gfxgfx
 
Please login or register.

Login with username, password and session length
logo
 
gfx gfx
gfxgfx
 



Updates
LuxSat Key Files update by MOHAMED_OS 18-03-2024
Latest oscam all images 11748 (update) 18-03-2024
Vu+ Pur E2 7.3 (update) 18-03-2024
Vu+ openvix: release 6.5.001 (update) 14-03-2024
Dreambox Merlin (update) 11-03-2024


Donation also possible by bank transfer Click here
Your donation will help keep the site running
To view all topics you must be registered and logged in
 
gfx gfx
gfx
72162 Posts in 11150 Topics by 6349 Members - Latest Member: Banderas76 March 19, 2024, 08:17:48 AM
*
gfx* Home | Help | Login | Register | Home | Contact | Translation | gfx
gfx
LuxSat Satellite  |  Computer  |  Computer Hardware  |  pc doet raar
gfx
gfxgfx
 

Author Topic: pc doet raar  (Read 1447 times)

0 Members and 2 Guests are viewing this topic.

Offline davmalTopic starter

  • Bronze Member
  • *
  • Posts: 486
  • Country: 00
pc doet raar
« on: August 24, 2010, 09:29:56 PM »
Laatste tijd doet de pc een beetje raar .
Bij opstarten duurd het erg lang voor alles opgestard is en lampje op de pc blijft lang na pinken .
Als ie dan is opgestart , en ik open het internet zijn de werkbalken bovenaan  8 op de 10 keer zwart .
bij het uitzetten van de pc : gaat ie niet uit , erkomt wel op windows wordt afgesloten , maar sluit niet af .
( schakel hem dan uit via een klein knopje op de pc ( reset ) herstart dan en dan kan ie pas uitgezet worden )

Dit zijn de 2 problemen , is niet altijd maar de laatste tijd toch veel .

Als ik de ps een een volledige scan laat doen op virussen , vindt hij er geen .
Wat er wel opkomt tijdens de scan is : dat hij bepaalde zaken niet kan openen .
Windons xp professional sevice pack 3

Zal iemand moeten doen komen zeker . :P
Of iemand een oplossing?
Dreambox 8000HD  500GB HDD Newnigma 2 , Dreambox7020SI HDD 120GB Gemini 4.60 , ,Digicorder HDMI telenet ,Visiosat BIG Bisat HD  6x lnb .

Offline mebo870

  • Administrator
  • Platina Member
  • *
  • Posts: 8355
  • Country: be
    • Listen Hitradio
Re: pc doet raar
« Reply #1 on: August 24, 2010, 09:44:51 PM »
heb je malware bytes al eens geïnstalleerd en laten lopen of download de spyware doctor (shareware) en laat die maar eens scannen.
En hoe lang is het geleden dat je een schijf defragmentatie hebt gedaan ?

The key to happiness
Stay away from idiots

Offline davmalTopic starter

  • Bronze Member
  • *
  • Posts: 486
  • Country: 00
Re: pc doet raar
« Reply #2 on: August 24, 2010, 10:13:09 PM »
Het antievirus programa is hier van Norman , ik heb 3 licenties daar .
1 voor vaste pc , 1 voor noteboek en 1 voor laptop .
Dat van die schijf defragmentatie , wat is dat  :P  ik heb hier nog niets gedaan .
Van pc gebeuren ken ik niet zo veel ( als er zich problemen voor doen ).

Dreambox 8000HD  500GB HDD Newnigma 2 , Dreambox7020SI HDD 120GB Gemini 4.60 , ,Digicorder HDMI telenet ,Visiosat BIG Bisat HD  6x lnb .

WOIIFTM

  • Guest
Re: pc doet raar
« Reply #3 on: August 24, 2010, 10:19:41 PM »
Dat van die schijf defragmentatie , wat is dat  :P  ik heb hier nog niets gedaan .
Start het defragmenteren via het startmenu, Bureau-accessoires, Systeemwerkset, onderdeel Schijfdefragmentatie. Selecteer een schijf en druk op Analyseren om te zien of het nodig is de schijf te defragmenteren. Klik vervolgens op Defragmenteren om de schijfdefragmentatie te starten. Het defragmenteren geschiedt per schijf, optioneel kan een Rapport met extra informatie worden weergegeven.  Een herstart kan nodig zijn om de defragmentatie te starten bij het booten van de PC. :-x

Offline Kanus

  • Platina Member
  • *
  • Posts: 2437
  • Country: nl
Re: pc doet raar
« Reply #4 on: August 24, 2010, 10:32:41 PM »

Dat van die schijf defragmentatie , wat is dat  :P  ik heb hier nog niets gedaan .




