gfxgfx
 
Please login or register.

Login with username, password and session length
logo
 
gfx gfx
gfxgfx
 



Updates
Vu+ Pur E2 - 7.4 (update) 28-03-2024
Latest oscam all images 11756 (update) 28-03-2024
Dreambox Pur E2 7.3 (DM 900 & 920) (update) 19-03-2024
LuxSat Key Files update by MOHAMED_OS 18-03-2024


Donation also possible by bank transfer Click here
Your donation will help keep the site running
To view all topics you must be registered and logged in
 
gfx gfx
gfx
72179 Posts in 11153 Topics by 6350 Members - Latest Member: Ghassemi March 28, 2024, 11:36:39 PM
*
gfx* Home | Help | Login | Register | Home | Contact | Translation | gfx
gfx
LuxSat Satellite  |  Satelliet Abonnementen  |  Tv Vlaanderen  |  vt4 & VTM kazoom naar MPEG'
gfx
gfxgfx
 

Author Topic: vt4 & VTM kazoom naar MPEG'  (Read 4477 times)

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

benz

  • Guest
vt4 & VTM kazoom naar MPEG'
« on: August 08, 2012, 02:20:15 PM »
Hallo satliefhebbers,
Binnenkort ook VT4 en VTM kazoom naar MPEG4.   <Jammer>
Ik heb een extra kaart om in de ardennen de vlaamse zenders te ontvangen en om niet de hele tijd mijn volledige installatie over en weer te sleuren
heb ik daar ook een simpele ontvanger (TM-5300).
TV kijken is ginder geen prioriteit maar als het weer minder is kijken de kinderen toch graag eens.
Eigenlijk zou ik nu een andere  ontvanger moeten kopen, niettegenstaande TVVlaanderen zelf de extra kaart in het leven heeft geroepen voor dit soort doeleinden.
Ik denk dat er nog veel abbonnees zijn met dit probleem.
Overstappen naar 23,5E maakt mij niet uit maar laat a.u.b. klanten met (iets oudere) apparatuur die geen MPEG4 aankunnen niet in de kou staan!
Groetjes, Benz.

Offline Kanus

  • Platina Member
  • *
  • Posts: 2437
  • Country: nl
Re: vt4 & VTM kazoom naar MPEG'
« Reply #1 on: August 08, 2012, 04:44:37 PM »
maar laat a.u.b. klanten met (iets oudere) apparatuur die geen MPEG4 aankunnen niet in de kou staan!

Tja, dit thema is al vaker aangehaald.
Je zal toch met de tijd mee moeten, want iedereen ( ik ook) heeft nog wel een (nog zeer goede) decoder(s) thuis staan
waar we geen HD en mpeg4 op kunnen kijken....tenzij men deze niet gauw verkocht heeft  :-x

In feite is het dus jammer dat die decoders ons geld hebben gekost en we er niks meer mee kunnen.
Maar aan de andere kant is het ook positief.......en nu men eenmaal met dit HD c.q. mpeg4 begonnen is ( een weg terug is er niet meer)
is het te hopen dat ze die overschakelingen dan maar zo snel mogelijk doen.

Voorbeeld: bij CD heb ik de Ned. zenders dubbel ( lees: daar betaal ik dubbel voor)
Ik heb de HD zenders en ook nog eens die SD zenders uit basis pakket die min of meer opgedrongen zijn.
Als men nu zou stoppen met de doorgifte van die SD zenders, zou e.e.a. dus al goedkoper kunnen worden
of men kan ipv nieuwe zenders aanbieden voor hetzelfde geld.
In Ned. kijkt ( ik dacht ) 80% van alle Nederlanders al naar HD TV ( ook kabel e.d.) ...dus in feite betalen we allemaal nog mee
voor dubbele zenders omdat een klein deel nog verouderde apparatuur heeft.

M.a.w. er zit niks anders op dan een geschikte decoder aan te schaffen.
Dat je met Satelliet zelf verantwoordelijk bent voor je apparatuur en een eigen decoder kan gebruiken( moet kopen) heeft zo z'n voordeel  :-x
en deze ommezwaai van mpeg2 naar mpeg4 is dus even een nadeeltje dat je extra geld kwijt bent.
Nou ja extra geld ??? met deze omschakeling is men ook al een x-aantal jaar bezig en dat heeft ook als doel dat mensen de kans krijgen om
van decoder over te stappen via de natuurlijke weg....dus is je mpeg2 decoder een keer kapot, dan koop je een mpeg4 terug.
Mensen die heden ten dage nog een gloednieuwe mpeg2 decoder kopen ( lees hierboven: of van de mensen die hem gauw verkocht hebben haha)  zijn gewoon dom bezig....tenzij je hem voor een andere doel gebruikt
Ik ben in ieder geval happy met HD TV en deze ontwikkeling.....ik kom nog uit een tijd dat we 2 Nederlandse zenders hadden ( en 4 Duitse zenders)
op een analoog zwart/wit 4:3 beeldbuis televisie, met zo'n verroeste antenne op het dak en dat je altijd ruis had in het beeld.

snorry jr.

