gfxgfx
 
Please login or register.

Login with username, password and session length
logo
 
gfx gfx
gfxgfx
 



Updates
Latest oscam all images 11756 (update) 28-03-2024
Vu+ Pur E2 7.3 & 7.4 (update) 19-03-2024
Dreambox Pur E2 7.3 (DM 900 & 920) (update) 19-03-2024
LuxSat Key Files update by MOHAMED_OS 18-03-2024


Donation also possible by bank transfer Click here
Your donation will help keep the site running
To view all topics you must be registered and logged in
 
gfx gfx
gfx
72179 Posts in 11153 Topics by 6350 Members - Latest Member: Ghassemi March 28, 2024, 03:56:40 PM
*
gfx* Home | Help | Login | Register | Home | Contact | Translation | gfx
gfx
LuxSat Satellite  |  Satellietschotel Installatie  |  Schotels  |  Hoe is het mogelijk......
gfx
gfxgfx
 

Author Topic: Hoe is het mogelijk......  (Read 4130 times)

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

ProX

  • Guest
Hoe is het mogelijk......
« on: January 09, 2011, 03:57:03 PM »
.....dat ik voorheen netjes Astra 1 en Hotbird had en ook nog eens best een redelijk ontvangst/signaal. Ik heb een poging gedaan om de schotel uit te breiden met 2 lnb's. In totaal 4 dus. Dat ging dus helemaal anders dan gedacht. Heb nu Astra 1 en Astra 3, 85% en 70%, dus nog niet optimaal. Meting met signaal meting op de Dreambox met PLI image. Iemand tips? De schotel moet naar mijn idee meer naar links als je het bekijkt vanachter de schotel. De positie waar nu de Astra 1 zit hoort de Astra 3 en waar de Astra 3 zit hoor de Astra 2.





WOIIFTM

  • Guest
Re: Hoe is het mogelijk......
« Reply #1 on: January 09, 2011, 04:18:23 PM »
Het is me niet duidelijk op je nu de schotel gedraaid hebt of de LNB houders verplaatst hebt.

Niet dat ik DE expert ben op dit gebied maar ik heb in een vergelijkbare situatie een tweede klem op de muursteun geinstalleerd net onder de klem van de schotel. Op deze manier kan ik de schotelklem lichtje lossen waardoor deze op de tweede klem steunt en relatief vrij geroteerd kan worden. Dit maakt het herorienteren van de schotel een stuk makkelijker.


Offline minplus

  • V.I.P Member
  • ****
  • Posts: 194
Re: Hoe is het mogelijk......
« Reply #2 on: January 09, 2011, 07:56:42 PM »
Klopt, een kleine 5 graden naar links draaien (met zo'n klem eronder als WOIIFTM aangeeft, gebruik ik ook) en dan de afstand tussen de LNB's nog iets aanpassen.
VU+ Duo met open pli, Max 2100+ en 220, Gregorian, Big bisat, LCD en een glasbak

ProX

  • Guest
Re: Hoe is het mogelijk......
« Reply #3 on: January 09, 2011, 10:14:58 PM »
Gaan we zeker proberen binnenkort. Maar dan wel als ik iets meer tijd heb. Had al door dat ie verder naar links moet, maar dat ik voorheen een goede ontvangst heb gehad op de Hotbird en Astra, daar was ik verbaast over  :-o

Offline mebo870

  • Administrator
  • Platina Member
  • *
  • Posts: 8360
  • Country: be
    • Listen Hitradio
Re: Hoe is het mogelijk......
« Reply #4 on: January 09, 2011, 10:43:21 PM »
Houd wel effe rekening met de clark belt, dat is de baan van de satellieten , je zal de lnb's nog wat moeten kantelen om optimale ontvangst te krijgen of je verstelbare lnb drager lichtjes kantelen, zoals hieronder op de foto.


 
The key to happiness
Stay away from idiots

aschami

  • Guest
Re: Hoe is het mogelijk......
« Reply #5 on: February 15, 2011, 10:25:27 PM »
De eerste stap is de Astra 19.2.
De Astra 19.2 lnb zit rechts van het midden als je voor de schotel staat en deze schuif je helemaal naar links tot die tegen de Multiblockhouder in het midden drukt.
Als je de Astra 19.2 op zijn best hebt zet je de schotel overal vast, want hier hoeven we niet meer aan te zitten.

