gfxgfx
 
Please login or register.

Login with username, password and session length
logo
 
gfx gfx
gfxgfx
 



Updates
Latest oscam all images 11756 (update) 28-03-2024
Vu+ Pur E2 7.3 & 7.4 (update) 19-03-2024
Dreambox Pur E2 7.3 (DM 900 & 920) (update) 19-03-2024
LuxSat Key Files update by MOHAMED_OS 18-03-2024


Donation also possible by bank transfer Click here
Your donation will help keep the site running
To view all topics you must be registered and logged in
 
gfx gfx
gfx
72179 Posts in 11153 Topics by 6350 Members - Latest Member: Ghassemi March 28, 2024, 01:30:24 PM
*
gfx* Home | Help | Login | Register | Home | Contact | Translation | gfx
gfx
LuxSat Satellite  |  Satelliet Beginners  |  Beginners  |  Satellieten tussen 45.0 W en 70.0 E (FTA zenders nodig)
gfx
gfxgfx
 

Author Topic: Satellieten tussen 45.0 W en 70.0 E (FTA zenders nodig)  (Read 2418 times)

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Offline NedstarTopic starter

  • Junior Member
  • *
  • Posts: 3
  • Country: nl
Satellieten tussen 45.0 W en 70.0 E (FTA zenders nodig)
« on: May 10, 2019, 04:12:49 PM »
Welke FTA zenders zitten op dit moment op “16.0 E Eutelsat Ku Band”
Ik heb een vrije zender nodig om deze satelliet in te stellen op mijn Vu+Duo, in de laatste update van Hans kan ik geen FTA zender vinden die actief is.

De lijst van satellieten hier onder heb ik er al in zitten.

04.8 E      
13.0 E
19.2 E
23.5 E
28.2 E
33.0 E
36.0 E
39.0 E
42.0 E
45.0 E
46.0 E
52.0 E
53.0 E

04.0 W
05.0 W
15.0 W
30.0 W

Ik heb zou graag de satellieten tussen 45.0 W en 70.0 E willen instellen maar heb daar FTA zenders voor nodig die op dit moment actief zijn. Of is er een andere manier (signaal) om de satellieten in de de Vu+Duo te zetten ? 
Ik heb een schotel van 90 cm met een Premium Single Universal 40mm PLL LNB en een DiseqC 1.2 motor op een Vu+Duo receiver ingesteld op Tuner A

Het is voor mij al heel wat jaren geleden dat ik met een sat syteem bezig ben geweest, dus moet er weer helemaal opnieuw inkomen.  :-D

Offline Lawsons

  • Platina Member
  • *
  • Posts: 2024
  • Country: be
Re: Satellieten tussen 45.0 W en 70.0 E (FTA zenders nodig)
« Reply #1 on: May 10, 2019, 07:09:59 PM »
Kijk eens op kingofsat https://nl.kingofsat.net/pos-16E.php en daar vind je welke zenders FTA zijn of gecodeerd  :-x
Grts Peter

Ultimo4K OpenAtv 7.2 1x DVB-S2X 1x DVB-C/T2 1TB HDD
T90 schotel 28E,23E,19E,16E,13E,9E,4.8E,0.8W,5W

Offline mebo870

  • Administrator
  • Platina Member
  • *
  • Posts: 8360
  • Country: be
    • Listen Hitradio
Re: Satellieten tussen 45.0 W en 70.0 E (FTA zenders nodig)
« Reply #2 on: May 10, 2019, 09:55:27 PM »
FTA zenders om een schotel in te regelen dat hoeft toch niet, tenminste als je gebruik maakt van usals, dat programma berekent de satelliet posities.
De beste TIP die ik u kan meegeven, instaleer Dreamset op je pc, maak een nieuwe zenderlijst aan.
Klik daar "Nieuw" en "internet settings" aan.
Vink de satellieten aan die gewenst zijn, dan worden alle zenders gedownload en is er meteen ook een satellite.xml van de betreffende satellieten, op die xml wordt de motor aangestuurd.
Ik wil u best verder helpen met die motor, maar dan moet er wel interesse zijn.

The key to happiness
Stay away from idiots

Offline NedstarTopic starter

  • Junior Member
  • *
  • Posts: 3
  • Country: nl
Re: Satellieten tussen 45.0 W en 70.0 E (FTA zenders nodig)
« Reply #3 on: May 12, 2019, 06:02:14 PM »
FTA zenders om een schotel in te regelen dat hoeft toch niet, tenminste als je gebruik maakt van usals, dat programma berekent de satelliet posities.
De beste TIP die ik u kan meegeven, instaleer Dreamset op je pc, maak een nieuwe zenderlijst aan.
Klik daar "Nieuw" en "internet settings" aan.
Vink de satellieten aan die gewenst zijn, dan worden alle zenders gedownload en is er meteen ook een satellite.xml van de betreffende satellieten, op die xml wordt de motor aangestuurd.
Ik wil u best verder helpen met die motor, maar dan moet er wel interesse zijn.

