gfxgfx

Please login or register.

Login with username, password and session length
logo

gfx gfx
gfxgfx

Don't forget to visit our sponsors, they keep this forum free for you.
Vergeet niet om onze sponsors te bezoeken, zij houden dit forum gratis voor je.
N'oubliez pas de visiter nos sponsors, ils garderont ce forum pour vous gratuitement.

gfx gfx
gfx
83539 Posts in 13471 Topics by 57743 Members - Latest Member: araaz June 18, 2019, 06:47:03 AM
*
gfx* Home | Help | Team | Login | Register | Nieuws | gfx
gfx
LuxSat Satellite  |  DREAMBOX RECEIVERS enigma2  |  Dreambox Algemeen  |  kan geen nieuw image plaatsen op de DM 800se
gfx
gfxgfx

Author Topic: kan geen nieuw image plaatsen op de DM 800se  (Read 630 times)

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Offline tokkio

• V.I.P Member
  • : be
kan geen nieuw image plaatsen op de DM 800se
« on: December 23, 2018, 04:50:35 PM »
Ik heb een 2de hands dreambox 800se (originele) kunnen kopen ,en er stond open pli 4 op, maar ik kreeg er geen sofcam in, dus wilde ik er een nieuwe image inzetten,( dreambox-image-dm800se-20170216.nfi),wat er mis ging weet ik niet maar na de Flach bleef de rebooten duren , uiteindelijk de DM afgezet , maar van dan af kwam ik niet meer in de stop mode voor het ip adres, achteraan bij deze DM staat een knopje "mini Flach" als ik de indruk en er de stroom opzet krijg ik wel een ip , maar bij het Flachen  komt er geen image in de box,blijft terug rebooten, het zou mogelijk zijn om via de mini usb er wel een image op te zetten, alleen weet ik niet hoe ik dat moet doen, kan er mij iemand helpen met de nodige stappen ,of eventueel een andere oplossing.
Onze PC staat boven ,en werkt met wifi,en de dreambox is beneden aangesloten via de modem kabel,maar dat heeft nooit een probleem gegeven mat de andere dreambox die ik heb,maar deze wil ik klaarzetten als reserve, voor dat we op vakantie gaan.

Offline LuxSat

• Administrator
  • Platina Member
  • *
    • LuxSat Satellite
Re: kan geen nieuw image plaatsen op de DM 800se
« Reply #1 on: December 23, 2018, 08:43:56 PM »
Hopelijk is het echt een originele 800se en geen clone.

Hier wat ik vond over het gebruik van een mini usb

Download eerst de originele 800se software
Gebruik een miniUSB kabel. Na installatie van de VCP software je PC herstarten! Je hebt na het starten een extra COM poort.
Gebruik een DreamUp versie.
Verbind je mini-USB kabel met de service poort van je DM800SE en de USB kant in een USB poort van je PC. Zet de DM800SE nog niet aan! Start DreamUp en selecteer de nieuwe COM poort van je VCP software. Druk op Connect.
De software prepareert de flash loader. Zet nu pas je DM800SE aan. Als alles goed werkt zal je box door DreamUp worden herkend. Druk op 'Flash'. Kies het te laden firmware bestand en druk op 'OK'. Na een half uurtje is de flash klaar en meldt het programma of het gelukt is.
Schakel de DM800SE uit en verwijder de miniUSB kabel. Start de DM800SE weer op. Als alles goed is start de DM800SE weer normaal. Krijg je nog steeds 'No CA' dan heb je zeker een clone en houdt het hier op...
  Groetjes van Jef

Offline LuxSat

• Administrator
  • Platina Member
  • *
    • LuxSat Satellite
« Reply #2 on: December 23, 2018, 09:43:40 PM »
Natuurlijk zou je ook eerst kunnen proberen de bootloader terug te laden.
http://www.luxsat.eu/Dreambox/index800se.htm
Neem hier de nfi versie die je gewoon als een image kunt laden , is klein van formaat en laad zeer snel
  Groetjes van Jef

