gfxgfx
 
Please login or register.

Login with username, password and session length
logo
 
gfx gfx
gfxgfx
 



Updates
Vu+ Pur E2 - 7.4 (update) 28-03-2024
Latest oscam all images 11756 (update) 28-03-2024
Dreambox Pur E2 7.3 (DM 900 & 920) (update) 19-03-2024
LuxSat Key Files update by MOHAMED_OS 18-03-2024


Donation also possible by bank transfer Click here
Your donation will help keep the site running
To view all topics you must be registered and logged in
 
gfx gfx
gfx
72179 Posts in 11153 Topics by 6350 Members - Latest Member: Ghassemi March 28, 2024, 10:50:50 PM
*
gfx* Home | Help | Login | Register | Home | Contact | Translation | gfx
gfx
LuxSat Satellite  |  Computer  |  Tip & Tricks  |  nieuwsgroepen
gfx
gfxgfx
 

Author Topic: nieuwsgroepen  (Read 2805 times)

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Offline yasTopic starter

  • Bronze Member
  • *
  • Posts: 482
  • Country: be
Re: nieuwsgroepen
« Reply #15 on: January 13, 2009, 06:28:59 PM »
hallo;

ik heb de handleiding voor  IPV6 op het net geprobeerd verschillende progjes geïnstalleerd  toen ik  het bestand ging downloaden bleek het niet te werken  <Jammer>  daarom heb ik voor powernews gekozen  en alles werkte perfect voor enkele euro's

Mvg
MVG  Yas  force serie 5  Xcam, Matrix Reloaded cas2+add-on

Offline Opuske

  • Gold Member
  • *
  • Posts: 1250
  • Country: be
  • We are the borg, resistance is futile !
Re: nieuwsgroepen
« Reply #16 on: January 13, 2009, 11:37:36 PM »
Dit is een voorbeeld voor windows xp in te stellen.
Zelf gebruik ik windows vista dus bij mij is alles anders.
Wat wel geweten is is dat deze tutorial 100% werkt.
Je moet wel even zelf een tunnel aanmaken bijvoorbeeld bij Sixxs en dan alle verwijzingen van XS4ALL toepassen op je Sixxs tunnel.


Stap 1 - Tunnel activeren
Voordat je Windows XP kan configureren moet je een IPv6 tunnel activeren. Dit kan door in te loggen op XS4ALL's Service Centre. Vervolgens klik je onder het kopje Expirimentele diensten bij IPv6 op Wijzig.

Als het goed is kan je nu onder het kopje Tunnelmanagement de tunnel activeren. Het kan overigens even duren tot de tunnel geactiveerd is (hoe lang dat precies is wordt volgens mij aangegeven zodra je de tunnel activeert). Eenmaal geactiveerd, koppelt XS4ALL een aantal IPv6 adressen aan de tunnel en krijg je een IPv6 adres-range tot je beschikking.

Vul op de IPv6 tunnel pagina naast <gebruikersnaam>'s IPv4 tunnel endpoint je eigen IP nummer in. Dit is het IP dat je van XS4ALL hebt gekregen (in mijn geval is dit 194.109.160.131). Waar "<gebruikersnaam>" staat bedoel ik natuurlijk je eigen username.

Om Windows XP te configureren moet je de volgende informatie die op de tunnel pagina weergegeven staat even overnemen (even in een .txt file zetten op je desktop ofzo):

- XS4ALL's IPv4 tunnel endpoint ( 194.109.5.241 )

- XS4ALL's tunnel IPv6 adres ( 2001:888:10:a04::1/64 )
- <gebruikersnaam>'s tunnel IPv6 adres ( 2001:888:10:a04::2/64 )
- <gebruikersnaam>'s IPv6 prefix ( 2001:888:1a04::/48 )

De adressen tussen haakjes zijn de addressen die bij mijn tunnel horen, deze zal ik in deze HOW-TO gebruiken als voorbeeld, let dus op dat je niet per ongeluk mijn adressen gebruikt. De nameservers zijn op dit punt niet van belang dus die hoef je niet in te stellen (tenzij je weet waar je mee bezig bent).

