gfxgfx
 
Please login or register.

Login with username, password and session length
logo
 
gfx gfx
gfxgfx
 



Updates
Dreambox Open HDF image v7.3 (68)- (update DM 820-900-920) 15-04-2024
Vu+Nonsolosat-31-py3 (update) 13-04-2024
Latest oscam all images 11764 (update) 12-04-2024
Vu+Open Black Hole 5.4.002 (update) 10-04-2024


Donation also possible by bank transfer Click here
Your donation will help keep the site running
To view all topics you must be registered and logged in
 
gfx gfx
gfx
72201 Posts in 11152 Topics by 6356 Members - Latest Member: nights April 18, 2024, 08:15:13 PM
*
gfx* Home | Help | Login | Register | Home | Contact | Translation | gfx
gfx
LuxSat Satellite  |  Luxsat Online  |  Online Sat & Newsflash  |  M7 Group S.A gestart met anti-cardshare maatregelen
gfx
gfxgfx
 

Author Topic: M7 Group S.A gestart met anti-cardshare maatregelen  (Read 64693 times)

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Offline Kanus

  • Platina Member
  • *
  • Posts: 2437
  • Country: nl
Re: M7 Group S.A gestart met anti-cardshare maatregelen
« Reply #60 on: December 18, 2011, 05:09:23 PM »
als je cccam 2.3.0 hebt geinstaleerd , even kijken via de cccam info tool op de box 





En waar vind je die "CCCam info tool" dan precies??

Ik heb Newnigma2 als Image en kan het niet vinden...of is het soms een aparte applicatie die je eerst moet downloaden??

Offline mebo870

  • Administrator
  • Platina Member
  • *
  • Posts: 8361
  • Country: be
    • Listen Hitradio
Re: M7 Group S.A gestart met anti-cardshare maatregelen
« Reply #61 on: December 18, 2011, 07:04:09 PM »
die kan je downloaden via de bauwe toets en >>  newnigma 2 services ..........
The key to happiness
Stay away from idiots

Offline Cobus RTopic starter

  • Global Moderator
  • Platina Member
  • *
  • Posts: 5739
  • Country: nl
    • Luxsat
Re: M7 Group S.A gestart met anti-cardshare maatregelen
« Reply #62 on: December 18, 2011, 08:25:43 PM »
Tis allemaal leuk die nieuwe cam maar de oplossing zit toch echt in een brief Brieven sturen naar verschillende instanties Consuwijzer consumentenbond Canal digtaal enz want hun beperken de mogelijkheden waar wij jaren van genoten hebben en er staat niets in hun algemene voorwaarden dat je maar 4 zenders  kunt kijken met 1 kaart en dat is wat bij mij heeft doen besluiten om toch brieven te gaan schrijven om mijn ongenoegen te uiten en hun daar wat aan kunnen gaan doen als er maar genoeg klachten komen zal er echt wel wat gaan veranderen.
Groeten Cobus R

KLIK HIER


Vu+ Uno 4K SE DVB C (FBC) (8 tuners in 1)
MaXytec Multibox (Fallback tuner)
Mutant HD-60 (Fallback tuner)
Mutant HD-66SE DVB-C FBC (3 tuners in 1)

Offline mebo870

  • Administrator
  • Platina Member
  • *
  • Posts: 8361
  • Country: be
    • Listen Hitradio
Re: M7 Group S.A gestart met anti-cardshare maatregelen
« Reply #63 on: December 19, 2011, 12:55:55 AM »
Ik weet niet wat ik van hun anti_cardshare actie moet denken, maar kan er wel uit opmaken dat ze goed beseffen dat ze buiten de wet opereren met hun anti_cardshare actie.
Ze houden hun lippen stijf op elkaar, als het op communicatie aankomt,  er was een mededeling via totaal tv, voor wat het waard is.
Terwijl hier gisteren nog zo'n goed nieuwsbrief in de mailbox zat van TV Vlaanderen, echter geen woord over hun anti_cardsharing maatregel. 
Idem op hun sites, er is nul komma nul toelichting over wat er aan de hand is.

