gfxgfx
 
Please login or register.

Login with username, password and session length
logo
 
gfx gfx
gfxgfx
 



Updates
Vu+ Pur E2 - 7.4 (update) 28-03-2024
Latest oscam all images 11756 (update) 28-03-2024
Dreambox Pur E2 7.3 (DM 900 & 920) (update) 19-03-2024
LuxSat Key Files update by MOHAMED_OS 18-03-2024


Donation also possible by bank transfer Click here
Your donation will help keep the site running
To view all topics you must be registered and logged in
 
gfx gfx
gfx
72179 Posts in 11153 Topics by 6350 Members - Latest Member: Ghassemi March 29, 2024, 01:13:37 AM
*
gfx* Home | Help | Login | Register | Home | Contact | Translation | gfx
gfx
LuxSat Satellite  |  Luxsat Online  |  Online Sat & Newsflash  |  M7 Group S.A gestart met anti-cardshare maatregelen
gfx
gfxgfx
 

Author Topic: M7 Group S.A gestart met anti-cardshare maatregelen  (Read 64615 times)

0 Members and 3 Guests are viewing this topic.

Offline Kanus

  • Platina Member
  • *
  • Posts: 2437
  • Country: nl
Re: M7 Group S.A gestart met anti-cardshare maatregelen
« Reply #90 on: December 20, 2011, 03:40:33 PM »
nee alleen als je hem als server gebruikt heb je dat nodig
Sorry hoor  Cheesy

Maar ik begrijp er even helemaal NIKS meer van.

Ik doe niet aan sharen zowel buiten als binnen niet..... en ik gebruik de kaart alleen in mijn DM8000
Heb wel een SmartWi maar die gebruik ik al een tijdje niet meer omdat Newnigma2 daar niet mee om kan gaan
( denk dat ik daarom ook weer na OpenPli ga)...dus als ik op de slaapkamer wil kijken neem ik mijn kaart mee na de DM7025


Dus dit hele gelul van met die nieuwe CCCam en die UPDATE is voor mij niet eens van toepassing ofzo ??
Ik las toch ergens dat je maar 2 programma's die gecodeerd zijn kon gaan kijken/opnemen.
Bij mij doen het in ieder geval al 3 programma's en ik heb aan die cccam.config niks aangepast.

ferrarisat

  • Guest
Re: M7 Group S.A gestart met anti-cardshare maatregelen
« Reply #91 on: December 20, 2011, 04:21:17 PM »
@Kanus zoals jij verteld en dat is jou situatie thuis dan heb jij die config niet nodig.

Mijn situatie wel en waarom?
DM800HD is server boven staat een ET5000 als client en heb nog 3 amiko's als client in mijn server als test ontvangers.

Als CD straks ook hier de beperking erop zet zoals nu bij TVV dan kan je niet meer dan 4 kanalen kijken,anders gaat de kaart op slot voor een X tijd.(zwart beeld)

Met die has sid limit assigned: max 4 sids every 10 seconds zorg je ervoor dat de kaart niet op slot gaat na 4 zenders kijken

Offline Kanus

  • Platina Member
  • *
  • Posts: 2437
  • Country: nl
Re: M7 Group S.A gestart met anti-cardshare maatregelen
« Reply #92 on: December 20, 2011, 04:42:43 PM »


Als CD straks ook hier de beperking erop zet zoals nu bij TVV

Kijk dat bedoel ik....dus CD heeft hier in Nederland die beperking nog niet doorgevoerd als ik jou begrijp?