Stap 2 - Windows XP Instellen
Om Windows XP te configureren gebruik ik het commandline tooltje netsh. Ik weet niet 100% zeker of dit standaard bij Windows XP zit, of dat het pas later met Service Pack 1 of bij het Advanced Networking Pack geïntroduceerd is, maar het lijkt me verstandig om beide sowieso te installeren.

Om de commando's die IPv6 instellen uit te voeren moet je even een command prompt openen. Doe dit door naar Start->Run te gaan, en cmd te starten. In het command prompt venster kun je de onderstaande commando's invoeren.

Quote
IPv6 installeren
Voer het volgende commando uit om het IPv6 protocol te installeren:
netsh interface ipv6 install

Tunnelinterface aanmaken
Met onderstaand commando wordt de tunnel interface aangemaakt. Bij localaddress moet hetzelfde IP gebruikt worden dat je in Stap 1 bij <gebruikersnaam>'s IPv4 tunnel endpoint ingevuld hebt. Tenzij je je internet gedeeld hebt, en de computer waarop je de tunnel wilt instellen niet zelf (m.b.v. PPTP) verbinding maakt. In dit geval moet je het IP adres van je LAN gebruiken (dat meestal begint met 192.168.*.* of 10.0.0.*). Bij remoteaddress moet het IP dat bij XS4ALL's IPv4 tunnel endpoint op de tunnel pagina stond, ingevuld worden.
netsh interface ipv6 add v6v4tunnel interface="XS4ALL IPv6 Tunnel" localaddress=192.168.1.2 remoteaddress=194.109.5.241

IPv6 adres voor tunnelinterface instellen
Nu moet de tunnelinterface een IPv6 adres toegewezen krijgen. Vervang in onderstaand commando het IPv6 adres met het IPv6 adres dat naast <gebruikersnaam>'s tunnel IPv6 adres op de tunnelpagina stond:
netsh interface ipv6 add address interface="XS4ALL IPv6 Tunnel" address=2001:888:10:a04::2

Default route voor IPv6
Om te zorgen dat al het IPv6 verkeer over je tunnel gestuurd wordt, wordt onderstaand commando gebruikt. Vervang het IPv6 adres aan het einde bij nexthop met het adres dat naast XS4ALL's tunnel IPv6 adres op de tunnelpagina stond.
netsh interface ipv6 add route prefix=::/0 interface="XS4ALL IPv6 Tunnel" metric=0 nexthop=2001:888:10:a04::1


Als het goed is kan je nu in principe al gebruikmaken van IPv6. Probeer eens irc.ipv6.xs4all.nl te pingen met het commando ping irc.ipv6.xs4all.nl. (Het kan ook zijn dat je ping6 i.p.v. ping moet gebruiken.)

Als je je internet gedeeld hebt, en de computer waarop je de tunnel instelt niet de computer is die de verbinding maakt met XS4ALL, kan het zijn dat je protocol 41 moet forwarden naar de tunnel computer. Aangezien dit per netwerkconfiguratie en gebruikte hard- en software verschilt is het lastig om hiervoor instructies te geven. Uit eigen ervaring weet ik wel dat dit met Vigor 2600 routers niet nodig is, op Alcatel modems met NAT (de 510 en de SpeedTouch Home->Pro) moet dit volgens mij wel gedaan worden door te telnetten naar het modem. Voor meer uitleg zou je eens kunnen googlen in xs4all.general

Als dit eenmaal werkt kan je ook een stap verdergaan, als je meerdere (Windows XP) computers op een LAN hebt kun je door je tunnel computer als router in te stellen, ook die computers via IPv6 online brengen (*nix computers ook natuurlijk, maar vanwege mijn gebrek aan kennis kan ik die in deze HOW-TO niet behandelen). Dit is overigens niet hetzelfde als het "delen van internet" (m.b.v. Network Address Translation). Elke computer krijgt namelijk zijn eigen unieke IPv6 adres en niet 1 gedeeld IPv4 adres zoals met NAT.

