gfxgfx
 
Please login or register.

Login with username, password and session length
logo
 
gfx gfx
gfxgfx
 



Updates
Vu+ Pur E2 - 7.4 (update) 28-03-2024
Latest oscam all images 11756 (update) 28-03-2024
Dreambox Pur E2 7.3 (DM 900 & 920) (update) 19-03-2024
LuxSat Key Files update by MOHAMED_OS 18-03-2024


Donation also possible by bank transfer Click here
Your donation will help keep the site running
To view all topics you must be registered and logged in
 
gfx gfx
gfx
72179 Posts in 11153 Topics by 6350 Members - Latest Member: Ghassemi March 28, 2024, 10:20:43 PM
*
gfx* Home | Help | Login | Register | Home | Contact | Translation | gfx
gfx
LuxSat Satellite  |  Satelliet Beginners  |  Beginners  |  Rytec laad geen EPG meer
gfx
gfxgfx
 

Author Topic: Rytec laad geen EPG meer  (Read 8025 times)

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Offline KanusTopic starter

  • Platina Member
  • *
  • Posts: 2437
  • Country: nl
Re: Rytec laad geen EPG meer
« Reply #15 on: October 06, 2017, 09:13:48 PM »
Ik heb even onder de afbeelding de gebruikte versie bijgezet
Ja die versie met 05 aan het eind, die had ik dus ook als eerste geprobeerd. ...die is dus van gisteren  05-10-2017
Heb dus nu de versie van 03-10-2017 en geeft dezelfde fout hier.

Zal het dan toch aan mijn box kunnen liggen?

Offline LuxSat

  • Administrator
  • Platina Member
  • *
  • Posts: 21493
  • Country: be
    • LuxSat Satellite
Re: Rytec laad geen EPG meer
« Reply #16 on: October 06, 2017, 09:25:34 PM »
Probeer eerst eens een originele Image te plaatsen om zo de box van alle restanten te ondoen
  Groetjes van Jef

Offline KanusTopic starter

  • Platina Member
  • *
  • Posts: 2437
  • Country: nl
Re: Rytec laad geen EPG meer
« Reply #17 on: October 06, 2017, 10:23:09 PM »
Probeer eerst eens een originele Image te plaatsen om zo de box van alle restanten te ondoen

Ja dat idee had ik ook al......ga ik maar eens doen.

Offline KanusTopic starter

  • Platina Member
  • *
  • Posts: 2437
  • Country: nl
Re: Rytec laad geen EPG meer
« Reply #18 on: October 06, 2017, 11:41:45 PM »
 :-?  ik snap het niet meer hahaha mijn box zal wel kuren hebben dan.

Ik heb het originele DM Image erop gezet:  release-dm8000-3.2.1
De DM werkte gewoon want ik had beeld.

Daarna dus die pli 6.0 met de datum 05-10-2017
En nee hoor.....weer hetzelfde probleem.

Toen heb ik Pli 4.0 erop gezet...de laatste die je kon downloaden:  OpenPLi-4.0-beta-dm8000-20170927
En hier zag ik wel weer de skin optie en kon ik het ook veranderen naar pli-HD
Dit image lijkt wel een beetje op die 6.0 versie qua de wizard die je doorlopen moet, dus ik dacht misschien heeft ie het nu te pakken.

Weer de pli 6.0 erop.......en nee hoor....weer het probleem.

Ik heb dus een oude TV daaraan met component aansluiting...dus geen HDMI of zeg maar DVI
Ik kan morgen nog eens proberen om hem hier aan de TV van woonk. te hangen met DVI kabel

Maar misschien zit het hem ook in de box zelf.
Ik hoor b.v. ook nooit meer het HDD gezoem als je de box uitzet...ja is ook al een oud beestje uit 2010 dacht ik.

