De Nederlandse satelliettelevisieaanbieder CanalDigitaal heeft een nieuw abonnement aangekondigd. Dit recreatieabonnement is bestemd voor de satellietkijker die alleen gebruik maakt van satellietontvangst tijdens de kampeer- en vakantieperiode. In het voorjaar en de zomer kan men kijken naar de belangrijkste Nederlandse televisiezenders.
Het recreatieabonnement is geldig van 21 maart tot en met 21 september. De abonnee kan hiermee de zenders RTL4, RTL5, RTL7, RTL8, Net5, SBS6, Veronica, Eurosport, Discovery, National Geographic Channel, Animal Planet, TMF, de MTV/VH zenders, Comedy Central, Jetix, Nickelodeon en natuurlijk Nederland 1, 2 en 3 zien. Daarnaast kan men, bij gebruik van de DUO LNB 60, ook de regionale zenders op de Astra3-positie bekijken die net als BVN TV (Astra1) ongecodeerd uitzenden.
Het recreatieabonnement komt in feite overeen met het basispakket van CanalDigitaal. De prijs is echter hoger. Voor het basispakket dient de abonnee 8,95 euro per maand te betalen. Het recreatieabonnement kost tijdens de zes maanden looptijd maandelijks 9,99 euro.
CanalDigitaal komt met het recreatieabonnement tegemoet aan de vraag van zowel de klanten als de detailhandel. Deze hebben al langere tijd laten weten dat er behoefte is aan een dergelijk abonnement. Veel Nederlanders gebruiken tijdens hun vakantie of op de camping in binnen en buitenland satellietontvangst om naar de Nederlandse zenders te kijken. Tot voor kort moesten zij ook gedurende de maanden dat ze niet gebruik maakten van satellietontvangst toch het abonnementsgeld doorbetalen.
Het nieuwe abonnement is de volgende stap van CanalDigitaal in een strategie om beter te voldoen aan de wensen van de abonnee. Onlangs werden al veranderingen met betrekking tot de klantenservice van het bedrijf doorgevoerd. Zo kunnen abonnees via webmail nu elektronisch in contact komen met de klantenservice van CanalDigitaal. Verder heeft het bedrijf een zogeheten webteam in het leven geroepen om de ontwikkelingen rondom CanalDigitaal op het internet te inventariseren. Dat team kan, indien nodig, ook direct actie ondernemen om urgente problemen van abonnees op te lossen.