij soms af is het nog zijn geld waard om tv te kijken ? echt veel nieuwe ontspannende programmas zijn er niet of overdreven kookprogrammas , herhalingen van huizen verbouwen en noem maar op , en als er eens iets interesant is zoals een mooie docu dan word die zender verplaatst of valt hij heel invoudig uit .
Ja ik ben mischien pesimistisch maar het is toch de waarheid.
Ik leer graag bij !! wat ik geleerd heb geef ik graag door , zo leren we allen wat

Offline Anderlecht

  • Global Moderator
  • Gold Member
  • *
  • Posts: 1592
  • Country: be
  • satelietfraek
    • https://www.rsca.be
Re: [UPDATE] Nieuwe zenderlijst beschikbaar
« Reply #17 on: April 05, 2013, 03:22:17 AM »
ik volg je voledig guike. ikzelf ben al bezig met sat ontvangst van ten tijde dat het nog analoog was +/-1990 heb nog een cambridge gehad daarna tal van digitaal waaronder phiips humax en noem maar op .niets dat mij ontgaat .nu zitten we met de hd ontvangers en die mannen veranderen maar constant ,voor mij geen probleem is zo gefikst ,maar er zijn mensen die er wel onder lijden ,en dat moet seriues op hun systeem werken   
DREAMBOX 800 NEWENIGMA
DREAMBOX 800SE OPENPLI
DREAMBOX 500HD 
MAX DIGITAL XP1000
XTREND ET9200
OPENBOX S10
en brol op zolder
TRIAX SCHOTEL MULTIRAIL
DRAAIBARE OPSTELLING ROTOR MOTECK 2100
  Groetjes Anderlecht

Offline Guike

  • V.I.P Member
  • ****
  • Posts: 184
  • LUXSAT is de beste !!
Re: [UPDATE] Nieuwe zenderlijst beschikbaar
« Reply #18 on: April 05, 2013, 11:46:32 AM »
Dank u colega anderlecht,
Ik ben begonnen met een pace  geloof type 500 , heb ook nokia en vele andere ontvangers gehad , ik veranderde niet van decoder omdat ik er niet tevreden van was maar gewoon om technisch te weten hoe ze in een zaten en wat ze konden , en sommige ontvangers waren zo goed dat het op geen millimeter stak hoe je antenne gericht was , je had perfect beeld.
Voor mij is het een hobby en ik geef toe dat ik vermoedelijk nog verschillende ontvangers zal aanschaffen (tuurlijk zolang het mogelijk is) , heb ook al het piepkleine stekkedoosje met wat componenten in (philips hd) in handen gehad waarbij ik moest vaststellen dat het zijn geld niet waard was.
Swat , ik wil juist maar benadrukken dat men de mens verplicht om een digitale ontvanger aan te schaffen want analoog is gedaan , die ontvangers (zowel van telenet,belgacom en tv-vlaanderen en alle anderen) zijn allen van de laagste kwaliteit met een beperking van werkingsduur , je weet nooit hoelang die dingen werken , maar word wel grof geld voor gevraagd.
Dan betaal je nog een abbo per pakket dat je wil zien , maar dan heb je nog geen zekerheid of je die zenders lang zal bekijken want zij beslissen welke ze gaan geven en welke ze weg gaan doen , en dan spelen ze nog pingpong met hun zenders van astra 1 naar astra 3 en terug.
Oké het is een hobby , maar net als met de wagen , als je deze 100% onderhoud  en je bent op de hoogte van wat mag en niet mag , welk nut heeft dit alles als je met je wagen moeilijk op de baan kan rijden want deze liggen er slecht en gevaarlijk bij , of men moet steeds terug zoeken naar een andere weg omdat er plots omleidingen zijn enz.... tja dan mag je zo ervaren zijn maar ga je toch eens uit je kas schieten.
Onze wegen zijn net als het sattelietverkeer , je weet nooit wat je tegen komt waardoor de kosten steeds oplopen maar er bitter weinig of niets voor terug krijgt.