Mij zit het vrij hoog dat men ons dit fikst, ik heb geregeld beeld uitval, ben nu beperkt in mijn kijken en opnemen. 
Dit is weer zo’n oplossing “a la canal digitaal”, de uitleessnelheid op de kaart verhogen kunnen ze blijkbaar niet omdat hun gecertificeerd spul dat niet aan kan, dus gaan ze zelf maar wat verzinnen.

Ik ben gisteren heel “tactisch” mijn gedacht maar eens gaan neerpennen op de TV Vlaanderen Facebook pagina in de hoop wat wijzer te worden.
Langs de neus weg gevraagd waarom ze ons hier moedwillig gaan beperken tot 2 zenders met beeld uitval als gevolg.
Terwijl de oplossing voor cardsharing ligt bij het sneller aanspreken van de kaart, zoals bij SKY UK, maar dat hun snertbakken die snelheid niet aankonden, en daarom iedereen maar doodleuk gaan beperken op zenders.
Verder nog vermeld dat ze hierdoor hun contractuele verplichtingen niet meer na komen en dat ik zinnens ben om er  een deurwaarder bij te halen om dat te laten vaststellen.
Mijn mededeling is na 1 uur verdwenen onder de DELETE knop en de account is nu zelfs geblokkeerd op hun facebook pagina.
Dat stemt toch wel even tot nadenken, wat een smerig streken deze provider hanteert.

Velen van ons hebben minstens 1000 a 1500 € aan investering zitten in hun satelliet ontvangst
Ons eerst wat op kosten jagen met hun uitzendingen te gaan verdelen op 2 satellieten, daarna alweer een HD decoder, hoest maar op jongens.
Nu krijgen we weer dit, een plotse beperking opgelegd van maximaal 4 zenders, als je er tenminste in slaagt om hun kaart upgrade te krijgen.
Dit allemaal zonder ons op de hoogte te stelen, dat is er gewoon over.

Ik betaal nu 238 € per jaar, dat is bijna 10.000 bef’s, en dat is verdorie veel geld om dan 4 zenderkes terug te krijgen.
Gaan we dit nu echt blijven pikken dat deze provider ons om de haverklap van de ene verrassing in de andere sleurt, en de kosten alsmaar de hoogte blijf injagen, terwijl de service en communicatie vrijwel onbestaande is .

Ik zie hier nergens op het forum,  ook maar één oplossingen staan om die beperking tegen te gaan.
Alles wat tot nu geschreven werd is een lapmiddel om de kaart niet op zwart te laten gaan.
Nota bene gewoon om beeld te behouden, waarvoor elk van ons dik betaald.

Mag ik dan concluderen dat iedereen zich hier zomaar bij neerlegt.
Of gaan we ons als groep opstellen en een klacht neerleggen bij het BIPT, de ombudsdienst en de economische inspectie en misschien zelfs test aankoop eens aanspreken.
Tenslotte wij als klanten hebben ook rechten, zoveel als hun.
Individueel briefjes gaan schrijven naar Tv Vlaanderen heeft geen zin, ze doen daar toch of hun neus bloed, we kennen ze niet anders.
En zoals ik hierboven al aanhaalde, waarom doen ze het allemaal zo stiekem, dit zaakje stink uren in de wind.
Het is niet de eerste maal dat ze aan de wet hun laars vegen.
Ik ben vandaag eens gaan rondkijken op de site van de economische inspectie, en vond al 2 inbreuken, waarvan er een ging over het verdelen van hun gratis decoders , daar mag namelijk geen verbintenis aan gekoppeld zijn, toch hang je vast aan een 2jarig contract als je erop ingaat.


