gfxgfx

Please login or register.

Login with username, password and session length
logo

gfx gfx
gfxgfx

What's new
Dreambox Openvix: release 6.7.007 (DM-900-920) * 23-03-2025
Vu+ cobraliberosat Team Image 9.1 * 23-03-2025
Vu+ Openvix: release 6.7.007 * 23-03-2025
XDREAMY skin v 5.9.0 * 23-03-2025
OSCAM 11877 (Ipk & Deb) * 23-03-2025
Vu+ Open Black Hole 5.5.1.006 * 21-03-2025
Vu+ OpenDroid 7.6 * 17-03-2025
Dreambox OpenDroid 7.6 (DM-900-920) * 17-03-2025

Your donation will help keep the site running
To view all topics you must be registered and logged in

gfx gfx
gfx
67104 Posts in 10528 Topics by 6384 Members - Latest Member: Obviously March 24, 2025, 01:24:23 AM
*
gfx* Home | Help | Login | Register | Home | Contact | Translation | gfx
gfx
LuxSat Satellite  |  Tools / Plugins / CCcam / Settings /Oscam/Skins  |  Tools / Plugins / CCcam / Bootlogo's / Skins  |  Nieuwe versie Barry Allen en problemen
gfx
gfxgfx

Author Topic: Nieuwe versie Barry Allen en problemen  (Read 1291 times)

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Offline FriendlyguyTopic starter

• Super Member
  • Just a Friendlyguy, trying to get below 100kg
Nieuwe versie Barry Allen en problemen
« on: September 28, 2009, 09:46:36 AM »
Afgelopen weekeinde uren bezig geweest met diverse images plaatsen, en natuurlijk met Barry Allen. Ik had BA 4.9.6

De volgende items wil ik graag goed documenteren:
1) BA is pas actief, en het poppetje komt pas bij COLDBOOT. Als je een image aan het inrichten bent, en systeem geeft aan "ik moet opnieuw opstarten" dan herstart je vaak alleen het image, en kom je dus niet in BA. Wil je echt van image wisselen, dan moet je een volledige herstart van je Dreambox; Menu, Afsluiten, Herstarten DM. Of natuurlijk de stroom eraf halen.

2) Als je binnen menu Barry Allen naar het downloadcenter gaat, kun je nieuwe versies ophalen. Die worden geplaatst in MB_Images......... DUS niet in /tmp waar je "normaal" je BA install-files neer zet. En die na een reboot verdwenen zijn. De aldus gedownloade update van BA blijft dus staan op je HDD. Mocht je in de toekomst nog een keer een update doen van BA naar nog een nieuwere versie, zal het systeem een ERROR geven "Barry allen already exists" double. Je zoekt je dan helemaal suf (tenzij je zelf goed bent in Linux).  Komt dus omdat er een versie is blijven staan in MB_images.

3) Barry Allen, vanaf versie 4.9.9 is er een verplichting dat er USB-ondersteuning in de Kernel in de flash is. Dat als voorbereiding van versie 5 die naar verluidt deze week al zal komen (2 oktober indicatief). Bij mij in de flash Gemini 4.40, en gaf de installatie van BA 4.9.9 dus problemen.  Ik ben maar op versie 4.9.6 gebleven
Dreambox 800 PVR
(Ex- Strong8000 (een van de eerste), en Arrox Tiger-X (ook bijna een van de eerste)).
Trial 88cm, draaibaar met sg-2100

Offline LuxSat

• Administrator
  • Platina Member
  • *
  • Country: be
    • LuxSat Satellite
Re: Nieuwe versie Barry Allen en problemen
« Reply #1 on: September 28, 2009, 12:05:16 PM »
Het klopt vanaf versie 4.9.9 krijg ik hem ook niet meer in de Pure Flash van Nabilo , dus ook niet de laatste versie 5.0.0
Op onze website bij Dreambox Plugins staan nu drie versies , de laatste twee en de versie 4.9.7 en het is deze versie die nog werkt bij mij.

Waarom die steeds alles moeten veranderen is voor mij een vervelend raadsel.
Want nu zal het weer wachten zijn op aangepaste Images en zo blijven wij bezig

<Jammer>
  Groetjes van Jef

Offline Cobus R

• Global Moderator
  • Platina Member
  • *
  • Country: nl
    • Luxsat
Re: Nieuwe versie Barry Allen en problemen
« Reply #2 on: October 01, 2009, 11:26:46 PM »
Hij werkt wel maar je moet dan in de flash de Oozoon lean versie erin zetten die is de enigste wie op dit moment goed werkt met de nieuwe Barry allen.

If Barry Allen on USB is used then put
the CVS Image from OoZooN in Flash, because this image
has the USB drivers permanently built into the kernel.
Groeten Cobus R

KLIK HIER

Vu+ Uno 4K SE DVB C (FBC) (8 tuners in 1)
MaXytec Multibox (Fallback tuner)
Mutant HD-60 (Fallback tuner)
Mutant HD-66SE DVB-C FBC (3 tuners in 1)

LuxSat Satellite  |  Tools / Plugins / CCcam / Settings /Oscam/Skins  |  Tools / Plugins / CCcam / Bootlogo's / Skins  |  Nieuwe versie Barry Allen en problemen

gfxgfx
gfx gfx