gfxgfx
 
Please login or register.

Login with username, password and session length
logo
 
gfx gfx
gfxgfx
 



Updates
Latest oscam all images 11756 (update) 28-03-2024
Vu+ Pur E2 7.3 & 7.4 (update) 19-03-2024
Dreambox Pur E2 7.3 (DM 900 & 920) (update) 19-03-2024
LuxSat Key Files update by MOHAMED_OS 18-03-2024


Donation also possible by bank transfer Click here
Your donation will help keep the site running
To view all topics you must be registered and logged in
 
gfx gfx
gfx
72179 Posts in 11153 Topics by 6350 Members - Latest Member: Ghassemi March 28, 2024, 01:58:13 PM
*
gfx* Home | Help | Login | Register | Home | Contact | Translation | gfx
gfx
LuxSat Satellite  |  Luxsat Online  |  Afwijkende Onderwerpen  |  Wat is nu eigenlijk de juiste TIJD
gfx
gfxgfx
 

Author Topic: Wat is nu eigenlijk de juiste TIJD  (Read 1771 times)

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Offline KanusTopic starter

  • Platina Member
  • *
  • Posts: 2437
  • Country: nl
Wat is nu eigenlijk de juiste TIJD
« on: January 01, 2018, 12:34:32 PM »
 :-o

We zaten dus gisteren ( bijna) met z'n allen voor de TV naar de klok te kijken die aan het aftellen was naar het jaar 2018

Wat me nu opviel is dat mijn Dreambox 6 sec. eerder was. Ik had het hier dus al 2018....terwijl de rest nog aan het aftellen was hahaha.  Cheesy Cheesy

Maar wat is nu precies de juiste tijd vroeg ik me af.
Ik weet dus wel dat het een paar sec. duurt als je Sat kijkt, want de TV beelden gaan een paar keer heen en weer.
B.v.bij  Live opnames gaat het van de camera naar controle-(wagen of kamer) en die stralen het op naar een satelliet
en die weer terug naar de TV Studio ( logo opplakken e.d.) en die sturen het naar de providers ( al dan wel of niet via sat)
en b.v. CD straalt het dan weer op naar hun eigen transponder en jawel wij hebben uiteindelijk beeld.
Daar zit dus een aantal sec. tijd tussen.

Maar hoe zit dat nu met de tijd op je Ontvanger?? Zit daar ook nog enige vertraging tussen?
Het lijkt mij dat die dus constant actief is en dus vanuit 1 punt word opgestraald en weer terug.
Hoeveel tijd zal dat ong dan zijn?
Of misschien hebben de satellieten ZELF al een klok aan boord en is het alleen het terugstralen ( ontvangen) dus dan is het nog sneller.


Offline mebo870

  • Administrator
  • Platina Member
  • *
  • Posts: 8360
  • Country: be
    • Listen Hitradio
Re: Wat is nu eigenlijk de juiste TIJD
« Reply #1 on: January 01, 2018, 03:00:20 PM »
Naar alle waarschijnlijkheid gaat die klok autonoom verder eens dat die de tijd kreeg van een bepaalde satelliet.
Dat moet haast wel anders zou de box niet uit deep stand-by kunnen komen voor een geplande opname
The key to happiness
Stay away from idiots

Offline KanusTopic starter

  • Platina Member
  • *
  • Posts: 2437
  • Country: nl
Re: Wat is nu eigenlijk de juiste TIJD
« Reply #2 on: January 01, 2018, 03:33:08 PM »
Naar alle waarschijnlijkheid gaat die klok autonoom verder eens dat die de tijd kreeg van een bepaalde satelliet.
Dat moet haast wel anders zou de box niet uit deep stand-by kunnen komen voor een geplande opname
Ja dat kan kloppen, maar is niet helemaal wat ik bedoel.
De klok in de ontvanger zal dan ook waarschijnlijk af en toe updates krijgen...b.v. met de zomer- en wintertijd dat het een uur verspringt.

Maar ik bedoel eigenlijk...die klok IN de satelliet zou die wel 100% op tijd lopen b.v. met een atoomklok?
En dan is er nog de tijdsverschil van sat naar je ontvanger.
Ja dat is allemaal HEEL weinig als ik daar over nadenk haha...maar 100% zal het op onze ontvanger dan dus ook niet zijn...we zitten ietsjes later.

Maar met dat aftellen met oud & nieuw op TV zit je er dus mooi zo'n 6 à 7 sec. naast. haha  :)

LuxSat Satellite  |  Luxsat Online  |  Afwijkende Onderwerpen  |  Wat is nu eigenlijk de juiste TIJD
 

gfxgfx
gfx gfx