De tweede stap is de Astra 23.5.
Dit is heel makkelijk, je schuift als je voor de schotel staat de lnb aan de linkerkant er op en je schuift hem net zo ver door tot dat de zwarte lnb houders van de 19.2 en de 23.5 tegen elkaar aan komen.
Deze staat nu gelijk goed.

De derde stap is de Hotbird.
Deze schuif je als je voor de schotel staat op de rechterkant van de rail.
Pak een duimstok en schuif door tot je 5.4cm van de Astra 19.2 vandaan zit.
Dit is vanaf de onderkant gemeten (zie Foto)..

De vierde stap is de 28.2.
Deze schuif je als je voor de schotel staat op de linkerkant van de rail.
Pak weer een duimstok en schuif door tot je 4.8cm van de Astra 23.5 vandaan zit.
Ook dit is weer vanaf de onderkant gemeten (zie Foto).

De laatste stap is de rail hellen
Druk nu de rail in zijn geheel rechts naar beneden als je voor de schotel staat tot die niet meer verder naar beneden gaat, de Hotbird uiterst rechts staat nu laag en de Astra 28.2 staat nu hoog, zet je rail nu goed vast.
Als het goed is heb je nu overal beeld op, en anders een klein beetje finetunen.

Zet nu de lnb's vast met de schroefjes en je bent klaar.

Offline bjkli

  • Silver Member
  • *
  • Posts: 977
Re: Hoe is het mogelijk......
« Reply #6 on: February 16, 2011, 03:02:39 AM »
ik heb dat vandaag ook geprobeerd maar met mijn rail lukt dat niet zo goed  ik zie op de foto, links staat iets hoger en rechts staat iets lager

als ik de middelste schroeven van mijn rail vastschroef trekt de rail zie recht.
Dm500hd
New Enigma 2
Half Neutrino style
7e-13e-19.2e-23.5e-42e

Offline jeanlili

  • Platina Member
  • *
  • Posts: 2493
  • Country: ie
  • ***** I Love Sats at Night *****
Re: Hoe is het mogelijk......
« Reply #7 on: February 16, 2011, 07:07:48 PM »
@ bjkli ,
als ik van u was zou ik de gehele buis een beetje torsen ,de aluminium meubel buis die vast zit aan je schotel 5 mm is genoeg . veel suc 6
    Greetz...JEAN <love lux>

madmax_2000

  • Guest
Re: Hoe is het mogelijk......
« Reply #8 on: February 28, 2011, 07:34:24 AM »
Hier nog eens de mooie foto dat EL Bandito hier geplaatst heeft.

Dit is de juiste volgorde


madmax_2000

  • Guest
Re: Hoe is het mogelijk......
« Reply #9 on: February 28, 2011, 07:36:44 AM »
Houd wel effe rekening met de clark belt, dat is de baan van de satellieten , je zal de lnb's nog wat moeten kantelen om optimale ontvangst te krijgen of je verstelbare lnb drager lichtjes kantelen, zoals hieronder op de foto.


 

Dit klopt helemaal, even een bout onder de rail schroeven en de rail blijft netjes iets schuin staan.
zo heb ik hem ook en werkt perfect :cool:

Offline bjkli

  • Silver Member
  • *
  • Posts: 977
Re: Hoe is het mogelijk......
« Reply #10 on: February 28, 2011, 11:47:27 AM »
ondertussen is het me zo een beetje gelukt maar niet optimaal.

mijn opstelling is 23.5e-19.2e-13e-en 7e, de schotel is op hotbird uitgericht ,

schotel van 78 cm triax.

die 7e zit mij te storen ik krijg daar geen goede ontvangst de 23.5e heb ik signaal tussen de 72% a 85%

maar bij slechte weer zakt alleen de 23.5e tot 40 a 50% soms ook lager.

ik denk de enigste oplossing is nog een schotel bijzetten van 60cm of iets groter voor de 7.e apart,

dan kan ik de 23.5e-19.2e-13e beter afstellen. door de schotel naar astra 1 te uitrichten.

effe wachten tot het weer wat mooier wordt.



Dm500hd
New Enigma 2
Half Neutrino style
7e-13e-19.2e-23.5e-42e

madmax_2000

  • Guest
Re: Hoe is het mogelijk......
« Reply #11 on: February 28, 2011, 12:34:05 PM »





Waar het mij om ging, is dat op deze foto de astra1 en hotbird op een geheel verkeerde plek zitten

LuxSat Satellite  |  Satellietschotel Installatie  |  Schotels  |  Hoe is het mogelijk......
 

gfxgfx
gfx gfx