gfxgfx
 
Please login or register.

Login with username, password and session length
logo
 
gfx gfx
gfxgfx
 



Updates
Latest oscam all images 11756 (update) 28-03-2024
Vu+ Pur E2 7.3 & 7.4 (update) 19-03-2024
Dreambox Pur E2 7.3 (DM 900 & 920) (update) 19-03-2024
LuxSat Key Files update by MOHAMED_OS 18-03-2024


Donation also possible by bank transfer Click here
Your donation will help keep the site running
To view all topics you must be registered and logged in
 
gfx gfx
gfx
72179 Posts in 11153 Topics by 6350 Members - Latest Member: Ghassemi March 28, 2024, 05:07:49 PM
*
gfx* Home | Help | Login | Register | Home | Contact | Translation | gfx
gfx
LuxSat Satellite  |  Satelliet Beginners  |  Beginners  |  Rytec laad geen EPG meer
gfx
gfxgfx
 

Author Topic: Rytec laad geen EPG meer  (Read 8023 times)

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Offline KanusTopic starter

  • Platina Member
  • *
  • Posts: 2437
  • Country: nl
Rytec laad geen EPG meer
« on: October 06, 2017, 02:40:46 PM »
Hey sinds gisteren merk ik dat bij mij de Rytec geen EPG meer ophaalt.
Ik heb normaal dat staan op 7 dagen en nu zijn er al zenders die geen EPG meer hebben.
Kan dus zijn dat het al een paar dagen zo is.  :P

Ik heb dit op beide boxen ( DM8000) met Openpli. btw zijn ook 2 verschillende Images van Openpli...dus ligt volgens mij aan Rytec.

Je kan dan handmatig de zaak starten, maar dan loopt hij wel even snel alles af in 2 a 3 sec. wat je hebt aangevinkt qua EPG maar alles blijft op dus "0 events" staan.


Iemand met de Rytec plugin die dit ook heeft?

Offline Lawsons

  • Platina Member
  • *
  • Posts: 2024
  • Country: be
Re: Rytec laad geen EPG meer
« Reply #1 on: October 06, 2017, 03:05:57 PM »
Hier eigenlijk geen problemen met de Rytec epg op Blackhole hij laad deze normaal, enkel ondervind ik wel op History HD dat de epg er wel naast zit, dat hij andere programma's weer geeft dan er werkelijk bezig zijn.  :P
Grts Peter

Ultimo4K OpenAtv 7.2 1x DVB-S2X 1x DVB-C/T2 1TB HDD
T90 schotel 28E,23E,19E,16E,13E,9E,4.8E,0.8W,5W

Online LuxSat

  • Administrator
  • Platina Member
  • *
  • Posts: 21493
  • Country: be
    • LuxSat Satellite
Re: Rytec laad geen EPG meer
« Reply #2 on: October 06, 2017, 03:07:14 PM »
Ik heb net het zelfde voorgehad en heb dan de laatste Pli 6.0 erop geplaatst en die heeft ook het Epg probleem opgelost.
 :-x
  Groetjes van Jef

Offline KanusTopic starter

  • Platina Member
  • *
  • Posts: 2437
  • Country: nl
Re: Rytec laad geen EPG meer
« Reply #3 on: October 06, 2017, 03:45:54 PM »
Ik heb net het zelfde voorgehad en heb dan de laatste Pli 6.0 erop geplaatst en die heeft ook het Epg probleem opgelost.
 :-x
Ja ik las zonet wel dat er schijnbaar wat is veranderd alwaar ze die EPG ophalen...dus de bron ervan
Je zou dan Rytec even moeten updaten met telnet ...maar dat ken ik niet.
Of je zou de plugin moeten uninstallen en er weer opnieuw opzetten.
Maar dat laatste lukt hier ook niet...pfff
Er zijn 2 van die xml epg import files...als ik die weggooi is de plugin weg....ik zet mijn DM helemaal uit met knop op achterkant en start hem weer op.
Plugin is dus weg en ik instal hem weer. Dan krijg ik meteen die 2 file ook weer te zien.
Maar die instellingen die ikzelf altijd had, staan er nu ook weer zoals het al was.....en dat klopt dus niet want ik zou dus eigenlijk alles weer opnieuw moeten instellen van Rytec

Ga nu eens proberen om de plugin weg te gooien en dan ook even de EPG leeggooien die op mijn harde schijf staat
daarna de plugin weer opnieuw downloaden.

