gfxgfx

Please login or register.

Login with username, password and session length
logo

gfx gfx
gfxgfx

Visit our advertisements they keep it free for you and help pay our server costs.

gfx gfx
gfx
86080 Posts in 13641 Topics by 56583 Members - Latest Member: lora11 May 25, 2018, 01:31:27 AM
*
gfx* Home | Help | Team | Login | Register | Home Site | Translator Online | gfx
gfx
LuxSat Satellite  |  VU+ RECEIVERS  |  VU+ Ultimo 4K OE(2.0) (Moderator: W.Lawson's)  |  Uitval audio op de Ultimo 4K
gfx
gfxgfx

Author Topic: Uitval audio op de Ultimo 4K  (Read 1299 times)

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Offline mebo870

• Global Moderator
  • Platina Member
  • *
  • : be
Uitval audio op de Ultimo 4K
« on: December 04, 2017, 11:13:50 AM »
Ik zit hier met een raar probleem:
Als ik nu, bijvoorbeeld op Discovery Science van Telenor afstem (0.8 west)
Dan opent die zender met CS, af en toe bevriest het beeld al eens voor een paar seconden, nadien kan ik gewoon verder kijken.
Tenminste zo was het tot voor kort met de Dreambox 8000 en de VU Duo.
Sinds ik de VU plus ultimo 4k in gebruik heb, doet er zich daar iets vreemds op voor, na x aantal freezes, valt het geluid uit, ook bij opnames.
Met zappen krijg het niet in orde, ook de audio taal instelling wijzigen, lost niks op, rebooten is de enige oplossing.
Ik heb dit fenomeen op meerdere zenders, telkens als er zich een aantal CS freezes voor deden.
ik heb het ook op Canvas HD, daar neemt de CS het al eens over van de smartcard, met als gevolg freezes en het geluid valt daar dan ook weg na een poos.
Is dit bekend of moet ik het eerder gaan zoeken in de jonge image van openpli 6.0.

Offline spiderman

• Super Member
Re: Uitval audio op de Ultimo 4K
« Reply #1 on: December 04, 2017, 11:31:53 AM »
Misschien eerst eens vermelden welke image je erop hebt ...

Groeten
Spidy
Spiderman
Deambox 7020/8000: Xtrend et 10000 Wave T90 16twin lnb

Offline mebo870

• Global Moderator
  • Platina Member
  • *
« Reply #2 on: December 04, 2017, 11:38:04 AM »
Systeem OE:    PLi-OE
Firmware versie:    OpenPLi 6.0-release (2017-10-08 6.0-release)
Kernel versie / stuurprogramma datum:    3.14.28 / 3.14.28-20170831.r5.0

Offline spiderman

• Super Member
« Reply #3 on: December 04, 2017, 02:33:27 PM »
Beste Mebo,

Ik heb dat met pli ook gehad, als ik een raad mag geven dan zou ik er vti of black hole in zetten  en uw probleem zal opgelost zijn.
I
Spiderman

Offline mebo870

• Global Moderator
  • Platina Member
  • *
« Reply #4 on: December 04, 2017, 03:26:53 PM »
 :merci:

Het zal wel zoiets zijn, het verschil in omvang in Mb is ook groot tussen beide images, dat zal er wel voor iets tussen zitten.
maar VTI heb ik er al eens opgehad, dat is niet de image die mijn voorkeur draagt, precies ontworpen door een begrafenisondernemer, een hele sombere dan nog.
Heel sober en niks logisch logisch opgebouwd.
ik heb al veel spijt dat ik de VU ultimo aangekocht heb, presteert op veel vlakken ondermaats, en is lang niet beter dan mijn 10 jaar oude DM 8000
Misschien dat er nog een ander antwoord komt, ik ga eerst nog eens testen met de openpli 6.1, als het dan blijft aanhouden, verder uittesten wat die andere images geven.

