gfxgfx
 
Please login or register.

Login with username, password and session length
logo
 
gfx gfx
gfxgfx
 



Updates
Vu+Openvix-6.5.003 (update) 24-04-2024
Vu+Open Black Hole 5.4.003 (update) 22-04-2024
Dreambox Open HDF image v7.3 (72)- (update DM 820-900-920) 22-04-2024
Latest oscam all images 11766 (update) 20-04-2024
Vu+Nonsolosat-31-py3 (update) 13-04-2024


Donation also possible by bank transfer Click here
Your donation will help keep the site running
To view all topics you must be registered and logged in
 
gfx gfx
gfx
72187 Posts in 11150 Topics by 6359 Members - Latest Member: enbaldric April 25, 2024, 08:16:26 AM
*
gfx* Home | Help | Login | Register | Home | Contact | Translation | gfx
gfx
LuxSat Satellite  |  Satellietschotel Installatie  |  Schotels  |  Technisat multytenne 45 set ( Foto's )
gfx
gfxgfx
 

Author Topic: Technisat multytenne 45 set ( Foto's )  (Read 36070 times)

0 Members and 2 Guests are viewing this topic.

robby23700

  • Guest
Re: Technisat multytenne 45 set ( Foto's )
« Reply #105 on: April 28, 2009, 10:14:21 PM »
Grappig Jef  :-o

Ja ik wet het Anderlecht, in Nederland kon in hem voor 130 euro kopen maar dan ben ik het verschil kwijt aan de diesel die ik moet oprijden ofwel aan verzendingskosten.
Flandersdigital ligt vlak naast men deur bijna en ik heb er al heel wat gekocht, ben best tevreden van zijn service.
Voorbeeldje, op een ander nederlands forum las dat mensen die deze schotel kochten heel wat problemen ondervonden om een defecte LNB kop te laten vervangen ( verkrijgen ), ik zag vandaag zo'n lnb doos staan bij FD en vroeg hem of dit appart te kopen was, " ah dat is een doos die ik heb aangevraagd voor iemand omdat zijn lnb niet meer werkte "  ... zo zie je maar dat service toch ook heel belangrijk is.

En google maar is naar andere sat shops in België, ze zijn allemaal duurder dan FD.

Offline etiienne

  • Full Member
  • **
  • Posts: 11
Re: Technisat multytenne 45 set ( Foto's )
« Reply #106 on: April 30, 2009, 09:35:15 PM »
Vandaag men multytenne technisat afgehaald, 149 euro, spijtig zat de coaxkabel en de f-connector plus afsluitingkje tegen vocht er niet bij in de doos zoals te zien bij El Bandito op de foto's.
Even gebeld naar Flanders digital en blijkbaar wordt die er in België niet bijgeleverd,



mvg

Robby

Ik heb de multytenne ook in Belgie gekocht ,maar de coaxkabel  , f-connector en  tape  zat er  bij  ; dat was wel in 2007 ,mogelijk zijn ze ondertussen wat gieriger geworden  :-?

mvg etienne

robby23700

  • Guest
Re: Technisat multytenne 45 set ( Foto's )
« Reply #107 on: April 30, 2009, 11:59:39 PM »
De tape zat er wel bij hoor maar die ga ik niet gebruiken.

Het was me vooral te doen om de antenne + lnb en bevestigingen, de andere peulschil als een f connector van 50 cent  zal me een zorg wezen dat het er niet in zat.
De doos was nochtans mooi gedicht dus het zal zeker niet de verkoper geweest zijn dan.

Maar volgens de doos zou er ook nog een ontvanger, scartkabel moeten inzitten, raar toch ?

robby23700

  • Guest
Re: Technisat multytenne 45 set ( Foto's )
« Reply #108 on: May 02, 2009, 06:12:58 PM »
He he, vandaag men schotel geplaatst, persoonlijk kreeg ik het zeker niet klaargespeeld op een kwartiertje zoals sommigen het hier vermelden  :o

Eerst en vooral 4 gaten geboord met de boorhamer om het hulpstuk dat aan de muur komt er met 4 keilbouten en met  waterpascontrole eraan te bevestigen.
Schotel gemonteerd, aan het muurstuk bevestigd en dan naar de instellingen van de ontvanger, op BVN tv op Astra 1 en diseqc op B, Hotbird op A.

