gfxgfx

Please login or register.

Login with username, password and session length
logo

gfx gfx
gfxgfx

Bedankt om onze sponsors te bezoeken
Thank you for visiting our sponsors
Merci de visiter nos sponsors
Vielen Dank für Ihren Besuch bei unseren Sponsoren

gfx gfx
gfx
82542 Posts in 13248 Topics by 57210 Members - Latest Member: Elwood73 November 15, 2018, 07:53:16 PM
*
gfx* Home | Help | Team | Login | Register | Nieuws | gfx
gfx
LuxSat Satellite  |  DIVERSE RECEIVERS  |  AMIKO  |  Amiko SHD8240 geluid zacht
gfx
gfxgfx

Author Topic: Amiko SHD8240 geluid zacht  (Read 3071 times)

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Offline massan

• V.I.P Member
Amiko SHD8240 geluid zacht
« on: January 02, 2018, 01:33:03 AM »
Hallo iedereen,
Ik heb een Amiko ontvanger die aan een Samsung smart tv is aangesloten via een HDMI-kabel. Ik heb gemerkt dat het geluid van de ontvanger erg zacht is. Ik moet het volume van de tv op stand 25 zetten om goed te kunnen horen. Ik heb een andere satellietontvanger aangesloten aan diezelfde TV en het geluid is goed te horen bij een lager volume (15). Het probleem ligt dus aan de Amiko-ontvanger. Weet iemand hoe je dit kunt oplossen? Ik heb dit probleem altijd sinds de aanschaf van Amiko.

Online Caught

• Global Moderator
  • Platina Member
  • *
  • : be
Re: Amiko SHD8240 geluid zacht
« Reply #1 on: January 02, 2018, 10:30:02 AM »
Heb je al eens een andere image erop gezet, heb je dan hetzelfde probleem nog?

Offline Kanus

• Platina Member
  • *
  • : nl
« Reply #2 on: January 02, 2018, 01:58:59 PM »
Ik heb dat ook min of meer met de DM8000 en mijn nieuwe smart TV: oled55c7v van LG
Ik heb daar zelfs een soundbar bij, maar het geluid is gewoon veel te zacht.....( btw. zonder soundbar is het helemaal niet te doen.
B.v. Soundbar gaat tot 35 MAX, maar als je die op b.v. 20 zet hoor je precies hetzelfde volume....
Geluid van DM moet ik dus bijna Maximaal zetten ...tot in het rode en soudbar ook max....
Probleem is dan dat vaak de achtergrond muziek en geluiden zoveel lawaai geven dat het pijn aan de oren gaat doen
Maar gewoon een gesprek is dan moeilijk te volgen...ook vindt ik dat b.v. Ned. films niet te verstaan zijn...P.s. dit komt ook wel door mezelf want ik ben ook lawaaidoof.  :D
Maar ligt NIET aan de TV hoor.....als ik kijk via Inet...dus b.v. naar Youtube app dan gaat het helemaal goed....ook mijn eigen filmpies van de PC e.d.
Het geluid van soudbar moet dan echt helemaal omlaag naar 10 of 15 en alles is voor mij dan duidelijk en goed verstaanbaar.
Btw. Tussen zenders zit ook verschil... b.v. een praatprogramma van NPO gaat redelijk goed.....maar RTL7 met b.v. programma Voetbal Inside is bijna NIET verstaanbaar.

Voor jou een tip wat je eens kan proberen:

Kies in de instellingen bij het geluid NIET voor dat AC3, maar kies voor MPEG
Op een DM kan je die instelling vinden onder de gele knop
Bij CD zijn tegenwoordig meerdere HD zenders nu ook via MPEG te horen...maar niet alles zoals b.v. de Film1 zenders.
dat AC3 gaat echt een stuk zachter. pffff

Offline massan

• V.I.P Member
« Reply #3 on: January 02, 2018, 10:40:46 PM »
@Caught: ja ik heb al een andere image erop gezet, maar het probleem is niet verholpen. Ik heb ook andere HDMI-ingangen geprobeerd.
@Kanus: Het geluid van mijn Samsung smart tv is prima (zonder soundbar). Als ik bijvoorbeeld overschakel naar DVB-T dan kan ik alles goed horen op volume 10-15. Het probleem zit in de Amiko ontvanger. De instellingen die je meldt AC3 heb ik niet in mijn Amiko.

