gfxgfx
 
Please login or register.

Login with username, password and session length
logo
 
gfx gfx
gfxgfx
 



Updates
Latest oscam all images 11756 (update) 28-03-2024
Vu+ Pur E2 7.3 & 7.4 (update) 19-03-2024
Dreambox Pur E2 7.3 (DM 900 & 920) (update) 19-03-2024
LuxSat Key Files update by MOHAMED_OS 18-03-2024


Donation also possible by bank transfer Click here
Your donation will help keep the site running
To view all topics you must be registered and logged in
 
gfx gfx
gfx
72179 Posts in 11153 Topics by 6350 Members - Latest Member: Ghassemi March 28, 2024, 02:40:16 PM
*
gfx* Home | Help | Login | Register | Home | Contact | Translation | gfx
gfx
LuxSat Satellite  |  Satelliet Abonnementen  |  Tv Vlaanderen  |  Is het weer van dat??
gfx
gfxgfx
 

Author Topic: Is het weer van dat??  (Read 106515 times)

0 Members and 2 Guests are viewing this topic.

Offline mebo870

  • Administrator
  • Platina Member
  • *
  • Posts: 8360
  • Country: be
    • Listen Hitradio
Re: Is het weer van dat??
« Reply #30 on: December 15, 2011, 12:22:13 AM »
ik vond daarnet nog een artikel over dat anti cardshare systeem op internet.
Misschien toch maar eens goed lezen, want het zou wel eens kunnen dat men bepaalde ip adressen heeft met cardservers en die nu stelselmatig probeert uit te schakelen, door kaarten uit te zetten in de streek waar het ip adres zich bevind.

CanalDigitaal en kaboutertjes


CanalDigitaal onderneemt actie tegen card sharing. Card sharing maakt het mogelijk om één kaart te delen met meerdere mensen. Maar hoe werkt de encryptie bij televisie nu eigenlijk? En hoe werkt cardsharing?

Ik zal proberen (simpel) uit te leggen hoe cardsharing en encryptie werkt. Technisch gezien klopt dit op sommige punten niet 100%, maar ik probeer het zo uit te leggen dat een leek het kan begrijpen. ;)

Visualiseer de smartcard als een solide kluis met een kaboutertje ervoor (het kaboutertje zit ook in de smartcard).

Het TV-signaal visualiseren we als een serie fotoboeken met slotjes erop. Ieder fotoboek bevat foto's waar je 10 seconden van kan genieten (10 seconden televisie).

Iedereen met een schotelantenne krijgt precies dezelfde fotoboeken met precies dezelfde slotjes erop.

In de kluis liggen sleutels (ECM sleutels) om de fotoboeken open te maken. Alle sleutels voor een hele maand liggen erin!

Als je nu fotoboeken wil gaan kijken dan loop je naar het kaboutertje toe en zeg je "ik wil graag een sleutel voor dit fotoboek". Het kaboutertje loopt naar de kluis, maakt deze open, haalt er één sleutel uit en geeft die aan jou. Hiermee kan je dat fotoboekje openmaken met 10 seconden aan foto's. Binnen 10 seconden zal je weer om een nieuwe sleutel moeten vragen voor het volgende fotoboek, anders slaat de verveling toe (gaat je beeld op zwart, of je blijft hangen op de laatste foto ;)).

Je kan het kaboutertje niet vragen om alle sleutels voor het komende uur, want die fotoboeken heb je nog niet in handen.

CanalDigitaal komt één keer per maand langs jouw kaboutertje. Ze veranderen dan de code van de kluis, leggen er nieuwe sleutels in en fluisteren het kaboutertje de nieuwe code (een EMM) van de kluis in het oor.

En zo is het systeem gesloten. Jij kan de sleutels die het kaboutertje jou geeft wel delen met je vrienden, maar toen er nog geen internet was kwam die sleutel nooit op tijd aan. De sleutel doorbellen of op een papiertje schrijven en dat in de brievenbus doen duurde tenslotte veel langer dan 10 seconden.

Smartcards worden ook wel eens gekraakt. Dit kraken komt er simpel gezegd op neer dat men een afluistermicrofoon heeft geplaatst in de buurt van de kabouter en wanneer CanalDigitaal langskomt kan de hacker meeluisteren om de code van de kluis te achterhalen. Of je martelt gewoon de kabouter net zo lang tot ie jou de code van de kluis geeft. Vergis je echter niet, deze kabouter laat zich niet makkelijk afluisteren en breekt niet snel.

