gfxgfx
 
Please login or register.

Login with username, password and session length
logo
 
gfx gfx
gfxgfx
 



Updates
Latest oscam all images 11753 (update) 25-03-2024
Vu+ Pur E2 7.3 & 7.4 (update) 19-03-2024
Dreambox Pur E2 7.3 (DM 900 & 920) (update) 19-03-2024
LuxSat Key Files update by MOHAMED_OS 18-03-2024


Donation also possible by bank transfer Click here
Your donation will help keep the site running
To view all topics you must be registered and logged in
 
gfx gfx
gfx
72179 Posts in 11153 Topics by 6350 Members - Latest Member: Ghassemi March 28, 2024, 09:17:34 AM
*
gfx* Home | Help | Login | Register | Home | Contact | Translation | gfx
gfx
LuxSat Satellite  |  Luxsat Online  |  Online Sat & Newsflash  |  Jongere kijkers verlaten lineaire tv sneller dan gedacht.
gfx
gfxgfx
 

Author Topic: Jongere kijkers verlaten lineaire tv sneller dan gedacht.  (Read 1732 times)

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Online mebo870Topic starter

  • Administrator
  • Platina Member
  • *
  • Posts: 8360
  • Country: be
    • Listen Hitradio
Jongere kijkers verlaten lineaire tv sneller dan gedacht.
« on: December 05, 2017, 10:13:38 AM »
De jongere generaties kijkers keert lineaire tv, veel sneller en massaal de rug toe dan aanvankelijk nog werd gedacht.
Ondertussen doen programma's voor senioren het juist steeds beter.
De verschuiving van lineaire naar online vindt momenteel in een tempo plaats dat niemand had verwacht.
Het gaat echt veel sneller dan gedacht werd vijf jaar geleden.
De traditionele zenders maken zich om die ontwikkeling zorgen, het gaat nu heel hard.
 
Onder de broadcasters zijn hele grote zorgen omdat ze mensen tussen 20 en 34 jaar nauwelijks nog kunnen bereiken.
De TV zenders, producenten en adverteerders moeten deze ontwikkelingen nauwkeurig volgen en daar op inhaken.
Dat dit niet altijd gebeurt bleek recent nadat de NPO een noodkreet slaakte over het mislopen van tientallen miljoenen aan advertentie-inkomsten.

In Vlaanderen deelde de Vlaamse Media maatschappij al in de klappen bij muziekzender Jim Tv.
Die haalde nauwelijks nog kijkers en daarom werd maar besloten de stekker er finaal uit te trekken.
Idem bij MTV, er is vrijwel geen interesse meer voor deze groep muziek zenders, en is op sterven na dood.

Toch scoren lineaire tv-zenders nog heel hoog en soms zelfs hoger dan ooit met tv-programma's die zich richten op een oudere doelgroep van boven de veertig jaar. Zenders als NPO 1 en NPO 2 trekken vooral oudere kijkers, maar ook SBS en RTL richten zich met commercials nadrukkelijk nu ook op een doelgroep van boven de vijftig jaar. De nostalgische zender ONS is ook een voorbeeld van het succes bij de oudere kijker. ONS behaalde deze week een nieuw kijkcijferrecord met ruim een half miljoen kijkers. De stijgende kijkcijfers bij de tv-zender tonen volgens ONS eens te meer aan hoe zeer de seniorenmarkt in de lift zit.

The key to happiness
Stay away from idiots

Offline dreka

  • V.I.P Member
  • ****
  • Posts: 227
  • Country: nl
  • Wat er ook gebeurt altijd blijven lachen.
Re: Jongere kijkers verlaten lineaire tv sneller dan gedacht.
« Reply #1 on: January 15, 2018, 12:06:35 PM »
En ook dankzij de Reclame stoppen heel veel mensen met kijken, hier komt RTL en SBS zo ie zo al niet meer aan, en Discovery is de volgende, helaas.
Wat er ook gebeurt altijd blijven lachen

Online mebo870Topic starter

  • Administrator
  • Platina Member
  • *
  • Posts: 8360
  • Country: be
    • Listen Hitradio
Re: Jongere kijkers verlaten lineaire tv sneller dan gedacht.
« Reply #2 on: January 15, 2018, 04:57:38 PM »
De discovery zenders kijk ik het laatste jaar via telenor (0.8 west) dei zijn reclamevrij, hun voorbeschouwingen die zitten er wel nog in.
dat is een verademing tegen die ander troep die ze uitspuwen
The key to happiness
Stay away from idiots

Offline rs232

  • Bronze Member
  • *
  • Posts: 319
  • Country: nl
  • Donateur
Re: Jongere kijkers verlaten lineaire tv sneller dan gedacht.
« Reply #3 on: January 15, 2018, 06:15:56 PM »
En ook dankzij de Reclame stoppen heel veel mensen met kijken, hier komt RTL en SBS zo ie zo al niet meer aan, en Discovery is de volgende, helaas.

