gfxgfx
 
Please login or register.

Login with username, password and session length
logo
 
gfx gfx
gfxgfx
 



Updates
Vu+ Pur E2 - 7.4 (update) 28-03-2024
Latest oscam all images 11756 (update) 28-03-2024
Dreambox Pur E2 7.3 (DM 900 & 920) (update) 19-03-2024
LuxSat Key Files update by MOHAMED_OS 18-03-2024


Donation also possible by bank transfer Click here
Your donation will help keep the site running
To view all topics you must be registered and logged in
 
gfx gfx
gfx
72179 Posts in 11153 Topics by 6350 Members - Latest Member: Ghassemi March 28, 2024, 09:34:47 PM
*
gfx* Home | Help | Login | Register | Home | Contact | Translation | gfx
gfx
LuxSat Satellite  |  Satelliet Abonnementen  |  Canal Digitaal  |  Storing DorcelTV
gfx
gfxgfx
 

Author Topic: Storing DorcelTV  (Read 3085 times)

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Offline KanusTopic starter

  • Platina Member
  • *
  • Posts: 2437
  • Country: nl
Storing DorcelTV
« on: July 09, 2011, 01:25:41 AM »
Gisteravond en vandaag heb ik hier last van een storing op DorcelTV
Er zullen wel weinig mensen die zender kijken gezien de weinige reacties die er altijd komen als het om een natuurzender gaat  :-o

Maar toch zou ik graag weten of iemand anders dit ook heeft.... want ik zeg het vaker: om uit te sluiten dat het probleem niet aan mijn installatie ligt.
Heb het zowel op mijn DM 8000 HD en ook gecontroleerd op mijn DM 7025 en beide hebben de storing. Nu kan het nog een LNB probleem zijn dus.

Op de DM 8000 HD komen dat plots groene en rode horizontale strepen en beeld blijft dan hangen en gaat vervolgens ook op zwart.
Even later (soms een paar sec.) is het beeld weer terug....enz enz

Dus: Iemand hier ook last van???

Hij staat in een transponder met Belgische zenders en diegene die ik hier kan ontvangen "één en Canvas" hebben geen last.
Dus de storing zou zowel bij CD als TVV voor de Belgische kijkers zich voor kunnen doen.

Oja de storing doet zich niet constant voor....zo gaat het een tijdje goed en zo is het weer weg.


Online LuxSat

  • Administrator
  • Platina Member
  • *
  • Posts: 21493
  • Country: be
    • LuxSat Satellite
Re: Storing DorcelTV
« Reply #1 on: July 09, 2011, 08:55:59 AM »
Ja das niet verwonderlijk dat er storingen komen als zij altijd zo hard van leer gaan daar  :)

Maar goed dat heeft niets met Uw Decoder / schotel of instellingen te maken maar gewoon een zender probleem dat hopelijk voor U snel over is . :-x
  Groetjes van Jef

Offline mebo870

  • Administrator
  • Platina Member
  • *
  • Posts: 8360
  • Country: be
    • Listen Hitradio
Re: Storing DorcelTV
« Reply #2 on: July 09, 2011, 09:58:24 AM »
Als de rest van de zenders die op die transponder zitten goed zijn, dan is het een zender gebonden probleem.
Vergeet niet dat we nu regelmatig met zomerse stortbuien zitten.
Joost mag weten waar het oorspronkelijke signaal van Dorcel word opgestraald, een stortbui is al voldoende.

ik heb vannacht een 20 tal minuten gekeken, toen leek alles toch normaal, qua signaal en AGC.
Het ligt zeker niet aan je ontvangst of een straf van god.

The key to happiness
Stay away from idiots

Offline jsbenny

  • Super Member
  • ***
  • Posts: 68
Re: Storing DorcelTV
« Reply #3 on: July 09, 2011, 12:09:03 PM »
hoy, ja de storing op dorcel tv heb ik ook met TVV ,alleen diep in de nacht is die storing verdwenen,
wel is Animal planet verdwenen en op het einde van de maand ook Hallmark,hopelijk komen er andere voor in de plaats.

Offline KanusTopic starter

  • Platina Member
  • *
  • Posts: 2437
  • Country: nl
Re: Storing DorcelTV
« Reply #4 on: July 23, 2011, 07:22:32 PM »

Vergeet niet dat we nu regelmatig met zomerse stortbuien zitten.


