gfxgfx
 
Please login or register.

Login with username, password and session length
logo
 
gfx gfx
gfxgfx
 



Updates
Latest oscam all images 11756 (update) 28-03-2024
Vu+ Pur E2 7.3 & 7.4 (update) 19-03-2024
Dreambox Pur E2 7.3 (DM 900 & 920) (update) 19-03-2024
LuxSat Key Files update by MOHAMED_OS 18-03-2024


Donation also possible by bank transfer Click here
Your donation will help keep the site running
To view all topics you must be registered and logged in
 
gfx gfx
gfx
72179 Posts in 11153 Topics by 6350 Members - Latest Member: Ghassemi March 28, 2024, 04:47:26 PM
*
gfx* Home | Help | Login | Register | Home | Contact | Translation | gfx
gfx
LuxSat Satellite  |  Computer  |  Computer Hardware  |  vreemd pc probleem !
gfx
gfxgfx
 

Author Topic: vreemd pc probleem !  (Read 717 times)

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

scarly53

  • Guest
vreemd pc probleem !
« on: September 22, 2008, 07:27:06 PM »
Hoi beste computer vrienden ik heb het volgende probleem,  :-D
Mijn pc heeft als ik die afsluit sinds zaterdag het euvel dat hij uit gaat maar het groene powerlampje blijft branden.
Als ik de pc weer wil aan zetten doet hij het niet en pas na dat ik de totale voeding heb uitgeschakeld en weer in geschakeld wil de pc weer opstarten.
wie weet er raad is dit een voeding's probleem of een Asus moederbord probleem ????
wie weet mag het zeggen...  :sad:
mvg,
Scarly

johank

  • Guest
Re: vreemd pc probleem !
« Reply #1 on: September 22, 2008, 08:57:10 PM »
Dit is niet een voedings probleem !

Dit is eigenlijk ook niet een moederbord probleem, maar vermoedelijk eerder een foute instelling in windows.

Jouw PC (monitor en hardeschijf ook) wordt in slaapstand gezet (zoals bij een laptop),
zonder dat jij de mogelijkheid hebt om hem weer te wekken
(of jij weet niet welke toetscombinatie daarvoor nodig is, of jouw PC heeft gewoon die functie hardwarematig niet omdat het geen laptop maar een gewone PC is {en dus niet het nodige kabeltje naar het moederbord heeft}).

En ja, dan kan je hem alleen wekken door compleet te herstarten (Power off-Power on).

Oplossing is in energiebeheer, het in slaapstandzetten bij uitschakelen, uit gaan zetten.

scarly53

  • Guest
Re: vreemd pc probleem !
« Reply #2 on: September 22, 2008, 09:33:16 PM »
Dit is niet een voedings probleem !

Dit is eigenlijk ook niet een moederbord probleem, maar vermoedelijk eerder een foute instelling in windows.

Jouw PC (monitor en hardeschijf ook) wordt in slaapstand gezet (zoals bij een laptop),
zonder dat jij de mogelijkheid hebt om hem weer te wekken
(of jij weet niet welke toetscombinatie daarvoor nodig is, of jouw PC heeft gewoon die functie hardwarematig niet omdat het geen laptop maar een gewone PC is {en dus niet het nodige kabeltje naar het moederbord heeft}).

En ja, dan kan je hem alleen wekken door compleet te herstarten (Power off-Power on).

Oplossing is in energiebeheer, het in slaapstandzetten bij uitschakelen, uit gaan zetten.

