Telenet werkt met een cable modem die je niet bij ADSL kan gebruiken en omgekeerd.
Precies.....en daarom zegen die verkopers ook dat je HUN router nodig hebt.
Dat verhaal (ASL/kabel) klopt dan dus wel, maar soms zeggen ze er niet bij dat jezelf ook een router kan aanschaffen die dan geschikt is.
Vaak dus een stuk goedkoper of anderzijds een betere kwaliteit met meer mogelijkheden en snelheden e.d.
Eigenlijk maken dat soort verkopers dus misbruik van de onwetendheid van de klant...maar ja, doet dat niet elke verkoper ??

Tja en met die snelheden (plaatjes die hier staan

) kan je ook alle kanten op.
Providers geven NOOIT altijd de Mb/s waarvoor je betaald. Je hebt vaak piek en dal momenten en dat ligt er o.a. aan
hoeveel er op dat moment bij jou in de buurt aan het downloaden zijn (heb er al eens een stuk over op Wiki gelezen dat zo'n capaciteit dan verdeeld wordt)
Ik heb b.v. 30Mb/s Down en 3Mb/s Up waarvoor ik betaal....en gisteravond was dat 21Mb/s Down en 2,5Mb/s Up....
nu zit ik weer aan het normale met 28,7Mb/s Down en 2,8Mb/s Up
Volgend jaar hebben we hier glasvezel

en dan gaat het hier met mijn gekozen abbo naar 50Mb/s UP & Down
Ach ja, snelheid zegt vaak niet alles want je hebt het eigenlijk helemaal niet vaak nodig en is puur als je veel wil downloaden.
Ik had gisteren dus 21 Mb/s en dat merk je niet eens

Belangrijkste is dat je een goede/stabiele provider hebt die GEEN of weinig storing heeft en je dus niet steeds met helemaal NIKS zit.