gfxgfx
 
Please login or register.

Login with username, password and session length
logo
 
gfx gfx
gfxgfx
 



Updates
Vu+ Pur E2 - 7.4 (update) 28-03-2024
Latest oscam all images 11756 (update) 28-03-2024
Dreambox Pur E2 7.3 (DM 900 & 920) (update) 19-03-2024
LuxSat Key Files update by MOHAMED_OS 18-03-2024


Donation also possible by bank transfer Click here
Your donation will help keep the site running
To view all topics you must be registered and logged in
 
gfx gfx
gfx
72179 Posts in 11153 Topics by 6350 Members - Latest Member: Ghassemi March 28, 2024, 06:25:25 PM
*
gfx* Home | Help | Login | Register | Home | Contact | Translation | gfx
gfx
LuxSat Satellite  |  Satelliet Abonnementen  |  Tv Vlaanderen  |  Herkent iemand dit probleem
gfx
gfxgfx
 

Author Topic: Herkent iemand dit probleem  (Read 5595 times)

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Online LuxSatTopic starter

  • Administrator
  • Platina Member
  • *
  • Posts: 21493
  • Country: be
    • LuxSat Satellite
Herkent iemand dit probleem
« on: December 09, 2012, 03:28:56 PM »
Herkent iemand dit probleem

Een buur van mij heeft zo een van die kleine rotboxen van Tv Vlaanderen.
Nu krijg hij op zijn scherm de gekende melding op één of Vtm dat deze zender nu enkel te bekijken is via Mpeg4 en dat hij de Tv Vlaanderen lijst terug moet inscannen.
Dus zo gezegd zo gedaan en de zender scan loopt tot 85% en dan stop die en is er buiten een herstart niets meer met de box aan te vangen , uiteraard zijn dan ook de nieuwe zenders niet aanwezig.  :P

  Groetjes van Jef

Offline mebo870

  • Administrator
  • Platina Member
  • *
  • Posts: 8360
  • Country: be
    • Listen Hitradio
Re: Herkent iemand dit probleem
« Reply #1 on: December 09, 2012, 03:41:18 PM »
En terug naar fabrieks-instelling gaan, zou dat niks oplossen
The key to happiness
Stay away from idiots

Online LuxSatTopic starter

  • Administrator
  • Platina Member
  • *
  • Posts: 21493
  • Country: be
    • LuxSat Satellite
Re: Herkent iemand dit probleem
« Reply #2 on: December 09, 2012, 03:46:36 PM »
Ik heb ze tijdelijk kunnen verder helpen door alle kanalen in de scannen en dan kunnen zij nu wel één HD en Vtm HD kijken maar de update via de Tv Vlaanderen zender lijst lukt dus niet.
Nu ga ik vandaag niet proberen om de fabrieks-instelling terug te zetten om te vermijden dat zij helemaal geen beeld meer zouden hebben.  :-x
  Groetjes van Jef

Offline budyump

  • V.I.P Member
  • ****
  • Posts: 164
  • Country: be
Re: Herkent iemand dit probleem
« Reply #3 on: December 09, 2012, 03:48:27 PM »
Als de nieuwe (volledige) scan gelukt is, zou ik het maar zo laten als het werkt.  :cool:
Protek 9720 HD IP / Protek 9700 HD IP (zolder) / MVision HD-270CN / Humax HDCI-2000 (in doos)  / Dragon Cam (in de Humax) / Cas 3 Plus / Funkaart (ergens) / Sony KDL-40X2000 / Sony STR-DN1040 / Sony BDP-A6000 / Canton movie home cinema set (5.1) / Sony BDV-EF1100 (zolder) / schotel 1,50m met actuator, 42E-30W en Gbox V3000 positioner

Online LuxSatTopic starter

  • Administrator
  • Platina Member
  • *
  • Posts: 21493
  • Country: be
    • LuxSat Satellite
Re: Herkent iemand dit probleem
« Reply #4 on: December 09, 2012, 04:11:24 PM »
Voorlopig is dat wel de beste optie maar is wel niet de juiste oplossing want nu staat alles kris kras door elkaar en zij hebben liever die Tv Vlaanderen lijst.
Als er niet zo één twee een oplossing voor handen is zoeken zij het maar uit want ik houd mij niet zo graag bezig met zulke prullen daar kun je geen eer aan halen.
 :)
  Groetjes van Jef

Offline truckerke

  • Gold Member
  • *
  • Posts: 1484
  • Country: be
Re: Herkent iemand dit probleem
« Reply #5 on: December 09, 2012, 04:23:16 PM »
Wat ik wel kan zeggen van tvv is dat zij er geen probleem over maken om binnen de week een nieuwe ontvanger op te sturen als de verkoper aangeeft dat deze defect is
Zij zullen weten dat het brol is zeker  <dans>
Dit is wat mijn schoonmoeder onlangs heeft ondervonden
Btw
Jef heb jij geen dreambox meer op overschot
Dan kun jij die mensen laten kennismaken met het echte sat. gebeuren  :-)
mijn opstellingen TVV basic+
VU+UNO VTi v.7.0.0 
  Thuis T90  13-16-19.2-23.5-28.2
1x Profiline DiSEqC Relais 9/1 & 2x Diseqc Vantage 4/1 4 x Quad LNB, Edision & 1x Smart Titanium Edition TS Single
   Camping T55 13-19.2-23.5-28.2 + Power Wifi USB buitenantenne
1x Diseqc Vantage 4/1 4x Smart Titanium Edition T