Quote
Met die has sid limit assigned: max 4 sids every 10 seconds zorg je ervoor dat de kaart niet op slot gaat na 4 zenders kijken

En ik las dus dat je dan met die Update maar max. 2 zenders kon openen.
Nu het nog niet van toepassing is kan ik daarom zeker dan ook nog naar 3 zenders kijken (meer zenders niet getest)
En als die update een feit is, zal het dan hier ook naar 2 zenders gaan??
Daarom wil ik graag voorbereid zijn, want ook al komt het hier bijna niet voor, ik wil sowieso wel meer dan 2 zenders gaan kunnen zien/opnemen....
ook al was het maar ook eens een lijntje binnenshuis te gaan testen ( DM8000 <------> DM7025 ) wat nu nog abrakadabra voor me is.  :)


En HOE zet je nu die "sid limit assigned: max 4 sids every 10 seconds" in je config file  ??
Doordat ik ook niet share is dit allemaal nieuw voor mij.


***********

Quote
Met die has sid limit assigned: max 4 sids every 10 seconds zorg je ervoor dat de kaart niet op slot gaat na 4 zenders kijken

Moet dat niet zijn: 2 zenders    ??

Offline Tazzios!

  • Bronze Member
  • *
  • Posts: 429
  • Uploader
Re: M7 Group S.A gestart met anti-cardshare maatregelen
« Reply #93 on: December 20, 2011, 05:38:06 PM »
Is de max nu 4 of 5 (mebo870 schreef dat eerder) iemand al getest?

Offline mebo870

  • Administrator
  • Platina Member
  • *
  • Posts: 8360
  • Country: be
    • Listen Hitradio
Re: M7 Group S.A gestart met anti-cardshare maatregelen
« Reply #94 on: December 20, 2011, 06:04:29 PM »
4 zenders, en die kan je doorsharen, vanaf het moment dat zender 5 wordt aangesproken gaat na een dikke minuut de boel overal op zwart.

The key to happiness
Stay away from idiots

Offline Togan

  • Bronze Member
  • *
  • Posts: 483
  • Country: tr
  • Er gaat niets boven een schotel.
Re: M7 Group S.A gestart met anti-cardshare maatregelen
« Reply #95 on: December 20, 2011, 06:18:59 PM »
@luxsat #87,

Ik neem aan dat het verwijderen van de cijfers door ***** voldoende is?
Was misschien wat dom om het er zo te zetten zoals ik gedaan had.
VU+ Duo (met VTi).  150 cm. prime focus schotel voor Astra 1 met Invacom twin flens-LNB en gewone twin LNB voor Astra 3, /  120 cm. schotel voor Nilesat  /  120cm. voor Hotbird en Eurobird en Eutelsat 7 oost / 90 cm. voor Turksat.

ferrarisat

  • Guest
Re: M7 Group S.A gestart met anti-cardshare maatregelen
« Reply #96 on: December 20, 2011, 06:21:07 PM »
@Kanus

cccam.config:

################################################
####                Vrienden               #####
################################################
F: ET5000 dreambox

#################################################
####                 Servers               ######
#################################################

C: 192.168.x.xxx 12000 dreambox dreambox no


###############################################
####                 Config                ####
###############################################

WEBINFO USERNAME : xxxxxxxx
WEBINFO PASSWORD : xxxxxxxx
ALLOW TELNETINFO: yes
ALLOW WEBINFO: yes
WEBINFO LISTEN PORT : 16001
ZAP OSD TIME : 0
OSD USERNAME : root
OSD PASSWORD : dreambox
SHOW TIMING : YES
MINIMUM DOWNHOPS: 0
GLOBAL EMM : 1
SID LIMIT: /dev/sci0 4 11

Offline Tazzios!

  • Bronze Member
  • *
  • Posts: 429
  • Uploader
Re: M7 Group S.A gestart met anti-cardshare maatregelen
« Reply #97 on: December 22, 2011, 01:21:54 PM »
Geld dit alleen voor seca3 kaartjes of ook voor seca2 en irdeto2?
Ik heb namelijk een kaartje die S2 sleutels afgeeft waarbij "rev I41" staat met gebruik van cccam 2.3.0 i.p.v.  i4A.

