gfxgfx

Please login or register.

Login with username, password and session length
logo

gfx gfx
gfxgfx

Bezoek onze advertenties, ze houden het gratis voor u en helpen onze serverkosten te betalen
Sluit uw ad blocker & Close your ad blocker !
Visit our advertisements they keep it free for you and help pay our server costs

Visit our webpage Click Here
New LuxSat Plug-in with new components Click Here
New LuxSat Picon Directory Click Here

* Om Sommige foto's in berichten te bekijken moet u ingelogd zijn.
* To view some pictures in messages, you must be logged in.

gfx gfx
gfx
89056 Posts in 14104 Topics by 55489 Members - Latest Member: axtro November 22, 2017, 06:27:17 AM
*
gfx* Home | Help | Team | Login | Register | Home Site | Translator Online | gfx
gfx
LuxSat Satellite  |  Weekend Tips - Tip van de dag  |  Tip van de dag / Astuce du jour  |  Afstandsbedieningen universeel
gfx
gfxgfx

Author Topic: Afstandsbedieningen universeel  (Read 709 times)

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Offline cablekiller

• Silver Member
  • *
Afstandsbedieningen universeel
« on: October 04, 2017, 10:31:28 PM »
Ik had een nieuwe AB nodig voor mijn VU+ solo 2, ik had nog een zeer oude one for all liggen en dacht, ik ga iets proberen en nam contact op met one for all voor de code, s ' Anderendaags al antwoord en alles werkte, ik was wel verbaast dat daar na zolang (10 jaar) nog support voor was.
Omdat er toch al enkele toetsen begonnen te haperen een nieuwe urc 6430 besteld die drie toestellen bedient en ondertussen uitvoerig getest.
Ik wou een functie veranderen van dvd naar tweede pvr, contact opgenomen met one for all, 's anderendaags antwoord, alles prachtig in orde met zelfs een lijst bij met elke code per druktoets.
Het is ook een zeer handige AB ligt zeer goed in de hand en erg logische bediening ook.
't Is maar dat je het weet. Je kan nooit weten dat je weer eens een defecte AB hebt.  :oops:

Offline LuxSat

• Administrator
  • Platina Member
  • *
  • : be
    • LuxSat Satellite
Re: Afstandsbedieningen universeel
« Reply #1 on: October 05, 2017, 06:56:13 AM »
Leuk om te horen , heb je die van de fabrikant zelf of via webshop  :sad:
  Groetjes van Jef

Close your ad blocker !
Visit our advertisements they keep it free for you and help pay our server costs

Offline cablekiller

• Silver Member
  • *
« Reply #2 on: October 05, 2017, 11:28:37 AM »
Nee, gewoon van een webshop 21,99 € gratis thuisgestuurd, ik had een xtreamer met een zeer onlogische bediening en nu is dat echt een herademing, je kan ook toetsen andere functies geven, van plaats wisselen waar je ze hebben wil, heeft ook een leerfunctie en er zijn er ook nog voor nog meer toestellen.(de urc 6440 bijvoorbeeld)
Je kan ook kiezen om het geluid van ontvanger en TV gelijktijdig zachter of harder te zetten of apart.
Omdat de vorige, de Kameleon, zo'n onhandige behuizing was ben ik daar destijds dan ook niet zo mee bezig geweest als nu.
Had ik dit gebruiksgemak geweten had ik die al veel langer aangeschaft.
Ik vind deze AB meer dan zijn prijs waard, voornamelijk ook door de super service. :cool:

Offline mebo870

• Administrator
  • Platina Member
  • *
« Reply #3 on: October 05, 2017, 01:03:24 PM »
Dat is het probleem bij die moderne toestellen, de afstandsbediening gaat kapot en vind dan maar eens een goede vervanger, die alle functies oproept. ik heb hier een Medion TV gerepareerd van iets meer dan 2 jaar oud, gekregen zonder afstandsbediening.
Al mijn universele afstandsbedieningen gaan hier de mist in, er zit er zelfs een bij van 58 €  :icon_confused:  NJET
Zenders wisselen en volume dat lukt nog wel, maar diep in de menu duiken, om bijv, een ip adres in te vullen dat is er niet bij. 

Offline Kanus

• Platina Member
  • *
  • : nl
« Reply #4 on: October 05, 2017, 02:09:31 PM »
Dat is het probleem bij die moderne toestellen, de afstandsbediening gaat kapot en vind dan maar eens een goede vervanger,

Dat doen ze hoogstwaarschijnlijk zo omdat je dan altijd het product MOET kopen van dat merk TV zelf als het kapot gaat.
En ja.....dan is zo'n afstandsbediening giga duur.