 
The key to happiness
Stay away from idiots

Online LuxSat

  • Administrator
  • Platina Member
  • *
  • Posts: 21506
  • Country: be
    • LuxSat Satellite
Re: M7 Group S.A gestart met anti-cardshare maatregelen
« Reply #64 on: December 19, 2011, 11:28:05 AM »
Tja wat moeten wij hier op antwoorden hé  :P
Met al wat u schrijft heb je 100% gelijk maar of het allemaal iets gaat uithalen  :-? ik weet niet.
Op andere forums zijn reeds acties gestart maar nu na enige tijd zie ik het enkel maar een stille dood sterven en daar zullen die providers dan wellicht ook op rekenen.

Uiteindelijk is nu wel het door hun beoogde resultaat de verkeerde kant uitgegaan want velen zeggen hun abonnement op en gaan over op een pay-server of andere bron , geloof mij die pay-server jongens zullen vast wel oplossingen in hun broekzak hebben.
 :)
  Groetjes van Jef

Offline Togan

  • Bronze Member
  • *
  • Posts: 483
  • Country: tr
  • Er gaat niets boven een schotel.
Re: M7 Group S.A gestart met anti-cardshare maatregelen
« Reply #65 on: December 19, 2011, 12:22:27 PM »
@luxsat,

Ook ik gebruik CCcam, laatste nieuwe versie van afgelopen week, op mijn Vu+ Duo.
Waar kan ik zien of ik de update heb gehad, moet wel even wachten tot Can. Dig er mee begint, komende maand.

Sorry maar deze vraag hoort hier niet thuis , gelieve deze te stellen in het Vu+ Duo gedeelte.
Groeten van Jef  :-x
VU+ Duo (met VTi).  150 cm. prime focus schotel voor Astra 1 met Invacom twin flens-LNB en gewone twin LNB voor Astra 3, /  120 cm. schotel voor Nilesat  /  120cm. voor Hotbird en Eurobird en Eutelsat 7 oost / 90 cm. voor Turksat.

Offline Caught

  • Global Moderator
  • Platina Member
  • *
  • Posts: 4172
  • Country: be
Re: M7 Group S.A gestart met anti-cardshare maatregelen
« Reply #66 on: December 19, 2011, 12:38:46 PM »
Quote from: mebo870

Idd wat moet je daarop zeggen, ik ben normaal gezien een klant zonder veel klagen ook nu niet, wat ze willen doen moeten ze niet laten.
Als ik een film wil bekijken dan doe ik dit, daarvoor hoef ik geen satelliet, alles wat erbij komt met de Drambox is meer hobby dan er daadwerkelijk van profiteren.
Behalve dan dat de rest van de familie wel met de freezes zit en dat vind ik net erover.  
Meer en meer denk ik erover mijn shake abo aan te vullen met digitale televisie en zo gaan er nog wel zijn  :?

PS. Je hebt klanten die klagen en klanten die zappen  :police:
  Xtrend ET-10000 - DM500HD - Octagon sf8008 - Zgemma h9s se - Dreambox TWO - Mutant HD60

Offline Cobus RTopic starter

  • Global Moderator
  • Platina Member
  • *
  • Posts: 5739
  • Country: nl
    • Luxsat
Re: M7 Group S.A gestart met anti-cardshare maatregelen
« Reply #67 on: December 19, 2011, 01:21:54 PM »
De enigste manier is je laten horen en dat kan alleen via een persoonlijke brief te sturen dat je kenbaar maakt het er niet mee eens te zijn, als we met z'n allen alleen maar afwachten en niks doen weet je zeker dat zij niet zullen veranderen.

mijn motto is dan ook met ons allen staan we sterk.
Groeten Cobus R

KLIK HIER


Vu+ Uno 4K SE DVB C (FBC) (8 tuners in 1)
MaXytec Multibox (Fallback tuner)
Mutant HD-60 (Fallback tuner)
Mutant HD-66SE DVB-C FBC (3 tuners in 1)

Offline Kidje

  • V.I.P Member
  • ****
  • Posts: 204
  • Country: be
Re: M7 Group S.A gestart met anti-cardshare maatregelen
« Reply #68 on: December 19, 2011, 06:24:45 PM »
als je cccam 2.3.0 hebt geinstaleerd , even kijken via de cccam info tool op de box 
daar moet staan  Seca card xx.xxx.xxx.xxx rev I4A , dan is de kaart geupgedate zoals het hoort en kunnen er max 5 zenders gedoceerd worden in plaats van 2 voor die op zwart gaat.




