gfxgfx
 
Please login or register.

Login with username, password and session length
logo
 
gfx gfx
gfxgfx
 



Updates
LuxSat Key Files update by MOHAMED_OS 18-03-2024
Latest oscam all images 11748 (update) 18-03-2024
Vu+ Pur E2 7.3 (update) 18-03-2024
Vu+ openvix: release 6.5.001 (update) 14-03-2024
Dreambox Merlin (update) 11-03-2024


Donation also possible by bank transfer Click here
Your donation will help keep the site running
To view all topics you must be registered and logged in
 
gfx gfx
gfx
72164 Posts in 11150 Topics by 6349 Members - Latest Member: Banderas76 March 19, 2024, 12:26:16 PM
*
gfx* Home | Help | Login | Register | Home | Contact | Translation | gfx
gfx
LuxSat Satellite  |  Tools / Plugins / CCcam / Settings /Oscam  |  Settings (Moderator: Lawsons)  |  Je (oude) eigen zenderlijst updaten
gfx
gfxgfx
 

Author Topic: Je (oude) eigen zenderlijst updaten  (Read 2639 times)

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Offline KanusTopic starter

  • Platina Member
  • *
  • Posts: 2437
  • Country: nl
Je (oude) eigen zenderlijst updaten
« on: October 10, 2017, 06:43:21 PM »
Ik heb een vraagje om e.e.a. even zeker te weten haha

Ik gebruik mijn eigen zenderlijst die ik ooit al eens een paar jaar terug gemaakt hebt.
Dat wil zeggen heb hem van een bestaande lijst verander...dus alle boeketten die daar in stonden weggegooid
en zenders die daarin stonden die ik wilde hebben verplaatst naar mijn eigen aangemaakte boeketten.
Ik heb het dus heel simpel met maar 6 boeketten + 2 boeketten die in je Image zitten (Favourites & Last scaned)

Door de jaren heen pas ik dat dan telkens "handmatig" aan als er nieuwe zenders bij komen....zo natuurlijk ook als er een nieuwe transponder bij komt.
Maar nieuwe zenders komen er eigenlijk alleen maar automatisch bij als de transponder al aanwezig is in de lijst.

Nu wilde ik eens weten hoe je in 1x al die NIEUWE transponders erbij kan krijgen zodat de "algemene satellietlijst" ( dus met al die 1000de zender) geupdate kan worden.
De bedoeling is dan natuurlijk dat mijn FAVO boeketten lijst behouden blijft.

Ik zelf zat te denken dat het ong zo zit:
Ik kan dus wel handmatig gaan zoeken op 1 satelliet,....nieuwe transponders/zenders komen erbij.
Maar dan heeft die algemene lijst nog steeds AL die oude ongebruikte zenders er in staan.

Om die op te ruimen zal je dan moeten kiezen voor "alle zenders wissen" alvorens te scannen op 1 satelliet.
Maar ja...dan gaan zeker ook al die zenders die ik in mijn eigen boeketten heb staan WEG.  :D   of blijven die dan staan omdat het in feite kopies zijn??? dat is de vraag.

Offline mebo870

  • Administrator
  • Platina Member
  • *
  • Posts: 8356
  • Country: be
    • Listen Hitradio
Re: Je (oude) eigen zenderlijst updaten
« Reply #1 on: October 10, 2017, 08:31:42 PM »
Via een omweg lukt dat vrij aardig.
A: je laat de box scannen op de satellieten die je ontvangt.
of
B: Je download transponders + zenders met Dreamset of E_Chanelizer > (dit moet bij het opstarten)

Na het scannen of downloaden zorg je ervoor dat de settingslijst op de pc komt, schrijf die weg als nieuw, want de bestaande heb je nodig.

Hieruit haal je lamedb en satellites.xml, deze 2  bestanden overzetten naar je bestaande settingslijst op de pc, dan blijven de boeketten gehandhaafd.

Open nu de bestaande zenderlijst met E_chanelizer.
E_chanelizer controleert de boeketten op de nieuwe lamedb, er gaat een melding komen, dat er x aantal ongeldige verwijzingen in staan, en vraagt om deze te verwijderen,
"verwijder onbekende favorieten" en "ongeldige favorieten verwijderen" aanvinken om te verwijderen en OK.
Alle verwijzingen van zenders die niet meer terug te vinden zijn in de lamedb worden nu verwijderd, uit de boeketten.
Van de transponders hoef je niks aan te treken, wat in lamedb zit is actueel en correct, nieuw of gewijzigd.
 
je gaat merken, als je in E_chanelizer nu een boeket opent, dat er van bijv 80 oorspronkelijk zenders nog maar 65 over blijven.
Dat zijn de zenders die ongewijzigd zijn, de rest moet je terug aanvullen vanuit de hoofdlijst.

Blabla over E_Chanelizer
https://www.luxsat.eu/handleidingen/E_Channelizer/index.html


   
The key to happiness
Stay away from idiots

Offline KanusTopic starter

  • Platina Member
  • *
  • Posts: 2437
  • Country: nl
Re: Je (oude) eigen zenderlijst updaten
« Reply #2 on: October 11, 2017, 12:50:22 AM »
Wow...dat lijkt me allemaal vrij lastig....ook omdat ik dat E_Chanelizer niet ken.
Ik zat te denken kan dat omgekeerd zoals jij hier uit heb gelegd.

Dus ik scan op alle zenders en gooi de huidige zenders allemaal weg.
Dan heb je dus een algemene lijst op de box met alle huidige zenders.
Deze haal ik dan met DreamSet naar de PC en sla hem daar op als een nieuwe lijst.

En nu ik erover nadenk...ik heb een nieuw Image en dan download ik altijd tijdelijk even een zenderlijst via Pli...deze is nu 19 en 23 oost.
Ik denk dat die lijst ook al wel vrij nieuw is, dus in feite hoef ik dan alleen even 13 oost en 28 te scannen,
Deze haal ik dan naar mijn PC met DreamSet.

Al die boeketten verwijder ik dan in DreamSet en nu open ik een 2de venster van DreamSet en in deze staan dus mijn eigen boeketten.
Die kopier ik dan en plak ze in het ander scherm.


LuxSat Satellite  |  Tools / Plugins / CCcam / Settings /Oscam  |  Settings (Moderator: Lawsons)  |  Je (oude) eigen zenderlijst updaten
 

gfxgfx
gfx gfx