gfxgfx
 
Please login or register.

Login with username, password and session length
logo
 
gfx gfx
gfxgfx
 



Updates
Vu+ Pur E2 - 7.4 (update) 28-03-2024
Latest oscam all images 11756 (update) 28-03-2024
Dreambox Pur E2 7.3 (DM 900 & 920) (update) 19-03-2024
LuxSat Key Files update by MOHAMED_OS 18-03-2024


Donation also possible by bank transfer Click here
Your donation will help keep the site running
To view all topics you must be registered and logged in
 
gfx gfx
gfx
72179 Posts in 11153 Topics by 6350 Members - Latest Member: Ghassemi March 28, 2024, 09:38:54 PM
*
gfx* Home | Help | Login | Register | Home | Contact | Translation | gfx
gfx
LuxSat Satellite  |  Luxsat Online  |  Afwijkende Onderwerpen  |  Is History HD vervangen door SD
gfx
gfxgfx
 

Author Topic: Is History HD vervangen door SD  (Read 1197 times)

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Offline KanusTopic starter

  • Platina Member
  • *
  • Posts: 2437
  • Country: nl
Is History HD vervangen door SD
« on: August 29, 2018, 01:18:07 PM »
Nu had ik er nooit op gelet, want de zender History HD is dan wel vervangen op 5 feb 2018, de NAAM van zender is nog steeds met HD erachter.
Maar mij viel toch opeens het slechte beeld op en nu zie ik ook staan dat deze hier in SD is.  704x576 px

Bij CD is dit te lezen:
History HD

Ook vanaf 5 februari: History HD Pan-Europees zal vervangen worden door History HD Benelux. De zender komt in ons Basis-pakket en is hiermee voor meer klanten te bekijken. De programmering van History HD Benelux is veel meer op de Nederlandse markt afgestemd en volledig Nederlandstalig. Krijg je History HD Benelux niet in beeld? Dan is het nodig de zenderlijst opnieuw in te laden, daarna vind je de zender op kanaal 49.


Ook in hun zenderlijsten hebben ze het over HD en ook bij de verkoop van pakketten verkopen ze deze als HD.
Bij KingOfSat staat ook HD erbij.

Heb ik nu een verkeerde zender ingeladen? ( dacht zelf van niet) want hij staat hier ook gewoon op :
History - 11934 - V - 27500 - 3/4  DVB-S2 - 8psk

Is History dus bij jullie nu ook in SD ???
Zou dat graag willen weten want ik heb daar ook niks over gelezen.

Online LuxSat

  • Administrator
  • Platina Member
  • *
  • Posts: 21493
  • Country: be
    • LuxSat Satellite
Re: Is History HD vervangen door SD
« Reply #1 on: August 29, 2018, 02:08:53 PM »
Je frequentie klopt in ieder geval en ook hier is de kwaliteit alles behalve HD maar dat kan volgens mij ook moeilijk anders want veel van die programs daar zijn van voor het HD tijdperk  :P
  Groetjes van Jef

Offline KanusTopic starter

  • Platina Member
  • *
  • Posts: 2437
  • Country: nl
Re: Is History HD vervangen door SD
« Reply #2 on: August 29, 2018, 05:34:06 PM »
want veel van die programs daar zijn van voor het HD tijdperk  :P

Dit heeft niks met vroegere programma's te maken, want de resolutie is gewoon SD.
Op TV ( in pli) kan je zien  dat deze in 704x576 px is
In VLC player ( met OpenWebif) opent de player dus ook met een klein scherm...dus geen HD formaat.
Daar staat dat de resolutie 720x576 px is....zo komt het binnen....als 576i
En dat word dan automatisch aangepast ( is ook een naam voor maar die ben ik even vergeten)  naar 1024x576 px voor het juiste breedbeeld.



Klik op de thumb:



Hier zie je dus dat het nog steeds  History HD BNL heet.  :-x


Online LuxSat

  • Administrator
  • Platina Member
  • *
  • Posts: 21493
  • Country: be
    • LuxSat Satellite
Re: Is History HD vervangen door SD
« Reply #3 on: August 29, 2018, 05:55:18 PM »
Goed maar ik heb het hier al meerdere malen meegemaakt dat niet tegenstaande de HD melding die oudere uitzendingen niet om aan te zien zijn.
  Groetjes van Jef