Offline tonnie2

  • Bronze Member
  • *
  • Posts: 279
  • Country: es
Re: M7 Group S.A gestart met anti-cardshare maatregelen
« Reply #98 on: January 10, 2012, 12:22:34 PM »
Het schijnt begonnen te zijn voor cd lees ik op het net ik kan het zelf niet bevestigen ik ben op m,n werk.

Anti-cardshare bij CanalDigitaal van start

Vanaf vandaag – dinsdag 10 januari 2012 – heeft het Luxemburgse bedrijf bij haar Nederlandse tv-aanbieder CanalDigitaal de anti-cardshare beveiligingsoptie ingevoerd. Hierdoor is het delen van de smartcard – ook wel cardsharing genoemd – beperkt.

Het delen van het abonnement van één smartcard is vanaf vandaag beperkt tot vier clients. Omdat bij de anti-cardsplit beveiliging een standaard waarde van twee clients geldt, dient de CanalDigitaal smartcard te worden opgewaardeerd naar kaartversie I4A. Alleen de smartcard die met deze kaartversie voorzien is kan tegelijk vier clients aansturen. In alle andere gevallen kan men slechts twee clients aansturen. U kunt wel uw smartcard voorzien van de kaartversie I4A.

U dient dan het volgende te doen:

Indien u een door CanalDigitaal gecertificeerde satellietontvanger heeft dan hoeft u niets te doen. CanalDigitaal heeft de afgelopen maand de nodige software reeds naar uw kaart gestuurd. Door CanalDigitaal gecertificeerde ontvangers zijn ook uitvoerig getest geweest en u zal dan ook geen enkel verschil merken in de werking. Deze ontvangers zullen werken zoals voorheen en U zal geen enkele beperking opmerken.

U bezit een Linux satellietontvanger, bijvoorbeeld van de merken Dreambox, VU+, Clark Tech of Xtrend. U dient in dit geval uw satellietontvanger te voorzien van de laatste firmwareversie van de door uw gebruikte firmware. U kunt de nieuwste versie van de OpenPLi firmware bijvoorbeeld laden via OpenPLi - Open Source Set-Top Box Software. Deze firmware dient u te voorzien van de softcam CCcam versie 2. 3.0 Alleen met deze wordt uw smartcard met een nieuwe kaartversie voorzien. Kaartversie nummer kan je opvragen in OpenPLi met de Blauwe toets / PPanels / CCcam / Smartcard Info. De kaartversie wordt echter bij Cccam 2. 3.0 stapsgewijs van nieuwe firmware voorzien. Mocht uw smartcard dus meerdere kaartupdates gemist hebben dan dient u de smartcard enige seconden uit de smartcardlezer te halen. Wanneer u de smartcard weer in de smartcardlezer stopt wordt de volgende kaartupdate op de smartcard geïnstalleerd. U herhaalt deze handelingen tot u bij de smartcard info de kaartversie I4A ziet. U kunt vanaf dat moment vier clients tegelijk aansturen. U dient voor de kaartupdate uw satellietontvanger op één van de Nederlandse zenders af te stemmen. Let op! Als u een oude Mediaguard2 smartcard gebruikt dan kan u geen gebruik van CCcam versie 2. 3.0 maken omdat deze de Mediaguard2 smartcard niet langer ondersteund.

U bezit een Linux satellietontvanger, bijvoorbeeld van de merken Dreambox, VU+, Clark Tech of Xtrend en u gebruikt de OSCam softcam. U dient in dit geval uw satellietontvanger te voorzien van de laatste firmwareversie van de door uw gebruikte firmware. U dient in dit geval de OSCam softcam versie OSCam Experimental te gebruiken. OSCam kan helaas het versienummer niet weergeven. Wanneer de kaartversie niet I4A is dan kan men de smartcard naar deze kaartversie updaten door de satellietontvanger enige tijd met de smartcard in de interne kaartlezer af te stemmen op één van de Nederlandse zenders. U hoeft met OSCam Experimentel niet de smartcard enige keren uit de kaartlezer te verwijderen. De kaartupdates worden namelijk automatisch na elkaar geïnstalleerd.