Ik heb CCcam 2.3.0 twee dagen geleden geïnstalleerd. Daarna heb ik via de TVV-website een heractivering aangevraagd, en na 10 minuten geeft mijn kaart volgende gegevens :

SECA card xx.xxx.xxx.xxx entitlements:
    0000 MANAGMENT : 2012-02-17
    006c TV VLAANDEREN : 2012-02-17
   


die rev I4A staat er niet bij.

Daarna heb ik via de originele Philips DSR 2211  weeral een heractivatie via de TVV-website aangevraagd, de box 1 uur op VRT laten staan - maar noppes - geen rev I4A te bespeuren.
Ik kan alleen nog maar 2 zenders bekijken, een derde is out of the question.
Dan gebruik je eens hun rommel, zelfs dan loopt het mis...
Azbox Premium HD ( Open RSI ) 19.2-23.5
Max Digital XP 1000 (  Open Pli ) 19.2-23.5
Mutant HD 4K ( Open Pli 7.1 ) Wavefrontier 42,28.2,23.5,19.2,16,13,10/9,7,4.8 en 0.8W
VU+ Ultimo 4K ( Open Pli 8.1  ) 1 FCB Dual tuner, 1 single DVB S 2 tuner
Triax 110 cm draaibaar en Wavefrontier

Online LuxSat

  • Administrator
  • Platina Member
  • *
  • Posts: 21506
  • Country: be
    • LuxSat Satellite
Re: M7 Group S.A gestart met anti-cardshare maatregelen
« Reply #69 on: December 19, 2011, 06:37:39 PM »

Toch maar even goed lezen want wellicht mis je nog een stukje in de conf. file  :-x

https://www.luxsat.eu/forum/index.php?topic=40672.msg232257#msg232257
  Groetjes van Jef

Offline Cobus RTopic starter

  • Global Moderator
  • Platina Member
  • *
  • Posts: 5739
  • Country: nl
    • Luxsat
Re: M7 Group S.A gestart met anti-cardshare maatregelen
« Reply #70 on: December 19, 2011, 06:38:07 PM »
heb je de cam wel gerestart en de kaart er eerst uit gehaald en weer opnieuw erin gedaan want dan pas leest hij dat uit hier heb ik het wel hoor kijk maar.


Welcome to CCcam 2.3.0 server

card reader /dev/ttyUSB0
handled 90 (90) ecms and 209(209) emms

SECA card 00.xxx.x.xx.x.x.xx rev I4A entitlements:
0000 MANAGMENT        : 2012-02-17
006a CANALDIGITAAL    : 2012-02-09


ps @ Jef dat hoeft niet hoor ook dan leest hij gewoon de kaart firmware uit.


Groeten Cobus R

KLIK HIER


Vu+ Uno 4K SE DVB C (FBC) (8 tuners in 1)
MaXytec Multibox (Fallback tuner)
Mutant HD-60 (Fallback tuner)
Mutant HD-66SE DVB-C FBC (3 tuners in 1)

Online LuxSat

  • Administrator
  • Platina Member
  • *
  • Posts: 21506
  • Country: be
    • LuxSat Satellite
Re: M7 Group S.A gestart met anti-cardshare maatregelen
« Reply #71 on: December 19, 2011, 06:42:24 PM »
Sorry hoor maar als je de conf. file niet aanvult mag je de kaart wel lezen maar zal het niet werken toch  :P
  Groetjes van Jef

