Okay.
Probleem met dit soort zaken is dat wij hier vandan nooit zien kunnen wat er wel en wat er niet (of niet goed) gedaan is.
Dus wij moeten altijd alle mogelijkheden nalopen
En dan heb je ook gelijk je antwoord klaar, als ze er in de winkel naar vragen, of zeggen: ja maar dan had je zus of zo moeten proberen
Daarom ook even voor alle zekerheid. zit er nog een Diseqc switch tussen de Rotor en de Ontvanger?
Zo ja, kan deze switch dan wel Diseqc 1.2 aan ( nodig voor de besturings signalen voor het draaien.)?
Kan je receiver uberhaupt Diseqc 1.2 aan? (Ik denk het wel, je zei tenmisnste dat de moter draaide, maar toch even checken) Zo niet dan zal het alleen via Usals goed lukken.
Kijk ik geloof best dat je een keer een slechte Rotor kunt krijgen, maar 2 achter elkaar?
Dan denk je al gauw, jij doet iets fout (
) of jij krijgt je materiaal wel van een heel slecht adres (
)
in beide gevallen (en zelker in het laatste !) is het heel goed om alles even af te checken,
en ja dan kan je op een gegeven moment dan ook tot de konklussie komen: het materiaal deugd niet.
Feitelijk zou je dan de extra kosten (2e maal uitrichten, 3e maal uitrichten enz) op de verkoper/winkel kunnen verhalen (met als maximum de kosten van de rotor). Het is dan namelijk hun schuld dat jij die extra kosten hebt moeten maken.
Helaas, als het echt een slecht adres is (en er zijn echt, ook veel goede Turkse Satzaken) dan zal je van hen vermoedelijk helemaal geen schadevergoeding krijgen.
Het beste wat je dan bereiken kunt, is zij de rotor terug en jij je geld !