Ik leer graag bij !! wat ik geleerd heb geef ik graag door , zo leren we allen wat

Online mebo870

  • Administrator
  • Platina Member
  • *
  • Posts: 8360
  • Country: be
    • Listen Hitradio
Re: [UPDATE] Nieuwe zenderlijst beschikbaar
« Reply #19 on: April 05, 2013, 11:48:05 AM »
Ik heb zo mijn bedenkingen bij dat constante omwisselen, daar steekt een plan achter.
Ik heb een tijdje in een sat winkel gestaan, ik heb TV Vlaanderen van in het begin meegemaakt

Een voorbeeld , een nieuwe klant kocht een niet TV Vlaanderen decoder, een goedkoop model.
Daar hoort een schotel bij, lnb, een smartcard en meestal nog een CI module bij, toch al snel +/- 250 €.
De smartcard activeren + een abonnement bij TV Vlaanderen nog eens 150 €.
Als de klant zelf zijn schotel ophangt was hij er vanaf met 400 €, anders nog eens 100 € erbij.
Dan pas kon de klant kijken.

En dan komt het, de eerste frequentiewissel bood zich aan, de klant komt zijn beklag doen dat een aantal zenders het niet meer doen.
Aangeraden word om een zenderscan te doen, bij sommigen lukt dat, bij anderen niet en die komen terug naar de winkel met hun toestel dat een paar maanden maand oud is.
Het is 10 minuten werk en kan gratis, tenminste voor een paar klanten, maar niet als er zich 100 aanbieden, want dan zit men al snel aan 2 volle werkdagen.
De meesten beginnen te zeuren als men een kleine vergoeding vraagt, ze vinden dat ze al genoeg hebben betaald.
De frequentie wissel is uiteindelijk overal doorgevoerd, en 2 maand later "PATS" weer een frequentie wissel, het scenario herhaalt zich.

Doordat de frequenties hoger op de band komen te liggen, is er bij sommigen geen ontvangst meer of er zijn blokjes in beeld, de klant begint te morren.
Helaas was dit nog maar het begin, de wijzigingen stapelen zich op, elke keer mag de klant geld ophoesten om zijn boxje terug in orde te zetten.
Een aantal slaan de deur hard toe en zien we nooit meer terug.

Dan vind TV Vlaanderen  het nodig om met veel tamtam HD zenders op te starten op de astra 23.5
Alweer een extra kost voor een duo lnb en het bij regelen van de schotel als men het zelf niet kan.
Daarna verhuist de ene na de andere belangrijke zender naar astra 23.5, iedereen wordt nu verplicht om met een duo lnb of meerder lnb’s te werken.

Daarna word de grote stoelendans in gang gezet, elke maand gaat wel een transponders naar 8PSK, enkel te ontvangen met een HD ontvanger, alweer kosten.
Elke maand een of ander wijziging , A gaat naar B, B wordt vervangen door C , C vervangt later A en vanaf 18h komt er nog een zender D bij, wie kan nog volgen ?

Ondertussen begint TV Vlaanderen eigen producten te slijten, complete sets , HD ontvangers, duo en de triple lnb.
Ze ondersteunen vanaf dan enkel nog hun eigen gecertificeerd prullen en die willen ze kost wat kost aan de man brengen.
Wie een niet gecertificeerde ontvanger heeft, die maken ze het bijzonder lastig met hun wissels, er word zelden iets aangekondigd, zenders worden geschrapt , verhuizen, frequenties worden niet meegedeeld, enz.
Bij de helpdesk is men kordaat, geen gecertificeerd toestel, trek uw plan.

Er komt een kaartwissel, gevolgd door een SID beperking met als enig doel, de werking van Linux boxen ernstig te verstoren.
Dure toestellen met een grote meerwaarde worden in één klap herleid tot het niveau van hun prullaria.

Ondertussen begonnen ze af te rekenen met de dealers, hun schotel sets en decoders worden nu ook rechtstreeks aan klanten verkocht zonder tussen komst van een dealer.
Het meeste word verkocht via acties aan dumpprijzen, er komt een omruilactie voor HD decoders , eerst aan 50 € en later zelfs gratis.
Een smartcard wordt niet meer geleverd zonder gecertificeerde ontvanger of CI module.
Zo verplichten ze dealers om overbodige prullen te gaan aankopen, enkel om de smartcard te kunnen leveren.

Dan doen ze er nog een schepje bovenop, en gaan voortaan ook installaties laten verzorgen.
Voor 100 € alles erop en eraan, schotel, lnb en geplaatst, a.u.b.

