gfxgfx
 
Please login or register.

Login with username, password and session length
logo
 
gfx gfx
gfxgfx
 



Updates
Vu+ Pur E2 - 7.4 (update) 28-03-2024
Latest oscam all images 11756 (update) 28-03-2024
Dreambox Pur E2 7.3 (DM 900 & 920) (update) 19-03-2024
LuxSat Key Files update by MOHAMED_OS 18-03-2024


Donation also possible by bank transfer Click here
Your donation will help keep the site running
To view all topics you must be registered and logged in
 
gfx gfx
gfx
72179 Posts in 11153 Topics by 6350 Members - Latest Member: Ghassemi March 29, 2024, 12:58:08 AM
*
gfx* Home | Help | Login | Register | Home | Contact | Translation | gfx
gfx
LuxSat Satellite  |  Satellietschotel Installatie  |  Schotels  |  2 ontvangers aansluiten op een disecq moter
gfx
gfxgfx
 

Author Topic: 2 ontvangers aansluiten op een disecq moter  (Read 3195 times)

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Offline discus25Topic starter

  • Full Member
  • **
  • Posts: 25
2 ontvangers aansluiten op een disecq moter
« on: December 29, 2018, 10:13:11 PM »
Hoe sluit ik mijn VU+zero 4k en mijn kaon ontvanger (voor de Roemeense zenders op thor) aan op mijn disecq moter voor mijn triax 1.10 schotel ?
Alvast bedankt  :-D

Online LuxSat

  • Administrator
  • Platina Member
  • *
  • Posts: 21493
  • Country: be
    • LuxSat Satellite
Re: 2 ontvangers aansluiten op een disecq moter
« Reply #1 on: December 29, 2018, 10:55:15 PM »
Beide ontvangers aansluiten op één draaibare schotel daar kom je echt mee in de problemen en is dus niet aan te raden.
  Groetjes van Jef

Offline discus25Topic starter

  • Full Member
  • **
  • Posts: 25
Re: 2 ontvangers aansluiten op een disecq moter
« Reply #2 on: December 29, 2018, 11:07:38 PM »
Is er een oplossing voor bv zonder moter met meerdere lnb s ?
Ik dacht dat triax er eentje heeft voor 4 lnb s, maar welke satellieten kan ik hier mee allemaal ontvangen ? Thor moet er zeker bij zijn en de astra waar tv Vlaanderen uitzend en vandaal digitaal ,is dit allemaal te ontvangen ?
Moet mijn systeem nog aankopen maar dan weet ik wat ik juist moet kopen .
Mvg :merci:

Offline Lawsons

  • Platina Member
  • *
  • Posts: 2024
  • Country: be
Re: 2 ontvangers aansluiten op een disecq moter
« Reply #3 on: December 30, 2018, 12:02:28 PM »
Op een triax 78 t/m 110 kan je inderdaad meerdere satellieten ontvangenop een multirail maar de multirail is beperkt kwa afstand zeker op de Triax 78, de opstelling die jij zou willen vanaf 0.8w t/m 23.5 oost zal niet gaan, toch niet op een normale manier die afstand is te groot voor die multirail.
Denk dat je dan beter gaat voor een T55 of T90 wavefrontier ook een vaste opstelling en daar kan je veel meer satellieten mee ontvangen dan met een Triax met multirail, dan kan jij je 2 decoders daar op aan te sluiten.
Als je op een van je 2 ontvangers niet de zelfde satellieten wilt ontvangen kan je, indien mogelijk naast je draaibare 110 nog een Triax 78 met multirail bijplaatsen.
Grts Peter

Ultimo4K OpenAtv 7.2 1x DVB-S2X 1x DVB-C/T2 1TB HDD
T90 schotel 28E,23E,19E,16E,13E,9E,4.8E,0.8W,5W

Offline discus25Topic starter

  • Full Member
  • **
  • Posts: 25
Re: 2 ontvangers aansluiten op een disecq moter
« Reply #4 on: December 30, 2018, 05:26:21 PM »
Dag Peter,

Bedankt voor je reactie ik heb namelijk nog een T90 wavefrontier schotel liggen maar had vroeger slechte ontvangst op de thor sat ,misschien dezedan gewoon terug plaatsen alleen dat uitrichten van de T90 is moeilijk.Welke lnb gebruik ik best ? Wat vind je van de VU+zero 4 k ontvanger

mvg,
Nico

Offline Lawsons

  • Platina Member
  • *
  • Posts: 2024
  • Country: be
Re: 2 ontvangers aansluiten op een disecq moter
« Reply #5 on: December 30, 2018, 05:48:47 PM »
Standaard lnb's moeten voldoende zijn....
Normaal moet een T90 toch 16 lnb's aan kunnen dus zal die toen toch niet goed uitgericht zijn geweest.
of juist die lnb van de thor 0.8w niet goed meer zijn geweest of de kabel of de connector kan aan verschillende factoren liggen.
De Zero4k is een zeer goede box zeker met zijn dvb-S2X tuner zapt stukken sneller etc daar zou ik zeker de schotel met motor op aansluiten.
Grts Peter

