gfxgfx
 
Please login or register.

Login with username, password and session length
logo
 
gfx gfx
gfxgfx
 



Updates
LuxSat Key Files update by MOHAMED_OS 18-03-2024
Latest oscam all images 11748 (update) 18-03-2024
Vu+ Pur E2 7.3 (update) 18-03-2024
Vu+ openvix: release 6.5.001 (update) 14-03-2024
Dreambox Merlin (update) 11-03-2024


Donation also possible by bank transfer Click here
Your donation will help keep the site running
To view all topics you must be registered and logged in
 
gfx gfx
gfx
72162 Posts in 11150 Topics by 6349 Members - Latest Member: Banderas76 March 19, 2024, 06:19:14 AM
*
gfx* Home | Help | Login | Register | Home | Contact | Translation | gfx
gfx
LuxSat Satellite  |  Computer  |  Computer Hardware  |  desktop opbouw of .....
gfx
gfxgfx
 

Author Topic: desktop opbouw of .....  (Read 3804 times)

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Offline davmalTopic starter

  • Bronze Member
  • *
  • Posts: 486
  • Country: 00
desktop opbouw of .....
« on: June 28, 2012, 11:04:28 PM »
Ik zou mij graag een nieuwe desktop aankopen deze hier is al 6 jaar oud en draaid op XP , hij werkt goed , maar na een half uur werken wordt ie zeer traag , ook de opstart duurd zeker  tussen de 5 a 10 min .
Nu deze hier is een pc die ik heb laten samenstellen vroeger een pentuim 4 .
geen problemen mee gehad .
Nu mijn vraag wat is jullie mening :
is dat goed een pc laten samen stellen of beter een kant en klaar desktop kopen .?

dit raden ze mij aan :

ANTEC MIDI TWER NSK 4482 380
MB INTEL DH77EB UATX LGA 1155
CPU INTEL CORE I5 _3550  3.30 GHZ   IVY BRIDGE
INTERNAL CARD READER
HDD WESTERN DIGITAL BLUE 500 GB
KINGSTON 4 GB DDR3 1333 KVR133D3N9/4G  2 STUKS

DVD+/-RW_SAMSUNG 22X DL _SATA  2 STUKS
LOGITECH KEYBOARD K120 OEM
LOGITECH RX 250  OPTICAL WHEEL MOUSE
MS WINDOWS 7 HOME PREMIUM 64 BIT

DIT VOOR 750 EURO

IK HEB OOK VEEL SOFTWARE HIER OP MIJN PC ? DIE GA IK KWIJT ZIJN OF ALS IK VRAAG AAN DIE VAN DE WINKLE VOOR DE SOFTWARE DIE IK NODIG HEB OVER TE PLAATSEN OP DIE NIEUWE PC ? MAAR IK WEET NIET OF DAT WEL MOGELIJK IS EN OF DIE SOFTWARE WEL  GAAT WERKEN ? VB VAN XP NAAR WINDOWS 7 EN IK HEB DE SLEUTELS OOK NIET ? WANT DIE ZAL IK NODIG HEEN ZEKER VOOR DE SOFTWARE TERUG TEDOEN WERKEN .

gROETJES
Dreambox 8000HD  500GB HDD Newnigma 2 , Dreambox7020SI HDD 120GB Gemini 4.60 , ,Digicorder HDMI telenet ,Visiosat BIG Bisat HD  6x lnb .

Offline Kanus

  • Platina Member
  • *
  • Posts: 2437
  • Country: nl
Re: desktop opbouw of .....
« Reply #1 on: June 29, 2012, 01:19:03 AM »

is dat goed een pc laten samen stellen of beter een kant en klaar desktop kopen .?




Ik heb altijd al mijn PC zelf samengeteld ( euh ...laten samenstellen  :) )
Alleen de laptop niet, maar ja dat kan ook niet anders.
Heb dan hier wel familie en kennissen die daar veel verstand van hebben en met hun hulp heb ik dat samengesteld
en zelf ook alles in elkaar laten bouwen.

Voordeel is dat je zelf kan bepalen wat voor jou belangrijk is en wat je met een PC allemaal wil.
Als je b.v. alleen Internet en Email verstuurd...en wat kleine dingetjes doet (niet te zware programma draait) dan kan je
net zo goed een kant en klare kopen.
De PC's die tegenwoordig allemaal gemaakt worden zijn gewoon wel goed...zelfs b.v. één die je in een supermarkt zou kopen als die ze hadden.
Het gaat er dus om WAT jij er mee wil. ( ps. dit heb ik niet van mezelf, maar ook gelezen en gehoord )
Ga je b.v. aan het werk met film HD materiaal....dan heb je weer iets anders nodig dan dat je b.v. een Gamer zou zijn.