Online LuxSat

  • Administrator
  • Platina Member
  • *
  • Posts: 21493
  • Country: be
    • LuxSat Satellite
Re: Is History HD vervangen door SD
« Reply #4 on: August 29, 2018, 06:27:22 PM »
Momenteel geeft die hier zelf Modus 567 weer in plaats van de gevraagde 1080p
  Groetjes van Jef

Offline KanusTopic starter

  • Platina Member
  • *
  • Posts: 2437
  • Country: nl
Re: Is History HD vervangen door SD
« Reply #5 on: August 29, 2018, 06:56:40 PM »
Momenteel geeft die hier zelf Modus 567 weer in plaats van de gevraagde 1080p


Precies...en dat 567 is dus gewoon een SD zender.
Btw het is 1080i en niet 1080p   :-x haha  ( veel mensen verwarren dat steeds dat p een pixel is, maar p is progressief  en pixel is afkorting px)

Van die oudere uitzendingen klopt ook wat je zegt.
Dat is vaak nog "opgeschaalde" HD...ik spreek zelf liever van opgeschaalde SD. want met HD heeft het helemaal niks te maken.
Je hebt dat gewoon de resolutie van SD en daar hebben ze de resolutie van 1920x1089 px van gemaakt.
Precies hetzelfde kan jij doen in fotosoep met een plaatje die je vergroot van b.v. 100x100px vergroten naar 500x500px
De kwaliteit gaat daarvan nooit omhoog....eerder slechter.  :-x Want een PC heeft natuurlijk NOOIT de info van de details op zo'n foto/frame.
Dus de PC vult dat zelf aan d.m.v. de omliggende pixels...daardoor worden details niet scherper, maar juist waziger.
En tegenwoordig kijken wij nu allemaal met hele grote TV schermen, en dat is eigenlijk niet goed als je daar SD op kijk, want dat gaat blokvorming geven.
Snap je?  een SD zender met 704x576 pixels word nu weergegeven op een 4K UHD TV met 3840x2160 of 4096 x2160 pixels.
En natuurlijk de bitrate die zulke (pruts) zenders meekrijgen van de provider....ze zetten NPO1 of VRT natuurlijk veel hoger dan b.v. een pr0n zendertje.
Omdat TVs van tegenwoordig wel een goede beeldverbeteraars hebben is het nog net te doen, maar je ziet het wel duidelijk.

Online LuxSat

  • Administrator
  • Platina Member
  • *
  • Posts: 21493
  • Country: be
    • LuxSat Satellite
Re: Is History HD vervangen door SD
« Reply #6 on: August 29, 2018, 07:04:43 PM »
Quote
Btw het is 1080i en niet 1080p

Ik kan hier kiezen tussen 1080i en 1080p

1080p geeft mij beter beeld
  Groetjes van Jef

Offline KanusTopic starter

  • Platina Member
  • *
  • Posts: 2437
  • Country: nl
Re: Is History HD vervangen door SD
« Reply #7 on: August 29, 2018, 07:16:50 PM »
Ik kan hier kiezen tussen 1080i en 1080p

1080p geeft mij beter beeld

Tja...hoe dat op jou TV zit weet ik dan niet, maar hier in Nederland zijn alle TV beelden interlace.
Interlace wil dus zeggen met "halve beeldlijnen" ( even en oneven)
Bij progressief zijn het hele frames....de Duitsers zenden dus wel uit in progressief, maar zelfs hun hebben dan maar 720p
1080p zou dus mooi zijn, maar dat kost echt veeeeeel meer geld  :-x en als de Duitser het niet doen in 1080p, dan CD/TVV al helemaal niet.

Je kan interlace b.v. in een player op PC wel op deinterlace zetten, maar daar word het niet scherper van.
De trapvorming in het beeld ( te zien bij snelle beweging) verdwijnt dan wel, maar beeld gaat dan wazig en troebel worden.





Online LuxSat

  • Administrator
  • Platina Member
  • *
  • Posts: 21493
  • Country: be
    • LuxSat Satellite
Re: Is History HD vervangen door SD
« Reply #8 on: August 29, 2018, 07:23:45 PM »
Wel het lijkt mij toch beter beeld hier met die 1080p maar of dat echt zo is dat is moeilijk te achterhalen want alle uitzendingen geven wel eens een andere beeldweergave. :P
Maar goed wij zullen die discussie maar in het midden laten  :-x
  Groetjes van Jef

LuxSat Satellite  |  Luxsat Online  |  Afwijkende Onderwerpen  |  Is History HD vervangen door SD
 

gfxgfx
gfx gfx