  • Guest
Re: vt4 & VTM kazoom naar MPEG'
« Reply #2 on: August 12, 2012, 08:30:14 PM »
hoewel ik de HD zenders van VT4 en andere goed vind, ben ik erg teleurgesteld dat ze op transponder 12129V zitten.
ik heb met alle zenders op deze transponder (Cartoon network, TV4, history,...) niets anders dan haperingen en ik ben niet van plan een nieuwe onvanger te kopen om weer hetzelfde probleem te hebben.
ik wou dat ze die zenders in SD toch behouden, want zo TV kijken is geen werk.

in mijn ogen komt er geen einde aan de mafiapraktijken van TVV  <nono>

heb wat zoekwerk gedaan, en het blijkt dat er nog veel anderen zijn met hetzelfde probleem.

Offline Kanus

  • Platina Member
  • *
  • Posts: 2437
  • Country: nl
Re: vt4 & VTM kazoom naar MPEG'
« Reply #3 on: August 13, 2012, 12:07:40 AM »
ben ik erg teleurgesteld dat ze op transponder 12129V zitten.
ik heb met alle zenders op deze transponder (Cartoon network, TV4, history,...) niets anders dan haperingen

Ik weet nu niet of het om deze transponder/frec.  gaat waar je het nu over hebt,
maar ik heb hier eens ergens op het forum gelezen ( ik dacht dat Mebo het er over had) dat TVV een frec. gebruikt
die een andere provider ( ergens in Arabië of zo...  :P )  ook had.
E.e.a. overlapte elkaar dan....was ook een plaatje bij met zo'n footprint.

benz

  • Guest
Re: vt4 & VTM kazoom naar MPEG'
« Reply #4 on: August 13, 2012, 11:44:42 AM »
Hallo,
Even wat reacties verzameld en wat opvalt is dat het niet zo erg is dat men de technologische vooruitgang volgt maar dat men op de duur met een kast vol apparatuur staat waar men (bijna) niets meer mee aanvangt laat staan nog verkopen.
Weggooien is ook zonde niettegenstaande ik onlangs toch mijn analoge Zehnder naar het containerpark heb verwezen  :-o
Er zal dus niets anders opzitten dan opnieuw eens investeren.
Groeten,
Benz.

Offline mebo870

  • Administrator
  • Platina Member
  • *
  • Posts: 8360
  • Country: be
    • Listen Hitradio
Re: vt4 & VTM kazoom naar MPEG'
« Reply #5 on: August 13, 2012, 12:56:10 PM »
Dat overschakelen naar een andere compressie norm is allemaal oké, dat kan je ze niet kwalijk nemen.
Het is een technische evolutie , daar het op bandbreedte bespaart.
Wat ik de kinderclub wel verwijt is dat men dit nooit heeft gecommuniceerd naar de klant toe, op welke termijn men dit uitgevoerd wil zien .
Nee, op een dag verschijnen één HD, Canvas HD op Astra 23.5 onder Mpeg 4.
Een paar maand later volgen nog meer zenders in Mpeg 4 maar deze keer als SD zenders.
De bedoeling is dus duidelijk, alles over naar Mpeg 4.
Heeft men dit gecommuniceerd naar de klanten, dat dit er aan zat te komen ? NEEN
Men had dan wel een abonnement om de zenders te ontvangen, helaas van de ene dag op de andere bleek de ontvanger niet compatibel te zijn.
Ondertussen zijn er mensen die recent nog een aankoop gedaan hebben van een SD ontvanger. Niemand zegt het hen, maar dat is een ontvanger die volgend jaar waardeloos zal blijken.
Ondertussen modderen ze bij TV Vlaanderen maar verder aan.
Wat de bedoeling is van het omzetten van de transponders op de Astra 19.2 naar Mpeg 4, daar hebben we voorlopig weer het raden naar, terwijl deze zenders ook al een keer op Astra 23.5 zitten in Mpeg 4.
Komen er nieuwe zenders bij op Astra 19.2 of verdwijnen er een aantal op de Astra 23.5 ?
Hoelang blijven de Vlaamse zenders nog beschikbaar in Mpeg  2 ?
Het zou voor velen minder kopzorgen zijn en een besparing, als men al eens wist waar men aan toe was.
Vooral naar de aankoop toe van de decoder en een schotel die voldoende ontvangst levert voor hun “8PSK”signalen.
Men vergeet daar bij TV Vlaanderen maar al te vaak dat satelliet tv, geen “Plug and Play” is.
 

The key to happiness
Stay away from idiots

Offline biggus-joe

  • Super Member
  • ***
  • Posts: 71
  • Country: 00
Re: vt4 & VTM kazoom naar MPEG'
« Reply #6 on: September 01, 2012, 06:35:21 PM »
Halo, hier in Spanje heb ik ook problemen met VT4, acht en nog enkele kanalen. Deze worden vooral 's avonds sterk gestoord. Vtm, één en Canvas HD, hebben hier minder last van. Op de Mpeg 2 zijn ze goed te ontvangen.

