gfxgfx
 
Please login or register.

Login with username, password and session length
logo
 
gfx gfx
gfxgfx
 



Updates
Vu+ Pur E2 - 7.4 (update) 28-03-2024
Latest oscam all images 11756 (update) 28-03-2024
Dreambox Pur E2 7.3 (DM 900 & 920) (update) 19-03-2024
LuxSat Key Files update by MOHAMED_OS 18-03-2024


Donation also possible by bank transfer Click here
Your donation will help keep the site running
To view all topics you must be registered and logged in
 
gfx gfx
gfx
72179 Posts in 11153 Topics by 6350 Members - Latest Member: Ghassemi March 28, 2024, 06:00:35 PM
*
gfx* Home | Help | Login | Register | Home | Contact | Translation | gfx
gfx
LuxSat Satellite  |  Luxsat Online  |  Online Sat & Newsflash  |  EU gerechtshof: ontvangstverbod buitenlandse pakketten illegaal
gfx
gfxgfx
 

Author Topic: EU gerechtshof: ontvangstverbod buitenlandse pakketten illegaal  (Read 4815 times)

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Offline Cobus RTopic starter

  • Global Moderator
  • Platina Member
  • *
  • Posts: 5737
  • Country: nl
    • Luxsat
In korte samenvatting: Het EU gerechtshof heeft geoordeeld dat de ontvangst van buitenlandse betaaltv-uitzendingen niet mag worden verboden. Volgens het gerechtshof gaan exclusiviteitsrechten tegen het EU-recht in: Ze delen de europese binnenmarkt illegaal op in nationale markten.

Citaat:

Der Europäische Gerichtshof (EuGH) hat entschieden, dass zum Empfang von Übertragungen im Bezahlfernsehen ausländische Decoderkarten nicht verboten werden dürfen. Laut Gericht verstoßen Exklusivitätsrechte gegen EU-Recht: Sie würden den europäischen Binnenmarkt illegal in nationale Märkte trennen.


Bron: http://www.tagesschau.de/wirtschaft/fussballrechte102.html

Met dank aan sigmo
Groeten Cobus R

KLIK HIER


Vu+ Uno 4K SE DVB C (FBC) (8 tuners in 1)
MaXytec Multibox (Fallback tuner)
Mutant HD-60 (Fallback tuner)
Mutant HD-66SE DVB-C FBC (3 tuners in 1)

Online LuxSat

  • Administrator
  • Platina Member
  • *
  • Posts: 21493
  • Country: be
    • LuxSat Satellite
Re: EU gerechtshof: ontvangstverbod buitenlandse pakketten illegaal
« Reply #1 on: October 04, 2011, 12:33:26 PM »
Laat ons hopen dat daar eens wat schot in komt maar ik zie het nog niet onmiddellijk gebeuren  :P  :-x
  Groetjes van Jef

Offline nokirol

  • Global Moderator
  • Platina Member
  • *
  • Posts: 2292
  • Country: be
Re: EU gerechtshof: ontvangstverbod buitenlandse pakketten illegaal
« Reply #2 on: October 04, 2011, 03:26:04 PM »
hoelang zal dat nog duren  :-? voor dat dit in orde komt, dat je een pakket hebt uit een van de euro landen  :-)
is te mooi om waar te zijn.
groeten van Roland.
   

DB.920UHD 4K +500gb hdd/ 2x VU+DUO4K+500gb hdd/   (DB.8000HD+650gb hdd/ DB.7025+500gb hdd +2 DB7020.in de kast)

Visiosat Bigsat 8x quad lmb's  /

WOIIFTM

  • Guest
Re: EU gerechtshof: ontvangstverbod buitenlandse pakketten illegaal
« Reply #3 on: October 05, 2011, 12:06:47 AM »
Pfft, ik kan (of mag) geen gas/electriciteit/internet abonnement/telefoon abonnement... in het buitenland aankopen. En eerlijk gezegd zou ik liever eerst de mogelijkheid hebben om in Nederland energie en communicatie diensten aan te kopen dan buitenlandse betaal TV uitzendingen.  Maar ik ben hierin misschien wel een uitzondering.  :-x

ProX

  • Guest
Re: EU gerechtshof: ontvangstverbod buitenlandse pakketten illegaal
« Reply #4 on: October 05, 2011, 09:44:22 AM »
Lijkt me alleen handig als je naar een ander land verhuist en je favo zender wordt hier niet aangeboden. Voor de rest lijkt me de interesse idd niet overweldigend.

Offline mebo870

  • Administrator
  • Platina Member
  • *
  • Posts: 8360
  • Country: be
    • Listen Hitradio
Re: EU gerechtshof: ontvangstverbod buitenlandse pakketten illegaal
« Reply #5 on: October 05, 2011, 11:58:07 AM »
Kunnen we onze wagen al laten verzekeren door een buitenlandse maatschappij, ik dacht van niet.
ik meen ergens gelezen te hebben, om een dienst aan te bieden in een land, men er een bureel dient te hebben.

Er word veel geroepen over dat een gemaakt Europa, maar wat hebben we er aan als burger?

Sinds de invoering van de PL€URO, geld ophoesten voor alles en nog wat, zoals hun banken, nu weer de historie met Krieken_land, Italië, IJsland, en waarschijnlijk nog eens een paar banken die (gered) moeten worden.
Ondertussen stromen de immigranten Europa binnen onder het mom van open grenzen beleid.
Polen en andere goedkope krachten mogen hier in ons eigen land komen werken.