Offline jnn1

  • Bronze Member
  • *
  • Posts: 515
Re: Herkent iemand dit probleem
« Reply #6 on: December 09, 2012, 04:35:44 PM »
Ik heb een paar Vlaamse kennissen in het Luikse. Hij is 78, zij is 76. Zij hebben ook zo'n onnozele decoder van'TVVlaanderen. Laats hadden zij ook de VTMHD melding. Ik ben er naar toe moeten rijden. Ook hier het probleem dat de scan bleef hangen op 85%. Alles uitgeveegd door terug naar fabrieksinstellingen te gaan. Hierna is alles weer in orde.

Online LuxSatTopic starter

  • Administrator
  • Platina Member
  • *
  • Posts: 21493
  • Country: be
    • LuxSat Satellite
Re: Herkent iemand dit probleem
« Reply #7 on: December 09, 2012, 05:08:45 PM »

@mebo870
@jnn1
Ik heb de boodschap overgebracht en zij gaan dat morgen testen zo kunnen zij deze avond nog kijken moest er toch iets mislopen. :-x

---------------------------------------------------------------------

@truckerke
 <nono> Neen neen niet met een box van mij hoor  :)

----------------------------------------------------------------------
  Groetjes van Jef

Offline mebo870

  • Administrator
  • Platina Member
  • *
  • Posts: 8360
  • Country: be
    • Listen Hitradio
Re: Herkent iemand dit probleem
« Reply #8 on: December 09, 2012, 06:19:04 PM »
Zulke boxen zouden moeten uitgerust zijn met harakiri software   

切腹 :)
The key to happiness
Stay away from idiots

Offline Togan

  • Bronze Member
  • *
  • Posts: 483
  • Country: tr
  • Er gaat niets boven een schotel.
Re: Herkent iemand dit probleem
« Reply #9 on: December 10, 2012, 02:24:31 PM »
Zowel de staat Nederland als België verbiedt van alles.
Kunnen ze die zogenaamde "goedgekeurde" rommel van CD / TVV  niet eens gaan verbieden?.

Iedereen aan de Vu+ of Dreambox!!, maar dan hebben de helpdesks van die twee niks meer te doen en verdienen ze niks meer aan de te dure telefoontarieven als je ze nodig hebt.
VU+ Duo (met VTi).  150 cm. prime focus schotel voor Astra 1 met Invacom twin flens-LNB en gewone twin LNB voor Astra 3, /  120 cm. schotel voor Nilesat  /  120cm. voor Hotbird en Eurobird en Eutelsat 7 oost / 90 cm. voor Turksat.

Offline jsbenny

  • Super Member
  • ***
  • Posts: 68
Re: Herkent iemand dit probleem
« Reply #10 on: December 10, 2012, 08:50:33 PM »
Mijn overbuur had hezelfde geval voor,is gegaan vanwaar hij de TVV kaart gehaald had.
deze heeft ook de fabrieksinstelling ingzet en dan opnieuw gescand. alles ok,
ware het niet dat hij hiervoor  10 EURO moest betalen <Jammer>

Online LuxSatTopic starter

  • Administrator
  • Platina Member
  • *
  • Posts: 21493
  • Country: be
    • LuxSat Satellite
Re: Herkent iemand dit probleem
« Reply #11 on: December 10, 2012, 09:07:59 PM »
Hoe durven zij hé daar nog tien euro voor vragen  :-?
  Groetjes van Jef

Offline mebo870

  • Administrator
  • Platina Member
  • *
  • Posts: 8360
  • Country: be
    • Listen Hitradio
Re: Herkent iemand dit probleem
« Reply #12 on: December 10, 2012, 11:04:31 PM »
10 € is nog weinig
Er zijn zo van die gasten die denken als ze een decoder kopen, ze levenslang gratis service krijgen.
En dat gaat dan meestal over zo'n prul waar die dealer misschien 30 € op wint, na eerst een uur uitleg gegeven te hebben.
Later staan ze daar dan voor het kleinste probleem en willen ze nog dat het gratis opgelost word.
Zulke mensen zou ik graag iets zien kopen in de mediamarkt, benieuwd of hoe het daar zou aflopen.
Vast staat dat ze niet zullen toekomen met 10 euro
The key to happiness
Stay away from idiots

