gfxgfx
 
Please login or register.

Login with username, password and session length
logo
 
gfx gfx
gfxgfx
 



Updates
Dreambox Open HDF image v7.3 (68)- (update DM 820-900-920) 15-04-2024
Vu+Nonsolosat-31-py3 (update) 13-04-2024
Latest oscam all images 11764 (update) 12-04-2024
Vu+Open Black Hole 5.4.002 (update) 10-04-2024


Donation also possible by bank transfer Click here
Your donation will help keep the site running
To view all topics you must be registered and logged in
 
gfx gfx
gfx
72201 Posts in 11152 Topics by 6356 Members - Latest Member: nights April 18, 2024, 04:05:47 PM
*
gfx* Home | Help | Login | Register | Home | Contact | Translation | gfx
gfx
LuxSat Satellite  |  Satellietschotel Installatie  |  Schotels  |  Technisat multytenne 45 set ( Foto's )
gfx
gfxgfx
 

Author Topic: Technisat multytenne 45 set ( Foto's )  (Read 36002 times)

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

rwil

  • Guest
Re: Technisat multytenne 45 set ( Foto's )
« Reply #45 on: July 29, 2007, 07:45:24 PM »
vandaag 29/07 géén beelt uitval met de hevige regen van vandaag werkt perfect zelf zonder p.v.c kapje is kwestie van goed uit te richten.
heeft mij twee uren werk gekost!       :cool:

groeten rwil

klm007

  • Guest
Re: Technisat multytenne 45 set ( Foto's )
« Reply #46 on: November 22, 2007, 04:52:59 PM »
ik heb ook zo een schotel gekocht maar nu krijg ik goede ontvangst bij astra 1 en hotbird maar astra 2 en astra 3 geven wel signaal maar geen lock wat doe ik verkeerd????ik heb een dreambox 7020.groetjes

Offline EL BanditoTopic starter

  • Platina Member
  • *
  • Posts: 10060
  • LuxSat Forum, het verbindend element in satellite.
    • LuxSat Satellite
Re: Technisat multytenne 45 set ( Foto's )
« Reply #47 on: November 22, 2007, 08:00:25 PM »
Je moet de schotel uitrichten op ASTRA1. Dit doe je beste NIET met een DreamBox.  <uitroep>

Waarom niet met een DreamBox ? Omdat als een DreamBox even geen signaal krijgt, hij meteen

vastloopt. Ik heb deze schotel al vaker uitgericht met een Humax5400. Die slaat niet vast als

hij even geen signaal krijgt.

Met de DreamBox kies je voor je schotelinstellingen voor:

Simpel en dan 4 satellites via DISEqC optie A/B

klm007

  • Guest
Re: Technisat multytenne 45 set ( Foto's )
« Reply #48 on: November 24, 2007, 04:11:47 PM »
geprobeeerd maar geen astra 2 en drie.2geeft af en toe signaal maar gaat dan weer niet .ik denk dat de bomen in de weg staan.astra 1 en hotbird hebben 91 procent signaal.en als ik mij niet vergis ligt astra 2 en drie nog ietjes meer naar de linkse kant en daar heb ik bomen en natuurlijk de muur van het appartement staan.jammer denk ik zo.

Offline garag

  • Bronze Member
  • *
  • Posts: 571
Re: Technisat multytenne 45 set ( Foto's )
« Reply #49 on: November 24, 2007, 06:21:02 PM »
gebruik google earth tooltje van canal digitaal site,dan weet je precies of de bomen in de weg staat.
er staat een verwijzing naar de originele maker van het programma,daar kan je elke satstraal plaatsen op een google earth kaart.

Garag.
alles ontvangen met deze hobby,en geen tijd om tv te kijken........

Boarder

  • Guest
Re: Technisat multytenne 45 set ( Foto's )
« Reply #50 on: November 25, 2007, 06:21:39 PM »
geprobeeerd maar geen astra 2 en drie.2geeft af en toe signaal maar gaat dan weer niet .ik denk dat de bomen in de weg staan.astra 1 en hotbird hebben 91 procent signaal.en als ik mij niet vergis ligt astra 2 en drie nog ietjes meer naar de linkse kant en daar heb ik bomen en natuurlijk de muur van het appartement staan.jammer denk ik zo.

kan je misschien eens een foto nemen van je Multytenne opstelling & montage, alsook een foto van achteren de schotel genomen richting naar het zuiden zo kunnen we zien welke hindernissen erzijn en die invloed kunnen hebben.

Nb: zorg ervoor dat er niet tevéél regen druppels op de voorzijde v/d grijze LNB liggen tijdens je afstelling & stel altijd af op een FTA zender!

grtz,

hollyhock

  • Guest
Re: Technisat multytenne 45 set ( Foto's )
« Reply #51 on: November 25, 2007, 06:56:54 PM »
gebruik google earth tooltje van canal digitaal site,dan weet je precies of de bomen in de weg staat.
er staat een verwijzing naar de originele maker van het programma,daar kan je elke satstraal plaatsen op een google earth kaart.

