gfxgfx
 
Please login or register.

Login with username, password and session length
logo
 
gfx gfx
gfxgfx
 

Bedankt om onze sponsors te bezoeken
Thank you for visiting our sponsors
Merci de visiter nos sponsors

 
gfx gfx
gfx
82439 Posts in 13226 Topics by 57065 Members - Latest Member: andrea669 October 17, 2018, 07:10:42 PM
*
gfx* Home | Help | Team | Login | Register | Nieuws | gfx
gfx
LuxSat Satellite  |  HET NIEUWS VAN DE DAG  |  Online Sat & Newsflash  |  Trend blijft doorzetten: minder traditioneel en meer online tv-kijken
gfx
gfxgfx
 

Author Topic: Trend blijft doorzetten: minder traditioneel en meer online tv-kijken  (Read 126 times)

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Online W.Lawsons

  • Administrator
  • Gold Member
  • *
  • Posts: 1449
  • : be
Vrijwel elk recent onderzoek wijst het aan. We kijken minder traditioneel en juist meer online naar tv- en videocontent. Maar traditioneel kijken, blijft nog veruit de belangrijkste manier van mediaconsumptie.

Dit keer is het een onderzoek van Screenforce die de trend van minder traditioneel en meer online bevestigt. Met traditioneel tv-kijken wordt het kijken van tv- en videocontent via aanbieders als Ziggo, KPN en Canal Digitaal bedoeld. Met online kijken gaat het veelal om OTT-diensten die direct via internet zonder enigerlei ander tv-abonnement te bekijken zijn.

Daling kijktijd

De verschuiving van traditioneel naar online kijken, zorgt niet voor een forse vermindering van de kijktijd die Nederlanders gemiddeld per dag aan het bekijken van tv- en videocontent besteden. In de eerste helft daalde de kijktijd wel met drie procent naar gemiddeld 174 minuten per dag. 'Deze daling wordt volledig verklaard door het feit dat we minder live (lineair) TV-kijken. In de eerste helft van 2018 zijn we opnieuw meer uitgesteld gaan kijken via het TV-toestel: in totaal 16 minuten, goed voor 9% van de totale kijktijd', is de uitleg van Screenforce.

Meer online

Screenforce vervolgt in het onderzoek: 'Binnen de 174 minuten kijktijd vallen ook de 17 minuten die per dag aan het kijken van andere content via aangesloten apparaten wordt besteed. Uit analyses van SKO blijkt dat er nog eens 15 minuten per dag gekeken wordt naar content via andere aangesloten apparaten, die niet in de standaard kijktijd zit. Opgeteld kijken we 32 minuten per dag naar andere content dan die van de tv-zenders. Het grootste deel van deze tijd gaat naar OTT-platforms als Netflix en Videoland en naar online platforms als YouTube.'
Grts Peter

Oscam compiler
Ultimo4k BH3.0.6 2x FBC DVB-S2 1x DVB-C tuners + 1TB HDD
Triax 110 Multifeed 13-19-23-28
Zero4k OBH 4.2.002 DVB-S2X + pvr-kit 500GB HDD met Triax 88 op Amiko DM3800 rotor
DM520 Peter Pan 4.3 Stealth 2018
Ci+ Telenet cam

LuxSat Satellite  |  HET NIEUWS VAN DE DAG  |  Online Sat & Newsflash  |  Trend blijft doorzetten: minder traditioneel en meer online tv-kijken
 

gfxgfx
gfx gfx



Support our website , make a small donation

Copyright 30-10-2003-2018 LuxSat Satellite All rights Reserved.

Powered by MySQL Powered by PHP Valid XHTML 1.0! Valid CSS!