Online LuxSatTopic starter

  • Administrator
  • Platina Member
  • *
  • Posts: 21493
  • Country: be
    • LuxSat Satellite
Re: Herkent iemand dit probleem
« Reply #13 on: December 10, 2012, 11:14:26 PM »
Goed maar eigenlijk zijn dat maar gewone mensen die niets met onze hobby te maken en hebben en gewoon Tv Vlaanderen of Canaal Digitaal nemen om zorgeloos te kunnen kijken , wat die verkoper er aan over houd zal hun een zorg wezen en gelijk hebben zij.
Als het niet werkt ga je toch gewoon terug naar die verkoper niettegenstaande eigenlijk Tv Vlaanderen of Canaal Digitaal de schuldige is door alle vijf minuten iets aan hun systeem te veranderen en decoders te verspreiden die niet deugen.
Uiteindelijk zou dan de verkoper de kosten moeten in rekening brengen bij Tv Vlaanderen of Canaal Digitaal en niet bij de eindgebruiker.

  Groetjes van Jef

Offline Kanus

  • Platina Member
  • *
  • Posts: 2437
  • Country: nl
Re: Herkent iemand dit probleem
« Reply #14 on: December 11, 2012, 12:30:44 AM »

Uiteindelijk zou dan de verkoper de kosten moeten in rekening brengen bij Tv Vlaanderen of Canaal D*gitaal en niet bij de eindgebruiker.



Ja dat gaat niet lukken, want dat is zeer fraude gevoelig  :-o
Zo'n winkel die te pas en te onpas rekeningen stuurt na CD en TVV die dan maar betaald moeten worden...en waarvoor ???? dat weten ze niet.
De oplossing is dan dat de winkel zo'n decoder opstuurt na het adres van CD en TVV die dan een eigen werkplaats hebben met techneuten. ( zoals je dream ook kan opsturen na Duitsland  :-x )
Maar ja of CD en TVV daar op zitten te wachten? ze zijn al blij dat die decoders die verkocht zijn uit hun magazijnen weg zijn...stel je voor dat die magazijnen weer vol raken.  :)

Bovendien moeten mensen zelf niet zo naïef zijn als ze aan Sat beginnen.
Oke de verkoper heeft leuke praatjes...maar ga NOOIT op één mening af.
Er is genoeg info te vinden ( of te horen van vrienden, buren, kennissen e.d.) dat Sat televisie NIET iets is als Kabel TV.
Bij Kabel TV heb je vaak de decoder die je van de provider krijgt en alle Updates worden voorzien van een VASTE lijn ..(je zit dus aan elkaar verbonden en dan kunnen hun IN jou decoder.
Voordeel daarvan is dat je nergens geen omzien naar hebt en bij echte problemen in de box zelfs een nieuwe decoder krijgt ( omruil )
Nadeel daarvan is dat hun in je decoder zitten er ook van alles mee kunnen doen...b.v. beperkingen opleggen CI+ , je aan zenders vastzit die hun bepalen e.d.

Bij Sat ben je min of meer ZELF verantwoordelijk voor je decoder, je sat installatie en het onderhoud van je decoder zoals zenderwissels en software e.d.
Sommige mensen vergeten dat dus vaak en geloven die verkoper dus veel te snel....en dat is dus o.a. ook het nadeel van Sat kijken
Tja en dan heeft de installateur het mooi afgesteld en werkt alles, maar dan 2 weken later bij een zenderwissel doen de zenders het niet meer......HOE zou dat nu komen ?
Aan de andere kant heeft Sat dus weer vele voordelen die Kabel TV dus niet heeft, het is dus maar waar je zelf je prioriteit aan stelt.


Je leest hier dan vaak: Satelliet is een HOBBY....en idd zo moet je het wel zien.
Voor mij is het nu niet echt een hobby, als ik maar TV kan kijken is het al gauw goed.
Maar je moet als sat kijker dus wel regelmatig op een forum zitten zoals dit, om op de hoogte te blijven van alles
( software, zenderwissels, en ook b.v. problemen van anderen waarvan je leert en ook als je zelf een probleem hebt dat men je kan helpen.
Ik zei het al, je bent zelf verantwoordelijk voor je TV systeem of installatie, dus moet je dat ook dragen als er problemen zijn
en dus niet naïef naar een winkel stappen.
Ja, als iets echt kapot is hoop je dat de garantie nog geldig is en dat het gemaakt kan worden e.d. maar als door de wind je schotel scheef waait
of de software is niet meer up to date e.d. moet je niet na een winkel stappen om het gratis opgelost te hebben.

Je kan mensen ( die buurman waar het hier over ging) het beste helpen door hem wat te leren.
En daarmee bedoel ik dus dat wanneer hij/zij Sat wil blijven kijken een goede decoder moet aanschaffen en die rommel de deur uit moet gooien.
Dat hij/zij zich vervolgens wat moet verdiepen in zaken om de handel aan de praat te blijven houden....en dat die gratis member kan worden van o.a. dit mooie forum.

LuxSat Satellite  |  Satelliet Abonnementen  |  Tv Vlaanderen  |  Herkent iemand dit probleem
 

gfxgfx
gfx gfx