Garag.

ik heb ook dat tooltje gebruikt. bezit ook een multytenne.. nu gaat 28.2 me nooit meer lukken. dat ding hangt aan de voorzijde van mijn huis op het balkon. 23.5 doet het ook niet bij mij, maar dat signaal scheert volgens google earth vlak langs het appartementencomplex... naarmate we het signaal op de LNB binnenkomt gaat het steeds meer richting appartementenconplex zeg maar. is het de moeite waard het te proberen, of is het onbegonnen werk? nogmaals: technisch gezien moet hij het redden, maar in de praktijk durf ik het niet te zweren. ideeen over?

klm007

  • Guest
Re: Technisat multytenne 45 set ( Foto's )
« Reply #52 on: November 25, 2007, 11:11:08 PM »
morgen ga ik eens proberen de schotel een tien centimeter naar rechts te plaatsen gewoon op de grond en dan eens kijken of die wel een lock geeft want signaal heeft die voldoende zo rond de 65.astra 2 en 3

klm007

  • Guest
Re: Technisat multytenne 45 set ( Foto's )
« Reply #53 on: November 26, 2007, 10:34:48 AM »
Geprobeerd maar geen lock .Ik woon gewoon in het midden van de appblok en krijg astr en hotbird perfect vier sattelite met a/b simple.91 procent signaal op deze beide maar astra 2 en 3 geen lock.zou er toch niets in de dreambox moeten ingesteld worden?????

marina1

  • Guest
Re: Technisat multytenne 45 set ( Foto's )
« Reply #54 on: November 28, 2007, 12:38:57 AM »
Heb je de sat config goed staan ? De geleverde info by de schotel kan niet kloppen. (AA=19.2/AB=HotB/BA=23.5/BB=28.2) Als je geen lock krijgt kan je ook gewoon de zenderlijst van dit forum uploaden in je DB en zal je zien dat bijv.astra 3 gewoon goed is ingesteld.

Mvg
M

berg08

  • Guest
Re: Technisat multytenne 45 set ( Foto's )
« Reply #55 on: January 20, 2008, 10:55:30 PM »
128 Euro

johank

  • Guest
Re: Technisat multytenne 45 set ( Foto's )
« Reply #56 on: January 21, 2008, 09:08:38 PM »
Heb je de sat config goed staan ? De geleverde info by de schotel kan niet kloppen. (AA=19.2/AB=HotB/BA=23.5/BB=28.2) Als je geen lock krijgt kan je ook gewoon de zenderlijst van dit forum uploaden in je DB en zal je zien dat bijv.astra 3 gewoon goed is ingesteld.

Mvg
M

Is afhankelijk van de Reciever wat je in moet stellen, kan ook a, b, c, d zijn.
kan ook 1 , 2 , 3 , 4 zijn

waarbij AA=A=1 en AB=B=2 en BA=C=3 en BB=D=4
Alleen dacht ik dat AA Hotbird en AB Astra 1 is. dan zit alles namelijk op een logische oplopende positie rij.
En ja, het maakt wel degelijk uit welke kop je op Astra richt, doe je dat met een foute kop dan zal je op de meeste anderen geen signaal krijgen.

madmax_2000

  • Guest
Re: Technisat multytenne 45 set ( Foto's )
« Reply #57 on: January 21, 2008, 09:18:21 PM »
@ berg08
 <welcome to luxsat>

Offline DjFoxy

  • Full Member
  • **
  • Posts: 15
Re: Technisat multytenne 45 set ( Foto's )
« Reply #58 on: June 18, 2008, 11:52:36 AM »
Wat doet deze schotel tijdens slechte weersomstandigheden ?
regen ?
onweer ?

johank

  • Guest
Re: Technisat multytenne 45 set ( Foto's )
« Reply #59 on: June 18, 2008, 02:44:15 PM »
Voor Elke schotel geldt dat hij wel eens uitval geeft bij en erge bui (regen of onweer).
Dat gebeuerd wanneer de bui zich precies tussen Sateliet en schotel bevindt,
en op die manier het signaal tijdelijk blokkeerd.

De Multitenne scoort daar niet slechter als andere schotels.
Het is een kwestei van goed uitrichten, maar ook dat geldt voor elke andere schotel  :twisted:


Elke Sat kijker beleeft dat wel 2-3 maal per jaar, meestal gaat het dan om slechts enkele seconden/minuten.

Voorbeeld:  gedurende 3 minuten per minuut telkens ca 25 seconden uitval.
Dat betekend dus 1 periode van 3 minuten met minder beeld.
Dat 2 á 3 maal per jaar lijkt mij geen groot probleem.  :twisted:

En nogmaals dat geldt voor elke schotel,
dus ik zie geen gronden waarom je uit angst voor utval tijdens een bui niet voor een Multitenne zou moeten kiezen.

Daarnaast heben we erg veel tevreden Multitenne gebruikers hier in het forum  <uitroep>

LuxSat Satellite  |  Satellietschotel Installatie  |  Schotels  |  Technisat multytenne 45 set ( Foto's )
 

gfxgfx
gfx gfx