gfxgfx

Please login or register.

Login with username, password and session length
logo

gfx gfx
gfxgfx

Bezoek onze advertenties, ze houden het gratis voor u en helpen onze serverkosten te betalen
Sluit uw ad blocker & Close your ad blocker !
Visit our advertisements they keep it free for you and help pay our server costs

Visit our webpage Click Here
New LuxSat Plug-in with new components Click Here
New LuxSat Picon Directory Click Here

* Om Sommige foto's in berichten te bekijken moet u ingelogd zijn.
* To view some pictures in messages, you must be logged in.

gfx gfx
gfx
89056 Posts in 14104 Topics by 55489 Members - Latest Member: axtro November 22, 2017, 06:19:18 AM
*
gfx* Home | Help | Team | Login | Register | Home Site | Translator Online | gfx
gfx
LuxSat Satellite  |  VU+ RECEIVERS  |  Vu+ algemeen (Moderator: W.Lawson's)  |  LCD4Linux
gfx
gfxgfx

Author Topic: LCD4Linux  (Read 429 times)

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Offline mebo870

• Administrator
  • Platina Member
  • *
  • : be
LCD4Linux
« on: October 21, 2017, 02:41:38 PM »
ik kom er maar niet uit hoe de lcd4linux zelf in te stellen naar eigen voorkeur, via de webinterface.
ik zie af en toe wel een wijziging maar enkele seconden later staat daar weer het scherm van de box, en wat ik aanklik blijft niet behouden.
Verder staat er bladeren (bestand van pc) configuratie herstellen, sla configuratie op, en dan nog een keer sla configuratie op (save)
wat is nu wat ? ik ben bang dat ik de huidige configuratie ga verknoeien vooraleer ik iets in orde heb.   
globaal begrijp ik, maar wat doet, aan, media en idle 

het is weer typisch zo'n plug-in met 100 instellingen en totaal geen ondersteuning, noch uitleg.

Offline W.Lawson's

• Global Moderator
  • Gold Member
  • *
Re: LCD4Linux
« Reply #1 on: October 21, 2017, 03:11:33 PM »
Het belangrijkste is in globaal dat je lcd4l ingeschakeld is en bij lcd  type intern box-skin lcd is geselecteerd, en dan links in de colonne box-skin lcd selecteren en daar heb ik staan voor de ultimo4k box-skin lcd afmetingen 800x480 dan bij box-skin lcd kleur 8bit grijsschaal/kleur en de 3 vakjes eronder aanvinken, dan maak instellingen selecteren en saven voor het activeren van lcd4l box herstarten en klaar.
De AAN mode zijn de instellingen voor het gewoon gebruik als de box aanstaat, media zijn de instellingen voor als je iets van je HDD bekijkt of naar iptv player kijkt om daar informatie weer te geven.
En de idle functie is wanneer de box uitstaat en je de klok kan zien en/of de opnames die geprogrammeerd zijn.
En als je iets aanpast vooraleer je naar een ander scherm gaat de maak instellingen selecteren en saven zo  werkt het hier toch.
Vu+ gebruiker met BH/OBH images
Ultimo4k met 2 FBC tuners = 16tuners
2x Zero

Triax 88 multifeed 4x spaun switches
Triax 110 op motor 53E ---> 45W
Oscam-emu compiler

Offline W.Lawson's

• Global Moderator
  • Gold Member
  • *
« Reply #2 on: October 21, 2017, 03:21:48 PM »
en eigenlijk kan je lcd4l ook instellen via applicaties en dan lcd4l plugin openen en daar alles instellen of via OpenWebif  :-x
2x Zero

Oscam-emu compiler

Offline mebo870

• Administrator
  • Platina Member
  • *
« Reply #3 on: October 21, 2017, 07:53:21 PM »
We gaan er ons eens in vastbijten, via applicaties zeg je, Brrrr dat is nog erger dan via de webinterface.

Offline W.Lawson's

• Global Moderator
  • Gold Member
  • *
« Reply #4 on: October 21, 2017, 08:20:16 PM »
via de webif is het idd wat overzichtelijker en gemakkelijker om text in te geven dan via de box, maar al bij al valt da wel goed mee eens je je weg daar wat vind, tis een leuke plugin werk er ondertussen al een dikke 3 jaar mee sinds m'n duo2.
2x Zero

Oscam-emu compiler

Offline W.Lawson's

• Global Moderator
  • Gold Member
  • *
« Reply #5 on: October 21, 2017, 08:28:06 PM »
en ondertussen wat vind je van de ultimo4k?
2x Zero

Oscam-emu compiler

Offline mebo870

• Administrator
  • Platina Member
  • *
« Reply #6 on: October 21, 2017, 08:45:03 PM »
oke heb het door, het minischermpje in de webinterface geopend in een tweede groter venster, dat laat alles in real time zien.  :cool:

Offline mebo870

• Administrator
  • Platina Member
  • *
« Reply #7 on: October 21, 2017, 09:08:55 PM »
En wat ik van de ultimo 4K vind, mmm het is geen dreambox, vooral die afstandsbediening is een ramp.   
Maar qua werking, heel goed en snel, geen probleem gekend bij het installeren, ook met de HDD geen probleem, eerst geformatteerd en werd meteen gemount.
Gisteren 8 opnames laten lopen op 8 transponders als FBC tuner test, vlekkeloos !!!.
De overdracht van pc naar de box is fantastisch, zoef .....   

