gfxgfx
 
Please login or register.

Login with username, password and session length
logo
 
gfx gfx
gfxgfx
 



Updates
Vu+ Pur E2 - 7.4 (update) 28-03-2024
Latest oscam all images 11756 (update) 28-03-2024
Dreambox Pur E2 7.3 (DM 900 & 920) (update) 19-03-2024
LuxSat Key Files update by MOHAMED_OS 18-03-2024


Donation also possible by bank transfer Click here
Your donation will help keep the site running
To view all topics you must be registered and logged in
 
gfx gfx
gfx
72179 Posts in 11153 Topics by 6350 Members - Latest Member: Ghassemi March 29, 2024, 12:02:55 AM
*
gfx* Home | Help | Login | Register | Home | Contact | Translation | gfx
gfx
LuxSat Satellite  |  Algemeen  |  Forum Helpdesk  |  Ik krijg geen IP nummer meer met Dcc E2 op de dm 800se
gfx
gfxgfx
 

Author Topic: Ik krijg geen IP nummer meer met Dcc E2 op de dm 800se  (Read 1606 times)

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Offline tokkioTopic starter

  • Bronze Member
  • *
  • Posts: 260
  • Country: be
Ik krijg geen IP nummer meer met Dcc E2 op de dm 800se
« on: February 18, 2023, 06:34:47 PM »
Ik wilde er een nieuwe zenderlijst inzetten, maar ik krijg geen IP nummer meer, op de dreambox naar netwerk gezien , daar verschijnt alleen een inkrimpend en uitzettende streepjes ,en er staat internet configureren?
Ik heb ook nog een dreambox 800 daar kan ik , als ik die in stop zet, het IP nummer wel aflezen , en een image opzetten,en met Dcc heb ik wel een IP nummer,kan  ik de DM 800SE eventueel die ook eens in de stopmodus zetten,zodat ik het IP nummer kan zien, of er misschien een ander image opzetten, nu staat er nog steeds Satdreamer GR op, en die speelt goed,maar wat kan de oorzaak zijn ,dat ik daar geen IP nummer van krijg met DCC.

Offline LuxSat

  • Administrator
  • Platina Member
  • *
  • Posts: 21493
  • Country: be
    • LuxSat Satellite
Re: Ik krijg geen IP nummer meer met Dcc E2 op de dm 800se
« Reply #1 on: February 19, 2023, 04:34:47 PM »
Kun je in de instellingen (netwerk instellingen)van je box je Ip niet terug vinden ?
  Groetjes van Jef

Offline tokkioTopic starter

  • Bronze Member
  • *
  • Posts: 260
  • Country: be
Re: Ik krijg geen IP nummer meer met Dcc E2 op de dm 800se
« Reply #2 on: February 19, 2023, 06:16:50 PM »
Nee op instellingen en dan netwerk krijg ik in het satdream gr image ze een soort wifi logo dat groot en klein wordt, als ik naar het Merlin 3 image ga zie ik een zwart scherm met de blauwe knop en de groene knop,en de rode, maar die doen niets .
ik heb al de (proximus) modem gereset, en al een andere kabel gestoken, maar niets, als ik er de DM 800 aanhang krijg ik wel een netwerk, maar niets op de DM 800 se,raar, en toevallig gezien omdat ik er een andere zenderlijst wou opzetten, om via IPTV  naar de regionale zenders (TV oost) te zien(carnaval)en met de zenderlijst die er nu inzit gaat dat niet meer, het is wel een oude  ontvanger, maar die speelde altijd goed, en zo maar opeens geen netwerk,raar, nu beging ik te denken daar  Fluvius  een andere stroom en gas meter (digitaal)hebben komen plaatsen er misschien ergens een port of iets anders geblokkeerd hebben, dat werkt wel op G4, dus niet via de modem die ik heb,maar het signaal zelf zou kunnen hinderen,het is ver gezocht maar ik zou niet weten waarom ik nu geen netwerk meer heb in de dM 800SE.
In de MMboot zit nog een image (van japar) origineel open pli 8 maar  die staat op de wachtlijst , ik heb die nog niet geïnstalleerd,maar dat doe ik na carnaval, misschien lukt het, het is toch iets raar.