Of ik heb b.v. er 3 harde schijven inzitten. 1 kleinere van 500 Gb ...draait voornamelijk Windows systeem op en zijn mijn programma's geïnstalleerd)
en 2x een harde schijf van 2 Tb....daar zet ik al mijn files op (foto en film e.d.)
Deze 2 schijven staan hier dan in raid zodat de PC maar 1 schijf ziet en wel de  D: schijf.
Op deze manier hoef ik geen back-ups te maken....als er 1 schijf kapot zou gaan, dan staat op die andere nog precies hetzelfde.
En als alles vol is, zien we wel weer verder.  Cheesy
Op deze manier belas ik de C: schijf waarop Windows draait niet met download files en al mijn ander files.

Ook kan je voor jezelf een goed videokaart nemen als je dus veel met foto en film zou doen...of met Gamen
Dus op dat onderdeel extra investeren ( geld dokken dus  Cheesy ) maar dat komt natuurlijk wel ten goede voor wat je wil op je PC.
Op een kant en klare moet je het maar zien...heb je een lekker snel ding en dan is die videokaart net weer te weinig...snap je?
Of bij die kant en klare heb je ook vaak een beeldscherm en toetsenbord er meteen bij in de prijs zitten...stel dat jezelf
al een hele mooie beeldscherm hebt...dan hoef je die dus al niet meer te kopen...dat geld kan je dan beter in de PC zelf steken.
Wil je toch een nieuw scherm, dan heb je dus veel meer keus om dit ook weer zelf uit te zoeken wat voor jou belangrijk is.
B.v. je ziet een mooie PC waar je wat aan hebt, maar het bijbehorende beeldscherm is dan wel weer een heel stuk minder.....of vice versa.
Als jezelf de PC samenstelt kan je nog b.v. ook nog zeggen.....Mmmmm ik doe zolang nog even met mijn oude scherm en als ik weer poen heb koop ik een nieuwe.

Kortom...vraag bij jezelf af wat voor een PC gebruiker jij bent en dan kan je daar je PC op aanpassen helemaal naar jou afgestemd.
Stel je bent een simpele gebruiker, dan zou een hele dure kant en klare ook jammer zijn als je hetgeen er niet uithaalt wat erin zit.
Stel je eet en slaapt achter je PC, dan is een goedkope kant en klare weer niks...en een dure komt misschien ook wat tekort op sommige onderdelen.
En zo zijn er van allerlei combinaties te maken...dus met andere woorden...
Met zelf samenstellen haal je van alle onderdelen hetgeen in huis wat voor jou het beste van toepassing is.
Met een kant en klare moet je roeien met de riemen die je hebt.

Offline mebo870

  • Administrator
  • Platina Member
  • *
  • Posts: 8355
  • Country: be
    • Listen Hitradio
Re: desktop opbouw of .....
« Reply #2 on: June 29, 2012, 09:13:34 AM »
Afblijven van die merk computers, ik heb er ooit een gekocht van Packard Broll , kostprijs 2000 euro, zonder scherm
ik dacht dit zal een degelijke pc zijn, maar het ging al mis bij de eerste letter die ik ermee typte.
Alles is daar in om zeep gegaan, het begon met het moederbord, kort daarna de diskette lezer, daarna volgde de voeding, de DVD Writer, Harde schijf
Later bleek dat die hele dure Packard Bell pc uitgerust was met de op een na slechtste Pentium 4 processor
kort gezegd , een goedkope pc in een mooi ogend kastje maar hij koste wel 3 maal meer dan een die samengesteld zou zijn.

Later ben ik dan afgegaan op een processor met goede prestaties, en daar een passend moederbord voor gekocht, een Zalman fan , degelijke voeding, video kaart enz en dat ding draait vandaag nog steeds vlekkeloos onder Windows XP
The key to happiness
Stay away from idiots

Offline LuxSat

  • Administrator
  • Platina Member
  • *
  • Posts: 21485
  • Country: be
    • LuxSat Satellite
Re: desktop opbouw of .....
« Reply #3 on: June 29, 2012, 09:35:13 AM »
Goed maar ik heb hier buiten mijn goed werkende laptop met Windows 7 nog een oudere laptop met Windows XP en nu heb ik door de erg trage werking deze verleden week geformatteerd en geherinstalleerd.Door de vele Windows updates is uiteindelijk het resultaat het zelfde  :mad:
Nu ben ik van plan één van de dagen die terug te herinstalleren maar de Windows update volledig uit te schakelen.  :P