Inderdaad, hele lange reclame blokken waardeloos! Ik begin mij ook steeds meer te ergeren hierover. Ga zeker zo door zou ik zeggen....
RS232,

GigaBlue HD800 UE Plus + Openvix 4.2 met Archsat 88cm elliptical en Moteck SG 2100A
Raspberry PI 2 + Domoticz,
Raspberry PI 3 + Pi-Hole
Raspberry PI 4 2GB + Libre-elec met Kodi, Hyperion Ambilight en Netflix

Online LuxSat

  • Administrator
  • Platina Member
  • *
  • Posts: 21493
  • Country: be
    • LuxSat Satellite
Re: Jongere kijkers verlaten lineaire tv sneller dan gedacht.
« Reply #4 on: January 15, 2018, 07:51:24 PM »
Het probleem is niet enkel op tv maar ook in de cinema waar je minimaal een half uur reclame krijgt voorgeschoteld
  Groetjes van Jef

Online mebo870Topic starter

  • Administrator
  • Platina Member
  • *
  • Posts: 8360
  • Country: be
    • Listen Hitradio
Re: Jongere kijkers verlaten lineaire tv sneller dan gedacht.
« Reply #5 on: January 15, 2018, 08:17:22 PM »
Het reclame-vergif duikt overal op.....op straat, op internet, de smartphone, op radio en TV en dan nog eens zo'n 3 kg reclame drukwerk in de brievenbus per week.
ik denk niet dat er 0.01% reclame is waar ik naar kijk, een mens wordt daar immuun aan.
The key to happiness
Stay away from idiots

Online LuxSat

  • Administrator
  • Platina Member
  • *
  • Posts: 21493
  • Country: be
    • LuxSat Satellite
Re: Jongere kijkers verlaten lineaire tv sneller dan gedacht.
« Reply #6 on: January 15, 2018, 09:07:41 PM »



Voor ons forum en website is reclame dan wel interessant want door er op te klikken worden onze server kosten betaald en houd het ons online 
  Groetjes van Jef

Offline Kanus

  • Platina Member
  • *
  • Posts: 2437
  • Country: nl
Re: Jongere kijkers verlaten lineaire tv sneller dan gedacht.
« Reply #7 on: January 16, 2018, 01:23:19 PM »


Voor ons forum en website is reclame dan wel interessant want door er op te klikken worden onze server kosten betaald en houd het ons online
Ja Jef, maar dat is wel iets anders dan TV reclames. Hier word je er niet mee lastig gevallen omdat het gaat om een reclame banners die rustig op je site staan.
Het gaat hier ook alleen om bedrijven die met Sat te maken hebben...dus doelgericht.
B.v. Als ik hier kom zie ik ze niet eens....maar stel ik heb een nieuwe decoder nodig, dan weet ik dat ik via deze site eens op zo'n banner kan klikken
want dan kom ik uit bij mensen die ze verkopen....en dat ze hier staan als sponsor geef mij dat tevens een goed gevoel dat het wat veiliger en
betrouwbaarder is dan dat ik ergens lukraak op Inet zou gaan kopen.