Meestal elke avond zap ik er wel even langs om te zien of de storing er nog is,
en we zijn nu 14 dagen verder en het is er nog steeds....dus aan zomerse stortbuien geloof ik niet meer.  :)

Soms gaat het goed en komt er diep in de nacht nog die storing van telkens even zwart beeld.
Soms heb je de hele avond goed beeld ( testen door zappen) maar dan is er totaal geen geluid hoorbaar.
Zogauw je later in de nacht plots wel geluid hoort, dan is ook meteen die storing met zwart beeld er weer.

Twijfel nog steeds of het aan mijn Image kan liggen, want dit MOET toch iemand gemerkt hebben in die 2 weken, maar reacties blijven hier uit!
Als ik dit nl. zeker weet dat het niet aan mijn DM of Image ligt kon ik eens een keer een mail sturen als het probleem zich langer blijft voordoen.
Niet om het een of ander, maar zenders ( elke zender) die horen het gewoon goed te doen, tis allemaal al duur genoeg...!!

Offline mebo870

  • Administrator
  • Platina Member
  • *
  • Posts: 8360
  • Country: be
    • Listen Hitradio
Re: Storing DorcelTV
« Reply #5 on: July 23, 2011, 08:14:31 PM »
De kans dat het aan de image van de box ligt is vrijwel uitgesloten
Mocht het aan de image liggen, zal het zich nog wel voordoen op andere zenders.

En terloops , heb je al eens geprobeerd met dorcel te kijken via een andere provider.
Dit zijn niet echt tv zenders maar automaten die de ene film na de andere tonen, daar kan al eens wat fout gaan.
 
The key to happiness
Stay away from idiots

Offline KanusTopic starter

  • Platina Member
  • *
  • Posts: 2437
  • Country: nl
Re: Storing DorcelTV
« Reply #6 on: July 23, 2011, 08:50:32 PM »


En terloops , heb je al eens geprobeerd met dorcel te kijken via een andere provider.

Daar kan ik maar 1 ding op zeggen en dat is dat ik "betaal" bij CD en deze zender dan via mijn smartcard te zien krijg.
Al het andere wat Dorcel op allerlei Satellieten van oost tot west uitstraalt staat hier op zwart.

Zit nu btw ook te denken dat ik een paar dagen voor die storing de 23 oost twin LNB heb vervangen voor één met 4 aansluitingen ( Quad )
Heb er ook een  Diseqc bijgezet totaal nu 3 stuks....dit alles zodat 2 kabels aan de DM8000 heb en 1 kabel naar de DM7025 op slaapkamer gaat.

Zou het dus nog met de LNB of Diseqc te maken kunnen hebben?


Ik vraag dit omdat ik NU op dit moment naar een film op RTL 5 HD kijk ( maar ook op RTL 5 SD ) en daar is nu dus op dit moment
een film bezig "A Perfect Getaway".  Het geluid van die film klinkt heel HOL alsof er een soort rare galm opzit.
Dit had ik van de week ook al met een film "Black Dynamite" op een Film1 zender.
Dacht toen dat die film zo opgenomen was omdat het zo'n parodie uit de jaren 70 films was, maar nu is het dus ook op RTL5
De reclame's tussen die film heeft het NIET.

Online LuxSat

  • Administrator
  • Platina Member
  • *
  • Posts: 21493
  • Country: be
    • LuxSat Satellite
Re: Storing DorcelTV
« Reply #7 on: July 23, 2011, 09:03:22 PM »
Wat de film "A Perfect Getaway" betreft klopt dat helemaal , ik was ook al naar dat geluid aan het kijken  :-?
  Groetjes van Jef

Offline KanusTopic starter

  • Platina Member
  • *
  • Posts: 2437
  • Country: nl
Re: Storing DorcelTV
« Reply #8 on: July 23, 2011, 09:14:32 PM »
Wat de film "A Perfect Getaway" betreft klopt dat helemaal , ik was ook al naar dat geluid aan het kijken  :-?

Aha fijn om te horen dat het i.d.g. dan niet aan mijn sat-systeem ligt.

Ik wilde al een nieuw topic starten zodat dit geluid probleem meer gelezen zou worden en het ook afweek van DorcelTV
De film duurt dan ook nog maar 1 uurtje en in die tijd zouden mensen het dan nog kunnen controleren en hier een antwoord kunnen geven.

Maar bij CD zullen ze dan wel weer flink bezig zijn  :-?  zoals ik al zei, afgelopen donderdag ook op Film 1 Action

LuxSat Satellite  |  Satelliet Abonnementen  |  Canal Digitaal  |  Storing DorcelTV
 

gfxgfx
gfx gfx