Hoi Johan
Voor de duidelijkheid ik draai vista premium en heb zojuist de door jou opgegeven instellingen gecontroleerd.
alles staat op afsluiten in het scherm energie beheer en bij geavanceerd staat het volgende,
actie bij aan/uit knop = afsluiten
actie bij slaapstand knop = geen actie ondernemen
actie bij aan/uit knop in het start menu = afsluiten.

dus denk ik aan een hardware probleem mede dat de pc 1,5 jaar perfect heeft gewerkt zonder dit probleem.
het is in een keer spontaan ontstaan en het gebeurd dus na de actie via menu start afsluiten en alles gaat uit ook de koelers van de prosessor en de voeding en de graf kaart.
pffffffffffff ik neem maar een biertje  :drink: en hoop dat iemand het weet :sad:
ik heb weinig zin om eerst een voeding te kopen en dan een moederbord en weer nieuw geheugen mijn huidige moederbord de asus P5L-1394 heeft 4gb ddr2 geheugen op 533 mhz de nieuwe borden beginnen bij 667 mhz.
dus pffffffffff ik hoop dat iemand wat weet.
mvg,
Scarly


Offline tonto54

  • Silver Member
  • *
  • Posts: 991
  • Country: nl
  • NR 1 van GELDERLAND
Re: vreemd pc probleem !
« Reply #3 on: September 22, 2008, 09:51:39 PM »
start-configuratiescherm- energiebeheer-hogeprestatie-schemainstellingen-standaard instellingen voor dit schema instellen vraagt hij of je dit zeker weet (ja dus) en kijk nu eens

Tonto54

scarly53

  • Guest
Re: vreemd pc probleem !
« Reply #4 on: September 22, 2008, 10:05:40 PM »
start-configuratiescherm- energiebeheer-hogeprestatie-schemainstellingen-standaard instellingen voor dit schema instellen vraagt hij of je dit zeker weet (ja dus) en kijk nu eens

Tonto54


Ja dan veranderd vista de instellingen terug naar
actie bij aan/uit knop = afsluiten
actie bij slaapstand knop = slaap stand
actie bij aan/uit knop in het start menu = slaapstand

maar ik heb de instellingen dus maar weer terug gebracht naar,
actie bij aan/uit knop = afsluiten
actie bij slaapstand knop = geen actie ondernemen
actie bij aan/uit knop in het start menu = afsluiten.

simpel ook in deze config die jij gaf bleef het probleem ff getest dus snik snik
toch maar weer een  :drink:
Scarly

johank

  • Guest
Re: vreemd pc probleem !
« Reply #5 on: September 22, 2008, 10:19:09 PM »
Het probleem met windows is dat zij onlogische zaken in een oudere versie soms vervngen door nog onlogischere oplossingen in een nieuwere versie.
Gelukkig gebruik ik nog geen Vista  :37party-smiley-019:

Nadeel: dus kan ik je ook niet 100% precies vertellen hoe en waar te kijken

Quote
actie bij aan/uit knop = afsluiten
actie bij slaapstand knop = geen actie ondernemen
actie bij aan/uit knop in het start menu = afsluiten.

Zo weet ik dus bv ook niet of hier bedoeld wordt:
- Met slaapstandknop geen actie ondernemen = niet in slaapstand zetten (onlogisch want in slaapstand zetten doe je dus al bij afsluiten.
of,
- Met slaapstandknop geen actie ondernemen = dus niet weer uit slaapstand wekken !
een vreemde kan dus niet zomaar even jouw pc weer wekken.

Gelukkig is er Tonto54, die blijkbaar weet waar ik op doel  :twisted:

start-configuratiescherm- energiebeheer-hogeprestatie-schemainstellingen-standaard instellingen voor dit schema instellen vraagt hij of je dit zeker weet (ja dus) en kijk nu eens

Tonto54

Daarbij is er (was er) over dit probleem veel info op internet te vinden want het probleem deed/doet zich vaaker voor, en schijnbaar altijd spontaan, want er was zelden een van de "slachtoffers" die een vermoedelijke reden kon aangeven.
En voor zover ik weet,
was het na het herstellen van de juiste instellingen (meestal in windows, enkele keer in Bios {ook daar bij energiebeheer})
altijd weer helemaal in orde.

Dus nogmaals, het lijkt mij niet direct een hardware probleem.

En met enig geluk loodst tonto je er vlekkeloos doorheen  :cool:
Anders even op internet zoeken,
nu je weet waarnaar je moet zoeken, moet info gemakkelijk te vinden zijn

johank

  • Guest
Re: vreemd pc probleem !
« Reply #6 on: September 22, 2008, 10:29:24 PM »
Wat je nu doet (en wat Vista dan weer terug zet) is in een beheerschema de slaapstand regelen.

doordat Vista dat weer terug zet staat de slaapstand dus aan bij gebruik en dus blijft het fout gaan.

