gfxgfx

Please login or register.

Login with username, password and session length
logo

gfx gfx
gfxgfx

Updated
Update Vu+ OpenATV 6.4 Only for 4K Decoders - 14-10-2019
Update Dreambox 520 Pur E2 6.3 image - 13-10-2019
Update Vu+ Satdreamgr 6 image - 12-10-2019  Update Vu+ OpenViX 5.3.006 Image - 12-10-2019
Update MenuLux LuxSat plugin v12.9- 11-10-2019

gfx gfx
gfx
83678 Posts in 13530 Topics by 57980 Members - Latest Member: raulfranch October 15, 2019, 08:32:22 AM
*
gfx* Home | Help | Team | Login | Register | Nieuws | gfx
gfx
LuxSat Satellite  |  Weekend Tips - Tip van de dag  |  Tip van de dag / Astuce du jour  |  Rijden Bij regenweer !!
gfx
gfxgfx

Author Topic: Rijden Bij regenweer !!  (Read 5615 times)

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Offline jeanlili

• Platina Member
  • *
  • : ie
  • ***** I Love Sats at Night *****
Rijden Bij regenweer !!
« on: May 28, 2011, 11:38:38 PM »
Een goede zichtbaarheid tijdens forse regenbuien..  :roll: .

Wist je dat?? Hoe kan je een goede zichtbaarheid behouden wanneer je tijdens een forse regenbui moet rijden ?

Hieronder volgt een suggestie van een bevriende politieman die het experimenteerde en die het als positief ervaarde.  :police:  Het is zelfs efficient tijdens het rijden in de vooravond of 's nachts.
De meeste chauffeurs verhogen de snelheid van hun ruitenwissers, maar de zichtbaarheid blijft ondermaats!

In zo'n situatie moet je je zonnebril opzetten (om het even welk model!) en bingo!... een echt mirakel. Plots wordt de zichtbaarheid van je voorruit perfect, alsof het niet regende!

Je ziet de regendruppels op de voorruit, maar niet de regensporen, Het werkt ook wanneer je verblind wordt door de regenspatten tijdens het inhalen door auto's of wanneer je achter een vrachtwagen rijdt. Zorg er dus voor dat je steeds een zonnebril binnen handbereik hebt in je wagen.
Eigenlijk zou deze tip moeten worden meegegeven in de rij-scholen! Het werkt echt!!

Wist je het al? Geef het dan door. Dat kan anderen helpen! :cool:
    Greetz...JEAN <love lux>

Online LuxSat

• Administrator
  • Platina Member
  • *
  • : be
    • LuxSat Satellite
Re: Rijden Bij regenweer !!
« Reply #1 on: May 28, 2011, 11:42:59 PM »
Dit klopt wel en dat heb ik in het verleden zelf ervaren maar het is wel afhankelijk hoe hard uw ruiten getint zijn , bij vrij donkere ruiten ben je met die bril niet veel.  :-x
  Groetjes van Jef

Offline rs232

• Bronze Member
  • *
  • : nl
  • Donateur
« Reply #2 on: May 29, 2011, 08:45:20 AM »
 :o OK, dit ga ik nooit vergeten! Thanx voor de tip  :cool:
RS232,

GigaBlue HD800 UE Plus + OpenATV met Archsat 88cm elliptical en Moteck SG 2100A
Raspberry PI 3 + OSMC + Hyperion-WS2818b ambilight , Raspberry PI 2 + Domoticz

Offline mebo870

• Global Moderator
  • Platina Member
  • *
« Reply #3 on: May 29, 2011, 09:46:11 AM »
Ik had vroeger bij wijze van proef een water afstotend product op de voorruit.
Dat werkte echt goed, de regendruppels vloeiden er zo van af, ruitenwissers hoefden zelfs niet meer vanaf een bepaalde snelheid en dat reed prettig.
Er sínachts mee rijden was een ander verhaal.
Telkens ik met de wagen onder een oranje weg verlichting reed, absorbeerde de film die op de ruit lag  het oranje licht en waardoor de hele vooruit  een fractie ondoorzichtig oranje gekleurd werd.
En dat het goed spul was ondervond ik pas toen ik er  af wou halen, niks hielp tot uiteindelijk na 1 maand het stilaan verdween.

