gfxgfx
 
Please login or register.

Login with username, password and session length
logo
 
gfx gfx
gfxgfx
 



Updates
Vu+ Pur E2 - 7.4 (update) 28-03-2024
Latest oscam all images 11756 (update) 28-03-2024
Dreambox Pur E2 7.3 (DM 900 & 920) (update) 19-03-2024
LuxSat Key Files update by MOHAMED_OS 18-03-2024


Donation also possible by bank transfer Click here
Your donation will help keep the site running
To view all topics you must be registered and logged in
 
gfx gfx
gfx
72179 Posts in 11153 Topics by 6350 Members - Latest Member: Ghassemi March 28, 2024, 05:26:52 PM
*
gfx* Home | Help | Login | Register | Home | Contact | Translation | gfx
gfx
LuxSat Satellite  |  Luxsat Online  |  Online Sat & Newsflash  |  M7 Group S.A gestart met anti-cardshare maatregelen
gfx
gfxgfx
 

Author Topic: M7 Group S.A gestart met anti-cardshare maatregelen  (Read 64598 times)

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Offline Cobus RTopic starter

  • Global Moderator
  • Platina Member
  • *
  • Posts: 5737
  • Country: nl
    • Luxsat
M7 Group S.A gestart met anti-cardshare maatregelen
« on: December 08, 2011, 07:03:19 AM »
7 december    Geschreven door: Jarco Kriek
M7 Group S.A gestart met anti-cardshare maatregelen
M7 Group S.A gestart met anti-cardshare maatregelen

Het Luxemburgse mediabedrijf M7 Group S.A is vandaag gestart met het invoeren van een nieuwe technologie waarmee men het delen van de smartcard door meerdere satellietontvangers gedeeltelijk aan banden wil leggen.

M7 Group S.A is vandaag met de nieuwe techniek gestart bij haar kleinste tv-aanbieder TeleSAT dat een zenderpakket voor Wallonië en Luxemburg exploiteert. Rene Tensen van M7 Group S.A heeft de start van anti-cardshare maatregelen vanavond aan Totaal TV bevestigd. Het delen van de smartcard wordt door alle Europese tv-aanbieders als een doorn in het oog gezien. Dat komt vooral omdat de smartcard niet alleen binnen het eigen huis met de daar aanwezige satellietontvangers wordt gedeeld. Steeds vaker wordt cardsharing via internet gebruikt waardoor er bedrijfseconomisch financieel nadeel voor tv-aanbieders ontstaat. Juist het delen buiten het eigen huis wil M7 Group S.A met de nieuwe anti-cardshare maatregelen ontmoedigen en bemoeilijken.

Om het delen van de smartcard binnen het eigen huis toch nog in bepaalde mate mogelijk te maken heeft M7 Group S.A een limiet van maximaal 4 programma’s die tegelijk met één smartcard gedecodeerd kan worden ingesteld. Wanneer er meer dan 4 programma’s tegelijk door de smartcard moeten worden gedecodeerd schakelt deze zichzelf automatisch uit. Om 4 programma’s tegelijk te kunnen decoderen moet de smartcard in de afgelopen dagen wel een belangrijke update via de satelliet hebben gehad. Wanneer deze update niet is ontvangen kan men met de smartcard slechts 2 programma’s tegelijk decoderen. Op diverse Belgische forums – waaronder Satzone.be - heeft de klantenservice van TéléSAT een Franstalige mededeling hieromtrent doen uitgaan. Deze belangrijke smartcardupdate wordt niet goed door de smartcard verwerkt wanneer men gebruik maakt van interne kaartlezers die werken op emulatie software als bijvoorbeeld CCCam. Wanneer men gebruik maakt van interne kaartlezer met emulatie dient met de smartcard enige tijd in een goedgekeurde satellietontvanger of een CI-satellietontvanger in combinatie met de originele Mediaguard CI-module te plaatsen om de smartcardupdate goed te ontvangen en het maximale aantal te decoderen tv-programma’s van 2 naar 4 te verhogen.

M7 Group S.A wil geen mededelingen doen over de techniek die men bij deze nieuwe anti-cardshare maatregelen gebruikt. Wel bevestigd men aan Totaal TV dat na TéléSAT ook CanalDigitaal en TV Vlaanderen zullen starten met de gelijke anti-cardshare maatregelen. In welke volgorde dit gaat plaatsvinden en wanneer dit gaat plaatsvinden, wil het bedrijf nog niet prijsgeven.