Offline mebo870

• Global Moderator
  • Platina Member
  • *
« Reply #4 on: January 03, 2018, 12:25:10 AM »
Als die box loopt op Enigma 2 software, dan moet je die instellingen terug vinden onder audio (gele toets)
bovenaan staat er multichannel (of AC3) downmix, die moet AAN staan.

Offline Kanus

• Platina Member
  • *
« Reply #5 on: January 03, 2018, 01:58:21 PM »
Het probleem zit in de Amiko ontvanger.

En dus ook in de DM8000...of liever gezegd, ik denk in al die ( oud of nieuw) satdecoders.
Ik merk dus al jaren nu dat het geluid vrij zacht gaat sinds de komst van de HD zenders en de nieuwe uitzendtechniek ...ik doel hiermee op het geluid.
Op mijn vorige TV van Loewe ( geen smart tv) gaat het ook zacht maar nog net te doen.....maar daar staat ook altijd alles ( tv en decoder) op bijna max.
Zenders hebben onderling dus ook invloed want dan heb je b.v. alles voluit en zap je naar e.o.a. natuurzendertje hahah dan moet je uitkijken want
dat gaat zo hard dat de buren rechtop in hun bed zitten hahaha dan moet echt alles (TV en decoder) bijna naar Minimaal qua geluid en dan gaat het nog te hard.

Maar nu dus met mijn nieuwe smart tv van LG oled, hebben we alles geprobeerd....ook het geluid via optische kabel, maar dat was helemaal niks.
Ik heb dus nu met HDMI kabel.....en met een verloopstuk ertussen van DVI naar HDMI want DM8000 heeft dus geen HDMI.
Mijn neefje ( die werkt in een winkel waar ik de TV ook van heb en hij heeft hem hier ook geinstaleerd ) die viel ook meteen op dat het geluid van de DM te zacht was.
Hij was aan het klooien met al die geluidinstellingen van de TV maar kreeg het niet zoals hij het hebben wilde.
Vandaar ook de soudbar..dat ging heel iets harder, maar ik merkte nog geen verschil.
Ben er later zelf eens mee aan het prutsen geweest en dat is gewoon gokken wat je doet hahaha want je hebt zoveel instellingen en mogelijkheden.
Ik had b.v. het geluid ook via bluetooth...dat was wat harder, maar het beeld en geluid liep NIET meer synchroon.

Omdat je ook een smart tv heb, heb je misschien iets aan hoe ik het nu heb staan.
Mijn geluidinstelling van TV is het volgende:

* TV Luidspreker
* Audio-Out  (HDMI-ARC)
* LG Sound Sync (optisch)
* LG Soud Sync (bluetooth)
* Audio-out (line out)

Ik heb hem nu staan op:
* Audio-Out (HDMI-ARC)
Met daaronder die instelling:
Digitale geluid uit < PCM>
SIMPLINK (HDMI-CEC)  <AAN>

Nu loopt hij dus via de soundbar die je ook nog moet instellen op  ARC

Maar zoals gezegd...het is net te doen zo, maar de decoder blijft gewoon te zacht geluid geven.
Als ik overschakel naar b.v. Youtube gaat het geluid pas echt goed en mijn neefje zei dat je b.v. kabel TV zo hebben ( Ziggo is dat hier)
het geluid ook goed zou zijn...btw. ik zou dan ook meer mogelijkheden krijgen qua beeld maar dat terzijde.
Ik denk dus dat die moderne smart TV's gewoon niet echt rekening houden met satelliet decoders.
Tis dus allemaal gebaseerd direct van een kabel tv of via het Internet.
Of vice versa..dat een satdecoder gewoon geen goed geluid uit stuurt wat op die moderne TV's van toepassing is.  :P

Offline mebo870

• Global Moderator
  • Platina Member
  • *
« Reply #6 on: January 03, 2018, 03:17:40 PM »
Ik heb ook een DM8000 en nog nooit problemen gekend met te zwak geluid op TV zenders
Het geluid op de TV (stereo) staat ongeveer op 30 %, het geluid van de DM staat meestal net onder rood, laatste stukje oranje)
Ik merk wel een duidelijk verschil tussen Mpeg en AC3 geluid, bij AC3 moet het volume van de DM naar maximum.

