gfxgfx

Please login or register.

Login with username, password and session length
logo

gfx gfx
gfxgfx

Updates

Update OsCam-svn11702 for ....  OE2.5 - 20-10-2021
Dreambox OpenATV 7.0 (update) 18-10-2021
Dreambox 900 & 920 Pur E2 6.5 (Firmware update) 16-10-2021
Vu+ OpenATV 7.0 (always up to date) 16-10-2021
Tools Notepad.8.1.7 (update) 16-10-2021

* Support our website - make a small donation
Donation also possible by bank transfer / Donatie ook mogelijk via bank overschrijving Click here

gfx gfx
gfx
83237 Posts in 13569 Topics by 59282 Members - Latest Member: prof50 October 24, 2021, 08:51:19 AM
*
gfx* Home | Help | Login | Register | Home | Contact | Translation | gfx
gfx
LuxSat Satellite  |  Computer  |  Computer Hardware  |  Hoe sluit ik netwerkcomponenten optimaal aan?
gfx
gfxgfx

Author Topic: Hoe sluit ik netwerkcomponenten optimaal aan?  (Read 372 times)

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Offline sjsjeng

• Bronze Member
  • *
  • : nl
Hoe sluit ik netwerkcomponenten optimaal aan?
« on: December 29, 2009, 10:40:09 PM »
Hallo,

Op dit moment heb ik een speedtouch 516i modem (ook router?). Hierachter is een wireless-G broadbandrouter van Lynksys op aangesloten van waaruit ik naar diverse gebruikers ga.
2 laptops draadloos, 2 pc vaste lijn, 1 dreambox vaste lijn, 1 naar switch waarop ook nog 2 dreamboxen en een computer zijn aangesloten.
Na wat speurwerk op internet lijkt het alsof ik achte de 516i modem geen router meer moet zetten, maar eigenlijk een switch met nogal wat aansluitingen en hierop de bedrage gebruikers aansluiten.
Vraag 1: is dit zo?
Vraag 2: wat is de optimale configuratie om een dreambox voor testdoeleinden bereikbaar te laten zijn voor een share buitenshuis?

m.vr.gr.

Sjeng
Jruss van der Sjeng

1x VU+ Duo PLI 4
1x Dreambox 800 HD PLI 4
1x Dreambox 7020 HD PLI 4

Offline pearlpeter

• Platina Member
  • *
  • Dreambox Veteraan
Re: Hoe sluit ik netwerkcomponenten optimaal aan?
« Reply #1 on: December 30, 2009, 12:18:52 AM »
Je zult eerst een router aan moeten sluiten op  het modum, en van daaruit kun je eventueel met switsches verder gaan, mocht je poorten te kort komen op de router voor een bedraad netwerk.
Zorg ook dat je DHCCP hebt aanstaan in de router.
Groetjes Peter

Offline Cobus R

• Global Moderator
  • Platina Member
  • *
    • Luxsat
« Reply #2 on: December 30, 2009, 07:15:26 AM »
Je modem is al een router en heeft dus geen zin om er nog een router achter te plaatsen gewoon een switch erachter plaatsen is voldoende hoor en een stuk goedkoper en dat is ook nog makkelijkemn om in je eigen netwerk te werken. je hebt dan namelijk geen 2 firewals (hardware)
Groeten Cobus R

KLIK HIER

Vu+ Uno 4K DVB C (FBC) (8 tuners in 1)
MaXytec Multibox (Fallback tuner)

Offline BaseSat

• Silver Member
  • *
    • Gateway to the Damage-Web private home Network
« Reply #3 on: December 30, 2009, 05:38:49 PM »
Persoonlijk zou ik achter die speedtouch een switch hangen. Aangezien Speedtouch heeft op de router gedeelte maar 2 poorten in werkende. andere 2 doen het niet!!!
Je kan daar achter wel een router hangen maar dan heb je zoals  Cobus R zegt twee firewalls dus alles forwarden van router naar modem(cq router) en dan vanaf daar www op :)

Beste in mijn ogen is als je geen draadloze optie hebt in de modem bel je provider op en vraag draadloos aan. Die ruilen om kost je niks... Dan pak je een Switch achter die modem en hop kan je zo elke computer en draadloos aansturen.
is betrouwbaar en goed geregeld. Zeker ook stabiel woon zelf 2 onder een kap en we hebben 1 schotel 1 internet aansluiting (ONLINE). Werkt gewoon goed hier. staan in totaal 5 laptops Wlan aan. 6 droomdozen. en 5 vaste pc's over UTP.

Wegens vol overboekt kan ik helaas niet overal heen om te helpen. zou het graag overal doen  :twisted:

Ps is het een speedtouch van KPN verander je wachtwoord en je wlan naam...... dingen zijn gehackt wil je niet weten..... 

Groeten Sven
Dreambox 7020 S + 160 GB HD + DVD/RW player
Dreambox 800 + 200 GB HD
Dreambox 8000 + 500 GB HD &
Humax 5400

LuxSat Satellite  |  Computer  |  Computer Hardware  |  Hoe sluit ik netwerkcomponenten optimaal aan?

gfxgfx
gfx gfx