Dit heeft een aantal voordelen, met name dat je geen ports en dergelijke hoeft te forwarden als op een van die computers een service draait, maar je moet je ook realiseren dat deze computers 'open en bloot' aan het internet hangen. Een firewall gebruiken kan dus geen kwaad. (Als ik me niet vergis heeft Windows XP SP1 of Advanced Networking Pack een IPv6 firewall, die ook d.m.v netsh geconfigureerd kan worden.)

Enfin, als je andere Windows XP computers op je LAN online wilt hebben via IPv6 moet eerst de computer met de IPv6 tunnel als router geconfigureerd worden.

Quote
IPv6 adres voor LAN interface van tunnel computer
De tunnel computer moet ook een IPv6 adres op de LAN interface toegewezen krijgen, anders kan die de andere computers op het LAN niet via IPv6 bereiken. Hiervoor gebruiken we een adres uit de toegewezen IPv6 range van XS4ALL. De aan mij toegewezen range/prefix is 2001:888:1a04::/48 en kan dus een willekeurig adres kiezen zolang het maar begint met 2001:888:1a04. Ik kies voor 2001:888:1a04::1. Het volgende commando wijst een IPv6 adres toe aan de LAN interface van de tunnel computer (vervang 2001:888:1a04::1 dus met een adres uit jouw eigen range/prefix):
netsh interface ipv6 add address interface="Local Area Connection" address=2001:888:1a04::1
Er is een kans dat de naam van de LAN interface ("Local Area Connection") niet klopt. In dat geval kan je deze opzoeken met het commando netsh interface ipv6 show interface.

Route voor binnenkomend IPv6 verkeer
Binnenkomend IPv6 verkeer moet over de LAN interface van de tunnel PC gerouterd worden, zodat het bij de andere computers terecht kan komen. Hieronder staat het commando die dit realiseert. Vervang wel mijn prefix met de prefix die jij van XS4ALL hebt gekregen (zie tunnel pagina) en controleer of de naam van de LAN interface klopt:
netsh interface ipv6 add route prefix=2001:888:1a04::/48 interface="Local Area Connection" metric=0

Routing aanzetten
Als laatste moet het forwarden/routen van IPv6 pakketjes voor zowel de tunnel interface als de LAN interface aangezet worden op de tunnel computer. Gebruik hiervoor de onderstaande commando's:
netsh interface ipv6 set interface interface="XS4ALL IPv6 Tunnel" forwarding=enabled
netsh interface ipv6 set interface interface="Local Area Connection" forwarding=enabled


Je bent nu klaar met het configureren van de tunnel computer. Nu moeten de andere (Windows XP) computers in je LAN alleen nog een IPv6 adres en een default route toegewezen krijgen. De volgende commando's dienen uitgevoerd te worden op elke andere Windows XP computer die je van IPv6 wilt voorzien, op dezelfe manier als hierboven (in een command prompt venster dus).

Quote
IPv6 installeren
Voer het volgende commando uit om het IPv6 protocol te installeren:
netsh interface ipv6 install

IPv6 adres voor LAN interface
Elke computer moet een uniek IPv6 adres toegewezen krijgen op de LAN interface, uit de range/prefix die je van XS4ALL gekregen hebt. Ik kies voor mijn 2e computer voor "2001:888:1a04::2". Vergeet niet "Local Area Connection" aan te passen als de naam van de LAN interface afwijkt.
netsh interface ipv6 add address "Local Area Connection" 2001:888:1a04::2

Default route voor IPv6 verkeer naar buiten
De computer moet ook weten waar het IPv6 verkeer naartoe moet. Het volgende commando stelt een default route in die het IPv6 verkeer naar de tunnel computer doorstuurt (die het op zijn beurt weer over de tunnel interface stuurt). Vervang "2001:888:1a04::1" met het IPv6 adres van de LAN interface van de tunnel computer:
netsh interface ipv6 add route ::/0 "Local Area Connection" 2001:888:1a04::1

De 3 bovenstaande commando's kun je voor elke andere Windows XP computer die je van IPv6 wilt voorzien herhalen (met verschillende IPv6 adressen natuurlijk). Als het goed is kunnen nu alle computers die je ingesteld hebt gebruik maken van IPv6.

