Afgelopen weekeinde uren bezig geweest met diverse images plaatsen, en natuurlijk met Barry Allen. Ik had BA 4.9.6
De volgende items wil ik graag goed documenteren:
1) BA is pas actief, en het poppetje komt pas bij COLDBOOT. Als je een image aan het inrichten bent, en systeem geeft aan "ik moet opnieuw opstarten" dan herstart je vaak alleen het image, en kom je dus niet in BA. Wil je echt van image wisselen, dan moet je een volledige herstart van je Dreambox; Menu, Afsluiten, Herstarten DM. Of natuurlijk de stroom eraf halen.
2) Als je binnen menu Barry Allen naar het downloadcenter gaat, kun je nieuwe versies ophalen. Die worden geplaatst in MB_Images......... DUS niet in /tmp waar je "normaal" je BA install-files neer zet. En die na een reboot verdwenen zijn. De aldus gedownloade update van BA blijft dus staan op je HDD. Mocht je in de toekomst nog een keer een update doen van BA naar nog een nieuwere versie, zal het systeem een ERROR geven "Barry allen already exists" double. Je zoekt je dan helemaal suf (tenzij je zelf goed bent in Linux). Komt dus omdat er een versie is blijven staan in MB_images.
3) Barry Allen, vanaf versie 4.9.9 is er een verplichting dat er USB-ondersteuning in de Kernel in de flash is. Dat als voorbereiding van versie 5 die naar verluidt deze week al zal komen (2 oktober indicatief). Bij mij in de flash Gemini 4.40, en gaf de installatie van BA 4.9.9 dus problemen. Ik ben maar op versie 4.9.6 gebleven