TV reclames zijn van een heel andere aard....het gaat allang niet meer om de TV programma's zelf, maar die dienen enkel en alleen als kapstok om reclame te kunnen tonen.
Er zijn daar wettelijk bepalingen voor hoelang er dan reclame te zien mag zijn, maar daar vinden ze steeds weer wat op.
Ze maken er dan gewoon een nieuwe TV zender bij....b.v. SBS9 is daar een goed voorbeeld van.
Die zender voegt echt helemaal NIKS toe en is enkel een herhaling van programma's van de andere SBS zenders....maar hé !!!!! ze hebben wel weer extra reclame zendtijd.  :-x
En bij SBS had ik het er toevallig over op een ander forum  ( nou ja toevallig hahah reclame is altijd een onderwerp van gesprek pff)
Maar die gasten zoeken dus steeds de grenzen op of gaan er al overheen. Zoals gezegd zijn er reclame blokken en die mogen elk maar een paar minuten duren.
Dwz ze mogen b.v. 1 uur reclame uitzenden, dat zijn dan 10 blokken van 6 minuten......
Maar wat SBS6 doet is dan wanneer de reclame voorbij is (tijd waar ze zich aan moeten houden) dan komt er IN het TV programma zelf ook nog eens
allerlei reclame info in beeld. Van die grote balken tekst en bewegende plaatjes over dat er morgen of overmorgen of straks een ander SBS programma komt.
Ze gaan dus vrolijk verder met hun reclame NA de reclame.....pffff...en verpesten ook nog eens het beeld van het TV programma als daar gewoon een grote banner
over het gezicht van een acteur ofzo word geplakt.

Wat mij ook stoort is telkens die leus van: "Deze film word U aangeboden door (bedrijf X)"
Mensen moesten eerst eens weten waar dat geld Uberhaubt vandaan komt !!!!
Alles wat je in een winkel koopt, daar zit EXTRA geld bovenop geplakt  :-x ik heb dat al eens in een TV programma gezien die het daar over had.
Dat is ook nog een vrij hoog bedrag...ik weet dat niet meer precies, maar was iets tussen de 10 of 20%
Dus stel jij koopt een brood....als alles betaald is wat zo'n brood in feite kost ( dus grondstoffen- werklonen - transport - winst van de bedrijven e.d.
dan zou jou dat brood 1 euro kosten. Maar wat doen ze nu? ze zetten er een prijskaartje op van 1,20 euro.
Die 20 cent is dan PUUR bedoeld om reclame mee te gaan maken voor hun producten...p.s. en wordt dus niet betaald uit de winst of van het spaargeld van een directeur.  :-x
Dat geld gaat na een TV zender en die laten de reclame filmpies dan in je huiskamer zien....en dan mogen we pas het programma zien wat ze van dat geld ( ons geld) kunnen maken.
Maar het programma maakt hun niks meer uit of dat goed of slecht is.....RTL en SBS ( in België gaat dat ook zo met hun zenders) zijn dus de eigenaren van al die zenders
dus zappen heeft geen zin meer want met 1 of 2 zendbazen werkt dat dus op alle zenders hetzelfde. M.a.w. je hebt niet veel keus meer dan om te kijken naar
k*t programma's met af en toe iets leuks en reclame reclame en reclame.....of keuze 2 is je TV de deur uit te doen.

In feite betalen wel dus met z'n allen de reclame ZELF die we dagelijks ook nog eens VERPLICHT moeten gaan kijken.
En die film die je word aangeboden hebben we ZELF al betaald toen we dat brood hebben gekocht.  :-x

Jongeren gaan nu op Inet en met hun smartphone e.d. maar dat is nu ook al dat dat met reclame vol gezet gaat worden.
Ik kijk veel Youtube op PC en nooit zag ik nog een reclame, maar sinds ik een Smart TV heb en ik kijk Youtube daarop dan gaat het alweer loos.
Ik schrok me kapot en dacht eerst mijn TV hangt zicht op haha maar NEE, midden in een filmpie stopt het zomaar ergens...je TV beeld word zwart en hoppa er verschijnt een reclame.


Online LuxSat

  • Administrator
  • Platina Member
  • *
  • Posts: 21493
  • Country: be
    • LuxSat Satellite
Re: Jongere kijkers verlaten lineaire tv sneller dan gedacht.
« Reply #8 on: January 16, 2018, 08:43:40 PM »
Even ter verduidelijking over de reclame op ons forum en website.
Bij de meeste satelliet shops gaat het niet zo best en het eerste wat zij doen is de reclame op websites beperken of helemaal afschaffen , dit is natuurlijk voor forums en websites zoals die van ons niet zo best.
De reclame afschaffen door die webshops is meestal ook het begin van het einde van die webshops.

Daarom hebben wij de Google reclame ingevoerd want wie die reclame bezoekt brengt bij elke klik voor ons centen in het lade om de server kosten te kunnen blijven betalen.  :-x
  Groetjes van Jef

LuxSat Satellite  |  Luxsat Online  |  Online Sat & Newsflash  |  Jongere kijkers verlaten lineaire tv sneller dan gedacht.
 

gfxgfx
gfx gfx