Wat is jullie mening  :sad:
  Groetjes van Jef

Offline Gonzo

  • Bronze Member
  • *
  • Posts: 330
Re: desktop opbouw of .....
« Reply #4 on: June 29, 2012, 10:42:14 AM »
Goed maar ik heb hier buiten mijn goed werkende laptop met Windows 7 nog een oudere laptop met Windows XP en nu heb ik door de erg trage werking deze verleden week geformatteerd en geherinstalleerd.Door de vele Windows updates is uiteindelijk het resultaat het zelfde  :mad:
Nu ben ik van plan één van de dagen die terug te herinstalleren maar de Windows update volledig uit te schakelen.  :P

Wat is jullie mening  :sad:

Voor die oudere laptop zou ik Ubuntu overwegen, als hij enkel dient om te surfen en te e-mailen.
Gaan we allemaal moeten doen indien we die oudere laptops en pc's willen blijven gebruiken.
Updates uitschakelen is niet echt aan te raden als je beveiligd wil blijven.


Offline LuxSat

  • Administrator
  • Platina Member
  • *
  • Posts: 21485
  • Country: be
    • LuxSat Satellite
Re: desktop opbouw of .....
« Reply #5 on: June 29, 2012, 11:27:14 AM »
Neen Ubuntu is voor mij geen optie
  Groetjes van Jef

Offline Caught

  • Global Moderator
  • Platina Member
  • *
  • Posts: 4168
  • Country: be
Re: desktop opbouw of .....
« Reply #6 on: June 29, 2012, 12:41:59 PM »
Onder W7 Deze computer - eigenschappen - geavanceerde instellingen enz.. ofzo (want ik ben nu ook bezig op een XP pc),
kan je de prestaties van je pc ruim opdrijven door het een en ander af te vinken. Let wel dit gaat ten koste van je grafische voorstelling.
Maar er wordt door die zaken veel ram verbruikt.   
  Xtrend ET-10000 - DM500HD - Octagon sf8008 - Zgemma h9s se - Dreambox TWO - Mutant HD60

Offline davmalTopic starter

  • Bronze Member
  • *
  • Posts: 486
  • Country: 00
Re: desktop opbouw of .....
« Reply #7 on: June 29, 2012, 08:29:57 PM »
ben vandaag eens gaan kijken in de winkel , maar er komt meer bij kijken dan normaal , mijn scherm en printer , fototoestel zouden ook niet werken op die nieuwe  Windows 7en moeten ook vernieuwd worden .
Dreambox 8000HD  500GB HDD Newnigma 2 , Dreambox7020SI HDD 120GB Gemini 4.60 , ,Digicorder HDMI telenet ,Visiosat BIG Bisat HD  6x lnb .

Offline jeanlili

  • Platina Member
  • *
  • Posts: 2493
  • Country: ie
  • ***** I Love Sats at Night *****
Re: desktop opbouw of .....
« Reply #8 on: June 29, 2012, 10:39:09 PM »
Als je de printer op een Win.7 aansluit en start gaat hij eerst infomatie halen op internet I.p.v opstarten van je printer met een CD .bij mij hangen er 3 printers aan waarvan 2 printerscanners zijn allemaal HP en heb er geen problemen mee.
 
Scherm moet je vervangen als er geen HDMI aansluiting is voorzien maar ik denk dat er ook adapters voor bestaan om van een  gewone scherm aansluiting over te gaan naar HDMI .

Ook heb ik met mijn camera`s geen problemen gehad om over te gaan van XP naar Win.7 anders gebruik je direkt je SD kaart in de daarvoor bestemde poort .

Verder nog veel suc6 . :cool:
    Greetz...JEAN <love lux>

Offline pearlpeter

  • Platina Member
  • *
  • Posts: 2760
  • Country: nl
  • Dreambox Veteraan
Re: desktop opbouw of .....
« Reply #9 on: June 30, 2012, 12:28:44 AM »
ben vandaag eens gaan kijken in de winkel , maar er komt meer bij kijken dan normaal , mijn scherm en printer , fototoestel zouden ook niet werken op die nieuwe  Windows 7en moeten ook vernieuwd worden .

Nou ik denk dat die winkel flink wil verdienen aan u.
Want elk scherm kan aan de nieuwe computer aangesloten worden, al is het doormiddel van een verloop stekker.
En als de printer een usb aansluiting heeft, kan hij ook op elke pc.

