gfxgfx

Please login or register.

Login with username, password and session length
logo

gfx gfx
gfxgfx

Bezoek onze advertenties, ze houden het gratis voor u en helpen onze serverkosten te betalen
Sluit uw ad blocker & Close your ad blocker !
Visit our advertisements they keep it free for you and help pay our server costs

Visit our webpage Click Here
New LuxSat Plug-in with new components Click Here
New LuxSat Picon Directory Click Here

* Om Sommige foto's in berichten te bekijken moet u ingelogd zijn.
* To view some pictures in messages, you must be logged in.

gfx gfx
gfx
89056 Posts in 14104 Topics by 55489 Members - Latest Member: axtro November 22, 2017, 06:26:04 AM
*
gfx* Home | Help | Team | Login | Register | Home Site | Translator Online | gfx
gfx
LuxSat Satellite  |  DIGITAL SATELLITE ABBO's  |  Joyne  |  Joyne niet geschikt voor elke satellietontvanger met CI-slot
gfx
gfxgfx

Author Topic: Joyne niet geschikt voor elke satellietontvanger met CI-slot  (Read 480 times)

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Offline sattaz

• Super Member
  • : 00
Joyne niet geschikt voor elke satellietontvanger met CI-slot
« on: October 16, 2017, 08:26:27 PM »
Joyne en TotaalTV beweren dat elke satellietontvanger met CI-slot geschikt is voor satellietontvangst via Joyne.

Dit is absoluut NIET juist zoals ik uit eigen ervaring heb ondervonden.
Er zijn een groot aantal satellietontvangers met CI-slot waarbij Joyne niet werkt.
Het betreft hier alle zogenaamde Linux (Enigma 2) satellietontvangers.
Deze ontvangers krijgen geen licentie voor de CI+ technologie.
Er zijn voor een aantal van die ontvangers illegale updates om CI+ mogelijk te maken,
er zijn echter Linux ontvangers waarvoor geen update beschikbaar is of kennelijk nooit een update zal/kan komen.

Bekende Linux ontvangers zijn de alom bekende Dreamboxen.
Zo zal naar verluidt op een Dreambox 8000 HD nooit een CI+ module kunnen werken.
Maar niet alleen Linux ontvangers hebben problemen met CI+ modules.
Ook op bijvoorbeeld een Clarke Tech 5000 HD werkt de CI+ module niet.
Zo zullen er naar alle waarschijnlijkheid nog een aantal satellietontvangers zijn
waarbij de CI+ module niet zal werken.

Een goede raad is dus om bij aanschaf van een Joyne CI+ module u ervan te overtuigen
dat de satellietontvanger/televisie hiervoor geschikt is en echt werkt.

Ter informatie hieronder de links van Joyne en TotaalTV waarin ten onrechte wordt vermeld
dat een ontvanger met een (gewoon) CI slot geschikt is voor ontvangst van Joyne.

https://www.joyne.nl/Wat-heb-ik-nodig%3F/index.html

http://www.totaaltv.nl/tests/zonder-smartcard/
Disclaimer: Tips en dergelijke zijn voor eigen rekening en risico!!! Hiermee oneens? Zie er dan van af! Einde disclaimer.

1 + 26 = AZBox HD

Bij vlagen ben ik geniaal, maar het is altijd windstil  :icon_wink:

Offline Kidje

• V.I.P Member
  • : be
Re: Joyne niet geschikt voor elke satellietontvanger met CI-slot
« Reply #1 on: November 01, 2017, 04:51:37 PM »
Op een ander forum zegt iemands 'commentaar' dat dit 100 procent werkt...
Azbox Premium HD ( Open RSI ) 19.2-23.5
Max Digital XP 1000 (  Open Pli ) 19.2-23.5
Mutant HD 4K ( Open Pli ) Wavefrontier 42,28.2,23.5,19.2,13,10/9,7,4.8 en 0.8W
VU+ Ultimo 4K ( Blackhole ) 1 FBC Dual tuner, 1 single DVB S 2 tuner
Triax 110 cm draaibaar en Wavefrontier

Offline sattaz

• Super Member
« Reply #2 on: November 02, 2017, 10:11:24 AM »
@Kidje,

Op de website van :6spam: zegt "commentaar" volgens jou dat ontvangers/televisies met CI-slots 100% werken?
Deze "commentaar" is werkzaam bij een van de drie oprichters van Joyne en schrijft wel vaker dingen
die mijns inziens niet altijd volledig waar blijken te zijn.
Aangezien linken naar de site van :6spam: niet mag kun je mij vertellen op welke datum "commentaar" dit gezegd heeft?
Ik dacht dat "commentaar" het ergens in juni 2017 geschreven heeft en daarna niet meer?!