Als uw smartcard is voorzien van de kaartversie I4A kunt u maximaal vier clients met één smartcard aansturen. Wanneer men gebruik maakt Linux satellietontvangers wordt elk opgenomen programma als één client beschouwd. Dit omdat Linux satellietontvangers het opgenomen programma ongecodeerd op de harde schijf plaatst. Maakt u gebruik van door CanalDigitaal gecertificeerde satellietontvangers met opnamemogelijkheden dan worden opgenomen programma’s NIET als client gerekend. Dit omdat gecertificeerde satellietontvangers de programma’s gecodeerd op de harde schijf plaatsen. U kunt dus bij gebruik van gecertificeerde satellietontvangers zoveel programma’s tegelijk opnemen tot de hardwarematige beperking van de gebruikte gecertificeerde programma’s. U dient het gecodeerd opgenomen programma binnen 2 dagen na opname wel via de satellietontvanger te decoderen. Door CanalDigitaal gecertificeerde ontvangers doen dit automatisch. Mocht u toch vragen hierover hebben kunt u deze stellen op Satellietforum - powered by vBulletin.

Er zijn op dit moment veel speculaties over de werking van de anti-cardsplit beveiliging. Omdat de beveiliging al enige tijd bij de Belgische M7 Group S.A tv-aanbieders TV VLAANDEREN en TéléSAT operationeel is kunnen we enkele van deze speculaties nader onder de loep nemen en ook weerspreken.

Overlappende opnamen zijn gewoon mogelijk. Wanneer u in de satellietontvanger – ook Linux satellietontvangers - als optie heeft ingesteld dat een opgenomen programma een x aantal minuten voor het begin van het programma moet worden gestart en na afloop van het programma een x aantal minuten dient door te lopen is dat mogelijk. De gehele duur van het opgenomen programma – dus inclusief extra tijd voor en na de duur van het opgenomen programma – wordt gewoon als 1 client gerekend.

Wanneer men gebruik maakt van een standaard SmartWi configuratie (basisstation en drie clients) kan men zonder problemen gelijktijdig op alle drie de aanwezige clients snel doorzappen.

Wanneer u een softcam als Cccam in uw Linuxontvanger gebruikt dan is het aan te raden om interne limitering instelmogelijkheden (4 per 10 sec) van de softcam niet te activeren. Hierdoor wordt in de meeste gevallen het aantal beschikbare clients nadelig beïnvloedt. Doet u dat wel, dan zal u veel trager kunnen zappen. Zonder deze limiet kan u net zoals voorheen snel zappen, deze anti cardshare heeft daar geen moeite mee.

Er wordt op forums ten onrechte gesteld dat gecertificeerde ontvangers problemen zouden hebben bij snel zappen, dat is niet het geval. Geen enkele ontvanger die wij getest hebben ging op zwart bij snel zappen.
De meeste Linux ontvangers op de markt hebben een hardwarematige limiet van 4 zenders die ze simultaan kunnen demuxen. Dat ligt niet aan de anti cardshare, maar is gewoon een beperking van de ontvanger.
Bovenstaand is alleen van toepassing als u met uw eigen smartcard intern in uw eigen woning de smartcard deelt. Werking bij externe cardsharing tussen meerdere eindgebruikers zorgt voor een andere werking van de anti-cardsplit beveiliging. U dient er ook rekening mee te houden dat extern via internet delen van de smartcard (cardsharing) strafbaar is.
In de afgelopen maanden hebben er diverse acties van Europese tv-aanbieders – inclusief CanalDigitaal en TV Vlaanderen – plaatsgevonden tegen externe cardsharing via internet plaatsgevonden. Zo zijn deze week door het cardshare-team van de M7 Group S.A opnieuw meer dan 100 servers blootgelegd. De kaarten zullen per direct geblokkeerd worden en er wordt aangifte bij de politie gedaan tegen de eigenaars van deze kaarten. Deze acties zullen verder blijven lopen, ook na het invoeren van deze nieuwe maatregel tegen het cardsharen.
dreambox 7000
dreambox 500
Flybox 500
netbox 300
ABipbox 200
Azbox premiumHD

