gfxgfx
 
Please login or register.

Login with username, password and session length
logo
 
gfx gfx
gfxgfx
 



Updates
Latest oscam all images 11756 (update) 28-03-2024
Vu+ Pur E2 7.3 & 7.4 (update) 19-03-2024
Dreambox Pur E2 7.3 (DM 900 & 920) (update) 19-03-2024
LuxSat Key Files update by MOHAMED_OS 18-03-2024


Donation also possible by bank transfer Click here
Your donation will help keep the site running
To view all topics you must be registered and logged in
 
gfx gfx
gfx
72179 Posts in 11153 Topics by 6350 Members - Latest Member: Ghassemi March 28, 2024, 01:14:45 PM
*
gfx* Home | Help | Login | Register | Home | Contact | Translation | gfx
gfx
LuxSat Satellite  |  Satellietschotel Installatie  |  Schotels  |  1 vaste schotel + 1 draaibaar
gfx
gfxgfx
 

Author Topic: 1 vaste schotel + 1 draaibaar  (Read 1585 times)

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

compufun

  • Guest
1 vaste schotel + 1 draaibaar
« on: October 01, 2008, 12:18:07 PM »
Hoi Allen,

Ik heb momenteel een vaste schotel met 4 twin lnb's, zijnde ASTRA 1+2+3 en HOTBIRD. Deze lnb's zijn via een 4nr1 switch verbonden met mijn dreambox.
Ik zou hiernaast graag een draaibare schotel zetten voor de West satellieten te kunnen ontvangen en dit alles koppelen naar mijn decoder.

Weet er iemand hoe je dus 4lnb's + 1lnb van mijn draaibare schotel kan koppelen naar deze decoder ? Is dit uberhaupt wel mogelijk ?

Muchas gracias!
Compufun

johank

  • Guest
Re: 1 vaste schotel + 1 draaibaar
« Reply #1 on: October 01, 2008, 08:26:01 PM »
ja dat is mogelijk !

er zijn zelfs verschillende manieren.

de eenvoudigste is om dit met 1 grotere switch te doen
bv een 8/1 switch.

Als jij de draaibare schotel via diseqc wilt aansturen moet deze switch wel diseqc 1.1 of 1.2 of hoger aankunnen.
Let wel op er zijn  ook 8/1 switches die niet eendraaibare schotel kunenn aansturen omdat ze diseqc 1.1 slechts naäpen.
Vraag me alsjeblieft geen merken, daar weet ik niets van.
Dwaas is daarin de expert en natuurlijk zullen er andere dreambox users zijn die je kunnen vertellen welke switch of switchen zij met succes gebruiken.

ook is er de Satconn10/1, die kan doen
en voor zover ik weet kan die ook met de dreambox overweg.


er zijn ook duurdere manieren
bv met 2 of 3 spaun switchen

dat zijn switchen die of een andere spaun-switch kunnen aansturen  of door een andere spaun-switch aangestuurd kunnen worden.

bv je neemt de spaun2/1 aanstuur switch (weet even model code niet)
laten we terwille van het voorbeeld even zeggen model 222
- dan betekend de 200 dat hij 2 INgangen heeft,
- de 20 weet ik niet
- en de 2 betekent dan dat hij een aanstuur switch is
kan zijn het model nummer 622 is dan weet ik de 600 niet en is de 20 wat ik bij 200 zei en de 2 wat ik bij 2 zei

Dan neem ook nog de spaun 420
- 400 betekend dan 4 INgangen
- 20 weet ik nog steed niet
- en 0 betekend gestuurde switch
kan zijn het model nummer 640 is dan weet ik de 600 niet en is de 40 wat ik bij 400 zei en de 0 wat ik bij 0 zei.

goed dan hang je de 420 achter 1 inport van de 222 en de 5e LNB achter de andere INport van de 222

zo kan je dan 5 LNBs schakelen.

bij meer LNB heb je dan nog een spaun 420 nodig
die ze 420 komt dan cachter de 2e ingang van de 222, en achter deze 2e 420 kan je dan ook 4 LNBs hangen totaal dus al 8

neem je dan i.p.v de 222 een 422 dus aanstuur met 4 uitgangen
dan kan je daar dus ook 4 maal een 420 achterhangen totaal dus 16 LNBs.
helaas zijn deze spaun switchen aardig wat duurder als gewone switchen

en dat is dan voor 1 enkele receiver,
heb je bv allemaal twin LNBs dan moet je deze grap ook nog voor de ander Receiver herhalen

dan is het de moeite waard om over een multiswitch na te denken

dat zijn schakelkasten (met eigen voeding) die meerdere LNBs kunnen bedienen voor meerdere receivers,
ik denk dat je wel begrijpt dat die dan ook weer duurder zijn als de spaunswitchen per stuk zijn,
maar in totaal (bv 6 spaunswitchen) is zo'n multiswitch dan goedkoper en meestal ook handiger.

Ik denk dat nu je deze info hebt, het voor jou nuttig is om aan de hand daarvan  eens op het internet rond te neuzen, dan zie info over  modelen prijzen enz.

LuxSat Satellite  |  Satellietschotel Installatie  |  Schotels  |  1 vaste schotel + 1 draaibaar
 

gfxgfx
gfx gfx