Uit eigen ervaring kan ik vertellen dat Dreambox 8000 met bepaalde software wel werkt.
Zo heb ik OpenPli 6.0 werkend met wel de aantekening dat er regelmatig vastlopers optreden.
Op Clarke Tech 5000 werkt het ook, de eerdere vermelding van niet werken zou gelegen zijn
in het feit dat de Joyne module defect was.

De website van Joyne is onlangs (deze week) aangepast.
Er staat niet meer dat ontvangers met CI/CI+ slots altijd werken.
Nu staat er het volgende:
"De meeste satellietontvangers die voorzien zijn van een CI of CI+ module-ingang zijn geschikt voor de JOYNE CAM module. Neem contact op met uw verkoper  voor informatie."

Met vriendelijke groeten ;)

sattaz
Disclaimer: Tips en dergelijke zijn voor eigen rekening en risico!!! Hiermee oneens? Zie er dan van af! Einde disclaimer.

1 + 26 = AZBox HD

Offline mebo870

• Administrator
  • Platina Member
  • *
« Reply #3 on: November 02, 2017, 10:51:43 AM »
Of het nu Joyne, CD of TV  Vlaanderen is, persoonlijk loop ik niet warm voor die CI modules en nog minder voor CI+
Het zijn en blijven ondingen die de goede werking van de decoder of TV niet ten goede komen.

Offline nokirol

• Global Moderator
  • Platina Member
  • *
« Reply #4 on: November 02, 2017, 12:08:31 PM »
He  mebo870 daar ben ik het volledig mee eens :cool:
groeten van Roland.

DB.900UHD 4K +500gb hdd/ DB.520HD/ DB.8000HD+650gb hdd/D (DB.7025+500gb hdd         +2 DB7020.in de kast)
Cas3 /Diablo /Dragon / enz.
Visiosat Bigsat 4 twin lmb's +4 singel lmb's / draaibaar 1.20 cm.

Offline Kanus

• Platina Member
  • *
  • : nl
« Reply #5 on: November 03, 2017, 01:26:18 PM »

Uit eigen ervaring kan ik vertellen dat Dreambox 8000 met bepaalde software wel werkt.
Zo heb ik OpenPli 6.0 werkend met wel de aantekening dat er regelmatig vastlopers optreden.

Hier zeg je dat het werkt, met als aantekening dat het dus NIET werkt.  :-o

En dat je contact op moet nemen met "de verkoper" met de vraag of jou box geschikt is, is ook alweer zoiets.
Ik geef je op een briefje dat de meeste verkopers dat niet eens weten...zij kennen immers ook ALLE decoders
en oude en nieuwe versies daarvan die er op de markt zijn niet uit hun hoofd of dat ze daarvan een lijst hebben.

B.v. die info die jij nu geeft met Openpli 6 en dat het kan vastlopen.......dat weet jij en ik en iedereen die dat hier leest nu ook omdat JIJ getest hebt.
De vraag is dus: Weet die verkoper jou dat ook te vertellen over de DM8000???
Hoogstwaarschijnlijk NIET dus !!

Offline mebo870

• Administrator
  • Platina Member
  • *
« Reply #6 on: November 03, 2017, 06:45:47 PM »
De DM8000 staat erom gekend dat de samenwerking met CI modules niet denderend is, ondanks dat er twee inpassen.
ik heb hier ooit een CI module draaiende gehad in de DM8000, ramp ho ramp, beeld met horten en stoten.
Dealers gaan heus geen ondersteuning meer geven op een toestel dat straks 10 jaar oud is, die verkopen liever nieuw materiaal.
Ondanks dat de Dreambox 8000 nog altijd voortreffelijk werk levert en nog veel hedendaagse ontvangers ver achter zich laat.
Nog even opmerken dat er dealers zijn met kennis en dozenschuivers die zich dealer noemen.
Bij die laatste moet je zeker niet zijn voor ondersteuning, maar ze staan "helaas" wel in het lijstje van Joyne.

