En de programma's die ze maken boeit hun ook niet eens meer.
Al die uren daags vullen, dat snap ik wel dat dat soms te veel is en je van die goedkope opvul programma's erbij krijgt,
maar waarom dan nog meer zenders, vraag je je af. Puur om het geld dus, maar dat is zoals de ontwikkeling laat zien
juist een foute strategie van hun want die kijkcijfers wat ze alleen nog boeit die kelderen nog steeds.
En hoe kan je nog kijkcijfers garanderen als het constant reclame is wat je ziet.
En b.v. dan hebben ze eens een goed programma, moet het weer weg want de kijkcijfers zijn te laag.
Ze willen alleen nog programma's wat de gehele bevolking interesseert. Met z'n allen kijken en dan is het pas goed.
En als er dan zo'n format is wat we met z n allen mooi vinden, dan krijg je daarvan allemaal weer klonen.
Henny Huisman had in de jaren 80 al De Playback Show....onbekende Ned. die een liedje zongen op TV en daarna zelf een beroemdheid werden (Gerard Joling en Marco Borsato e.d.)
Dat format is NOOIT meer weggeweest en heeft vele namen gehad...ze noemen het nu The Voice. Dat is dan bij RTL, maar SBS heeft ook zijn versies.
En zo heb je meer van die formats die ze klonen en van elkaar afkijken.
Het is eigenlijk al zover dar de TV bazen en programmamakers daar ook al niks meer aan kunnen doen,
want in feite zijn de reclame bazen de baas wat er op TV komt.
Dat was laats nog weer te merken met het programma Voetbal Inside. Dat is nog eens een goed programma waar men een mening niet onder
stoelen en tafels schuift en dan heb je af en toe te maken met dat "sociale media" die opgewonden raakt.
En hoppa de sponsors van zo'n programma worden bang dat het hun product schaad en dreigen de stekker eruit te trekken.
En zo gaat dat eigenlijk met al die zenders en programma's....de grote bedrijven (met ons reclamegeld
) zijn al de baas wat er op tv mag en moet.