Ultimo4K OpenAtv 7.2 1x DVB-S2X 1x DVB-C/T2 1TB HDD
T90 schotel 28E,23E,19E,16E,13E,9E,4.8E,0.8W,5W

Offline mebo870

  • Administrator
  • Platina Member
  • *
  • Posts: 8360
  • Country: be
    • Listen Hitradio
Re: 2 ontvangers aansluiten op een disecq moter
« Reply #6 on: December 30, 2018, 05:52:18 PM »
Ik had vroeger ook een draaibare schotel, blij dat ik daar vanaf ben, teveel beperkingen.
Lange zap-tijden tijdens het draaien, bij het opnemen zit men vast aan één bepaalde satelliet, de zenderlijst moet aangepast worden per satelliet, om heen en weer te draaien tijden het zappen te minderen.
Thor is goed te ontvangen, dat kan met een extra schoteltje van 60 cm.
Maar als je toch 2 ontvangers gaat aansluiten zit je daar ook met de kosten van de lnb’s (2 of 4 uitgangen) en disecqs.
Als ik je een raad mag geven ga meteen voor een Wavefrontier T90, want met een gewone offsetschotel ga je het niet redden.
Het installeren vergt wel wat voorbereiding en inzicht maar daarvoor zijn wij er.
The key to happiness
Stay away from idiots

Offline discus25Topic starter

  • Full Member
  • **
  • Posts: 25
Re: 2 ontvangers aansluiten op een disecq moter
« Reply #7 on: December 30, 2018, 06:44:32 PM »
Dan zal het de T90 wavefield schotel worden,met een VU+ zero 4k ontvanger dus lnb's bestellen coax kabel,de VU+ zero 4 k ontvanger en een aantal lnb houders welke satelieten voor 4K zijn interesant om toe te voegen ? En dan het afstellen van deze schotel ben me aan het inlezen hopelijk lukt het .

Offline mebo870

  • Administrator
  • Platina Member
  • *
  • Posts: 8360
  • Country: be
    • Listen Hitradio
Re: 2 ontvangers aansluiten op een disecq moter
« Reply #8 on: December 30, 2018, 11:55:53 PM »
je moet goed weten welke satellieten je wil gaan ontvangen, hier heb ik thor 0.8 West als de meest westelijke satelliet genomen, maar ik had beter de 5 west genomen, daar zitten nog enkele Franse & Italiaanse zenders FTA.
De meest oostelijke satelliet is hier de astra 28.5 voor de Engelse zenders.
Het zijn die 2 uiterste satellieten die belangrijk zijn, want die gaan de skew (kantelhoek) van de schotel bepalen.

Op https://www.satlex.be/nl/wavefrontier_calc.html kan je dat berekenen,
Als je daar de meest oostelijke en westelijke satelliet invult + je coördinaten, zul je zien dat er in het midden van dat lijstje met satellieten, een  imaginaire centrale satelliet wordt aangegeven, naar die satelliet moet de schotel met de middelste lnb worden uitgericht.
Dat is 99.9 % een fictieve satelliet, op die plaats hangt niks en daar kan je natuurlijk niet op uitrichten.
De truc bestaat erin om met de ingave van de oostelijke en westelijke satelliet te gaan spelen tot die imaginaire centrale satelliet, wel op een bestaande satelliet valt.

https://satlex.be/nl/wavefrontier_calc-params.html?satlo_east=28.5&user_satlo_east=&user_satlo_east_dir=E&satlo_west=-0.8&user_satlo_west=&user_satlo_west_dir=E&location=51.07%2C3.73&cityname=gent&la=51.07&lo=3.73&country_code=be

Als ik dat gewoon invul krijg ik als centrale satelliet 13.85 oost, de dichtstbijzijnde is hotbird op 13.00 oost. 
Daar ga ik dan naar werken en in plaats van 0.8 west vul ik in 2,5 west in en dan is de hotbird de imaginaire satelliet (m.a.w de satelliet recht voor je uit). Die ingaven verschillen van plaats tot plaats 

https://satlex.be/nl/wavefrontier_calc-params.html?satlo_east=28.5&user_satlo_east=28.5&user_satlo_east_dir=E&satlo_west=&user_satlo_west=2.5&user_satlo_west_dir=W&location=51.07%2C3.73&cityname=gent&la=51.07&lo=3.73&country_code=be

Dat is niet meer dan een berekening voor de kantelhoek van de schotel, maar met wat aan te passen heb je meteen ook een satelliet waarop je kan uitrichten. 

Kan je volgen?
The key to happiness
Stay away from idiots

Offline discus25Topic starter

  • Full Member
  • **
  • Posts: 25
Re: 2 ontvangers aansluiten op een disecq moter
« Reply #9 on: December 31, 2018, 06:43:20 PM »
bedankt voor deze info hiermee kan ik aan de slag .
Nu nog de steun bestellen en de nieuwe lnb's en de coax en natuurlijk de VU+zero 4 k ontvanger .

mvg,
Nico

LuxSat Satellite  |  Satellietschotel Installatie  |  Schotels  |  2 ontvangers aansluiten op een disecq moter
 

gfxgfx
gfx gfx