Offline mebo870

  • Administrator
  • Platina Member
  • *
  • Posts: 8360
  • Country: be
    • Listen Hitradio
Re: vt4 & VTM kazoom naar MPEG'
« Reply #7 on: September 01, 2012, 08:08:16 PM »
grotere schotel nemen, dat helpt om de signalen van de badr te ontwijken, die komt daar loeeind hard binnen, en hoe kleiner de schotel hoe groter de openingshoek.   
The key to happiness
Stay away from idiots

benz

  • Guest
Re: vt4 & VTM kazoom naar MPEG'
« Reply #8 on: November 04, 2012, 11:59:00 AM »
Hallo,
Naar aanleiding van mijn reactie, niet alleen op dit forum maar ook naar TVVL toe, heeft TVVL een geste gedaan en heeft mij een HD ontvanger aangeboden aan 59,95 euro en een LNB voor 19.2e en 23.5e aan 5 euro.  :cool:
Toch niet allemaal kommer en kwel bij TVVL !!
Groetjes,
Benz.

Offline LuxSat

  • Administrator
  • Platina Member
  • *
  • Posts: 21493
  • Country: be
    • LuxSat Satellite
Re: vt4 & VTM kazoom naar MPEG'
« Reply #9 on: November 04, 2012, 12:12:26 PM »
 :o Van mij mogen zij hun rommel houden hoor, ik wil hem nog niet gratis  :mad:
 :-x
  Groetjes van Jef

Offline Togan

  • Bronze Member
  • *
  • Posts: 483
  • Country: tr
  • Er gaat niets boven een schotel.
Re: vt4 & VTM kazoom naar MPEG'
« Reply #10 on: November 04, 2012, 01:50:35 PM »
Mensen die last hebben van 26 graden oost, Arabsat (Badr), hebben hun schotel niet goed afgesteld.
Hoe kleiner de schotel, hoe groter de openingshoek, met kans op storingen van nabij gelegen satellieten.
Een grotere, goed uitgerichte, schotel kan de oplossing zijn.
Verder is het zaak om de "skew", verdraaiing van de LNB niet te vergeten.
Zie:   http://www.satlex.net/nl/azel_calc-params.html?satlo=19.2&user_satlo=19.2&user_satlo_dir=E&location=51.23%2C4.41&cityname=Antwerpen&la=51.23&lo=4.41&country_code=be&diam_w=60&diam_h=64

Ik heb hier het voorbeeld genomen voor een schotel van Triax, 64cm. voor de stad Antwerpen.
U kan dit zelf alles zelf aanpassen.
Let wel; de skew die hier wordt vernoemd, is gezien vanachter de schotel!!!.

Problemen hoeven er NIET te zijn met de Arabsat, ik woon in Anamur Turkije, ruim in de footprint van de Arabsat
en wat minder voor Astra 3 op 23.5 gr. oost.
Toch, door goed afgestelde schotel, totaal géén probleem met storingen van Arabsat en ook de zogenaamde
8PSK norm van uitzenden geeft geen probleem.

Heb gezien dat mijn link niet is aan te klikken, dus kopiëren!!.
VU+ Duo (met VTi).  150 cm. prime focus schotel voor Astra 1 met Invacom twin flens-LNB en gewone twin LNB voor Astra 3, /  120 cm. schotel voor Nilesat  /  120cm. voor Hotbird en Eurobird en Eutelsat 7 oost / 90 cm. voor Turksat.

Offline mebo870

  • Administrator
  • Platina Member
  • *
  • Posts: 8360
  • Country: be
    • Listen Hitradio
Re: vt4 & VTM kazoom naar MPEG'
« Reply #11 on: November 04, 2012, 01:51:01 PM »
 :) dat noemen zij een geste.

ik noem dat verkopers praatjes 59.95 € dat is nog 59 € boven de prijs wat die dingen echt waard zijn.
Hebben ze ook gezegd dat er een klein contractje aan verbonden is, eentje van 2 jaar.
Als ze morgen alle zenders in mpeg 4 overzetten, dan zijn ze verplicht om er u een gratis te geven, aangezien zij de voorwaarden wijzigen.

je moet eens gaan zoeken en lezen over hun prachtige HD koekendozen, welke problemen de mensen daar allemaal mee ondervinden.
Er zijn er die al aan hun derde ontvanger toe zijn, en nog kijken ze niet zorgeloos.
ik heb er hier ook zo een, even getest en terug de doos in.
Dat zijn prullen die ze waarschijnlijk in bulk aankopen met een hele container tegelijk, aan misschien 20 € per stuk.
The key to happiness
Stay away from idiots

LuxSat Satellite  |  Satelliet Abonnementen  |  Tv Vlaanderen  |  vt4 & VTM kazoom naar MPEG'
 

gfxgfx
gfx gfx