Ondertussen ben ik er wel al in geslaagd om hem 3 keer te laten vastlopen  Cheesy, dat kan nu aan open pli6.01 liggen.
Maar wat me het meest opvalt is het beeld, in elk geval meer kleurdiepte en schakering dan voorheen met de vu duo of DM 8000.
Een negatief punt, is dat de box bij bleke delen de neiging heeft om er wit van te maken, bijvoorbeeld een meer met glinstering op,   
daar gaat het soms fout, dan zit er een wit stuk in het beeld.
Nog een zwak punt vind ik de montage van de tuners, die achterwand is heel zwak door die uitsnijdingen, de tuners kunnen nadat ze vast gezet zijn nog bewegen in hun slot en dat zie ik niet graag.
Hij is zijn geld wel waard denk ik.

Offline W.Lawson's

• Global Moderator
  • Gold Member
  • *
« Reply #8 on: October 21, 2017, 09:35:49 PM »
Dreambox blijft dreambox da ontken ik niet  :-x en idd de behuizing is wat van lichter materiaal voorzien dan bij de dreambox.
Die afstandsbediening was voor mij ook ff wennen na jaren dreambox te hebben gehad m'n laatste was een dm800hd en dan overgeschakeld naar vu+ met de Solo2.
Mja dat is wat ik al een paar keer heb laten vallen die openbased images kunnen wel eens vastlopen (buiten OpenAtv die is vrij stabiel) ten opzichte van de openvuplus based images en voor mij blijft BH toch de stabielste van allemaal is mijn persoonlijke mening miss ook eens een van die proberen VTi is zowat als PLi daar haal je ook zo goed als alles uit hun feed bij BH is het enkel de cam die je moet plaatsen en gaan :-x en van die bleke delen heb ik hier eigenlijk niets van ondervonden kan miss door de image zijn  :P wel ondervond ik al met de solo4k dat het hd beeld toch nog ietsje scherper doorkomt dan bij een gewone hd decoder.
Heb hier ondertussen al 5 verschillende vu's in m'n handen gekregen solo2 duo2 solo4k en nu de ultimo4k samen met de zero en ze zijn allemaal uiteindelijk hun geld waar anders had ik al wel terug naar dreambox overgestapt  :-x
2x Zero

Oscam-emu compiler

Offline mebo870

• Administrator
  • Platina Member
  • *
« Reply #9 on: October 21, 2017, 09:43:21 PM »
zonet nog iets ontdekt bij de lcd4linux, bij info staat er telkens mpeg 2 terwijl vier, vijf , canvas enz  in mpeg4 uitgezonden worden.

Offline W.Lawson's

• Global Moderator
  • Gold Member
  • *
« Reply #10 on: October 21, 2017, 09:52:41 PM »
klopt is altijd al geweest foutje in de plugin miss met een volgende update rechtgezet, heb ook al gezien dat er voor de mipsel verises al een versie is van 4.9 ipv 4.7 klik maar eens links onderaan in de lcd4l webif op de info link.
2x Zero

Oscam-emu compiler

Offline W.Lawson's

• Global Moderator
  • Gold Member
  • *
« Reply #11 on: October 22, 2017, 12:31:15 PM »
Deze nacht nog uit nieuwsgierigheid eens OpenAtv erop gezet en daar de lcd4l eens ge´nstalleerd en bekeken daar zit blijkbaar de 4.9r2 versie in, maar daar geeft hij ook mpeg2 weer in het scherm.
2x Zero

Oscam-emu compiler

Offline mebo870

• Administrator
  • Platina Member
  • *
« Reply #12 on: October 22, 2017, 01:32:48 PM »
dat zal een png zijn die ergens in de image zit, vermoedelijk kan dat niet naar mpeg 4 

LuxSat Satellite  |  VU+ RECEIVERS  |  Vu+ algemeen (Moderator: W.Lawson's)  |  LCD4Linux

gfxgfx
gfx gfx

Support our website , make a small donation

Visit our advertisements they keep it free for you and help pay our server costs.

Copyright 30-10-2003-2017 LuxSat Satellite All rights Reserved.