Dan heb je nog mensen die de smartcard overclocken om meer clients te bedienen, dit zijn gewoon kabouterslavendrijvers.

Nu, wat cccam en andere cardservers doen is het volgende. Ze gaan, net als jij en ik, naar het kaboutertje toe en vragen om een sleutel. Die krijgen ze. Vervolgens maken ze razendsnel kopietjes van de sleutel en versturen die via een netwerk. Dit kan zomaar om 1000 kopietjes gaan met internet als netwerk. Zo kunnen 1000 mensen de fotoboeken openen met de sleutels van één kabouter! Vergeet niet, iedereen krijgt fotoboeken met hetzelfde slot. Alleen de kaboutertjes van alle abonnementhouders zijn anders. Zo geven sommige kaboutertjes, als je CanalDigitaal genoeg betaald, ook toegang tot kaboutersexfotoboeken. Daarom zullen providers zoals CanalDigitaal de timings ook steeds strakker af gaan stellen zodat internet niet snel genoeg meer is als tussenstation om om sleutels te vragen. Stel dat je iedere 100ms een nieuwe sleutel nodig hebt, dan blijven je fotoboeken wellicht wel gesloten als je een beetje hoge ping hebt.

Wat CanalDigitaal (of die ingeschakelde partij) waarschijnlijk heeft gedaan is het afnemen van de diensten van een paar grote cardshareservers. Vervolgens hebben ze in mijn ogen 2 dingen kunnen doen: of er zit inderdaad een backdoor in cccam en ze hebben cccam zo ver gekregen om niet alleen de gekopieerde sleuteltjes van de kabouter door te geven, maar ook de naam van de kabouter.

Of ze hebben iedere smartcard héél kort op zwart gezet en daarna weer geactiveerd (hiervoor moeten ze wel 2x ieder kaboutertje persoonlijk bezoeken). Al dan niet 's nachts, wanneer legitieme abonnementshouders waarschijnlijk toch niet kijken. CanalDigitaal kijkt dan gewoon of ze beeld verliezen met de cardserver. Zo ja, prijs. Dit is misschien makkelijker dan je denkt, want je kan adhv de beschikbare kanalen makkelijk destilleren welk abonnement er precies op de kaart staat. Vervolgens hoef je alleen nog maar de kaarten met specifiek dat abonnement tijdelijk op zwart te zetten.

Kaarten in cardservers zullen vrijwel altijd het toppakket+HD+Film1Sport1+Eredivisie+Man-X hebben. En er zijn bar weinig "normale" abonnementshouders die 88 euro/maand betalen voor TV.

 
The key to happiness
Stay away from idiots

yvan

  • Guest
Re: Is het weer van dat??
« Reply #31 on: December 15, 2011, 09:19:45 AM »
Hallo
Ik heb nu niets meer op mijn TVV posten.. Iemand anders ook?

Offline robvdb

  • V.I.P Member
  • ****
  • Posts: 104
  • Country: be
    • Welcome to My website
Re: Is het weer van dat??
« Reply #32 on: December 15, 2011, 07:08:36 PM »
vanavond al heel wat uitvallen gehad op tvv man man man toch  :-?
groetjes
Rob

DM500HD Gemini2-510
MaxDigital XP1000 OpenPli

Offline yoho2

  • Super Member
  • ***
  • Posts: 61
Re: Is het weer van dat??
« Reply #33 on: December 15, 2011, 07:10:55 PM »
vanavond al heel wat uitvallen gehad op tvv man man man toch  :-?

hier momenteel het beeld op zwart op tvv. het 19 uur nieuws is net bezig op vtm en alles zwart, het zal weer voor de volledige avond zijn.
dreambox 500HD - dreambox 800HDse - Open Pli
Triax 88 multifeed HB-A1-A2-A3 + 2X ANTTRON disecq 4/1 S154
Pioneer lx5090 plasma - Arcam AVR600 Receiver
Samsung lcd LE23R71B
Kef 5.1 set XQ5-XQ50C-Q5 - PSW2500
WII console - Dune Prime 3.0 mediaplayer