En ook het digitale foto toestel, zou geen probleem mogen zijn, onder win.7

Dus vind het een beetje raar, dat de winkel dit zo aangeeft.
Voor mij is daar het vertrouwen in die winkel weg, en zou daar ook niets meer kopen.
Groetjes Peter

Offline davmalTopic starter

  • Bronze Member
  • *
  • Posts: 486
  • Country: 00
Re: desktop opbouw of .....
« Reply #10 on: June 30, 2012, 12:29:56 AM »
wat ik eerst even kan testen  : de xp hier op de pc is nog nooit vernieuwd .
Als ik nu hem nu een herinstalleer , alles nieuw erop plaats , nieuwe start .
slecht kan dat toch niet zijn ?

Beste is dan een back-up te maken eerst zeker ??  en waar ? op deze hhd van die pc hier of op een externe schijf ?
mails en foto's en paar programma's , mogen niet weg
hoe het moet zal ik wel vinden op het net .
Maar ik heb geen dvd's voor opnieuw alles te plaatsen .
kan ik ergens hier of daar aan de nodige xp software ( nederlandse ) geraken .
Of niet aan te raden , als je er geen krak in bent ?
want dat gaat hier wel aan de trage kant met die pc  :-?
Dreambox 8000HD  500GB HDD Newnigma 2 , Dreambox7020SI HDD 120GB Gemini 4.60 , ,Digicorder HDMI telenet ,Visiosat BIG Bisat HD  6x lnb .

Offline mebo870

  • Administrator
  • Platina Member
  • *
  • Posts: 8355
  • Country: be
    • Listen Hitradio
Re: desktop opbouw of .....
« Reply #11 on: June 30, 2012, 12:30:32 AM »
installeer dan toch eens windows 7 op je pc, naast de XP en kijk wat je allemaal werkend krijgt, veel dingen blijken toch te werken onder  Win7
op mijn pc werkte alles behalve mijn scanner, voor de rest had ik allemaal een update gevonden
The key to happiness
Stay away from idiots

Offline pearlpeter

  • Platina Member
  • *
  • Posts: 2760
  • Country: nl
  • Dreambox Veteraan
Re: desktop opbouw of .....
« Reply #12 on: June 30, 2012, 12:43:59 AM »
Als je niet te hoge eisen aan de pc hebt, met wat je er allemaal mee doet, dan kan een pentium4 nog goed meegaan.
Maar als je veel aan foto's bewerken doet, of hd films wilt kijken, of bewerken, dan is dat systeem wel wat te traag.
Maar ook windows 7 moet goed draaien op je oude pc.

Ook moet alle oude software werken onder win. 7 dus ook die oude scanner van mebo870, mits goed ingesteld.

En inderdaad, maak eerst een backup van alles wat je wilt behouden, zoals fotos en documenten.
Daarna eerst even de harde schijf formateren, en windows 7 er op zetten.

Als je even bij de news groepen kijkt op internet, dan kun je zo een mooie versie van win 7 downloaden.
Dat geld trouwens ook voor alle andere programmas.
Groetjes Peter

Offline davmalTopic starter

  • Bronze Member
  • *
  • Posts: 486
  • Country: 00
Re: desktop opbouw of .....
« Reply #13 on: June 30, 2012, 08:45:57 AM »
oke , bedankt .
Maar ik denk dat ik vandaag achter een nieuwe ga , zal nog zien .
En de oude houden en gebruiken voor de kinderen die worden ook al wat ouder en beginnen ook al op de pc .
Maar ik ga moest ik een nieuwe kopen , eerts die inorde zetten en daarna de xp vervangen op de oudere  :cool:
Dreambox 8000HD  500GB HDD Newnigma 2 , Dreambox7020SI HDD 120GB Gemini 4.60 , ,Digicorder HDMI telenet ,Visiosat BIG Bisat HD  6x lnb .

Offline davmalTopic starter

  • Bronze Member
  • *
  • Posts: 486
  • Country: 00
Re: desktop opbouw of .....
« Reply #14 on: June 30, 2012, 07:19:45 PM »
Heb dus een nieuwe aangekocht met windows 7 , nu ben ik alles aan het instellen . maar heb juist hulp nodig bij :

Voor mij E mail heb ik op mijn oude pc :  microsoft office oulook  , daar kan ik mijn emails zien en versturen van mijn  E mail adresen .
dat is zeer makkelijk
Ik moet dat ook op die nieuwe pc hebben , zelfde programma .
Hoe moet ik dat doen en van waar haal ik dat . ?
Dreambox 8000HD  500GB HDD Newnigma 2 , Dreambox7020SI HDD 120GB Gemini 4.60 , ,Digicorder HDMI telenet ,Visiosat BIG Bisat HD  6x lnb .

LuxSat Satellite  |  Computer  |  Computer Hardware  |  desktop opbouw of .....
 

gfxgfx
gfx gfx