Wat mij wel is opgevallen, zowel bij de DM 8000 als nu met de VU Ultimo 4K, als ik al eens een film van internet pluk en afspeel, dan wordt het een heel ander verhaal.
Dan gaat het bijna altijd mis met het geluid, een zeer luide achtergrond en de stemmen zijn met moeite hoorbaar.
Het zaakje wordt niet omgezet naar stereo, hoe dat op te lossen, daar ben ik nog niet achter.

AC3 is eigenlijk de opvolger en verbeterde versie van MP3, dat we vooral kennen van muziek tracks voor de pc.
AC3 kun je omschrijven als 5.1 geluid = 5 speakers en een subwoofer (=5.1)
Maar AC3 hoeft niet perse 5.1 te zijn, men heeft ook nog AC3 in stereo en mono.
Enfin er kunnen tot 6 audio blokken audio gelijktijdig worden meegestuurd, daar komt het op aan.
Ik vermoed dat veel afhangt wat ze op dat moment meesturen in de studio als audio signaal.

Nog even vermelden dat een Smart Tv niet meer is dan een gewoon TV toestel, maar met extra toepassingen die werken via internet
Om dan na 2 jaar niet meer te werken en dan wordt de smart TV een domme  TV, net zoals vroeger, maar dan een waar veel te veel voor betaald is.
<banaan>

Offline Kanus

• Platina Member
  • *
« Reply #7 on: January 03, 2018, 04:46:43 PM »
Ik heb ook een DM8000 en nog nooit problemen gekend met te zwak geluid op TV zenders

Dat is misschien omdat we niet anders gewend zijn dan een DM......en ik had ook al gezegd dat ikzelf een gehoorbeschadiging heb.
Bij mij staat de DM8000 ook altijd net onder het rode...daarna kan het wel wat harder maar heeft voor mij geen zin meer omdat het geluid niet helder klinkt en een brei gaat worden.
Dat wat je zegt met AC3 klopt ook helemaal...toen begon ik al te merken dat het geluid slechter werd...ondanks de verbeterde techniek...pfff
Er zit ook veel verschil in zenders dus...b.v. een "praatprogramma" ...kijk ik b.v. Pauw of Jinek op NPO, dat is geen probleem alles kan ik goed volgen.
Maar kijk ik op RTL7 naar voetbal inside, dan is voor mij de helft niet meer verstaanbaar....kijk ik datzelfde programma terug op Youtube ( PC of nu met mijn smartTV)
dan kan ik alles weer goed volgen.  Zeg jij nu maar eens hoe dat dat kan ??  :P

Dat wat je zegt met de films die je download, dat heb ik ook al met de zenders van Film1....maar sowieso met Nederlandse films...dus eigenlijk op alle zenders.
Maar vooral op Film1 met AC3 is daar echt niks meer van verstaanbaar....ja die muziek en achtergrond geluiden die daar kleihart doorheen
zitten te zoemen verpesten het veelal...harde zetten heeft ook totaal geen zin meer want het geluid is geheel vertroebeld.....ja weet niet goed hoe ik het omschrijven moet.
Jammer is dan ook dat Film1 geen ondertitels heeft voor doven en slechthorende. Nederlandse films sla ik eigenlijk dus altijd maar over want heb ik niks meer aan.  :D :D