Offline spiderman

• Super Member
« Reply #5 on: December 04, 2017, 03:50:43 PM »
Mebo, ik had vroeger ook een 8000 maar merk wel degelijk een groot verschil hoor ! Ik heb dit toestel gekozen omdat dit op dat moment de enige waardige vervanger van de 8000 was omdat ik er zowel een twin cable tuner als een twin dvbS2 tuner in wou.
Vti kan je ook naar je hand zetten he, zet er bvb een andere skin in en je hebt al een wereld van verschil.
Je kan iedere plugin een andere plaats geven enz , het is een kwestie van een beetje zoeken en proberen, enfin ieder moet het voor zich uit maken ;
Zowel vti als Black hole zijn gebaseerd op de originele vu image en zijn ook veel zwaarder en hebben bvb fcc ( fast channel change) die op alle andere Openbased images niet mogelijk zijn . Feit is dat ik hier nog nooit een groen scherm heb gehad met deze images .
Ik zou zeggen : test het eens uit en laat iets horen!

Succes
Spiderman
Spiderman

Offline mebo870

• Global Moderator
  • Platina Member
  • *
« Reply #6 on: December 04, 2017, 05:10:38 PM »
ik zit hier thuis in een zeer pijnlijke situatie en dat uitzoeken, daar kan ik nu even geen tijd voor maken.
Het zal best wel zijn dat dit allemaal met VTI kan, maar eerlijk gezegd ik vind die originele software waar VTI op gebaseerd is maar flut.
daarnet zet ik er even als test de originele software van VU op, ik test hbbtv uit en bij het 2de clipje slaat de box al vast, zo fantastisch lijkt die image dan ook niet.
Ieder zijn eigen smaak en voorkeur.

Offline W.Lawson's

• Global Moderator
  • Gold Member
  • *
« Reply #7 on: December 05, 2017, 02:25:20 AM »
Of probeer OHB draai deze nu enkele weken in afwachting van de originele Bh image en moet zeggen draait vlotjes met oscam nog geen enkel groen scherm of vastlopers tegen gekomen.   :cool:
Met een fabriekssoftware zitten altijd nog bugs in de verbeterd worden door de image bouwers software en doorgegeven zodat de fabrieksdevellopers deze kunnen aanpassen.
Nu zit het zo dat het lang duurde dat de nieuwe BH versie uitkomt deze van vuplus zijn nog volop bezig met de integratie van de 2 nieuwe 4k modellen de uno4kse en de nieuwe Zero4k dis dat neemt tijdsbeslag.
En ja die VTi is een gepimte PLi versie in mijn ogen   :-o
Vu+ gebruiker met BlackHole image
Ultimo4k 1x DVB-C tuner + 1TB HDD
MAG322 (W1) build-in wifi IPTV box
Voor op vakantie Triax78 triple lnb met zero en TvVl basic abbo
Oscam compiler

Offline mebo870

• Global Moderator
  • Platina Member
  • *
« Reply #8 on: December 05, 2017, 09:47:12 AM »
Ik ga even afwachten, er staat nu openpli 6.1 RC (Releas Candidate) op als test.
Dat lijkt stukken beter te lopen dan de 6.0 versie, vooral de reactie snelheid van de VU ligt nu hoger.
Gisteren de VU enkele uren op discovery science (telenor) afgestemd, het geluid bleef aanwezig, voorlopig ziet het er goed uit. 

Als het zich nog voordoet zal ik toch moeten uitkijken naar een andere image.

Offline bv_bv

• Junior Member
  • *
« Reply #9 on: February 03, 2018, 11:21:37 PM »
Hoi

Deze uitval (beeld en geluid) van 1 a 2 seconden ervaar ik ook op mijn nieuwe VU+ Ultimo 4K.
Het maakt niet uit welke image ik gebruik ze doen het allemaal.

Ik heb de volgende uitgeprobeerd.

BlackHole-3.0.5-vuultimo4k_usb_release_20171224
VTi_13-0-2_vuultimo4k_201712201457_usb
openatv-6.2-vuultimo4k-20180123_usb
opendroid-6.4-vuultimo4k-20180118_usb
openpli-6.1-release-vuultimo4k-20180115_usb
vuplus-image-vuultimo4k-20180108092451_usb

Er was er inderdaad 1 bij waarbij het geluid niet automatsch goed kwam, ik weet zo niet meer welke dit was.
Het vaakst lijkt deze storing op te treden als je de mediaplayer gebruikt.
Maar ook als je gewoon naar een satelliet zender zit te kijken treed dit probleem op.

