gfxgfx
 
Please login or register.

Login with username, password and session length
logo
 
gfx gfx
gfxgfx
 



Updates
Latest oscam all images 11756 (update) 28-03-2024
Vu+ Pur E2 7.3 & 7.4 (update) 19-03-2024
Dreambox Pur E2 7.3 (DM 900 & 920) (update) 19-03-2024
LuxSat Key Files update by MOHAMED_OS 18-03-2024


Donation also possible by bank transfer Click here
Your donation will help keep the site running
To view all topics you must be registered and logged in
 
gfx gfx
gfx
72179 Posts in 11153 Topics by 6350 Members - Latest Member: Ghassemi March 28, 2024, 04:43:49 PM
*
gfx* Home | Help | Login | Register | Home | Contact | Translation | gfx
gfx
LuxSat Satellite  |  Satelliet Programmer  |  Hardware  |  wireless ontvangst vergroten
gfx
gfxgfx
 

Author Topic: wireless ontvangst vergroten  (Read 10871 times)

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Offline davmalTopic starter

  • Bronze Member
  • *
  • Posts: 486
  • Country: 00
wireless ontvangst vergroten
« on: March 29, 2009, 04:41:09 PM »
Hallo, op mijn laptop staat wireless ontvangst en  dat werkt thuis zeer goed op mijn router.
Nu , op mijn vakantieverblijf is er ook internet van uit het hoofdgebouw uitgezonden , en dat is zo'n 80 meter van mijn caravan en ik kan dat niet ontvangen  :D
Wel als ik dichter bij ga !!!!
Ik krijg soms wel verbinding via onbeveiligd internet van iemand in de buirt en dan heb ik geluk ! maar als je daar moet op wachten kun je lang wachten  <uitroep>
Dus mijn vraag , zou ik mijn ontvangst kunnen vergroten door er een antenne aan te hangen , enkel voor op mijn vankantieverblijf om het ontvangst te vergroten , en thuis moet alles dan gewoon gelijk blijven.
veel weet ik erniet van .
Het mijne is wirelles , is dat het zelfde als wiffi ? , want daar voor zijn antennes voor maar wel duur , wel meer dan 100 euro .
Groetjes. :-x
Dreambox 8000HD  500GB HDD Newnigma 2 , Dreambox7020SI HDD 120GB Gemini 4.60 , ,Digicorder HDMI telenet ,Visiosat BIG Bisat HD  6x lnb .

Offline davmalTopic starter

  • Bronze Member
  • *
  • Posts: 486
  • Country: 00
Re: wireless ontvangst vergroten
« Reply #1 on: March 30, 2009, 07:01:11 AM »
sorry verkeert gepost , moest bij computer hardware staan , heb het al verplaatst.  <uitroep>
Dreambox 8000HD  500GB HDD Newnigma 2 , Dreambox7020SI HDD 120GB Gemini 4.60 , ,Digicorder HDMI telenet ,Visiosat BIG Bisat HD  6x lnb .

Offline chevrolet

  • Bronze Member
  • *
  • Posts: 444
  • fortuna vitrea est
Re: wireless ontvangst vergroten
« Reply #2 on: April 02, 2009, 07:40:17 AM »
VU+

Offline davmalTopic starter

  • Bronze Member
  • *
  • Posts: 486
  • Country: 00
Re: wireless ontvangst vergroten
« Reply #3 on: April 03, 2009, 07:48:03 PM »
dat is wiffi , staan ook wireless antennes op , lijkt me niet zo intresant , denk dat dan thuis mijn netwerk niet meer goed gaat werken als ik een antenne instel
Dreambox 8000HD  500GB HDD Newnigma 2 , Dreambox7020SI HDD 120GB Gemini 4.60 , ,Digicorder HDMI telenet ,Visiosat BIG Bisat HD  6x lnb .

Offline chevrolet

  • Bronze Member
  • *
  • Posts: 444
  • fortuna vitrea est
Re: wireless ontvangst vergroten
« Reply #4 on: April 04, 2009, 09:56:45 AM »
"dat is wiffi , staan ook wireless antennes op , lijkt me niet zo intresant , denk dat dan thuis mijn netwerk niet meer goed gaat werken als ik een antenne instel"



Wi-Fi is een certificatielabel ('logo') voor draadloze datanetwerkproducten, die werken volgens de internationale standaard IEEE 802.11 (draadloos Ethernet). Producten die volgens deze standaard werken maken gebruik van radiofrequenties in de 2,4 GHz- en/of 5,0 GHz-band die onder voorwaarden zonder licentie gebruikt mogen worden. De eisen voor dit logo worden vastgelegd door de Wi-Fi Alliance.

Een product komt in aanmerking voor het Wi-Fi-logo als door een onafhankelijk certificatiebureau is aangetoond dat aan bepaalde functionaliteits-, prestatie- en interoperabiliteitseisen is voldaan. Met name het laatste is van belang voor de consument, omdat dit garandeert dat producten met het Wi-Fi-logo samenwerken met producten van andere fabrikanten.

Wi-Fi wordt uitgesproken als "wiefie" (Nederlandstalige variant) of "waifai" (Engelstalige variant). De naam Wi-Fi (ook geschreven als WiFi of wifi) is een duidelijke knipoog naar de uit de audiowereld bekende term Hi-Fi, hetgeen staat voor High Fidelity. De naam Wi-Fi staat, in tegenstelling tot wat velen denken, niet voor Wireless Fidelity.[1] In het verleden gebruikte de Wi-Fi Alliance de term Wireless Fidelity zelf wel in de leuze "The Standard for Wireless Fidelity", eind 2000 werd deze leuze niet meer gebruikt in marketingmateriaal. In online beschikbare documenten werd de term wel nog gebruikt, onder meer in een document uit februari 2004: "... wireless fidelity (Wi-Fi) network equipment."[2]. De Wi-Fi Alliance raadt af deze term te gebruiken en noemt het gebruik ervan een te betreuren fout.