Ik heb zoiets dergelijks ook meegemaakt met een ander ding.
Ik heb een Sony TV ( staat nu op slaapk) maar dat is er een die bestaat uit 2 delen.
Je hebt een kast ( soort van decoder model) en je hebt een TV scherm dat dan eigenlijk een monitor is.
Daartussen zit dus een speciale kabel met aan elke zijde 2 stekkers....dus in totaal 4 stekkers.
Nu had mijn hond op een dag aan die kabel zitten knagen omdat zijn bal onder de kast lag en hij er niet bij kon hahaha...hele kabel kapot.

Nu komt het, die plastic stekkertjes daar zijn er wel 1000 verschillende van en kosten hooguit een paar cent.....de 2 kabels ( aan elkaar) kosten ook zowat niks.
Maar die nieuwe kabel kon ik dus alleen bij Sony bestellen ( ja deed de winkelier ) maar kost mij wel ong. 150 euro....ja 150 euro

Het is de combi van die stekkertjes en aansluitingen binnenin, waar ze dan een kabel mee in elkaar puzzelen die NERGENS ANDERS te krijgen is.  <nono>

Offline Anderlecht

• Global Moderator
  • Gold Member
  • *
  • satelietfraek
    • http://www.rsca.be
« Reply #5 on: October 05, 2017, 05:33:02 PM »
Dat is het probleem bij die moderne toestellen, de afstandsbediening gaat kapot en vind dan maar eens een goede vervanger, die alle functies oproept. ik heb hier een Medion TV gerepareerd van iets meer dan 2 jaar oud, gekregen zonder afstandsbediening.
Al mijn universele afstandsbedieningen gaan hier de mist in, er zit er zelfs een bij van 58 €  :icon_confused:  NJET
Zenders wisselen en volume dat lukt nog wel, maar diep in de menu duiken, om bijv, een ip adres in te vullen dat is er niet bij. 

ALDI merk zou ik nooit kopen zeker geen Medion tv. Ken er veel die na korte peroide in miserie zaten en weken zonder tv zaten   
DREAMBOX 800 NEWENIGMA
DREAMBOX 800SE OPENPLI
DREAMBOX 500HD 
MAX DIGITAL XP1000
XTREND ET9200
OPENBOX S10
en brol op zolder
TRIAX SCHOTEL MULTIRAIL
DRAAIBARE OPSTELLING ROTOR MOTECK 2100
  Groetjes Anderlecht

Offline mebo870

• Administrator
  • Platina Member
  • *
« Reply #6 on: October 05, 2017, 07:50:02 PM »
Tja Medion, nochtans Ik heb een GPS van Medion gehad, heel tevreden van geweest, 100 keer beter dan de Garmin prul die ik nu heb, heel duur en  waardeloos.
Dan nog eens Medion pc gehad, +/- 1 jaar en en aan gort gedraaid, moederbord om zeep.   
Wat betreft TV's dat zijn Vestel tv's gefabriceerd in Turkije, heel goedkoop en slechte ontwerpen.
Dat zag ik nu in de voeding ook terug, ze gebruiken daar 2 x 3 dioden naast elkaar voor de gelijkrichting, foute boel,  belast aan het maximum van spanning en vermogen, en dan is er altijd eentje die de zwakste is en die klapt er dan uit >> game over.   

Offline cablekiller

• Silver Member
  • *
« Reply #7 on: October 06, 2017, 09:16:30 PM »
Nu Mebo, Mijn oude werkte al met Medion, deze zeker 100%.
Hieronder al de code's die in deze nieuwe staat, en ALS het niet werkt, een mail naar one for all en gegarandeerd dat het werkt.
Ik hoop dat mijn afbeelding gelukt is. <achter> niks natuurlijk.

Helaas kan ik niet vinden hoe je een afbeelding toevoegt, ik had links boven op insert image geklikt maar weet dan niet hoe ik verder moet.