Ik ga met mijn ontvanger terug naar de dealer kijken of hij een oplossing hiervoor heeft.

Offline W.Lawson's

• Global Moderator
  • Gold Member
  • *
« Reply #10 on: February 03, 2018, 11:34:51 PM »
OpenBlackhole al eens geprobeerd? Heb er ook even last van gehad maar af en toe met BH 3.0.5 draai nu OpenBh 4.1.013 hier nu 3a4 dagen en gaat vlotjes.
Je zal zien de download versie is 4.1.009 maar met een online update zit je op 4.1.013.
Vrees er voor dat je dealer er ook ni veel aan kan doen
Oscam compiler

Offline bv_bv

• Junior Member
  • *
« Reply #11 on: February 04, 2018, 12:20:02 AM »
OpenBlackhole al eens geprobeerd? Heb het ook even last van gehad maar af en toe met BH 3.0.5 draai nu OpenBh 4.1.013 hier nu 3a4 dagen en gaat vlotjes.
Je zal zien de download versie is 4.1.009 maar met een online update zit je op 4.1.013.
Vrees er voor dat je dealer er ook ni veel aan kan doen

Daar ben ikzelf ook bang voor ik denk dat het namelijk een sofware probleem is.

Nee OpenBlackhole heb ik nog niet geprobeerd.
Maar volgens mij is daar geen 4K versie van.  (kan deze niet vinden)

Heb jij de gewone versie geinstalleerd (niet de 4K versie)????
Het zou inderdaad zo kunnen zijn dat er een probleem zit in de 4K driver.

Offline W.Lawson's

• Global Moderator
  • Gold Member
  • *
« Reply #12 on: February 04, 2018, 12:29:34 AM »
Ja toch wel hoor daar is een 4k versie voor draai deze hier, de gewone versie voor de ultimo word niet aangenomen de box herstart gewoon ipv te vragen om een software update.
Je kan OBH 4.1.009 hier downloaden

http://www.luxsat.eu/forum/index.php/topic,52676.0.html

Het zit hem idd waarschijnlijk in een dvb driver en de ene image heeft er wat meer last mee als de andere,voorlopig hier loopt het goed  :-x
Oscam compiler

Offline mebo870

• Global Moderator
  • Platina Member
  • *
« Reply #13 on: February 04, 2018, 01:08:28 PM »
Even aanpikkend op wat ik eerder schreef en ondervond met het uitvallen van het geluid.

ik gebruik nu als Software:
Systeem OE: PLi-OE
Firmware versie: OpenPLi 6.1-rc (2017-11-30 rc)
Kernel versie / stuurprogramma datum: 3.14.28 / 3.14.28-20171129.r0.0

Sinds deze versie er op staat loopt de VU plus Ultimo 4K grandioos, geen probleem meer gekend met uitval van geluid, zappen gaat goed, opnemen, afspelen van media.
zelfs het gebruik van de FBC tuners werkt zoals het hoort te werken, ook kodi draait er op.

Offline W.Lawson's

• Global Moderator
  • Gold Member
  • *
« Reply #14 on: February 04, 2018, 01:36:36 PM »
goed om te horen  :cool:

Denk dat de laatste versies Openbased images op kernel 3.14.28 zitten, enkel hier het stuurprogramma datum is van 21081222 op OBH 4.1.013.
Kodi werkt normaal gezien altijd beter op PLi based images omwille van een recentere Kodi/GStreamer versie dan Vu+ based images gebruiken.

Sinds ik hier een 2e dvb-S2 FBC tuner heb bijgestoken ondervond ik in Blackhole 3.0.5 daar bij veranderen van zender die op een andere transponder zat danwas erj even tijd nodig had om signaal door te krijgen duurde toch een 3 tal seconden.
Nu met OBH image heeft hij hier geen last meer van eender welke zender ik zap direct signaal en beeld, tuner instellingen zijn het zelfde  :P
Oscam compiler

LuxSat Satellite  |  VU+ RECEIVERS  |  VU+ Ultimo 4K OE(2.0) (Moderator: W.Lawson's)  |  Uitval audio op de Ultimo 4K

gfxgfx
gfx gfx

Support our website , make a small donation

Copyright 30-10-2003-2018 LuxSat Satellite All rights Reserved.