Offline Cobus RTopic starter

  • Global Moderator
  • Platina Member
  • *
  • Posts: 5739
  • Country: nl
    • Luxsat
Re: M7 Group S.A gestart met anti-cardshare maatregelen
« Reply #72 on: December 19, 2011, 06:49:07 PM »
jawel hoor die sid limitering is er alleen voor dat de kaart niet op zwart gaat voor ik dacht 1 minuut en je hebt dan kans als dat te vaak gebeurt de kaart helemaal zwart gaat (dit laatste denk ik zelf)
Groeten Cobus R

KLIK HIER


Vu+ Uno 4K SE DVB C (FBC) (8 tuners in 1)
MaXytec Multibox (Fallback tuner)
Mutant HD-60 (Fallback tuner)
Mutant HD-66SE DVB-C FBC (3 tuners in 1)

ProX

  • Guest
Re: M7 Group S.A gestart met anti-cardshare maatregelen
« Reply #73 on: December 19, 2011, 06:52:34 PM »
Uiteindelijk is nu wel het door hun beoogde resultaat de verkeerde kant uitgegaan want velen zeggen hun abonnement op en gaan over op een pay-server of andere bron , geloof mij die pay-server jongens zullen vast wel oplossingen in hun broekzak hebben.

De grote jongens zijn volgens de berichten nooit op zwart gegaan. Dat weten ze bij M7 ook maar al te goed en dat is dus het bewijs dat het helemaal niet om de grote pay-servers is te doen maar om thuissharen aan te pakken. Lekker dubbel. Eerst bv een SmartWii adviseren en vervolgens limieten op gaan leggen. Het is echt jammer dat er geen mooi alternatief is voor CD anders had ik het wel geweten. Op dit gebied hebben ze een behoorlijk monopolie en misbruiken ze dat goed.

Offline Kanus

  • Platina Member
  • *
  • Posts: 2437
  • Country: nl
Re: M7 Group S.A gestart met anti-cardshare maatregelen
« Reply #74 on: December 19, 2011, 07:54:16 PM »
Het is echt jammer dat er geen mooi alternatief is voor CD anders had ik het wel geweten. Op dit gebied hebben ze een behoorlijk monopolie en misbruiken ze dat goed.
Jawel hoor....zit hier met Inet al op de glasvezel kabel.
Mocht het ooit zo worden dat ik me echt ga irriteren aan CD  -----> 1 telefoontje en ik kijk binnen notime via glasvezel.


*****

Ik weet niet wanneer die update in Nederland komt, maar ik denk dat er heeeeeeeeeeeel veeeeeeeeeel mensen
zullen zijn die dan met 2 zendertjes komen te zitten, want als ik dat hier zo lees allemaal is dat voor een normale sterveling
die weinig van decoders af weet bijna niet te doen.....ook al ben je op de hoogte ( zoals ik) dat er iets gaande is.
Vraag jezelf af hoeveel mensen er op een forum rondhangen en dit uberhaupt lezen???
Al die mensen weten dus van niks en zullen misschien gaan denken dat hun apparatuur kapot is.
Of er zijn misschien mensen die gaan bellen met CD, maar nog steeds niet technisch genoeg zijn om zoiets goed te krijgen ( van die 2 naar 4 programma's)

Als de echte kenners er al moeite mee hebben gaat dat dus de meeste mensen nooit lukken  :-x

********
Voorbeeld: Mijn buurman had ooit Satelliet TV maar zijn daarna weer overgestapt op kabel TV
Ik vroeg (toen ikzelf intussen Sat had) later aan hun waarom ze geen sat meer keken.
Antwoord was toen dat veel zenders het niet meer deden, waarop ik zei dat die frec. nogal eens kan veranderen en je dan opnieuw even moet scannen.
Daar hadden ze nooit van gehoord dus.  :)  en ze wisten ook niet hoe dat moest want dat heeft die monteur toen allemaal ingesteld dat het werkte.................kan je nagaan  :-x

LuxSat Satellite  |  Luxsat Online  |  Online Sat & Newsflash  |  M7 Group S.A gestart met anti-cardshare maatregelen
 

gfxgfx
gfx gfx