In de dagelijkse praktijk wordt Wi-Fi meer en meer gebruikt als synoniem voor 'draadloos thuisnetwerk'.

Bron: Wikipedia
VU+

Offline chevrolet

  • Bronze Member
  • *
  • Posts: 444
  • fortuna vitrea est
VU+

Offline chevrolet

  • Bronze Member
  • *
  • Posts: 444
  • fortuna vitrea est
Re: wireless ontvangst vergroten
« Reply #6 on: April 15, 2009, 08:41:58 AM »
@Davmal,
Is het gelukt?
VU+

Offline LuxSat

  • Administrator
  • Platina Member
  • *
  • Posts: 21493
  • Country: be
    • LuxSat Satellite
Re: wireless ontvangst vergroten
« Reply #7 on: April 15, 2009, 09:27:53 AM »
Ja soms is het vervelend als je niets meer hoort , of het opgelost is of niet   :P
  Groetjes van Jef

Offline chevrolet

  • Bronze Member
  • *
  • Posts: 444
  • fortuna vitrea est
Re: wireless ontvangst vergroten
« Reply #8 on: April 15, 2009, 10:34:46 AM »
Precies Jef.
Zo wordt mijn (nieuwsgierigheid) leergierigheid nooit bevredigd.
V8
VU+

Offline davmalTopic starter

  • Bronze Member
  • *
  • Posts: 486
  • Country: 00
Re: wireless ontvangst vergroten
« Reply #9 on: April 19, 2009, 01:07:20 PM »
ik had niet meer gekeken hier naar dit onderwerp , ik ben nog niet geweest naar het vakantieverblijf !
Dus heb ik nog geen verdere stappen ondernomen , ik hou u wel op de hoogte .
Druk , druk ......... :cool:
Dreambox 8000HD  500GB HDD Newnigma 2 , Dreambox7020SI HDD 120GB Gemini 4.60 , ,Digicorder HDMI telenet ,Visiosat BIG Bisat HD  6x lnb .

Offline TeQuilla

  • Full Member
  • **
  • Posts: 26
  • You Only need one shot of me !!
Re: wireless ontvangst vergroten
« Reply #10 on: September 09, 2011, 11:18:26 PM »
ik heb het zelfde probleem met de gratis wifi aanbieding op onze camping ik heb het als volgt gedaan.

de antenne van je wifi kaart zit meestal in je scherm van je laptop en de wifi kaart onder in je laptop nu zit de antenne verbonden met een twee tal smc Connectors twee inimini stekkertjes  nu kon ik via ebay in china voor een paar euro een verloop kabeltje kopen van dat mini stekkertje naar een gewone F Connector  een zogenaamde pigtail

nu kan ik een externe wifi antenne aan sluiten en ik kan nu met een klein antenne'tje op het dak van de caravan riant signaal ontvangen,
wat uit gezonden wordt 200 meter! bij onze caravan vandaan.
en als de zomer over is en ik de laptop gewoon thuis gebruik dan koppel ik het stekkertje los en verbind me antenne in me laptop weer dan is hij gewoon weer zo als hij was en kan ik hem gewoon thuis gebruiken.

MvG Ron
1: DM7025 gemini met Barry allen Wisselende images (gemini pli nabilo)
2: DM800HD Openpli 2.1 BL 84B Sim 2.01 (Clone)
3: Openbox S9 (orgineel) FW 14-7-2011
4: Humax IRHD 5100C (kabel)
5: Sunray 4HD SE Triple tuner S/C/T  Merlin3 BL 84B Sim 2.10

 Stab HH120 met een triax 80cm met een Alps 0.3 db lnb

Vrij zicht van 30 west tot 45 oost

Offline Caught

  • Global Moderator
  • Platina Member
  • *
  • Posts: 4169
  • Country: be
Re: wireless ontvangst vergroten
« Reply #11 on: September 10, 2011, 08:36:28 AM »
Goeie tip hierboven  :cool: alle beetjes helpen,
want internet tot aan de caravandeur  is niet altijd vanzelfsprekend heb ik ondervonden.
  Xtrend ET-10000 - DM500HD - Octagon sf8008 - Zgemma h9s se - Dreambox TWO - Mutant HD60

kevinl

  • Guest
Re: wireless ontvangst vergroten
« Reply #12 on: August 22, 2012, 11:45:49 AM »
Via de radiocommunicatie kun je het vergroten.

Offline LuxSat

  • Administrator
  • Platina Member
  • *
  • Posts: 21493
  • Country: be
    • LuxSat Satellite
Re: wireless ontvangst vergroten
« Reply #13 on: August 22, 2012, 12:39:25 PM »
@kevinl
 <welcome to luxsat>
  Groetjes van Jef

Offline nokirol

  • Global Moderator
  • Platina Member
  • *
  • Posts: 2292
  • Country: be
Re: wireless ontvangst vergroten
« Reply #14 on: August 22, 2012, 01:42:57 PM »
@ Kevinl  <welcome to luxsat>  :cool:
groeten van Roland.
   

DB.920UHD 4K +500gb hdd/ 2x VU+DUO4K+500gb hdd/   (DB.8000HD+650gb hdd/ DB.7025+500gb hdd +2 DB7020.in de kast)

Visiosat Bigsat 8x quad lmb's  /

LuxSat Satellite  |  Satelliet Programmer  |  Hardware  |  wireless ontvangst vergroten
 

gfxgfx
gfx gfx