Offline mebo870

  • Administrator
  • Platina Member
  • *
  • Posts: 8360
  • Country: be
    • Listen Hitradio
Re: Rytec laad geen EPG meer
« Reply #19 on: October 07, 2017, 01:25:54 AM »
Dat deel zal toch niet uitgeschakeld worden, omdat er geen retour signaal van de DVI/HDMI aansluiting komt ?
The key to happiness
Stay away from idiots

Offline KanusTopic starter

  • Platina Member
  • *
  • Posts: 2437
  • Country: nl
Re: Rytec laad geen EPG meer
« Reply #20 on: October 07, 2017, 11:54:30 AM »
Ja ik zat ook al in die richting te denken, want wie heeft er nu nog een DM8000 aan componentkabels hangen !!
Het rare is dat de box verder gewoon normaal lijkt te zijn en je kan dus zonder problemen daar ook weer een ander Image opzetten.
En bij de Pli 4.0 is er dus wel weer een Skin optie. Je zou dan zeggen, als mijn box niet goed zou zijn waarom doet hij het op dat Image dan wel.  :-x

Er zit niks anders op dan het gewoon proberen om die box hier in de woonk. aan te sluiten.
Maar dat is altijd weer zo'n gedoe...pffff heb dat allemaal in een kast ingebouwd en is voor mij echt een heel werk om daar even de kabels af te halen...en nadien alles weer terug te plaatsen.

Maar ik had dus eerst even willen testen...dat doe ik altijd op de box van slaapk. hahaha dan heb ik altijd nog TV in woonk. als er wat misgaat.
Maar ja...op de box in woonk. staat een nog oudere Image op en die moet ook vervangen worden.
Ik denk dat ik het daar ook dus maar eens op probeer met Pli 6.0 Dan kan ik altijd nog terug naar Pli 4.0 mocht het daarop ook niet werken.

Offline KanusTopic starter

  • Platina Member
  • *
  • Posts: 2437
  • Country: nl
Re: Rytec laad geen EPG meer
« Reply #21 on: October 07, 2017, 04:36:14 PM »
 Ja nu breekt mijn klomp.....

Nu laat ik mijn DM8000 op slaapk. even voor lief,
Ik dacht ik zet op de DM8000 in woonk. ( met DVI) nu ook even de pli 6.0 om te zien wat hij daar doet.

En ik heb hier gewoon hetzelfde probleem....dus onder instellingen - systeem - audio/video
maar 3 opties :  A/V instellingen  - Automatische taalkeuzeselectie - Overscam wizard

De ene box heeft toch niks met de ander te maken....maar hoe zou dat dus nu kunnen ?

Zal dan toch het Image niet goed zijn.


Zou het nog kunnen liggen aan de browser? heb hier firefox
Ik zal het eens proberen met Chrome.

Offline LuxSat

  • Administrator
  • Platina Member
  • *
  • Posts: 21493
  • Country: be
    • LuxSat Satellite
Re: Rytec laad geen EPG meer
« Reply #22 on: October 07, 2017, 04:44:50 PM »
Ik heb hier nog een openpli-6.0-rc-dm8000-20170924 als je het daar wil mee proberen  :sad:
https://www.luxsat.eu/forum/hellum_download_script/Dreambox/Pli/openpli-6.0-rc-dm8000-20170924.zip

Hier word ook alles met Firefox gedaan dus zie ik daar geen probleem  :-x
  Groetjes van Jef

Offline KanusTopic starter

  • Platina Member
  • *
  • Posts: 2437
  • Country: nl
Re: Rytec laad geen EPG meer
« Reply #23 on: October 07, 2017, 04:50:14 PM »
Ja graag  Thanx

Ik heb mijn eigen zojuist nog met de Chrome browser geprobeerd.....hetzelfde liedje.

Ik ga nu jou Image er eens opzetten.

Offline KanusTopic starter

  • Platina Member
  • *
  • Posts: 2437
  • Country: nl
Re: Rytec laad geen EPG meer
« Reply #24 on: October 07, 2017, 05:14:54 PM »
Dit is niet leuk meer.  :-?


Gewoon weer hetzelfde....

Box werkt verder gewoon normaal....en ik zou nu echt niet meer weten waarom het juist op mijn 2x DM8000 die 6.0 versie niet juist gaat.

Ik selecteer eerst de Ned. taal
dan loop je de wizard door met:  DVI - 1080i - controleer Ip nummer - stel de sats in -  download die standaard  zenderlijst - het plaatsen van plugines doe ik niet.

Heb dan beeld op Duitse FTA zenders en kijk ik in de instellingen.......en dan zijn er dus maar die 3 opties te zien.

