gfxgfx
 
Please login or register.

Login with username, password and session length
logo
 
gfx gfx
gfxgfx
 



Updates
Latest oscam all images 11756 (update) 28-03-2024
Vu+ Pur E2 7.3 & 7.4 (update) 19-03-2024
Dreambox Pur E2 7.3 (DM 900 & 920) (update) 19-03-2024
LuxSat Key Files update by MOHAMED_OS 18-03-2024


Donation also possible by bank transfer Click here
Your donation will help keep the site running
To view all topics you must be registered and logged in
 
gfx gfx
gfx
72179 Posts in 11153 Topics by 6350 Members - Latest Member: Ghassemi March 28, 2024, 02:15:29 PM
*
gfx* Home | Help | Login | Register | Home | Contact | Translation | gfx
gfx
LuxSat Satellite  |  Satellietschotel Installatie  |  Schotels  |  Welke LBN heeft Uw voorkeur? en waarom?
gfx
gfxgfx
 

Author Topic: Welke LBN heeft Uw voorkeur? en waarom?  (Read 50500 times)

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

johank

  • Guest
Welke LBN heeft Uw voorkeur? en waarom?
« on: November 22, 2006, 08:23:17 PM »
Op verzoek een rubriek over de kwaliteits verschillen tussen de LNB's, zoals jullie die ervaren of ervaren hebben.
Het is nu eenmaal ondoenlijk voor de Mod's om alle LNBs zelf te gaan testen.
Dus graag jullie beoordeling en omschrijving.

Eventueel kunnen we er hier nog een Pol aanhangen als we een aantal namen hebben,
maar op dit moment heb ik geen flauw idee welke LNB's jullie zoal gebruiken of gebruikt hebben.

Dus is misschien een scorelijst een nog beter idee.

Maar eerst is het woord nu aan jullie.

Offline garag

  • Bronze Member
  • *
  • Posts: 571
Re: Welke LBN heeft Uw voorkeur? en waarom?
« Reply #1 on: November 22, 2006, 09:01:00 PM »
ik ben ernstig voorstander van de Alps lnb.

heb er 5 in gebruik ,voor een paar jaar al,geen uitval.

Tevens is de 0,6 db ruis niet geweldig,maar dit wordt gecompenseerd door de kleine voorkant van de ontvangstkop.deze is glad,klein,en rank.....dat betekent astra 3 op een 60 cm schotel met 2 losse lnbtjes mogelijk,en....de sneeuw en regen heeft geen invloed,er ligt wel eens 10 cm sneeuw op,maar geen signaalverlies te bespeuren.

En dan kosten ze ook nog eens minder dan 10 euro per stuk.......

Garag
alles ontvangen met deze hobby,en geen tijd om tv te kijken........

Offline Unregistered

  • V.I.P Member
  • ****
  • Posts: 167
Re: Welke LBN heeft Uw voorkeur? en waarom?
« Reply #2 on: November 23, 2006, 01:18:15 PM »
Zoals reeds gezegd ik heb een twin monoblock lnb lemon 2db gehad en nu een marned twin monoblock 2db. Verschil de marned  bezorgt me een percentage verschil van + 4%(voor mijn dreambox 7020 is dit een dag en nacht verschil) en twee receivers tegelijk aan geeft geen problemen(bij lemon verlies ik dan nog eens 7% ).

pietsky

  • Guest
Re: Welke LBN heeft Uw voorkeur? en waarom?
« Reply #3 on: December 14, 2006, 09:02:32 PM »
Ik denk dat hier een lang topic kan ontstaan,

Ik zelf had een triax 78 staan met een oude Archsat lnb 0,6 van ong 8 jaar oud, gaf geen problemen, toch een Edison 0,2 gemonteerd tot mijn verbazing geen verbetering.
In Sassenheim een funke 99 neergezet met een Inverto 0,2 lnb gaf niet het signaal wat ik verwachte, dus de lnb thuis met andere Lnb's vergeleken.

Vergeleken met:

Edison 0,2
Archsat 0,6
Maximum 0,3
Maximum 0,2
Inverto 0,2
Alps 0,6

Van dit rijtje gemeten met een digisat pro op een triax 78, scoorde Edison het slechts en de Inverto.

Waarbij de oude Archsat en een ietsje beter de Maximum 0,3 het best scoorden.

Evt wil ik een testje opzetten met cijfers en waarden en dit op het board zetten.

Dus conclusie ruisgetallen zeggen niets, meten is weten.

Op dit moment staat er een gregorian 90 cm op het balkon met een philips Lnb deze geeft niet de waarde die ik graag wil zien dus van het weeekend weer sleutelen en daarna de bevindingen op het board zetten.