Offline truckerke

• Gold Member
  • *
« Reply #4 on: May 29, 2011, 11:56:49 AM »
Hoi medesatters(automobilisten)
0ptijd de ruitenwissers vervangen help ook dan krijg jij geen strepen op de ruit <uitroep> <uitroep>
De ruitenwissers regelmatig reinigen helpt de levensduur te verlengen van uw ruitenwissers
Het reinigen doe jij door met een doekje met tinner over de snede van de wissers te gaan
Dit maakt de snede van de wissers terug soepel en verwijdert alle harde deeltjes zoals de resten van insekten :cool:
Grts Peter
mijn opstellingen TVV basic+
VU+UNO VTi v.7.0.0 
  Thuis T90  13-16-19.2-23.5-28.2
1x Profiline DiSEqC Relais 9/1 & 2x Diseqc Vantage 4/1 4 x Quad LNB, Edision & 1x Smart Titanium Edition TS Single
   Camping T55 13-19.2-23.5-28.2 + Power Wifi USB buitenantenne
1x Diseqc Vantage 4/1 4x Smart Titanium Edition T

Offline WOIIFTM

• Silver Member
  • *
    • LuxSat Satellite
« Reply #5 on: May 30, 2011, 09:45:50 PM »
Het reinigen doe jij door met een doekje met tinner over de snede van de wissers te gaan

Ik ben niet zo zeker of dit een goed idee is. Ik dacht dat ruitenwissers in de fabriek bespoten worden met een grafiet oplossing met als doel de wissers vlot over het glas te laten glijden. Thinner verwijdert mogelijk dit grafiet laagje waardoor wissers uiteindelijk iets stroever over het glas gaan glijden.

Zie h**p://www.mainpress.com/fra/dossier_automation/bosch_aerotwin.htm

De gepatenteerde deklaag zorgt voor een nog betere wiskwaliteit: uiterst fijne grafietdeeltjes worden in de deklaag opgenomen en garanderen een perfect glijvermogen en perfect gewist beeld.
Vu+ Duo en Ultimo - VTI 6.0.5 # Wavefrontier T90 - quad LNBs  Apple Mac gebruiker anno 1988

Vu+ bestanden: www.luxsat.eu >> satellite software > Vu+ of hier op het forum

Offline Opuske

• Gold Member
  • *
  • : 00
  • We are the borg, resistance is futile !
« Reply #6 on: May 31, 2011, 02:56:43 PM »
De truuk met de zonnebril pas ik zelf al jaren toe en werkt nog altijd tot volle tevredenheid bij regenweer.

Mijn collega's vinden het altijd raar mij met een zonnebril achter het stuur te zien zitten terwijl het buiten pijpenstelen giet.

Ook andere bestuurders bekijken mij altijd heel raar :)

Dreambox 800 draaibaar met Gemini 4.20 en CCcam 2.1.4 en 1TB E-Sata HD
Relook 400s draaibaar met PB-Enigma en CCcam 2.1.1
Debian Core2duo E6600 CCcam 2.1.3 server

skippy2646

• Guest
« Reply #7 on: May 31, 2011, 03:56:01 PM »
Ray Charles deed dat zijn hele leven al

:-o :idea: :twisted: :) <dans>

Offline mebo870

• Global Moderator
  • Platina Member
  • *
« Reply #8 on: May 31, 2011, 04:20:36 PM »
Die wist dat al lang , zong er zelf over

LuxSat Satellite  |  Weekend Tips - Tip van de dag  |  Tip van de dag / Astuce du jour  |  Rijden Bij regenweer !!

gfxgfx
gfx gfx

Support our website , make a small donation

Copyright 30-10-2003-2019 LuxSat Satellite All rights Reserved.