gfxgfx

Please login or register.

Login with username, password and session length
logo

gfx gfx
gfxgfx

Bedankt om onze sponsors te bezoeken
Thank you for visiting our sponsors
Merci de visiter nos sponsors
Vielen Dank für Ihren Besuch bei unseren Sponsoren

gfx gfx
gfx
82559 Posts in 13252 Topics by 57215 Members - Latest Member: myal November 18, 2018, 12:26:45 AM
*
gfx* Home | Help | Team | Login | Register | Nieuws | gfx
gfx
LuxSat Satellite  |  DREAMBOX RECEIVERS enigma2  |  Dreambox Algemeen  |  Welke opvolger DM800HDse
gfx
gfxgfx

Author Topic: Welke opvolger DM800HDse  (Read 219 times)

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Offline Schwalbie

• Full Member
  • **
  • : de
Welke opvolger DM800HDse
« on: October 17, 2018, 08:34:06 PM »
Goedenavond,

Ik ben op zoek naar een opvolger van mijn DM800HDse. Al verschillende keren problemen met de image op de ontvanger gehad en nu lijkt hij wederom problemen te geven.
Hij werkt nu op OpenPLI 4.0. Ik heb IP tv via internet en hij loopt op Softcam CCcam221. De .cfg staat in ETC. De zenders lopen vast en daarna door of helemaal vast waarna ik de Softcam opnieuw moet starten en hij schakelt sommige zenders niet vrij wat hij wel zou moeten doen. De FTA zenders werken allemaal prima. Opnemen op de beschikbare interne of externe harde schijf gaat ook fout door het vastlopen!

Oscam als alternatief voor CCcam kan ik wel installeren, maar dan geen gecodeerde zenders te zien. Dien ik de .cfg dan ergens anders neer te zetten dan in ETC? Of dien ik nog iets extra te installeren aan .ipk bestand?

Heeft er iemand nog een idee hoe dit op te lossen anders ga ik na 7 jaar op zoek naar een opvolger.

Iemand tips voor een Linux ontvanger die zelf in te stellen is en niet teveel kost? Dreambox heeft mijn voorkeur, maar ook al goede verhalen van Gigablue of VU gehoord. Uiteindelijk wil ik gewoon alle zenders zonder storingen weer kunnen zien!

Offline LuxSat

• Administrator
  • Platina Member
  • *
  • : be
    • LuxSat Satellite
Re: Welke opvolger DM800HDse
« Reply #1 on: October 18, 2018, 08:10:57 AM »
Zelf denk ik dat je probleem bij die IP tv via internet ligt want dat gaat altijd via het illegale circuit en daar heb je weinig vat op.
Je schrijft dat je de vrije zenders goed kunt ontvangen daar ga ik vanuit dat je die gewoon via schotel ontvangt.
Die CCcam 2.21 zou ik ook eens veranderen naar de 2.30 versie.
Als je Oscam gaat gebruiken dan zal het mapje config in de etc/tubox geplaatst zijn.
Normaal gezien als je een Oscam installeert via de Image en bij Pli is die meestal al geïnstalleerd zul je die conf. bestanden in etc/tubox vinden waarna je het bestand oscam.server kunt bewerken.

Ook het testen van een andere Image blijft een optie.
Ikzelf had een tijdje geleden mijn oude 800 vervangen door een DM 820HD maar er zijn meerdere goede DM boxen en dan hebben wij nog de Vu+ die prima is.

Ik zou toch eerst nog wat verder zoeken want als je probleem bij die Ip Tv is of een andere instelling ga je dat met een nieuwe box ook hebben  :P

Groetjes van Jef
Visit our sponsors they pay our server costs and keep it free for you

Online W.Lawsons

• Administrator
  • Gold Member
  • *
  • : be
Re: Welke opvolger DM800HDse
« Reply #2 on: October 18, 2018, 07:50:22 PM »
De oscam config map in PLi staat in /etc/tuxbox/oscam en daar zie je de config map staan.
Heeft de DM800se ook deze problemen zonder iptv ?
Als je echt bij Dreambox wilt blijven kan je de DM820 nemen of als je dan toch een nieuw toestel wilt aanschaffen dan misschien eens overwegen om een 4K toestel te nemen bv de DM900 of de 920.
Vu+ heeft in de 4k modellen wel meer toestellen op de markt aan redelijke prijzen en deze toestellen hebben ook een groot ram geheugen dit gaat in de Gigabytes ook met de DM's 4k modellen.
Heb eens een Gigablue Quad plus in mijn bezit gehad maar deze was sneller terug buiten dan hij was binnen gekomen :-x
Grts Peter

Oscam compiler
Ultimo4k BH3.0.6 2x FBC DVB-S2 1x DVB-C tuners + 1TB HDD
Triax 110 Multifeed 13-19-23-28
Zero4k OBH 4.2.002 DVB-S2X + pvr-kit 160GB HDD met Triax 88 op Amiko DM3800 rotor
DM520 Peter Pan 4.3 Stealth 2018
Ci+ Telenet cam

LuxSat Satellite  |  DREAMBOX RECEIVERS enigma2  |  Dreambox Algemeen  |  Welke opvolger DM800HDse

gfxgfx
gfx gfx

Support our website , make a small donation

Copyright 30-10-2003-2018 LuxSat Satellite All rights Reserved.