Goede tip, Dreamset heb ik al in gebruik maar had nog geen gebruik gemaakt om via dit programma lijsten in te laden, wel had ik lijsten ingeladen via mijn ontvanger. USALS had ik ook al gebruikt en scheen goed te werken maar omdat ik op 16.0E en een paar andere satellieten geen ontvangst kon waarnemen ben ik weer overgestapt naar handmatig invoeren van de satellieten om te kijken of het daar aan zou liggen, maar het resultaat blijft hetzelfde. Om dit te kunnen controleren heb ik FTA zenders nodig, deze had ik er volgens de lijst van kingofsat er in zitten maar werkte niet. Maar ik zal toch eens proberen om nieuwe lijsten in te laden volgens jou tip, misschien is er wat fout gegaan met het inladen via de ontvanger. Ik hou jullie op de hoogte, bedankt tot zo ver.

Nog even dit, in Dreamset zie ik tekentjes voor de zenders staan zoals een blauw met 4 puntjes, en hoe zie ik of een zender FTA is.

Offline mebo870

  • Administrator
  • Platina Member
  • *
  • Posts: 8360
  • Country: be
    • Listen Hitradio
Re: Satellieten tussen 45.0 W en 70.0 E (FTA zenders nodig)
« Reply #4 on: May 12, 2019, 07:26:15 PM »
Als ik een schotel moet afregelen doe ik dat altijd met een zenderlijst van dreamset (kingofsat.com) in de box.
Dat is een flink hulpmiddel bij het afregelen van een schotel met motor, men kan die op een zeer zwakke satelliet afregelen met de signaal meter van de box. Die gegevens zijn al aanwezig, het is enkel goed uitrichten tot op de mm.
   
Hoe haal je FTA zenders eruit? Goeie vraag, complex antwoord.
Er is een methode om enkel de FTA zenders binnen te halen, maar dat is een lastig jobke (eenmalig)

Op kingofsat.com kan je per satelliet de FTA zenders oproepen.
Als voorbeeld Astra 19.2, gaan we daar de Free To Air zenders opvragen komt er als ip adres te staan
https://en.kingofsat.net/freqs.php?&pos=19.2E&standard=All&ordre=freq&filtre=Clear

Daar kunnen we handig gebruik van maken, want in de directory van dreamset zit er een KingOfSat.xml, daarin staan alle satelliet pagina’s van kingofsat, voor Astra 19.2 is dat:
 
<sat name="Astra 1KR / Astra 1L / Astra 2C / Astra 1M / Astra 1H (19.2°E)" flags="1" position="192" url="http://en.kingofsat.net/freqs.php?&pos=19.2E&standard=Digital&ordre=freq&filtre=no&aff=list">
</sat>

In deze regel <sat ……</sat> kan men het ip adres voor de 19.2 gaan aanpassen naar de FTA zenders.

<sat name="Astra 1KR / Astra 1L / Astra 2C / Astra 1M / Astra 1H (19.2°E)" flags="1" position="192" url="https://en.kingofsat.net/freqs.php?&pos=19.2E&standard=All&ordre=freq&filtre=Clear">
</sat>

Dat doe je voor elke satelliet, nadien alles opslaan en dreamset heropstarten, een nieuwe zenderlijst aanmaken en dan rollen enkel de FTA zenders eruit. Ik geef die boeketten dan wel expliciet de naam FTA mee, om ze later te kunnen importeren in een gewone zenderlijst.

Op die manier heb ik alle Duitse FTA zenders voor astra 19.2 binnen gehaald, idem voor de Engelse FTA zenders op astra 28.2

The key to happiness
Stay away from idiots

Offline NedstarTopic starter

  • Junior Member
  • *
  • Posts: 3
  • Country: nl
Re: Satellieten tussen 45.0 W en 70.0 E (FTA zenders nodig)
« Reply #5 on: May 13, 2019, 05:09:31 PM »
Als ik een schotel moet afregelen doe ik dat altijd met een zenderlijst van dreamset (kingofsat.com) in de box.
Dat is een flink hulpmiddel bij het afregelen van een schotel met motor, men kan die op een zeer zwakke satelliet afregelen met de signaal meter van de box. Die gegevens zijn al aanwezig, het is enkel goed uitrichten tot op de mm.
   