Offline tokkio

• V.I.P Member
« Reply #3 on: December 24, 2018, 01:54:46 PM »
Bedankt voor uw antwoord Jef, maar ik zou het echt niet weten of het een originele is of niet, er stond open PLI 4 op dat was voor mij al een goed teken,die man verkocht het omdat hij een DM920 gekregen had van zijn dochter , en hij met 2 boxen niets kon doen, verder is de doos de zelfde als mijn oude 800SE ,en dat is wel 100% een echte,maar aan wat men kan zien dat het wel of niet een echte is weet ik niet, er zou bij een kloon iets van ferarie op de chip staan, en onder de koelfan denk ik dat daar de chip zit, maar dat kan ik zelfs met een vergrootglas niet lezen, maar ,verder heb ik nog een plaatje gevonden en daar staat zover ik kan zien ,1442 en dan 11-311 ,dan M012ART3070-50 en daar onder V1.0
Op de onderkant kleeft er een zilverkleurige stikker met daar 2014 op met ook nog TRT op ,wat in het daglicht groen opklaart,er zit zelfs een cd in (kleintje) met de handleiding, in het duits en engels,er zit ook wifi in,met een antenne,maar dat mini flach knopje, dat er opstaat,dat is in mijn oude 800se niet....echt ik weet het niet.
Als ik dat mini flach knopje indruk, en ik zet er de stroom op krijg ik het IP Nummer, en heel kort 84 dus dat zal de bootlader zijn denk ik,maar deze DM zal alleen dienen als reserve, omdat we in het voorjaar voor een paar maanden in het zuiden zitten, en die oude 800se kreeg soms kuren, denk vanwege TE warm, dus was ik op zoek naar een andere, en nu maar hopen dat het wel een originele is.

Offline LuxSat

• Administrator
  • Platina Member
  • *
    • LuxSat Satellite
« Reply #4 on: December 24, 2018, 02:20:07 PM »
In deze gevallen is het een  clone

In het display staat BL84, de sim die erin zit vermeld: EStar V3.0

Voor de Smartcard reader zit een sim kaart houder, staat er op het sim kaartje Ferrari of Sim 2.10
dan is het een clone box.

Als je de mogelijkheid hebt om een box te laten starten en er staat op het OLED display aan de
voorkant iets van Sim201/2.10 Team of Ferrari Team met een website adres dan heb je een clone
box, originele boxen laten alleen het Dream Multimedia logo zien.
  Groetjes van Jef

Offline mebo870

• Global Moderator
  • Platina Member
  • *
« Reply #5 on: December 24, 2018, 06:15:10 PM »
Altijd gevaarlijk om van vreemden een tweedehands toestel met elektronica te kopen.
Ik heb mij ook al meer dan eens laten vangen.
Achteraf kom je dan te weten wat de oorzaak van de verkoop was, namelijk verborgen fouten.

Warm lopen van je andere box ligt aan de voeding, test maar eens uit met de voeding van je nieuwe aanwinst.

Aansluitend op de reactie van Jef, hier de locatie van de sim kaart
Bij dreambox zit die onder een klodder hars die er niet af te halen valt.

Offline tokkio

• V.I.P Member
« Reply #6 on: December 25, 2018, 11:49:34 AM »
bedankt Mebo870,die zit half onder de harde schijf,het is een wit kaartje,en ik kan er een S opzien verder niets, dus hier houd het op,het is een miskoop,maar voor die 50 euro heb ik er in ieder geval wel een goed werkende afstand bediening,en een voeding ,dat is dan nog allemaal geen verlies.

Iedereen bedankt,en gezonde en vrolijke feestdagen.

LuxSat Satellite  |  DREAMBOX RECEIVERS enigma2  |  Dreambox Algemeen  |  kan geen nieuw image plaatsen op de DM 800se

gfxgfx
gfx gfx

Support our website , make a small donation

Copyright 30-10-2003-2019 LuxSat Satellite All rights Reserved.