Offline LuxSat

  • Administrator
  • Platina Member
  • *
  • Posts: 21493
  • Country: be
    • LuxSat Satellite
Re: Ik krijg geen IP nummer meer met Dcc E2 op de dm 800se
« Reply #3 on: February 19, 2023, 06:43:58 PM »
Dat fluvius er voor iets tussen zit door het plaatsen van hun digitale meters dat betwijfel ik sterk.
ik lees dat je toch verbinding hebt met die Dm 800,dan is er blijkbaar toch niets geblokkeerd.
Het zijn al wat oudere toestellen en de bestaande images voldoen soms ook niet meer.
Uiteindelijk kan ik ook enkel maar bedenken van er eens een andere Image op te zetten.

Krijg je wel een Ip in de stop modus  :sad:
  Groetjes van Jef

Offline tokkioTopic starter

  • Bronze Member
  • *
  • Posts: 260
  • Country: be
Re: Ik krijg geen IP nummer meer met Dcc E2 op de dm 800se
« Reply #4 on: February 20, 2023, 02:01:54 PM »
Nee, juist geprobeer,geen IP nummer,en als ik dize aflegde en terug opstarte, gaat het nietmeer, blijft op merling logo staan.

Offline tokkioTopic starter

  • Bronze Member
  • *
  • Posts: 260
  • Country: be
Re: Ik krijg geen IP nummer meer met Dcc E2 op de dm 800se
« Reply #5 on: February 20, 2023, 07:20:30 PM »
Nu zie dat ik ook via die kleine usb in de DM 800 SE zou kunnen, alleen heb ik dat nog nooit gedaan, moet de DM aan de stroom hangen, of is de usb voldoende, en wat ziet men dan, en wat kan men doen,moet men daarvoor een programma downloaden?
Ik heb de DM 800 ook aan de praat gekregen, met de laatste open pli, en ook de Hdd overgezet, alles speelt , dus voorlopig kan ik verder, maar nu wil ik de DM 800 SE reanimeren, gaat dat via die USB?
Alle tips zijn welkom.

Offline LuxSat

  • Administrator
  • Platina Member
  • *
  • Posts: 21493
  • Country: be
    • LuxSat Satellite
Re: Ik krijg geen IP nummer meer met Dcc E2 op de dm 800se
« Reply #6 on: February 20, 2023, 08:32:18 PM »
Volgens mij moet je altijd eerst via de stop mode een ip krijgen om te kunnen flashen en dan kun je kiezen van waaruit dus ook vanaf een usb stick.
Uiteindelijk gaat dit je dan ook niet helpen omdat je niet aan een Ip geraakt.

Ik begin mij af te vragen of het geen clone box is.
  Groetjes van Jef

Offline tokkioTopic starter

  • Bronze Member
  • *
  • Posts: 260
  • Country: be
Re: Ik krijg geen IP nummer meer met Dcc E2 op de dm 800se
« Reply #7 on: February 21, 2023, 02:42:14 PM »
Het is 100% geen Cloon,gekocht jaren terug bij altsat, dat is de invoerder.

Offline mebo870

  • Administrator
  • Platina Member
  • *
  • Posts: 8360
  • Country: be
    • Listen Hitradio
Re: Ik krijg geen IP nummer meer met Dcc E2 op de dm 800se
« Reply #8 on: February 21, 2023, 07:08:36 PM »
Hoe lang is het geleden dat je de Powerknop van de DM 800SE had gebruikt, goed mogelijk dat die contacten geoxideerd zijn.

En inderdaad je kan flashen met Dreamup via de mini usb.

Die STOP mode kan je ook doen via DCCE2 in telnet mode, maar vraag me niet welke commando's je daar moet ingeven.

Tokkio, hou eens op met dat leuteren over die DM 800 en andere dingen, dat werkt alleen maar verwarrend en heeft niks met je DM 800SE te maken.
The key to happiness
Stay away from idiots

LuxSat Satellite  |  Algemeen  |  Forum Helpdesk  |  Ik krijg geen IP nummer meer met Dcc E2 op de dm 800se
 

gfxgfx
gfx gfx