Offline Kanus

• Platina Member
  • *
« Reply #7 on: November 04, 2017, 01:16:52 AM »

Nog even opmerken dat er dealers zijn met kennis en dozenschuivers die zich dealer noemen.

Daar heb je echt een goed punt...we moeten niet alles over een kam scheren....
Maar in al die topic over Joyne waar we het over "dealers" hebben gaat het er eigenlijk om dat die ook maar "tussenspel" zijn.
Mij gaat er er telkens om dat Joyne alles maar afwimpelt op die Dealers.....vandaar dat het nu lijkt dat die mensen al de schuld gaan krijgen en of ze wel of niet verstand van zaken hebben.

Offline mebo870

• Administrator
  • Platina Member
  • *
« Reply #8 on: November 04, 2017, 11:22:52 AM »
Ik heb in een satelliet winkel gewerkt, de verkoper is altijd de schuldige als er wat fout loopt.
Terwijl het meestal aan de software van de ontvanger ligt en uiteraard ook de verkeerde (goedkoopste) keuze van de eigenwijze klant.
Nadien willen ze dan wel dat de dealer hun probleem gratis oplost, dat kan natuurlijk niet.
Bij Joyne zullen ze uitspelen zoals bij TV Vlaanderen en CanalDigitaal, dealers gaan op termijn weigeren om hun producten te verkopen, niks dan miserie mee.

Offline sattaz

• Super Member
« Reply #9 on: November 04, 2017, 11:45:42 AM »
De DM8000 staat erom gekend dat de samenwerking met CI modules niet denderend is, ondanks dat er twee inpassen.

@mebo870,

Er passen zelfs vier CI modules in de Dreambox 8000, twee aan de voorkant en twee aan de achterkant.
Het is inderdaad vreemd dat er plaats is (gemaakt) voor vier CI modules terwijl de Dreambox 8000
er niet altijd goed mee samenwerkt.

Met vriendelijke groeten  :-x

sattaz 

1 + 26 = AZBox HD

Offline sattaz

• Super Member
« Reply #10 on: November 04, 2017, 12:33:08 PM »
Zoals in dit topic vaker gememoreerd zijn er goede dealers en dozenschuivers.
Bij een dozenschuiver zit je sowieso al niet goed wat betreft ondersteuning.

Maar ook bij de goede dealers kan de ondersteuning niet "onbeperkt" zijn.
Zo ken ik een Joyne dealer die tussen zaterdag 16:00 uur en dinsdag 08:30 uur gesloten is.
Bij problemen zit je dan al gauw enkele dagen zonder ondersteuning.
En wat te denken als de dealer vakantie heeft?

Daarnaast stel je eens voor dat je als goede dealer honderden Joyne klanten hebt.
Dan kun je bij een wijziging of storing van Joyne je eigen winkel niet meer bedienen
maar ben je de hele tijd bezig met telefoontjes en mails van (morrende) Joyne klanten.

Met vriendelijke groeten ;)

sattaz

1 + 26 = AZBox HD

Offline mebo870

• Administrator
  • Platina Member
  • *
« Reply #11 on: November 04, 2017, 12:46:35 PM »
zulke klanten dus  :-(

Offline Kanus

• Platina Member
  • *
« Reply #12 on: November 04, 2017, 12:56:44 PM »
Zoals in dit topic vaker gememoreerd zijn er goede dealers en dozenschuivers.
Bij een dozenschuiver zit je sowieso al niet goed wat betreft ondersteuning.

En dan kan deze ook nog aan het lijstje hahahaha:
De eerst volgende Joyne dealer die hier in de buurt zit ( heb toen die landkaart gezien van Joyne) die zit hier 30 Km vandaan.
Stel dat die meteen al een dozenschuiver is haha dan moet ik de andere kant op en nog verdere Km. en maar een keer hopen dat je dan een goede treft.
Kortom ik ga toch niet door half Ned. reizen voor een Joyne schotel abo.

LuxSat Satellite  |  DIGITAL SATELLITE ABBO's  |  Joyne  |  Joyne niet geschikt voor elke satellietontvanger met CI-slot

gfxgfx
gfx gfx

Support our website , make a small donation

Visit our advertisements they keep it free for you and help pay our server costs.

Copyright 30-10-2003-2017 LuxSat Satellite All rights Reserved.