Jullie horen nog

johank

  • Guest
Re: Welke LBN heeft Uw voorkeur? en waarom?
« Reply #4 on: December 14, 2006, 10:06:39 PM »
Quote
Ik denk dat hier een lang topic kan ontstaan

ik denk.. nee, ik weet dat dat geen probleem is  <dans>

Offline Theo5

  • Bronze Member
  • *
  • Posts: 405
Re: Welke LBN heeft Uw voorkeur? en waarom?
« Reply #5 on: December 14, 2006, 10:25:27 PM »
Schotel noname 80cm +/-10 jaartjes oud.
Alps Twin 0,7Db = Nope, 1 van die twee aansluitingen laat geen update door.                 
Meting: veel ruis.
LSU 140 0,3Db resultaat slecht!                                                                                           
Meting: zwak signaal.
Quatro Brain Geen Db gegevens uitstekend, maar een goede zomer kan ie niet tegen.     
Meting: weinig ruis uitstekend signaal.
Alps 0,7 zowel single als Twin. Na 3 maanden onweer vuilnisemmer. werkte goed.           
Meting: Weinig ruis uitstekend signaal.
Momenteel Alps Twin 0,3 Db monoblock 1 jaar nog uitstekend.                                           
Meting: Weinig ruis uitstekend signaa.l
Daarnaast Noname quatro 0,3 Db 1 jaar nog uitstekend.                                                   
Meting: weinig ruis zwak signaal.
Je vraagt mijn voorkeur en dat is Alps!

Grtz. Theo.

Wie vraagt is dom voor een paar minuten;
wie niet vraagt is het voor altijd.

wielleke

  • Guest
Re: Welke LBN heeft Uw voorkeur? en waarom?
« Reply #6 on: March 24, 2007, 09:47:13 AM »
   Hallo medesatters. Ik gebruik al geruime tijd als lnb de  ( MTI AP82- XT2N TWIN ) .
   Ik ben zeer tevrede hier over.  De LNB  scoord op de zwakke transsponders  op
   b.v.b. Nilesat en Amos  veel beter dan andere LNB's. Maar voor de sterkere zoals
   Astra en Hotbirb maakt het niets uit.

   Hobby gr.  Wiel.
   

Offline dwaas

  • Platina Member
  • *
  • Posts: 4784
  • Country: nl
Re: Welke LBN heeft Uw voorkeur? en waarom?
« Reply #7 on: April 16, 2007, 02:43:03 PM »
ruisverhoudingen die op de lnb aangegeven staan moet je niet erg letterlijk nemen, de alps lnb's meten ze over een gemiddelde en komen ze hoger uit dan de andere lnb's die alleen gemeten worden door de piek aan te geven op de lnb zelf, het gaat dus echt om het onderste uit de kan bij die lnb's en dat zal een alps in zijn piek ook ongetwijfeld halen  :cool:

valarezo

  • Guest
Re: Welke LBN heeft Uw voorkeur? en waarom?
« Reply #8 on: June 17, 2007, 12:48:26 PM »
voor mij is het de titanium die als beste uit de bus komt,weliswaar heb ik nog altijd de 1ste versie

stabiele lnb zowel in de dag als 's avonds

getest tegenover de sharp(oud model),ivacom0.3,lemon0.2,maximum0.4 en nog een paar andere die er nu op de markt komen

al de testen op de hispa,het multichannel boeket

maximum is een stabiele lnb die zijn beste resultaat 's avonds gaat geven,houd niet zo veel van daglicht en zon maar heel miniem verschil tussen weersomstandigheden,maar nog steeds onvoldoende

de ivacom is een hele goede lnb bij bewolking en 's avonds
daglicht en zon is zijn dood,verliest hij al gauw 5% wat het verschil kan maken tussen beeld en geen beeld.

de sharp doet het slechter dan de maximum

de lemon is de grootste brol die er bestaat,als je op een gewone transponder 80% haalt,heeft hij nog 25%,kon ik dus zelfs niet testen op een moeilijke frec

wil je zien of een lnb goed is,smijt hem achter glas en je zal wel zien hoe hij gaat piepen

vroeger met buitenopstelling op een 110
lemon,ivacom en maximum 0.4

de lemon werkt dan wel :-o
maar veel te onstabiel om tegen de andere 2 op te boksen

tussen de ivacom en de maximum heb ik spijtig genoeg moeten opteren voor de maximum
en die dure lnb dus moeten laten vankant liggen

was terug hetzelfde verhaal,het daglicht en zon is zijn dood(iets minder resultaat en stabieliteit),'s avonds kan hij wel met 2% winnen van de maximum(wat dus zeker 3 is met de down erbij)

spijtig genoeg had ik dan mijn titanium nog niet
heb er mij nu een paar besteld en ben van zin om ze dan nog eens te laten wedijveren onder
verschillende weersomstandigheden buiten

word vervolgd
groetjes

om lnb's tegen elkaar te laten opboksen is het allemaal niet zo simpel als het lijkt
je blindstarten op % haalt niks uit
er zijn lnb's die je een hogere waarde kunnen geven,maar als je dan eens gaat kijken waneer hij zijn signaal gaat verliezen of waneer hij met storing begint,kun je wel verschieten

de meeste van de goede gaan wel dicht bij elkaar liggen
het is dus altijd raadsaam om de up en de down te controleren

het wil dus niet zeggen dat je een duurdere koopt en je ziet maar 3% winst,dat je je voor je kop moet stoten van heb ik daar mijn geld aan uitgegeven
vergelijk dan ook eens de down tegenover je oude