Bron totaal tv
Groeten Cobus R

KLIK HIER


Vu+ Uno 4K SE DVB C (FBC) (8 tuners in 1)
MaXytec Multibox (Fallback tuner)
Mutant HD-60 (Fallback tuner)
Mutant HD-66SE DVB-C FBC (3 tuners in 1)

ferrarisat

  • Guest
Re: M7 Group S.A gestart met anti-cardshare maatregelen
« Reply #1 on: December 08, 2011, 08:16:53 AM »
Alleen oscam installeren ipv cccam zal wel niet helpen?

ProX

  • Guest
Re: M7 Group S.A gestart met anti-cardshare maatregelen
« Reply #2 on: December 08, 2011, 09:54:42 AM »
Steeds vaker wordt cardsharing via internet gebruikt waardoor er bedrijfseconomisch financieel nadeel voor tv-aanbieders ontstaat.

Dat vind ik echt zo'n bullshit! Net alsof iedereen een volledig pakket zou nemen als je dat niet via CS ontvangt. Ik ga er toch vanuit dat iedereen die gebruikt maakt van CS toch ook een basis abbo heeft van CD. Als je namelijk inet storing hebt intern of extern dan zit je met zwart beeld.

Deze belangrijke smartcardupdate wordt niet goed door de smartcard verwerkt wanneer men gebruik maakt van interne kaartlezers die werken op emulatie software als bijvoorbeeld CCCam. Wanneer men gebruik maakt van interne kaartlezer met emulatie dient met de smartcard enige tijd in een goedgekeurde satellietontvanger of een CI-satellietontvanger in combinatie met de originele Mediaguard CI-module te plaatsen om de smartcardupdate goed te ontvangen en het maximale aantal te decoderen tv-programma’s van 2 naar 4 te verhogen.

En als je die niet hebt? Toch echt een probleem van hun. Zal een heractivatie via inet of sms voldoende zijn? Ik neem overigens nooit meer als 1 programma tegelijk op dus zal er niet direct hinder van ondervinden. Maar mocht het wel zo zijn en de kaart schakelt uit, is het dan wel mogelijk deze weer te gebruiken. Ook mooie reden voor mensen om er een punt achter te zetten bij CD.

Offline jnn1

  • Bronze Member
  • *
  • Posts: 515
Re: M7 Group S.A gestart met anti-cardshare maatregelen
« Reply #3 on: December 09, 2011, 08:34:11 AM »
Een kennis zegt dat hij met MGcam er geen last van heeft. Kan iemand dit bevestigen?

Online LuxSat

  • Administrator
  • Platina Member
  • *
  • Posts: 21493
  • Country: be
    • LuxSat Satellite
Re: M7 Group S.A gestart met anti-cardshare maatregelen
« Reply #4 on: December 09, 2011, 11:58:52 AM »
En kan een MGcamd wel een telesat / Tv Vlaanderen of CD kaart openen  :sad:
  Groetjes van Jef

Offline wvv

  • Platina Member
  • *
  • Posts: 2276
  • Country: nl
Re: M7 Group S.A gestart met anti-cardshare maatregelen
« Reply #5 on: December 09, 2011, 11:37:04 PM »
Mijn mening:

Dan klopt dit toch ook niet Citeer:Om het delen van de smartcard binnen het eigen huis toch nog in bepaalde mate mogelijk te maken heeft M7 Group S.A een limiet van maximaal 4 programma’s die tegelijk met één smartcard gedecodeerd kan worden ingesteld <nono>


'Cardsharing in huis illegaal'
Steeds meer satellietspeciaalzaken gaan apparatuur verkopen om al dan niet draadloos door heel het huis meerdere satellietontvangers te kunnen voorzien van 1 smartcard. Hiermee hoeft maar 1 abonnement afgesloten te worden, terwijl toch iedere satellietontvanger onafscheidelijk de gecodeerde kanalen weer kan geven. Volgens velen is deze nieuwe techniek legaal, aangezien het gebruik ervan alleen binnenshuis plaatsvindt. Maar hoe staat CanalDigitaal daar tegenover?

Niet zo positief dus. Dat blijkt uit een reactie van CanalDigitaal. Er wordt verwezen naar de telecomwet, waarin staat dat alle systemen die als doel hebben gratis toegang te verschaffen tot betaaldiensten strafbaar zijn. Aangezien een tweede (of meerdere) toestel een signaal decodeert waarvoor normaalgesproken betaald moet worden, valt dit onder deze telecomwet. Aanbieders van dergelijke apparatuur worden er door de provider op aangesproken. Mocht blijken dat deze producten verkocht blijven worden, zullen juridische stappen overwogen worden.

Gelukkig ziet CanalDigitaal ook, dat er vraag is naar een goedkopere oplossing. Het feit dat voor iedere tv een evenduur abonnement afgesloten moet worden, blijft een van de grootste nadelen van satellietontvangst. Daarom is de provider bezig aan een commerciële oplossing. Hopelijk zal dit snel geïntroduceerd worden. De concurrent Digitenne biedt al een 2e smartcard en abonnement voor een lagere prijs aan.