Offline rof-fel

  • V.I.P Member
  • ****
  • Posts: 179
  • Country: 00
Re: M7 Group S.A gestart met anti-cardshare maatregelen
« Reply #99 on: January 10, 2012, 01:21:34 PM »
Bij mij was t zo ver....
Kwart over 11 tv op zwart...
Dus toch maar mijn sid limitering ingevoerd
En de kaart geupdate...

een te betreuren maatregel van canaal digitaal. Maar ook nog een die 0.0 effect gaat hebben op de grote cardservers en die alleen maar de lokale shares treft en de hobbyisten onder ons...

Een ding weet ik wel dit gaat mijn hobby niet stoppen  <achter>

madmax_2000

  • Guest
Re: M7 Group S.A gestart met anti-cardshare maatregelen
« Reply #100 on: January 10, 2012, 03:34:52 PM »
Wanneer u een softcam als Cccam in uw Linuxontvanger gebruikt dan is het aan te raden om interne limitering instelmogelijkheden (4 per 10 sec) van de softcam niet te activeren. Hierdoor wordt in de meeste gevallen het aantal beschikbare clients nadelig beïnvloedt. Doet u dat wel, dan zal u veel trager kunnen zappen. Zonder deze limiet kan u net zoals voorheen snel zappen, deze anti cardshare heeft daar geen moeite mee

Hier heb ik wel mijn bedenkinge over, want als je de (4 per 10 sec) van de softcam niet activeerd, heb je grote kans dat Canal Digitaal je kaart zal gaan blokeren

Offline Cobus RTopic starter

  • Global Moderator
  • Platina Member
  • *
  • Posts: 5737
  • Country: nl
    • Luxsat
Re: M7 Group S.A gestart met anti-cardshare maatregelen
« Reply #101 on: January 10, 2012, 03:56:42 PM »
Dit moet je wel doen als je een server hebt maar voor gewoon thuisgebruik niet.
Groeten Cobus R

KLIK HIER


Vu+ Uno 4K SE DVB C (FBC) (8 tuners in 1)
MaXytec Multibox (Fallback tuner)
Mutant HD-60 (Fallback tuner)
Mutant HD-66SE DVB-C FBC (3 tuners in 1)

energy263

  • Guest
Re: M7 Group S.A gestart met anti-cardshare maatregelen
« Reply #102 on: January 10, 2012, 04:45:28 PM »
Start up your sid limitations gentlemen...

josthebos

  • Guest
Re: M7 Group S.A gestart met anti-cardshare maatregelen
« Reply #103 on: January 10, 2012, 06:27:21 PM »
Ook in Nederland is het gezeik begonnen  :D

skippy2646

  • Guest
Re: M7 Group S.A gestart met anti-cardshare maatregelen
« Reply #104 on: January 10, 2012, 06:37:43 PM »
Klopt vanmorgen al
heb mijn digitenne maar van de slaapkamer gehaald
Dus ik kan weer kijken
Wel slecht beeld vergeleken met de sat maar ja ,tis even behelpen
Moeders kan anders geen Goede tijden kijken
en dan is het huis te klein
Dus ik heb haar maar 10€ gegeven en gezegt
hier schat ga maar naar de bingo,iedereen blij
 :)
Ik heb tenminste rust :drink:

LuxSat Satellite  |  Luxsat Online  |  Online Sat & Newsflash  |  M7 Group S.A gestart met anti-cardshare maatregelen
 

gfxgfx
gfx gfx