Hoe haal je FTA zenders eruit? Goeie vraag, complex antwoord.
Er is een methode om enkel de FTA zenders binnen te halen, maar dat is een lastig jobke (eenmalig)

Op kingofsat.com kan je per satelliet de FTA zenders oproepen.
Als voorbeeld Astra 19.2, gaan we daar de Free To Air zenders opvragen komt er als ip adres te staan
https://en.kingofsat.net/freqs.php?&pos=19.2E&standard=All&ordre=freq&filtre=Clear

Daar kunnen we handig gebruik van maken, want in de directory van dreamset zit er een KingOfSat.xml, daarin staan alle satelliet pagina’s van kingofsat, voor Astra 19.2 is dat:
 
<sat name="Astra 1KR / Astra 1L / Astra 2C / Astra 1M / Astra 1H (19.2°E)" flags="1" position="192" url="http://en.kingofsat.net/freqs.php?&pos=19.2E&standard=Digital&ordre=freq&filtre=no&aff=list">
</sat>

In deze regel <sat ……</sat> kan men het ip adres voor de 19.2 gaan aanpassen naar de FTA zenders.

<sat name="Astra 1KR / Astra 1L / Astra 2C / Astra 1M / Astra 1H (19.2°E)" flags="1" position="192" url="https://en.kingofsat.net/freqs.php?&pos=19.2E&standard=All&ordre=freq&filtre=Clear">
</sat>

Dat doe je voor elke satelliet, nadien alles opslaan en dreamset heropstarten, een nieuwe zenderlijst aanmaken en dan rollen enkel de FTA zenders eruit. Ik geef die boeketten dan wel expliciet de naam FTA mee, om ze later te kunnen importeren in een gewone zenderlijst.

Op die manier heb ik alle Duitse FTA zenders voor astra 19.2 binnen gehaald, idem voor de Engelse FTA zenders op astra 28.2

Werkt perfekt en eenvoudig, dank zij jou goede uitleg en het bespaard mij toch weer een hoop werk. Ik had gisteravond nog een keer de sat 16.0E proberen te krijgen via een van de FTA zenders maar geen resultaat, of die zenders zitten niet meer in de lucht of mijn schotel staat nog net niet goed uitgericht, alhoewel ik wel 19.2E en 13.0E wel goed ontvang. Ik ga vanavond nog een keer op sat 16.0E uitproberen met jou hierboven beschreven methode. Ik hou je op de hoogte en tot zover heel hartelijk bedankt voor de excellente hulp.

Offline mebo870

  • Administrator
  • Platina Member
  • *
  • Posts: 8360
  • Country: be
    • Listen Hitradio
Re: Satellieten tussen 45.0 W en 70.0 E (FTA zenders nodig)
« Reply #6 on: May 14, 2019, 08:19:44 PM »
De Eutelsat 16A op 16° Oost zou je nu toch perfect moeten binnen halen.
Ik ontvang hier momenteel zonder probleem Pro TV International op 16 oost.
Naar alle waarschijnlijkheid de schotel niet goed afgeregeld.

Je moet hier eens gaan lezen, dat heb ik ooit geschreven
https://www.luxsat.eu/handleidingen/Diseqc_motor/installatie_diseqc_motor.html
https://www.luxsat.eu/handleidingen/Diseqc_motor/diseqc_motor_uitgelegd.html

het komt erop neer dat je de motor op 0 graden zet en dan de schotel daar loodrecht op monteert.
dan geef je een commando om naar een satelliet te draaien, de motor zal even draaien en stoppen op de plaats die door usals is berekend.
dan het geheel op de mastbuis draaien tot maximale ontvangst op de gekozen satelliet.

op die manier zal de schotel dan met de motor op de 0 posities naar het hoogste punt van de clarke belt kijken en dat is heel belangrijk, want het is niet alleen de richting van de satellieten maar ook de hoogte die een rol speelt.
Gezien vanaf het hoogste punt zullen satellieten die meer oostelijk of westelijk hangen altijd zakken in hoogte.
   
The key to happiness
Stay away from idiots

Offline g@it

  • Full Member
  • **
  • Posts: 48
  • Country: nl
Re: Satellieten tussen 45.0 W en 70.0 E (FTA zenders nodig)
« Reply #7 on: July 30, 2019, 04:39:29 PM »
Eutelsat 16A op 16 graden oost zijn deze 3 FTA
DM-sat = DVB-S qpsk 12593 Mhz Vert 2500 ksymb/s 2/3 (Servisch)
HRT-int = DVB-S qspk 10721 Mhz Hor 27500 ksymb/s 3/4 (Kroatisch)
TVR-int = DVB-S2 8pks 11512 Mhz Vert 29950 ksymb/s 2/3 (Roemeens)
Dreambox 7020 HD
Xtrend 8500
Xtrend 9500
Mut@nT 500C
2 keer Wavefield T90
Maximum E85

LuxSat Satellite  |  Satelliet Beginners  |  Beginners  |  Satellieten tussen 45.0 W en 70.0 E (FTA zenders nodig)
 

gfxgfx
gfx gfx