Offline truckerkeTopic starter

  • Gold Member
  • *
  • Posts: 1484
  • Country: be
Re: Is het weer van dat??
« Reply #34 on: December 15, 2011, 07:26:49 PM »
Hier alles ok  :cool:
met de opticum TS receiver en tvv basic card
grts peter
mijn opstellingen TVV basic+
VU+UNO VTi v.7.0.0 
  Thuis T90  13-16-19.2-23.5-28.2
1x Profiline DiSEqC Relais 9/1 & 2x Diseqc Vantage 4/1 4 x Quad LNB, Edision & 1x Smart Titanium Edition TS Single
   Camping T55 13-19.2-23.5-28.2 + Power Wifi USB buitenantenne
1x Diseqc Vantage 4/1 4x Smart Titanium Edition T

soevel

  • Guest
Re: Is het weer van dat??
« Reply #35 on: December 16, 2011, 06:54:10 AM »
Eveneens niets beeld meer op TVV zoals vtm, vt4.  Heb nochtans originele kaart. iemand met een dreambox die wel beeld heeft en welke cam gebruikt u dan?

soevel

  • Guest
Re: Is het weer van dat??
« Reply #36 on: December 16, 2011, 08:12:00 AM »
kaart van mijn vader gaan halen en die werkt wel en de mijne niet in zijn box, dus effectief dat ze alle kaarten die draaien op CCcams blokkeren of wat wil dit nu zeggen? Kan moeilijk aankloppen bij TVV dat mijn kaart nimmer actief is of zou dit lukken als ik dit online activeer?

Online LuxSat

  • Administrator
  • Platina Member
  • *
  • Posts: 21493
  • Country: be
    • LuxSat Satellite
Re: Is het weer van dat??
« Reply #37 on: December 16, 2011, 08:53:43 AM »
U schrijft Kan moeilijk aankloppen bij TVV
Waarom niet  :sad: het is toch hun fout dat die kaart niet werkt  :P
De kaart online activeren kun je ook altijd proberen.
 :-x
  Groetjes van Jef

soevel

  • Guest
Re: Is het weer van dat??
« Reply #38 on: December 16, 2011, 09:00:23 AM »
Hey Jef, heeft u dan weet of er nog veel mensen daar problemen mee hebben op dit moment? Enkel wanneer ze CCCam gebruikten dan? Als ik aanklop bij TVV weten ze zeker dat ik cccam heb niet?

Online LuxSat

  • Administrator
  • Platina Member
  • *
  • Posts: 21493
  • Country: be
    • LuxSat Satellite
Re: Is het weer van dat??
« Reply #39 on: December 16, 2011, 09:10:33 AM »
De meeste mensen hebben geen probleem met CCcam maar er zijn er wel , zij mogen dat weten hoor want jij gebruikt toch wat jij wilt en niet wat zij willen  :-x
Maar als Uw vader en andere box heeft , steek hem daar eens in en heractiveer daar eens  :P
  Groetjes van Jef

Online LuxSat

  • Administrator
  • Platina Member
  • *
  • Posts: 21493
  • Country: be
    • LuxSat Satellite
Re: Is het weer van dat??
« Reply #40 on: December 16, 2011, 09:12:01 AM »
Welke versie CCcam gebruik je  :sad:
  Groetjes van Jef

yvan

  • Guest
Re: Is het weer van dat??
« Reply #41 on: December 16, 2011, 09:32:19 AM »
alles werkt opnieuw achter heractivatie

soevel

  • Guest
Re: Is het weer van dat??
« Reply #42 on: December 16, 2011, 06:05:34 PM »
Cccam 2.1.4 gebruik ik. heractivatie aangevraagd, morgen ff naar huis vader en eens kijken of het gelukt is

Online LuxSat

  • Administrator
  • Platina Member
  • *
  • Posts: 21493
  • Country: be
    • LuxSat Satellite
Re: Is het weer van dat??
« Reply #43 on: December 16, 2011, 06:29:41 PM »
 :cool: Zal wel lukken en die Cccam 2.1.4 is prima  :-x
  Groetjes van Jef

soevel

  • Guest
Re: Is het weer van dat??
« Reply #44 on: December 16, 2011, 06:44:13 PM »
Inderdaad, terug actief. Maar hier moet toch meer achterzitten, niet? En waarom sommige cccams en andere niet? Officiele decoders hadden dit dan niet? :o

LuxSat Satellite  |  Satelliet Abonnementen  |  Tv Vlaanderen  |  Is het weer van dat??
 

gfxgfx
gfx gfx