Dat met een smart TV kan misschien wel kloppen wat je zegt haha...ik heb dat ook wel gelezen dat apps het dan niet meer zouden doen.
Maar ik heb ook gelezen ( ik dacht vanuit de politiek) dat men daar nu ook eisen aan ging stellen dat een fabrikant verplicht is dat een aantal jaren te blijven updaten
want er waren te veel klachten over.
Maar ik heb mijn smart tv daar eigenlijk ook niet voor he.
Ik was aan een nieuwe TV toe, en iets anders kan je gewoon niet meer krijgen hahaha...ja een pruts ding.
En ik wilde een scherm met Oled.  WAUW dat beeld moet je zien, want dat is echt een verschil...zelfs nog met die lage kwaliteit die we van CD gewend zijn.
En zo'n groot scherm van 140cm vond ik in eerste instantie ook niks want ik zit er hier kort op, maar ja...die TV schermen zijn niet kleiner te krijgen....met Oled begint het dus bij 140cm.
En wat ik fijn vind aan een smart tv is dat ik er mijn PC mee kan verbinden....ik gebruik de app: PLEX en alle foto's en filmpies die ik op mijn PC heb kan je dan bekijken.
Er zijn ook nog andere wegen om je PC te verbinden via het netwerk, dus als die app het niet meer zou doen kan het nog via die weg.
En apps van b.v. Youtube en Netflix e.d. die blijven vaak wel werken hoor....het zijn voornamelijk ook die onzin dingen zoals spelletjes en weet ik veel.
En ook fijn is dat er een webbrowser in zit....kan je het Inet op en b.v. streams kijken......tegenwoordig wel wat geklooi met dat Flash  :D
en zulke browser in een smart tv zijn eigenlijk veel te traag en laden soms niet goed bij teveel data. en je hebt ook geen adblocker e.d. dus het lijkt wel wat, maar is wel beperkt.

Offline mebo870

• Global Moderator
  • Platina Member
  • *
« Reply #8 on: January 03, 2018, 08:23:24 PM »
Een 140 cm oled scherm, krijg je daar op termijn geen nachtmerries van na het kijken van teveel educatieve films?    :)

Offline Kanus

• Platina Member
  • *
« Reply #9 on: January 04, 2018, 12:36:29 PM »
Een 140 cm oled scherm, krijg je daar op termijn geen nachtmerries van na het kijken van teveel educatieve films?    :)

Bij educatieve films kunnen de schermen niet groot genoeg zijn haha

Nee zonder gekheid....ik had toch liever gewild dat het scherm wat kleiner was, want ik zit er hier maar 3 meter vanaf.
Verder er vanaf zitten kan ik hier niet in mijn kamer.....want die is totaal maar 3,75 meter breed.
Kamer is wel 6,5 meter lang maar de situatie is van dien aard ivm grote ramen e.d. en kleine stukjes muur,  dat ik een TV maar op 2 plekken kwijt kan...
en die andere plek is eigenlijk niet wat want dan kan ik bijna niet meer langs de tafel lopen als ik in die hoek een bankstel e.d. moet zetten.

Maar aan de andere kant wen je ook nog heel snel aan zo'n groot scherm.
Ik heb dan ook eerst even 1 weekje een leen TV van 140 cm gehad die normaal in de winkel stond om het uit te proberen....via mijn neefje kon ik dat mooi regelen.
En toen ik dat Oled beeld zag, hoefde ik niet meer na te denken.  :cool:

Offline massan

• V.I.P Member
« Reply #10 on: January 04, 2018, 06:24:44 PM »
Ik heb nu op mijn Samsung TV  "Auto volume" op NORMAAL ingesteld, deze stond UIT. Deze instelling past automatisch het volumeniveau aan wanneer u overschakelt naar een andere videobron of andere inhoud zodat het geluidsniveau gelijk blijft. Door deze aanpassing klinkt het geluid nu iets harder dan voorheen. Die audio opties (AC3, MPEG) heb ik niet in mijn decoder (zie afbeeldingen hieronder.

Offline Kanus

• Platina Member
  • *
« Reply #11 on: January 04, 2018, 10:33:13 PM »
Ken die decoder niet hoor.

maar je hebt daar nu aangevinkt: dut (99)[Dolby D]
Misschien staat dat voor die AC3

Wat gebeurd er als je die andere "nld (119) " aanvinkt ? ....misschien staat die wel voor MPEG

Offline mebo870

• Global Moderator
  • Platina Member
  • *
« Reply #12 on: January 04, 2018, 11:35:29 PM »
Dolby Digital is 5.1

LuxSat Satellite  |  DIVERSE RECEIVERS  |  AMIKO  |  Amiko SHD8240 geluid zacht

gfxgfx
gfx gfx

Support our website , make a small donation

Copyright 30-10-2003-2018 LuxSat Satellite All rights Reserved.