AAley

  • Guest
Re: Welke LBN heeft Uw voorkeur? en waarom?
« Reply #9 on: June 21, 2007, 01:09:44 PM »
heel vreemd dat ik met LEMON monoblock 99% signaal heb op ASTRA en HOTBIRD terwijl jij dat als grootste brol omschrijft. Recepteur is een Powersky 1900CR

Offline EL Bandito

  • Platina Member
  • *
  • Posts: 10060
  • LuxSat Forum, het verbindend element in satellite.
    • LuxSat Satellite
Re: Welke LBN heeft Uw voorkeur? en waarom?
« Reply #10 on: June 21, 2007, 07:48:38 PM »
Probeem met waardes van een LNB liggen vaak aan de manier van testen ( door de fabrikant )

De enen fabrikant test de LNB mt een coax kabel van 20 m1 en de andere test zijn LNB met een

coax kabel van 50 cm1.

Daar zit nogal een verschil in.

Persoonlijk hecht ik niet zoveel waarde aan de 0.2 DB of 0.6 DB waardes.

Ik kijk hoe de LNB er uitziet en naar de prijs, dan is mijn keuze snel gemaakt.

jefke9999

  • Guest
Re: Welke LBN heeft Uw voorkeur? en waarom?
« Reply #11 on: June 29, 2007, 01:45:25 AM »
Wat vind je van de MTI HIGH-LINE UNIVERSAL SINGLE LNB 0.2dB AP8-T2NRC, versterking tot 70dB. (20€)

of

DIAVOLO SINGLE LNB 0.1dB (10€)

valarezo

  • Guest
Re: Welke LBN heeft Uw voorkeur? en waarom?
« Reply #12 on: June 30, 2007, 03:48:28 PM »
heel vreemd dat ik met LEMON monoblock 99% signaal heb op ASTRA en HOTBIRD terwijl jij dat als grootste brol omschrijft. Recepteur is een Powersky 1900CR
die 99 die doet er niet toe,iedere ontvanger heeft andere waarden
dat het brol is ga ik niet voor terug,die lnb neemt veel te veel ruis op van lichtpolutie

hou er gewoon eens een groot stuk glas voor,dan ga je eens zien wat hij daadwerkelijk waard is

als je wil zien dat een lnb goed is,mag je dat nooit doen op de hoge mhz waar je dus 99 haalt door de verterking van je ontvanger

je neemt altijd je laagste mhz frec en ook geen sateliet waar je kunt op pissen
astra/hotbird hangt letterlijk boven onze kop
mag je eender welke lnb opsmijten,signaal heb je altijd

groetjes

als je toch van het standpunt bent dat je lnb perfect is,doe dan eens een test
je mag het van mij zelfs op de  hotbird doen
test doen bij licht en zon,mag zelfs 's avonds maar daar gaat hij een beetje minder zijn klop krijgen
je zet je op de laagste mhz frec die je kunt vinden
klik er een goede lnb in,perfect afgeregeld om er het max uit te krijgen
verdraai nu even je schotel tot je op de grens zit van hapering
klik er nu eens je lemon in,je zult wel zonder beeld zitten

in mijn test had ik het wel over de 0.2db,die monoblock heeft toch niet dezelfde waarde?

AAley

  • Guest
Re: Welke LBN heeft Uw voorkeur? en waarom?
« Reply #13 on: July 01, 2007, 11:50:04 AM »
ja die is een 0,2db momenteel heb ik er een INVERTO 0,2DB Twin monoblock op zitten, dus kan die test niet doen. Wel merk ik dat ik met een zwakkere transponder (astra, waar GoTV opzit) ik toen 80% haalde, er nu wel 99% op het scherm springt. Op de nieuwe ontvanger heb ik 79%, waar je dus idd niet op kan voortgaan.

Offline Cobus R

  • Global Moderator
  • Platina Member
  • *
  • Posts: 5737
  • Country: nl
    • Luxsat
Re: Welke LBN heeft Uw voorkeur? en waarom?
« Reply #14 on: July 29, 2007, 08:41:48 PM »
Ik ben voorstander van zowel de alps een zeer goede en goedkope lnb en de smart werkt ook perfect en is niet duur.
Groeten Cobus R

KLIK HIER


Vu+ Uno 4K SE DVB C (FBC) (8 tuners in 1)
MaXytec Multibox (Fallback tuner)
Mutant HD-60 (Fallback tuner)
Mutant HD-66SE DVB-C FBC (3 tuners in 1)

LuxSat Satellite  |  Satellietschotel Installatie  |  Schotels  |  Welke LBN heeft Uw voorkeur? en waarom?
 

gfxgfx
gfx gfx