Shit beeld op Astra 1 maar niet op Hotbird, dan uitgelijd op Hotbird, shit nu weer geen beeld op Astra 1 ..............
Verkeerd met de diseqc cijfers natuurlijk !!

Astra 1 dan opnieuw uitgelijnd op diseqc A,  yes perfect  ... op alle satelieten beeld !
Daarna fijn uitgelijnd om het max. signaal overal te krijgen en zo kwam ik met mijn Arnion ucci 6410 aan de volgende max. signalen :

Hotbird  13 E   diseqc  B    77 %  /  75 %

Astra 1  19,2 E  diseqc  A    80 %  /  84 %

Astra 3   23,5 E  diseqc  C   77 %  /  78 %

Astra 2/ Eurobird  28,2 E  diseqc D   79%  /  82 %


Deze waarden zijn vergelijkbaar met men schotel van 80 cm die op het dak stond en geven goed beeld.

Meteen na de fijnafstelling alle vijzen verder vastgedraaid en meteen ook een PP plaatje bovenop de LNB gemonteerd met 2 clips aangetrokken voor de regen en als bescherming voor de vijzen.
De bescherming erop gaf geen vermindering van signaal !


Zeer tevreden over deze schotel dus die bij mij zeker dezelfde waarden geeft als de 80 cm schotel die op de rotor stond maar veel meer windgevoelig zal geweest zijn.


Al bij al heb ik wel een tweetal uurtjes bezig geweest, maar liever dit zodat alles waterpas en vertikaal hangt dan snel en scheef.   :cool:



Bedankt alvast aan ieder voor al de goede raad die ik hier te lezen kreeg.   8-)


mvg

Robby

Offline LuxSat

  • Administrator
  • Platina Member
  • *
  • Posts: 21497
  • Country: be
    • LuxSat Satellite
Re: Technisat multytenne 45 set ( Foto's )
« Reply #109 on: May 02, 2009, 06:43:46 PM »
 :cool:  :drink:
 <The Members>
  Groetjes van Jef

Offline jeanlili

  • Platina Member
  • *
  • Posts: 2493
  • Country: ie
  • ***** I Love Sats at Night *****
Re: Technisat multytenne 45 set ( Foto's )
« Reply #110 on: May 02, 2009, 07:58:20 PM »
Proficiat op 2 uurtjes en aleen ,chapeau Robby !  :cool:
En dan nog eerst Hotbird op A gezet IPV Astra1 , met dat kapje helpt heel goed tegen regen hier in Ierland hoor en de antenne is zeer stabieel als het stormt ! SLANTE  :drink:
    Greetz...JEAN <love lux>

robby23700

  • Guest
Re: Technisat multytenne 45 set ( Foto's )
« Reply #111 on: May 02, 2009, 11:17:58 PM »
Groot gelijk Jef en  The Mods


jeanlili  de tijdsduur is van mionder belang, als het maar goed stabiel en waterpas is uitgericht.
Je mag er nog gemakkelijk 20 minuutjes atrekken voor de fout van de diseqckeuze in het begin op Astra 1 en Hotbird, daar heb ik wel even zitten rondneuzen in de instellingen alvoren men frank viel  8-)
Al bij toch wel een uurtje en half mag je rekenen vanaf je de doos opent tot eindfase scan satelieten.


Hier zijn nog de aantallen van kanalen die ik heb staan in men ontvanger, dus Free to air en gecodeerd tesamen, zonder de radiokanalen !

Hotbird  >>   1195  kanalen
Astra 1  >>   906  kanalen
Astra 3  >>   99 kanalen
Astra 2  >>  755  kanalen

Toch goed voor 2955 kanalen op een 45 cm schotelke, niet slecht  :cool:


Voor mij zij vooral Astra 1 en Hotbird belangrijk, de rest zal minder bezocht worden.


En nogmaals thx for all  :merci:

robby23700

  • Guest
Re: Technisat multytenne 45 set ( Foto's )
« Reply #112 on: May 15, 2009, 11:38:37 AM »
Fantastisch gewoon die multytenne, gisteren hier regenbuien van jeweelste gehad, met die regenberschermingskap op de lnb geen uitval gekend op de multytenne, en er vloeide hier heel wat water door de straten ....

Dus, multytenne klein en fijn en top van kwaliteit  :cool:

LuxSat Satellite  |  Satellietschotel Installatie  |  Schotels  |  Technisat multytenne 45 set ( Foto's )
 

gfxgfx
gfx gfx