Is ook niet verkeerd om dat af en toe eens te doen....  Cheesy
Het betekend zoveel als dat wanneer je iets download, de PC deze file verdeeld op lege stukjes van je harde schijf.
Deze stukje ontstaan doordat er steeds wat op je PC komt en weer verwijderd word.
Op den duur staat b.v één foto die je download misschien wel op 50 stukjes van de schijf en heeft de PC veel rekenwerk nodig
om jou die foto weer voor de neus te toveren.  Cheesy
Met defragmenteren zet je PC dus zo'n file ( en alle andere files) weer min of meer aan één geheel en zul je b.v. die foto veel sneller zien.


Ga naar Start -> Alle programma's -> Bureau accessoires -> Systeemwerkset -> Schijfdefragmentatie

Nu opent zich een schermpie en selecteer daar b.v. de C: schijf.
Klik op: Analyseren  en dan geeft je PC wel aan of het nodig is.....zo JA, klik dan op button Defragmenteren.
Tip: doe dit wel als je de PC een tijdje niet gebruikt...dus b.v. 's avonds als je TV kijkt.

WOIIFTM

  • Guest
Re: pc doet raar
« Reply #5 on: August 24, 2010, 10:33:42 PM »
Ik ben twee zaken door elkaar aan het halen, maar beide kunnen helpen om je computer (iets) sneller te laten werken:


Defragmenteren van uw harde schijf.
Met het windows defragmentatieprogramma. Dit programma zorgt er automatisch voor dat alle bestanden weer keurig op een rijtje in het systeem komen te staan. U kunt dit programma starten door door met de muis op de desbetreffende harde schijf te gaan staan en met de rechtermuisknop hier op te klikken. Klikt u dan op:

1. 'Eigenschappen'.
2. 'Extra'.

Hier kunt u de harde schijf defragmenteren. Klikt u op ‘nu defragmenteren’ om het defragmentatieprogramma te starten.

Harde schijf Controleren.
Het is raadzaam om zo nu en dan de harde schijf te controleren op fouten. Ook dit is mogelijk via een automatische tool van windows. Deze is te vinden door met de muis op de desbetreffende harde schijf te gaan staan en met de rechtermuisknop hier op te klikken. Klikt u dan op:

1. De optie ‘eigenschappen’
2. Gaat u naar het tabblad ‘extra’. Hier kunt u de harde schijf controleren op fouten.
3. Klikt u op ‘nu controleren’ om het programma te starten. Een herstart kan nodig zijn.


Offline mebo870

  • Administrator
  • Platina Member
  • *
  • Posts: 8355
  • Country: be
    • Listen Hitradio
Re: pc doet raar
« Reply #6 on: August 24, 2010, 10:58:25 PM »
Nog iets dat kan helpen, Systeem herstel doen naar een eerder aangemaakt herstelpunt (datum)
Let wel !!!! dan ben je alle programma's die nadien geïnstalleerd werden kwijt.

En uit ondervinding weet ik dat het geen kwaad kan om systeem herstel eens uit te schakelen , Pc rebooten, weer inschakelen.
en dan een nieuw herstelpunt aanmaken.
Dan zijn alle overbodige bestanden van systeemherstel verwijderd.
De enige voorwaarde is dat je pc op dat moment virus en trojan vrij is.
The key to happiness
Stay away from idiots

Offline bjkli

  • Silver Member
  • *
  • Posts: 977
Re: pc doet raar
« Reply #7 on: August 25, 2010, 02:00:13 PM »
probeer met malware bytes en schijfdegfremantatie en cc cleaner mag je ook proberen.als dit allemaal niet zou helpen kun je eens formatteren.
Dm500hd
New Enigma 2
Half Neutrino style
7e-13e-19.2e-23.5e-42e

Offline davmalTopic starter

  • Bronze Member
  • *
  • Posts: 486
  • Country: 00
Re: pc doet raar
« Reply #8 on: August 25, 2010, 07:05:10 PM »
dit ga ik straks eens proberen :Defragmenteren van de harde schijf.