Vandaar de tweede smartcard in het leven is geroepen om binnenshuis sharing tegen te gaan.


Dus daar zit CD toch wel even fout om het nu maar even toe te laten:

Om het delen van de smartcard binnen het eigen huis toch nog in bepaalde mate mogelijk te maken :)


1.Dreambox 800 HD se
2.Zgemma-Star H1 Sat en Cabel
 




>19,2°>23,5°>28,2°>13°Hotbird.

Online mebo870

  • Administrator
  • Platina Member
  • *
  • Posts: 8360
  • Country: be
    • Listen Hitradio
Re: M7 Group S.A gestart met anti-cardshare maatregelen
« Reply #6 on: December 10, 2011, 02:54:48 AM »
Die pipo’s van de Group M7 hebben totaal geen voeling met hun klanten, de limiet van tolerantie is nu wel bereikt.
Dat men cardsharing wil aanpakken, omdat hun toekomst en inkomen bedreigd wordt, lijkt me aannemelijk.
Toch even een paar bedenking hierbij
Het merendeel van hun cliënteel weet niet eens waarover het gaat, die zijn al dik tevreden als hun gecertificeerde rommel wil opstarten en een dag probleemloos hun vertrouwde zender te zien krijgen.
Nu , Cardsharing doet zich voornamelijk voor op 2 fronten.
Degenen die thuis meerdere Tv toestellen en idem decoders staan hebben en daar ook gebruik van willen maken, vanuit 1 smartcard.
De doodleuke redenering van de Group M7 is dat er voor deze toestellen dan maar een 2de en 3de of 4de kaart moet aangekocht, geactiveerd en extra dient bij betaald te worden op het abonnementsgeld, is zonder meer koppel verkoop en bij wet verboden.
Pikant detail, deze extra kaarten zijn niet eens in staat om alle zenders te openen, die op de hoofdkaart staan, wat is dan de meerwaarde ervan ??? Niks.
Ze limiteren deze kaarten al opzettelijk, uit schrik dat de kaarten bij kennissen zou belanden.
Wie dus binnen eenzelfde gezin alles wil gaan ontvangen en kijken zou dus een 2de, 3de of 4de abonnement moeten gaan afsluiten met hen, dit slaat toch alles.
Zo wordt tv kijken wel een hele dure aangelegenheid voor de modale satelliet kijkende gezin.
Logisch toch dat velen kiezen om binnenshuis aan cardsharing te gaan doen, hetzij via Linux boxen of smartwi, omdat er geen betaalbaar en compleet alternatief wordt geboden.
Daarbij nog even vermelden dat de Group M7 interne cardsharing niet echt als bedreigend ziet.
Het is een logische oplossing voor het fenomeen gecodeerd digitaal kijken, dat een ander werkings principe heeft dan het vroegere analoge tv kijken, noem het maar de vooruitgang.
Anders is het gesteld met de commerciële cardsharing servers, die tegen een lage vergoeding een groot aantal providers gaan aanbieden.
Het zijn deze commerciële cardsharing servers die vaak met honderden clients, de providers hun cliënteel en inkomen ontnemen.
Hier wel men dus paal en perk aan stellen door op onze betaalde kaart te gaan begrenzen tot 4 zenders, waarbij alles boven de 4 zenders de kaart alles op zwart zal zetten.
Hier ontgaat me echt alle logica, maximaal 4 zenders zal enkel de modale kijker treffen, die thuis met een netwerkje tv kijkt op verschillende tv toestellen en laten we niet vergeten ook radio is een zender.
Met de komst van de huidige generatie twintuners met harde schijf is 4 zenders gewoon een lachertje en ontoereikend.
Men moet bij de Group M7 toch al langer weten dat de commerciële servers een behoorlijk groot aantal clients aan één kaart hangen, en dat doen ze heus niet met een Dreambox 500 maar met gesofisticeerde computer systemen.
Het aantal cliënts dat daaraan hangt is een getal dat op zijn minst 25 maal hoger ligt dan hun beoogde 4.
Ik meen te mogen stellen dat men nu, eerder de thuis gebruiker viseert dan de commerciële servers.
Anders had men wel gekozen voor een hoger toegestaan aantal zenders, begrenzing op 10, 20 en zelfs 30 zenders, zou enkel de commerciële servers raken.
In elk geval zal het weer de gewone man zijn, die al betaald voor zijn Tv Vlaanderen of canaal digitaal die hier de dupe van wordt.
De commerciële servers gaan zich heus niet laten stopen door deze tijdelijke beperking, die men nu tracht door te voeren, daar is simpelweg teveel geld mee gemoeid.