Er zijn normaal gesproken twee oplossingen hiervoor.

- de ene is in de bios het gebruik van slaapstand uit zetten.
Maar ik weet niet uit mijn hoofd waar dat in jouw Bios te vinden is en of er dan nog mer settingen aangepast moeten worden.

- de andere, gemakkelijkere, is niet in dat schema het proberen te veranderen,
maar een ander beheersschema te kiezen waarin die optie uit staat.
desnoods door het bestaande schema aan te passen (slaapstandknop =geen actie ondernemen) en ook zeggen harde schijf nooit uitschakelen en desnoods voor monitor het zelfde en dan aangepaste schema onder andere naam op te slaan (voordat Vista hem terug zet).
en dan kiezen om met dat aangepaste beheersschema te werken.

scarly53

  • Guest
Re: vreemd pc probleem !
« Reply #7 on: September 22, 2008, 10:43:59 PM »
pfffffffffffff slaapstand in de bios staat uit al van af dag 1 heb nog ff gekeken zojuist.
ook harde schijf en beeldscherm staat uit in vista
en ja ook wakermaken in de bios met diverse opties staan uit
 pilsje maar weer  :drink: wordt nog dronken dus hahhahha

johank

  • Guest
Re: vreemd pc probleem !
« Reply #8 on: September 22, 2008, 10:55:50 PM »
Nu dan even wachten wat Tonto nog zegt,
en anders toch maar even op Internet zoeken naar meer info.

bv



hier is de oplossing dus niet slaapstand uit zetten
maar aan laten staan met als instelling nooit gebruiken.
Okay voorbeeld laat sluimerstand zien, maar bij slaapstand moet je dan hetzelfde doen.

Edit: ik lees net dat Vista hier nog meer problemen mee geeft als vorige versies
http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1207073

Ook is daar een tip:

Quote
In de FAQ bij Asus wordt verwezen naar het energiebeheer van muis en toetsenbord. Nadat ik het vinkje had uitgezet (dit apparaat mag... ) werkte zowel de slaapstand als de standby prima. Asus vindt dat het een Vista probleem is, en het is niet P5B-specifiek.
Volgens mij wordt daar het volgende mee bedoeld:


Ik heb slecht even gekeken als je echt zoekt is er meer info te vinden,
maar het moet je nu toch duidelijk zijn dat het niet is omdat er hardware stuk gegaan is, maar "enkel" een communicatie probleem in de software tussen windows en machine en eventueel ook nog windows en Bios.

Offline tonto54

  • Silver Member
  • *
  • Posts: 991
  • Country: nl
  • NR 1 van GELDERLAND
Re: vreemd pc probleem !
« Reply #9 on: September 23, 2008, 10:22:18 PM »
Nu dan even wachten wat Tonto nog zegt,
en anders toch maar even op Internet zoeken naar meer info.

bv



hier is de oplossing dus niet slaapstand uit zetten
maar aan laten staan met als instelling nooit gebruiken.
Okay voorbeeld laat sluimerstand zien, maar bij slaapstand moet je dan hetzelfde doen.

Edit: ik lees net dat Vista hier nog meer problemen mee geeft als vorige versies
http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1207073

Ook is daar een tip:
Volgens mij wordt daar het volgende mee bedoeld:


Ik heb slecht even gekeken als je echt zoekt is er meer info te vinden,
maar het moet je nu toch duidelijk zijn dat het niet is omdat er hardware stuk gegaan is, maar "enkel" een communicatie probleem in de software tussen windows en machine en eventueel ook nog windows en Bios.
Denk het laatste effe op internet zoeken want ik weet het ook niet zo 1,2,3
Kan wel met zekerheid zeggen dat het niet je voeding is.
Tonto54

LuxSat Satellite  |  Computer  |  Computer Hardware  |  vreemd pc probleem !
 

gfxgfx
gfx gfx