Offline KanusTopic starter

  • Platina Member
  • *
  • Posts: 2437
  • Country: nl
Re: Rytec laad geen EPG meer
« Reply #4 on: October 06, 2017, 03:58:40 PM »
Nee geen effect....pfffff

Het lijkt erop dat ik die plugin wel weg kan gooien, maar dat er ergens wat blijft hangen.
Ik krijg steeds mijn oude instellingen terug van die Rytec als ik hem OPNIEUW ga installen.

Ik ga ook maar eens proberen om die Pli 6.0 erop te zetten.


Offline KanusTopic starter

  • Platina Member
  • *
  • Posts: 2437
  • Country: nl
Re: Rytec laad geen EPG meer
« Reply #5 on: October 06, 2017, 04:48:46 PM »
Ik heb net het zelfde voorgehad en heb dan de laatste Pli 6.0 erop geplaatst en die heeft ook het Epg probleem opgelost.
 :-x

Hey Jef....ik heb die Pli 6.0 nu erop, maar wat is dat nu ??? er is een heleboel wat ik niet kan weervinden.
Het lijkt wel of ze alles compleet hebben uitgekleed daar bij Pli.

Mijn TV heeft dus nu zo'n "overscan" en dat kan ik me herinneren dat dat te maken had met een verkeerde skin die Pli standaard erop zette.
Dus ik wil die Skin aanpassen.....maar dat is nergens meer weer te vinden.

Ik kan op deze manier dus geen normale instellingen doen want dat ja/nee  en je IP nummer e.d. valt allemaal buiten beeld...pfff
En met die wizzard "overscan" kom je ook niet verder dan ze zeggen dat je maar een vraag op het pli forum moet stellen.

Online LuxSat

  • Administrator
  • Platina Member
  • *
  • Posts: 21493
  • Country: be
    • LuxSat Satellite
Re: Rytec laad geen EPG meer
« Reply #6 on: October 06, 2017, 04:57:07 PM »
Dan ga je gewoon naar instelligen / Systeem / Audio Video / Skin selectie en daar kies je voor Pli-Hd
 :-x
  Groetjes van Jef

Offline KanusTopic starter

  • Platina Member
  • *
  • Posts: 2437
  • Country: nl
Re: Rytec laad geen EPG meer
« Reply #7 on: October 06, 2017, 05:26:48 PM »
Dan ga je gewoon naar instelligen / Systeem / Audio Video / Skin selectie en daar kies je voor Pli-Hd
 :-x

Nou zo gewoon is dat niet hahaha

Bij mij kan ik dat niet zien.

Menu -  instelligen / Systeem / Audio Video /

En dan heb ik daar 3 opties:

AV instellingen
Automatische taalkeuzeselectie
Overscan wizard

En bij die overscan wizard kom je dus niet verder dan dat er zulke pijlen te zien zijn. je heb daar de optie van ja/nee

ja- dan zou het goed zijn
nee - verwijzen ze je naar het pli forum om je te helpen bij je TV in te stellen
Maar ja....TV moet goed zijn want heeft dus altijd zo gewerkt


Ik zal maar eens een vorige versie van Pli Image erop gaan zetten want ik krijg het idee dat er wat niet is meegekomen.

Ik heb ook al 2 skin plugins gedownload, maar die zijn ook nergens weer te vinden.
Bij applicaties komt er ook geen skin plugin bij wat je weer zou kunnen verwijderen.

Online mebo870

  • Administrator
  • Platina Member
  • *
  • Posts: 8360
  • Country: be
    • Listen Hitradio
Re: Rytec laad geen EPG meer
« Reply #8 on: October 06, 2017, 06:38:59 PM »
De benaming overscan “wizard” is ongelukkig gekozen want die heeft geen functie om het beeld aan te passen op de box.
Het is enkel een voorbeeld figuur waarop de breedte en hoogte van het beeld staat met aanduidingen (pijltjes)
Bekijk dat maar als vervanger van het vroegere testbeeld, maar dan in vereenvoudigde versie.