Alleen als ik zeker ben dat ik NIETS ga verliezen , vb foto's , bestanden , programma's .
Anders overleef ik dit hier niet , de vrouw zal daar niet kunnen mee lachen .

Zeker dat ik niets ga kwijt zijn en dat den boel hier nog gaat werken ??
Dreambox 8000HD  500GB HDD Newnigma 2 , Dreambox7020SI HDD 120GB Gemini 4.60 , ,Digicorder HDMI telenet ,Visiosat BIG Bisat HD  6x lnb .

Offline jeanlili

  • Platina Member
  • *
  • Posts: 2493
  • Country: ie
  • ***** I Love Sats at Night *****
Re: pc doet raar
« Reply #9 on: August 25, 2010, 07:56:43 PM »
Volgens mij zijn er teveel programas die mee opstarten als je je Pc start , om dit te verhelpen kun je " Revo Uninstaler " free Download op je PC zetten en in dit progje kun je manueel de programs die niet op dat moment moeten draaien van je " Auto Start " verwijderen en kun je die nog altijd manueel opstarten indien nodig . Veel suc6  :cool:
    Greetz...JEAN <love lux>

Offline jeanlili

  • Platina Member
  • *
  • Posts: 2493
  • Country: ie
  • ***** I Love Sats at Night *****
Re: pc doet raar
« Reply #10 on: August 25, 2010, 08:05:09 PM »
Juist skip wou ik ook voorstellen , maar ik heb al ondervonden dat waneer ik de turbo boost er van gebruik ik sommige hardware zoals m`n Printers niet kan gebruiken ??
Weet ook niet hoe dat dit komt ?
Ik gebruik hiervan nog altijd de Free version
    Greetz...JEAN <love lux>

Offline davmalTopic starter

  • Bronze Member
  • *
  • Posts: 486
  • Country: 00
Re: pc doet raar
« Reply #11 on: August 25, 2010, 08:08:26 PM »
oke   :merci: ik laat nog wel iets weten .
Dreambox 8000HD  500GB HDD Newnigma 2 , Dreambox7020SI HDD 120GB Gemini 4.60 , ,Digicorder HDMI telenet ,Visiosat BIG Bisat HD  6x lnb .

skippy2646

  • Guest
Re: pc doet raar
« Reply #12 on: August 25, 2010, 08:35:42 PM »
De crack die ik er voor had  blijkt niet meer te werken
    dus  zal je de gratis versie moeten gebruiken
sorry :?

Offline davmalTopic starter

  • Bronze Member
  • *
  • Posts: 486
  • Country: 00
Re: pc doet raar
« Reply #13 on: August 25, 2010, 09:14:19 PM »
Geen probleem skippy
Maar dat wat Jeanlili zegt zou ook wel kunnen : te veel voor optestarten .

Want wat ik doe is eigenlijk niet goed denk ik :
 
 Als ik programma's plaats die te maken hebben met de dreambox VB :  dcc , zenderlijsten , vlc player , DVD omzetter , films , dreamtsman , enz  plaats ik die altijd onder bureaublad .

Dat is ook niet zo goed zeker ?
Dreambox 8000HD  500GB HDD Newnigma 2 , Dreambox7020SI HDD 120GB Gemini 4.60 , ,Digicorder HDMI telenet ,Visiosat BIG Bisat HD  6x lnb .

skippy2646

  • Guest
Re: pc doet raar
« Reply #14 on: August 25, 2010, 09:33:01 PM »
Hou je bureaublad  zo schoon mogelijk
wat je kan doen is het volgende als je xp hebt
ga naar start dan naar uitvoeren
 type  dan bij uitvoeren  msconfig en ga naar het een na laatste tab blad dat heet opstarten en vink uit wat je niet op wil laten starten
dat zal heel veel schelen kwa snelheid
succes
Als je maar een hd hebt koop een externe of  maak een 2e partitie aan op je bestaande hd
een exyterne hd van 1 gig kost nog maar 69 euro bij de ïk ben toch niet gek winkellMediamarkt

LuxSat Satellite  |  Computer  |  Computer Hardware  |  pc doet raar
 

gfxgfx
gfx gfx