Maar een simpel abonnementje afsluiten met een provider uit het buitenland , dat is taboe , kan niet , mag niet.
 
The key to happiness
Stay away from idiots

Offline Kidje

  • V.I.P Member
  • ****
  • Posts: 204
  • Country: be
Re: EU gerechtshof: ontvangstverbod buitenlandse pakketten illegaal
« Reply #6 on: October 17, 2011, 06:22:10 PM »
Ik heb de test gedaan.
Vrijdag heb ik een mail gestuurd naar Sport1.nl EN naar Canal D*gitaal NL.
Daar ik in Belgie woon, kon ik tot heden geen abo nemen bij deze provider(s).
Vanmorgen had ik al antwoord van Sport1.nl :
Allereerst bedankt voor uw mail aan Film1Sport1.

Sport1 is op dit moment alleen mogelijk voor mensen met een nederlands postadres.
Via Canal D*gitaal kunt u, via de schotel,  in het buitenland ook Sport1 ontvangen, via de kabel is het niet mogelijk.

Wij hopen u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd.

Met vriendelijke groet,
Klantenservice Film1Sport1

In de late namiddag deze mail van Canal D*gitaal.NL
Technisch gezien is dit mogelijk, maar ontvangst in het buitenland wordt niet actief ondersteund door kijkrechten. U heeft wel een Nederlands adres en bankrekeningnummer nodig om abonnee te worden bij CanalDigitaal.

Met vriendelijke groet,


Klantenservice CanalDigitaal

Nog niets veranderd dus...
Azbox Premium HD ( Open RSI ) 19.2-23.5
Max Digital XP 1000 (  Open Pli ) 19.2-23.5
Mutant HD 4K ( Open Pli 7.1 ) Wavefrontier 42,28.2,23.5,19.2,16,13,10/9,7,4.8 en 0.8W
VU+ Ultimo 4K ( Open Pli 8.1  ) 1 FCB Dual tuner, 1 single DVB S 2 tuner
Triax 110 cm draaibaar en Wavefrontier

Offline Jack Daniels

  • Bronze Member
  • *
  • Posts: 517
Re: EU gerechtshof: ontvangstverbod buitenlandse pakketten illegaal
« Reply #7 on: October 17, 2011, 08:15:16 PM »
Kunnen we onze wagen al laten verzekeren door een buitenlandse maatschappij, ik dacht van niet.
Toch wel. Echter is het de vraag of die buitenlandse maatschappij dat wel wil doen. In deze is het dus geen kwestie van mogen (vanuit standpant van de klant) maar wel een kwestie van willen (vanuit standpunt van de verzekeringsmaatschappij). Ik weet dit nu heel toevallig omdat een aantal weken gelden er een topic op de radio was over verzekeringen afsluiten in het buitenland.
------------------------------
Dreambox 800HD + interne HD  80 giga, Triax 88 cm, 4 LNB multifeed, Samsung 40 inch Full HD LCD TV@100Hz, MacMini 2Ghz

Offline Jack Daniels

  • Bronze Member
  • *
  • Posts: 517
Re: EU gerechtshof: ontvangstverbod buitenlandse pakketten illegaal
« Reply #8 on: October 17, 2011, 08:16:20 PM »
Pfft, ik kan (of mag) geen gas/electriciteit/internet abonnement/telefoon abonnement... in het buitenland aankopen. En eerlijk gezegd zou ik liever eerst de mogelijkheid hebben om in Nederland energie en communicatie diensten aan te kopen dan buitenlandse betaal TV uitzendingen.  Maar ik ben hierin misschien wel een uitzondering.  :-x

Ik sluit mij helemaal aan bij jouw reactie. Mochten we de keuze hebben om deze abonnementen af te sluiten in NL bv. dan zou de klant er, financieel gezien, een heel stuk beter van worden.
------------------------------
Dreambox 800HD + interne HD  80 giga, Triax 88 cm, 4 LNB multifeed, Samsung 40 inch Full HD LCD TV@100Hz, MacMini 2Ghz

Offline rs232

  • Bronze Member
  • *
  • Posts: 319
  • Country: nl
  • Donateur
Re: EU gerechtshof: ontvangstverbod buitenlandse pakketten illegaal
« Reply #9 on: October 18, 2011, 07:34:13 PM »
Toch komen er Duitse hypotheek verstrekkers naar Nederland om goedkopere hypotheken af te sluiten..... :o
RS232,

GigaBlue HD800 UE Plus + Openvix 4.2 met Archsat 88cm elliptical en Moteck SG 2100A
Raspberry PI 2 + Domoticz,
Raspberry PI 3 + Pi-Hole
Raspberry PI 4 2GB + Libre-elec met Kodi, Hyperion Ambilight en Netflix

Offline mebo870

  • Administrator
  • Platina Member
  • *
  • Posts: 8360
  • Country: be
    • Listen Hitradio
Re: EU gerechtshof: ontvangstverbod buitenlandse pakketten illegaal
« Reply #10 on: October 19, 2011, 12:39:06 AM »
ja maar dan hebben ze er ook een adres.
The key to happiness
Stay away from idiots

LuxSat Satellite  |  Luxsat Online  |  Online Sat & Newsflash  |  EU gerechtshof: ontvangstverbod buitenlandse pakketten illegaal
 

gfxgfx
gfx gfx