Offline KanusTopic starter

  • Platina Member
  • *
  • Posts: 2437
  • Country: nl
Re: Rytec laad geen EPG meer
« Reply #25 on: October 07, 2017, 05:26:53 PM »
Btw. Normaal heb je dus een vast IP nummer...stel die heb ik op het end b.v. op .140 staan
Als je dan de DM in STOP modus zet ( onderst knop op DM en dan met knop achter aanzetten) dan komt toch altijd een ander nummer op einde  b.v. .104
Dus wat ik dan altijd voor de zekerheid doe is VOORAF in het netwerk dat automatisch IP verkrijgen (DHCP) op JA zetten.
Dan krijg ik dus ook dat nummer .104 voor in de box zelf.....en zo staat hij dan ook in de STOP modus met .104

Dus daar het dan ook niet aan liggen.

Ik ga het nog eens met de IE browser proberen.

Offline LuxSat

  • Administrator
  • Platina Member
  • *
  • Posts: 21493
  • Country: be
    • LuxSat Satellite
Re: Rytec laad geen EPG meer
« Reply #26 on: October 07, 2017, 05:29:26 PM »
Quote
Heb dan beeld op Duitse FTA zenders en kijk ik in de instellingen.......en dan zijn er dus maar die 3 opties te zien.

Dan zou ik toch eerst je eigen kanaallijst installeren en alles terug opstarten zo doe ik het  :P
  Groetjes van Jef

Offline KanusTopic starter

  • Platina Member
  • *
  • Posts: 2437
  • Country: nl
Re: Rytec laad geen EPG meer
« Reply #27 on: October 07, 2017, 05:35:36 PM »
Dan zou ik toch eerst je eigen kanaallijst installeren en alles terug opstarten zo doe ik het  :P

Ja ik zet die tijdelijk zenderlijst er eigenlijk alleen in zodat die file meekomt. satellite.xml of lamedb
Dan kan je juist daarmee een andere zenderlijst ( je eigen dus) er inzetten want Dreamset herkent dat dan meteen.

En ik heb ook al geprobeerd met flashen om die wizard NIET te doen......dus alles overslaan.
Je heb dan ook geen beeld want er zijn geen zenders.
Maar instellingen kan je wel oproepen en dus dat probleem zie je meteen al dat het weer fout was.

Offline LuxSat

  • Administrator
  • Platina Member
  • *
  • Posts: 21493
  • Country: be
    • LuxSat Satellite
Re: Rytec laad geen EPG meer
« Reply #28 on: October 07, 2017, 05:40:11 PM »
Quote
download die standaard  zenderlijst - het plaatsen van plugines doe ik niet.

Ik plaats nooit een standaard zenderlijst maar laat hem gewoon even scannen op 1 transponder
Dan komen er zo een stuk of zo Duitse zenders

Daarna plaats ik mijn eigen zenderlijst en herstart alles  :-x
  Groetjes van Jef

Offline mebo870

  • Administrator
  • Platina Member
  • *
  • Posts: 8360
  • Country: be
    • Listen Hitradio
Re: Rytec laad geen EPG meer
« Reply #29 on: October 07, 2017, 06:01:44 PM »
Kanus dit staat er te lezen bij open pli

Er komen nogal wat vragen over instellingen welke ineens niet meer te vinden zijn  :-?
Het betreft een Release Candidate, dus wordt er geen support op gegeven, de RC's zijn puur voor intern gebruik maar ook beschikbaar gesteld voor gebruikers die het leuk vinden de nieuwere versie(s) uit te proberen.

Het menu staat standaard zodanig ingesteld dat de meeste gebruikers er genoeg aan hebben, en dus niet worden lastiggevallen met een enorme overvloed aan instellingen.

Wil je meer, moet je dat even aktiveren, dit kan via 'instellingen - systeem - diverse instellingen' de optie 'Toegangsnivo instellen', op het gewenste nivo in te stellen.


ik zal dit maar onthouden, want ik ga de image een van deze dagen ook eens testen, loopt dat eigenlijk goed deze versie 

 
The key to happiness
Stay away from idiots

LuxSat Satellite  |  Satelliet Beginners  |  Beginners  |  Rytec laad geen EPG meer
 

gfxgfx
gfx gfx