Stap 3 - Gebruik maken van IPv6
Veel (de meeste) applicaties ondersteunen nog geen IPv6. Gelukkig kun je, als het moet, ook die programma's gebruik laten maken van IPv6. Dit kan met behulp van een bouncer/proxy. netsh biedt de mogelijkheid om een IPv4->IPv6 proxy in te stellen. Dit gebeurt met onderstaand commando:
interface portproxy add v4tov6 listenport=6667 connectaddress=irc.ipv6.xs4all.nl connectport=6667

In bovenstaand voorbeeld wordt er voor gezorgd dat een IPv4 irc client (mIRC b.v.) verbinding kan maken met localhost:6667, terwijl alles wat daar naar gestuurd word, naar IPv6 word vertaald en richting irc.ipv6.xs4all.nl gestuurd wordt, en vice-versa.

Ik zal hieronder een paar suggesties geven voor programma's en diensten die van IPv6 gebruikmaken. Hoewel er nog niet al teveel programma's in Windows XP zijn die gebruik kunnen maken van IPv6, zie ik ze toch steeds vaker langskomen. Ik zal proberen deze HOW-TO zo nu en dan up te daten wanneer ik weer een IPv6 applicatie of dienst ben tegengekomen.

IPv6 Applicaties
Internet Explorer - Beperkte ondersteuning, IPv6 adressen kunnen niet handmatig in de adresbalk ingevoerd worden.
Mozilla Thunderbird - E-mail client met volledige IPv6 ondersteuning.
Mozilla Firefox - Webbrowser met volledige IPv6 ondersteuning.
Putty - Terminal client met volledige IPv6 ondersteuning.
SmartFTP - FTP Client met volledige IPv6 ondersteuning.
TinyIRC - Erg simpele IRC client met volledige IPv6 ondersteuning.
TinyIdentD - Een IPv6/IPv4 identd van de maker van TinyIRC.
Xchat - Een IPv6/IPv4 irc client, de ingebouwde identd in de windows versie ondersteunt echter geen IPv6.

IPv6 Diensten
efnet.ipv6.xs4all.nl - IRC server van xs4all gekoppeld aan EFnet
irc.ipv6.xs4all.nl - IRC server van xs4all gekoppeld aan IRCnet
news.ipv6.scarlet-internet.nl - Binaries newsserver van scarlet-internet, wel erg incompleet / kleine retentie.
news6.xs4all.nl - Text-only newsserver van XS4ALL.
newszilla6.xs4all.nl - Expirimentele(!) binaries newsserver van XS4ALL, ook opengesteld voor niet-XS4ALL klanten.
xs6.xs4all.nl - Shellserver van XS4ALL.
news.ipv6.eweka.nl - GRATIS NIEUWSGROEPEN van Eweka

Dreambox 800 draaibaar met Gemini 4.20 en CCcam 2.1.4 en 1TB E-Sata HD
Relook 400s draaibaar met PB-Enigma en CCcam 2.1.1
Debian Core2duo E6600 CCcam 2.1.3 server

Offline jeanlili

  • Platina Member
  • *
  • Posts: 2493
  • Country: ie
  • ***** I Love Sats at Night *****
Re: nieuwsgroepen
« Reply #17 on: January 13, 2009, 11:51:20 PM »
Ferme Boterham Opuske maar wel de moeite waard om eens te proberen . :cool: :drink:
    Greetz...JEAN <love lux>

Offline jeanlili

  • Platina Member
  • *
  • Posts: 2493
  • Country: ie
  • ***** I Love Sats at Night *****
Re: nieuwsgroepen
« Reply #18 on: January 13, 2009, 11:52:55 PM »
Ferme Boterham Opuske maar wel de moeite waard om eens uit te proberen . :cool: :drink:

  :Thanks:
    Greetz...JEAN <love lux>

Offline pearlpeter

  • Platina Member
  • *
  • Posts: 2760
  • Country: nl
  • Dreambox Veteraan
Re: nieuwsgroepen
« Reply #19 on: January 14, 2009, 12:17:17 AM »
We zullen eens gaan experimenteren.