Het word stilaan duidelijk dat TV Vlaanderen alles naar zich wil toe trekken op het gebied van satelliet tv in Vlaanderen.
Men wil een monopolie markt creëren, dan is alles van a tot z in hun handen, de markt van ontvangers, schotels, de montage en de abonnementen.

The key to happiness
Stay away from idiots

Offline budyump

  • V.I.P Member
  • ****
  • Posts: 164
  • Country: be
Re: [UPDATE] Nieuwe zenderlijst beschikbaar
« Reply #20 on: April 05, 2013, 01:42:11 PM »
waw, mebo, eigenlijk perfect weergegeven, heb er eigenlijk niets aan toe te voegen, alles samen bekeken staat men eigenlijk niet stil bij dit ganse verhaal/miserie, maar idd al wat veranderd de laatste paar jaar  :-?

normaal zou ik iets zeggen van 'TV-VL: keep up the good work,' maar zal deze keer maar zwijgen in alle talen  <uitroep>
Protek 9720 HD IP / Protek 9700 HD IP (zolder) / MVision HD-270CN / Humax HDCI-2000 (in doos)  / Dragon Cam (in de Humax) / Cas 3 Plus / Funkaart (ergens) / Sony KDL-40X2000 / Sony STR-DN1040 / Sony BDP-A6000 / Canton movie home cinema set (5.1) / Sony BDV-EF1100 (zolder) / schotel 1,50m met actuator, 42E-30W en Gbox V3000 positioner

Offline Guike

  • V.I.P Member
  • ****
  • Posts: 184
  • LUXSAT is de beste !!
Re: [UPDATE] Nieuwe zenderlijst beschikbaar
« Reply #21 on: April 05, 2013, 03:19:34 PM »
Mebo870 dat is een perfecte weergave.

Maar ben eens benieuwd wat men bij de digitale operators zal doen als ALFACAM faiet is ?

ALFACAM leverd wel materiaal en beeld&geluid aan de tv stations en operatoren zoals telenet,belgacom en tv-vlaanderen ,en doet ook grotendeels opnames van sport en nieuws .

Zou kunnen gebeuren dat we kunnen terugvallen op een paar zendertjes en dat de anderen niet meer kunnen uitzenden.
Ik leer graag bij !! wat ik geleerd heb geef ik graag door , zo leren we allen wat

Offline satfinder

  • Bronze Member
  • *
  • Posts: 657
  • Country: be
Re: [UPDATE] Nieuwe zenderlijst beschikbaar
« Reply #22 on: April 06, 2013, 11:49:15 PM »
ik woon aan de kust , en heb al heel veel abbo,s verkocht van tv vlaanderen , de laatste twee jaar zie ik toch dat er veel abb,os worden opgezegt , tegenwoordig zijn de mensen al tevree met de staatszenders op dvb-t , want ze zijn die zever van tv vlaanderen kots beu, en wachten af wat telenet gaat doen met de vlaamse zenders op dvb-t die nu al werken vooral al nu voor hotel,s en zo.tv vlaanderen mag den veel jesten hebben , maar pas op als telenet alles los laat via dvb-t. zou wel es de doosteek kunnen zijn van  die prutsers van tv ,vl.
en eerlijk , ik hoop dat dit snel gebeurt .voor satliet hobbyisten is niet tv vlaanderen toch zo belangrijk he dacht ik  :-x
groeten satfinder
technomate 5402HD schotel 88cm motor technomate.LNB samsung .

krieter

  • Guest
Re: [UPDATE] Nieuwe zenderlijst beschikbaar
« Reply #23 on: April 09, 2013, 04:21:57 PM »
jullie zijn er inderdaad dichtbij   :o
maar goed nieuws is dat allemaal niet

de meest geplaatste smiley achter TVV is dan ook  <achter>

maar of we er iets aan kunnen veranderen   :P

aan mij moeten ze vanaf nu in ieder geval niet meer vragen om een schotel te komen plaatsen voor zo'n TVV abbo  :?

hun achternalopen om alles werkende te houden wordt bijna een full-time job

mvg, krieter.

LuxSat Satellite  |  Satelliet Abonnementen  |  Tv Vlaanderen  |  [UPDATE] Nieuwe zenderlijst beschikbaar
 

gfxgfx
gfx gfx