 
The key to happiness
Stay away from idiots

ProX

  • Guest
Re: M7 Group S.A gestart met anti-cardshare maatregelen
« Reply #7 on: December 10, 2011, 12:39:19 PM »
Helemaal mee eens. Op een ander forum staan al standaard brieven die men kan invullen, NAW gegevens en handtekening en klaar ben je. Misschien ook wat voor hier? Met velen sta je sterk immers. Hoe meer mensen er vooraf al klagen/zijn mening laten horen hoe beter het is. En of het nu een standaard brief is of iets wat je zelf wilt sturen da maakt niet uit. Ook zit er een brief bij voor Consuwijzer en de 2de kamer.

Offline roycke

  • Junior Member
  • *
  • Posts: 2
Re: M7 Group S.A gestart met anti-cardshare maatregelen
« Reply #8 on: December 10, 2011, 02:17:02 PM »
ben benieuwd of ze deze actie gaan doorzetten of dat dit weer de zoveelste flop wordt....

energy263

  • Guest
Re: M7 Group S.A gestart met anti-cardshare maatregelen
« Reply #9 on: December 10, 2011, 03:00:30 PM »
Ik heb via een ander forum reeds de brieven toegestuurd gekregen.
Ik moet zeggen dat ik zeer veel SmartWi en Clone Plus gereedschap verkoop voor mensen die dus intern op een makkelijke manier willen cardsharen.
Ik vraag me af als dit problemen gaat stellen voor die mensen ook...

Donkere tijden komen er aan voor M7 voorspel ik want dit zal, ondanks wat ze denken, hun business echt geen goed doen want ik vermoed dat talrijke andere ontvangers hier ook last zullen van ondervinden.

ProX

  • Guest
Re: M7 Group S.A gestart met anti-cardshare maatregelen
« Reply #10 on: December 10, 2011, 10:05:18 PM »
Ik denk dat alleen de hobby boxen hier last van gaan krijgen. Het gros van de CD en TVV klanten gebruiken decoders die misschien 1 opname en 1 zender kunnen kijken. De mensen die het als een echte hobby zien en gebruik willen maken van meerdere opnames tegelijk zijn het haasje. En die op persoonlijke basis sharen. Vergeet ook niet de vakantieparken en hotels enz. die waarschijnlijk ook wel op deze manier hun kaart delen.

Offline Theo5

  • Bronze Member
  • *
  • Posts: 405
Re: M7 Group S.A gestart met anti-cardshare maatregelen
« Reply #11 on: December 10, 2011, 10:16:44 PM »
Ik heb 2 smart kaarten krijg ik dan ook 8 shares?
Wat een gedoe zeg.
Is dit een goede reden om het abo op te zeggen, want ik heb er geen bericht van gekregen?
Dacht toch dat wanneer ze iets veranderen aan het contract het een wettelijke reden is om het op te zeggen.
Grtz. Theo.

Wie vraagt is dom voor een paar minuten;
wie niet vraagt is het voor altijd.

ProX

  • Guest
Re: M7 Group S.A gestart met anti-cardshare maatregelen
« Reply #12 on: December 11, 2011, 01:03:47 PM »
Het is ook nog niet in gebruik bij CD en TVV, slechts bij een kleine aanbieder in Luxemburg heb ik begrepen.

Offline Opuske

  • Gold Member
  • *
  • Posts: 1250
  • Country: be
  • We are the borg, resistance is futile !
Re: M7 Group S.A gestart met anti-cardshare maatregelen
« Reply #13 on: December 11, 2011, 01:27:45 PM »
Het is ook nog niet in gebruik bij CD en TVV, slechts bij een kleine aanbieder in Luxemburg heb ik begrepen.

Neen het is enkel in werking bij telesat.
Dat is de waalse tegenvoeter van tvv.

Dreambox 800 draaibaar met Gemini 4.20 en CCcam 2.1.4 en 1TB E-Sata HD
Relook 400s draaibaar met PB-Enigma en CCcam 2.1.1
Debian Core2duo E6600 CCcam 2.1.3 server

ProX

  • Guest
Re: M7 Group S.A gestart met anti-cardshare maatregelen
« Reply #14 on: December 11, 2011, 04:35:57 PM »
Oké, en als daar weinig tot geen klachten komen dan is CD en TVV aan de beurt. Het lijkt me handig om voor die tijd alvast aan de bel te trekken  <banaan>

LuxSat Satellite  |  Luxsat Online  |  Online Sat & Newsflash  |  M7 Group S.A gestart met anti-cardshare maatregelen
 

gfxgfx
gfx gfx