Maar eigenlijk hoort dit topic hier helemaal niet thuis, want het heeft niets met satelliet te maken.
Het hoort in het computer software gedeelte te staan.

Dus misschien kan één van de mods het even verplaatsen.  :-x
Groetjes Peter

Offline Caught

  • Global Moderator
  • Platina Member
  • *
  • Posts: 4169
  • Country: be
Re: nieuwsgroepen
« Reply #20 on: January 14, 2009, 06:29:47 PM »
Dus misschien kan één van de mods het even verplaatsen.  :-x

Bij deze heb ik het Topic verplaatst van Computer-Software naar Computer-Tips & Tricks
  Cheesy

Trouwens mochten mensen het downloaden uit de nieuwsgroepen eens op een eenvoudige gratis manier willen testen.
Dit kan alvast met één van deze nieuwsservers (of alle 3 samen gebruiken kan ook). Momenteel werken deze bij mij aan 300kb/sec.

198.186.190.173
198.186.190.144
198.186.190.131

poort : 119
Geen gebruikersnaam / wachtwoord nodig
  Xtrend ET-10000 - DM500HD - Octagon sf8008 - Zgemma h9s se - Dreambox TWO - Mutant HD60

Offline Opuske

  • Gold Member
  • *
  • Posts: 1250
  • Country: be
  • We are the borg, resistance is futile !
Re: nieuwsgroepen
« Reply #21 on: January 14, 2009, 07:58:54 PM »

Bij deze heb ik het Topic verplaatst van Computer-Software naar Computer-Tips & Tricks
  Cheesy

Trouwens mochten mensen het downloaden uit de nieuwsgroepen eens op een eenvoudige gratis manier willen testen.
Dit kan alvast met één van deze nieuwsservers (of alle 3 samen gebruiken kan ook). Momenteel werken deze bij mij aan 300kb/sec.

198.186.190.173
198.186.190.144
198.186.190.131

poort : 119
Geen gebruikersnaam / wachtwoord nodig

Hoeveel connecties per ip mag je hierop hebben ?
Alle binaries beschikbaar ?
Retentie van die 3 ips ?
300kb/s samen op alle 3 de ip's of 300kb/s per ip en hoeveel threads ?

Dreambox 800 draaibaar met Gemini 4.20 en CCcam 2.1.4 en 1TB E-Sata HD
Relook 400s draaibaar met PB-Enigma en CCcam 2.1.1
Debian Core2duo E6600 CCcam 2.1.3 server

Offline Caught

  • Global Moderator
  • Platina Member
  • *
  • Posts: 4169
  • Country: be
Re: nieuwsgroepen
« Reply #22 on: January 14, 2009, 08:52:03 PM »
Hoeveel connecties per ip mag je hierop hebben ?
Alle binaries beschikbaar ?
Retentie van die 3 ips ?
300kb/s samen op alle 3 de ip's of 300kb/s per ip en hoeveel threads ?

Heb er zojuist een post (1gb) mee binnengehaald van 10 weken oud (had wel een paar par files nodig). Verder geen probleem.
En idd 300kb voor de 3 samen, al is dat per post verschillend.
Vermoedelijk alle binaries (of toch de belangrijkste) lijkt me.
De rest, niet getest. Bijlange niet zo snel als de IPv6 tunnel.
Maar het werkt simpel, en heb je een kleine progje ofzo nodig is het zo binnen.
Je kan deze Free servers altijd vinden op het FTD forum onder gratis nieuwsservers.
Maar ik zou ze niet gebruiken om GTA IV (15gb) binnen te trekken.  Cheesy
Ik heb deze melding gewoon als aanvulling gedaan.  Cheesy
  Xtrend ET-10000 - DM500HD - Octagon sf8008 - Zgemma h9s se - Dreambox TWO - Mutant HD60

Offline Opuske

  • Gold Member
  • *
  • Posts: 1250
  • Country: be
  • We are the borg, resistance is futile !
Re: nieuwsgroepen
« Reply #23 on: January 14, 2009, 09:45:48 PM »
mooi :)

Heb eigenlijk nog nooit naar die gratis topic op ftd gekeken....daar de meeste van die servers toch rommel zijn.
MAar deze zien er wel leuk uit dan volgens jou.
Ik zet ze in ieder geval bij in men config als backup servertjes hehe.