Offline Anderlecht

• Global Moderator
  • Gold Member
  • *
  • satelietfraek
« Reply #8 on: October 07, 2017, 01:20:44 AM »
Je moet eerst je foto uploaden naar afbeeldingsupload site  dan de url kopieren voor websites
Dan in  luxsat voeg afbeeldingen toe dan verschijnt img img daartussen plak je de gekopieerde url
 Er moet hier ergens nog een uitleg staan
 GEVONDEN
klik hier

DREAMBOX 800 NEWENIGMA
DREAMBOX 800SE OPENPLI
DREAMBOX 500HD 
MAX DIGITAL XP1000
XTREND ET9200
OPENBOX S10
en brol op zolder
TRIAX SCHOTEL MULTIRAIL
  Groetjes Anderlecht

Offline cablekiller

• Silver Member
  • *
« Reply #9 on: October 07, 2017, 01:08:54 PM »

Ik hoop dat het nu gelukt is.
Dit zijn de code's van Medion.

Nee niet gelukt, de twee links werken niet en mijn link naar Google Drive hier ook niet

Misschien met de rechtstreekse link?
https://drive.google.com/file/d/0B4QYK8xLM-7ERFF3b3BqamVjbVk/view?usp=sharing

Offline Anderlecht

• Global Moderator
  • Gold Member
  • *
  • satelietfraek
« Reply #10 on: October 07, 2017, 01:50:19 PM »

Heb het voor jou wat aangepast cablekiller

DREAMBOX 800 NEWENIGMA
DREAMBOX 800SE OPENPLI
DREAMBOX 500HD 
MAX DIGITAL XP1000
XTREND ET9200
OPENBOX S10
en brol op zolder
TRIAX SCHOTEL MULTIRAIL
  Groetjes Anderlecht

Offline W.Lawson's

• Global Moderator
  • Gold Member
  • *
« Reply #11 on: October 07, 2017, 01:57:59 PM »
Als je je afbeelding hebt geupload  de url in je browse van de upload afbeelding kopiëren
Dan open je insert image dan zie je dit  plak dan de url tussen de [img]url van je afbeelding[img], dan zou het toch moeten lukken.

Vu+ gebruiker met BH/OBH images
Ultimo4k met 2 FBC tuners = 16tuners
2x Zero

Triax 88 multifeed 4x spaun switches
Triax 110 op motor 53E ---> 45W
Oscam-emu compiler

Offline Anderlecht

• Global Moderator
  • Gold Member
  • *
  • satelietfraek
« Reply #12 on: October 07, 2017, 02:14:43 PM »
Als je je afbeelding hebt geupload  de url in je browse van de upload afbeelding kopiëren
Dan open je insert image dan zie je dit  plak dan de url tussen de [img]url van je afbeelding[img], dan zou het toch moeten lukken.
Het zal wel lukken nu
DREAMBOX 800 NEWENIGMA
DREAMBOX 800SE OPENPLI
DREAMBOX 500HD 
MAX DIGITAL XP1000
XTREND ET9200
OPENBOX S10
en brol op zolder
TRIAX SCHOTEL MULTIRAIL
  Groetjes Anderlecht

Offline cablekiller

• Silver Member
  • *
« Reply #13 on: October 07, 2017, 07:44:47 PM »
Bedankt, ik zal het nog wel eens proberen, maar nu alvast voor hen die eens willen testen hierbij een link met bin file en een link.
Dat is de link van one for all om je tv of sat ontvanger te kiezen en aan te passen.
Normaal verbind je dan je remote met de pc en werkt het direct, de usb van de remote zit netjes weggeborgen in het batterijvak, kan dus geen vuil aan.
Je download dus deze bin file en dan kan je al verder eens zoeken op simple set.

http://www.oneforall.com/urc6430-simple-3.html

https://drive.google.com/file/d/0B4QYK8xLM-7EU25EdnBnZWxSUkU/view?usp=sharing

http://www.simpleset.com/URC_6430/Home/UploadSettings#

Een afbeelding lukt nog steeds niet, ik heb nu wel hetzelfde geprobeerd met de link naar simple set via hyperlink en dat lijkt wel te lukken.
Moet dat bij een afbeelding nog eens bevestigd worden of zo? Ik moet duidelijk toch iets fout doen.

Offline mebo870

• Administrator
  • Platina Member
  • *
« Reply #14 on: October 07, 2017, 09:03:55 PM »

LuxSat Satellite  |  Weekend Tips - Tip van de dag  |  Tip van de dag / Astuce du jour  |  Afstandsbedieningen universeel

gfxgfx
gfx gfx

Support our website , make a small donation

Visit our advertisements they keep it free for you and help pay our server costs.

Copyright 30-10-2003-2017 LuxSat Satellite All rights Reserved.