Daarop moet je bij de tv zelf de instellingen van het beeld formaat aanpassen naar ” 1 op 1” , “juist” of “overscan off”, zodat het beeld van de overscan wizard perfect past (uiteinden van de pijlen). 
Uw tv toestel geeft dan het beeld weer zonder dat er aanpassingen gebeuren aan het beeldformaat.
Die aanpassingen gaan altijd ten koste van kwaliteit (scherpte)

Dat komt omdat tot voor een paar jaar de fabrikanten altijd een deeltje van het aangeleverde beeld wegknipten om geen zwarte balken of spookbeelden te krijgen aan de randen, het beeld word daarna lichtjes opgerokken tot de volledige breedte en hoogte van het scherm.
Nu met die digitale tv ontvangst en hdmi hoeft dat niet meer, ze weten nu precies waar elk bitje terecht komen.

Bij de oudere tv toestellen is de instelling 1 op 1 soms nog niet geďmplementeerd, enkel formaat : 16:9, 14:9; 4:3, Panscan, Auto enz….
Dan moet men een andere skin selecteren bijvoorbeeld Pli-Hd, die skin is iets kleiner en kan uw tv weer wat oprekken.


The key to happiness
Stay away from idiots

Offline KanusTopic starter

  • Platina Member
  • *
  • Posts: 2437
  • Country: nl
Re: Rytec laad geen EPG meer
« Reply #9 on: October 06, 2017, 06:51:01 PM »

Bij ietwat oudere tv toestellen ontbreekt de instelling 1 op 1, wel auto, 16:9, 14:9; 4:3 Panscan enz….

Goede uitleg thanx

Maar idd ik heb op slaapk een oude TV en daar zal het niet op gaan....waarschijnlijk ook niet op TV in woonk.
En die op slaapk is sowieso al een probleem dan want dat scherm zelf is veel kleiner dan normaal 19:6
daar zit nog wel een functie op waarbij je dan het beeld naar links en rechts kan schuiven.....dat is wel zoveel verschil dat je een heel TV logo weg kan schuiven.

Maar het probleem met dit Image is dat ik dus NIET die skin optie kan zien.
Ga dat dadelijk/straks nog even veranderen om er een Image van 2 dagen terug op te zetten.....en dan hopen dat die goed is.

Online mebo870

  • Administrator
  • Platina Member
  • *
  • Posts: 8360
  • Country: be
    • Listen Hitradio
Re: Rytec laad geen EPG meer
« Reply #10 on: October 06, 2017, 07:20:36 PM »
de skins staan toch onder : instellingen / systeem / skin selectie
The key to happiness
Stay away from idiots

Offline KanusTopic starter

  • Platina Member
  • *
  • Posts: 2437
  • Country: nl
Re: Rytec laad geen EPG meer
« Reply #11 on: October 06, 2017, 07:21:27 PM »
Heb er nu een Image Pli 6.0 van 2 dagen terug opgezet, maar het is precies hetzelfde.

Ik krijg de Skin optie NIET te zien.

Menu -  instelligen / Systeem / Audio Video /

en dan staat er dit:



Online LuxSat

  • Administrator
  • Platina Member
  • *
  • Posts: 21493
  • Country: be
    • LuxSat Satellite
Re: Rytec laad geen EPG meer
« Reply #12 on: October 06, 2017, 07:53:12 PM »


openpli-6.0-rc-dm8000-20171005.zip
  Groetjes van Jef

Offline KanusTopic starter

  • Platina Member
  • *
  • Posts: 2437
  • Country: nl
Re: Rytec laad geen EPG meer
« Reply #13 on: October 06, 2017, 08:23:27 PM »
Ja kijk....en dat alles mis ik dus.  :D

Er zijn er bij Pli  3 stuks die je kan downloaden....heb de eerste ( 03) en die van vandaag ( met 05) geprobeerd en geven dus die fout...dan zal die middelste ( 04) ook wel fout zijn.

Mijn huidige is:  openpli-6.0-rc-dm8000-20171003


Welke hebben jullie dan?  en zou je die hier dan even tijdelijk kunnen neerzetten.

Online LuxSat

  • Administrator
  • Platina Member
  • *
  • Posts: 21493
  • Country: be
    • LuxSat Satellite
Re: Rytec laad geen EPG meer
« Reply #14 on: October 06, 2017, 08:29:40 PM »
Ik heb even onder de afbeelding de gebruikte versie bijgezet
  Groetjes van Jef

LuxSat Satellite  |  Satelliet Beginners  |  Beginners  |  Rytec laad geen EPG meer
 

gfxgfx
gfx gfx