Tnx Caught

Dreambox 800 draaibaar met Gemini 4.20 en CCcam 2.1.4 en 1TB E-Sata HD
Relook 400s draaibaar met PB-Enigma en CCcam 2.1.1
Debian Core2duo E6600 CCcam 2.1.3 server

Offline yoho2

  • Super Member
  • ***
  • Posts: 61
Re: nieuwsgroepen
« Reply #24 on: May 24, 2009, 02:56:09 PM »
vroeger had ik giganews, de beste die er is te vinden, wel reteduur --> 19€ / maand (gaat nu naar 1 jaar retentie)
Nu heb ik xlned, 220 dagen retentie, ip sharing toegelaten. Ook super tevreden van, snelheid, compleetheid, nog geen uitval gehad.
een aanrader dus...
dreambox 500HD - dreambox 800HDse - Open Pli
Triax 88 multifeed HB-A1-A2-A3 + 2X ANTTRON disecq 4/1 S154
Pioneer lx5090 plasma - Arcam AVR600 Receiver
Samsung lcd LE23R71B
Kef 5.1 set XQ5-XQ50C-Q5 - PSW2500
WII console - Dune Prime 3.0 mediaplayer

madmax_2000

  • Guest
Re: nieuwsgroepen
« Reply #25 on: May 26, 2009, 08:51:06 AM »
Ik gebruik al een poos de server van EWEKA, tot nu toe geen klachten.
Goede en snelle verbinding (20mbit)voor € 7,50 PM geen data limit dus gewoon downloaden wat je halen wil

Pakketten van Eweka:
Pakket:    Usenet Toegang
Aantal threads:    8
Maximale snelheid in MBit/s:    40
Maximale snelheid in KByte/s:    5120
Dagen retentie:    240
Aparte uploadserver:    
Account sharing:    

SSL:    
Datalimiet    Geen
Prijs per maand:    €7.50
Prijs per kwartaal:    €22.50
Prijs per half jaar:    €45.00
Prijs per jaar:    €90.00



skippy2646

  • Guest
Re: nieuwsgroepen
« Reply #26 on: May 26, 2009, 09:28:45 AM »
Zelf gebruik ook ik Eweka:
tot volle tevredenheid
Stabiel en zelden uitval..constante snelheid...en erg goedkoop
 :-)
Sinds een uur heb ik een zeer lage snelheid via eweka  300KB/s
    voorheen stabiel rond de 1800 Heeft Iemand anders dit probleem ook?????

madmax_2000

  • Guest
Re: nieuwsgroepen
« Reply #27 on: May 30, 2009, 03:24:02 AM »
Nee verbinding loopt hier erg soepel.  :P

skippy2646

  • Guest
Re: nieuwsgroepen
« Reply #28 on: May 30, 2009, 08:48:37 AM »
Quote
Sinds een uur heb ik een zeer lage snelheid via eweka  300KB/s
    voorheen stabiel rond de 1800 Heeft Iemand anders dit probleem ook?????
Probleem zat bij mijn provider...even alles gereset en het werkt weer als een speer
                        :-)                                         

Offline cablekiller

  • Silver Member
  • *
  • Posts: 813
Re: nieuwsgroepen
« Reply #29 on: June 10, 2009, 10:09:54 PM »
Werkt de uitleg van opuske nog?
Als ik probeer krijg ik daar bij extra een loginvenster, er staat ook bij klant worden, maar klant wil ik helemaal niet worden. <achter>

LuxSat Satellite  |  Computer  |  Tip & Tricks  |  nieuwsgroepen
 

gfxgfx
gfx gfx