gfxgfx
 
Please login or register.

Login with username, password and session length
logo
 
gfx gfx
gfxgfx
 



Updates
Vu+ Pur E2 - 7.4 (update) 28-03-2024
Latest oscam all images 11756 (update) 28-03-2024
Dreambox Pur E2 7.3 (DM 900 & 920) (update) 19-03-2024
LuxSat Key Files update by MOHAMED_OS 18-03-2024


Donation also possible by bank transfer Click here
Your donation will help keep the site running
To view all topics you must be registered and logged in
 
gfx gfx
gfx
72179 Posts in 11153 Topics by 6350 Members - Latest Member: Ghassemi March 28, 2024, 05:49:37 PM
*
gfx* Home | Help | Login | Register | Home | Contact | Translation | gfx
gfx
LuxSat Satellite  |  Satelliet Abonnementen  |  Tv Vlaanderen  |  overname smartcard tv vlaanderen
gfx
gfxgfx
 

Author Topic: overname smartcard tv vlaanderen  (Read 4795 times)

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Offline cablekillerTopic starter

  • Silver Member
  • *
  • Posts: 813
overname smartcard tv vlaanderen
« on: August 09, 2017, 09:35:05 PM »
Weet er iemand hoe het momenteel zit om een smartcard over te nemen van tv vlaanderen :sad: waar moet je zeker op letten :sad:

Offline mebo870

  • Administrator
  • Platina Member
  • *
  • Posts: 8360
  • Country: be
    • Listen Hitradio
Re: overname smartcard tv vlaanderen
« Reply #1 on: August 09, 2017, 10:44:20 PM »
De verkoper moet een overnameformulier meesturen, waarop al zijn gegevens als klant staan.
Laat u niet verleiden door mooie praatjes, van dat hoeft niet, gewoon activeren enz ...
Zonder overnameformulier willen ze bij TV Vlaanderen de kaart niet overzetten.
The key to happiness
Stay away from idiots

Offline cablekillerTopic starter

  • Silver Member
  • *
  • Posts: 813
Re: overname smartcard tv vlaanderen
« Reply #2 on: August 09, 2017, 11:18:06 PM »
Ja, maar moet de kaart nog actief zijn? Was er ook niets dat het pas mogelijk was met een bepaald smartcardnummer?

Offline mebo870

  • Administrator
  • Platina Member
  • *
  • Posts: 8360
  • Country: be
    • Listen Hitradio
Re: overname smartcard tv vlaanderen
« Reply #3 on: August 10, 2017, 02:12:26 PM »
Actief moet de kaart niet meer zijn, deze moet je hebben, die beginnen met 1.30 .......


The key to happiness
Stay away from idiots

Offline cablekillerTopic starter

  • Silver Member
  • *
  • Posts: 813
Re: overname smartcard tv vlaanderen
« Reply #4 on: August 10, 2017, 10:44:22 PM »
Ik had er één gevonden op 2dehands, maar die lul wil ze alleen maar verkopen, een kopie van zijn identiteitskaart wil hij er niet bijdoen, dus houd het op, tvvlaanderen vraagt daar uitdrukkelijk naar, en hen kennende komt dat nooit goed zonder.
Het is toch godgeklaagd dat er maar één satelliet provider is, ik hoorde vandaag ook dat de nieuwe module ook niet geschikt is om op te nemen én te kijken tegelijk, bij mijn weten werkt zo'n ci ook niet goed in een vu+ dacht ik.
Moest ik anders kunnen dan kieperde ik die onnozelaars buiten, het is altijd wat met die pipo's.
Hopelijk komt er ooit eens een goede bij, dan heeft tvvlaanderen geen enkele klant meer denk ik.

Offline mebo870

  • Administrator
  • Platina Member
  • *
  • Posts: 8360
  • Country: be
    • Listen Hitradio
Re: overname smartcard tv vlaanderen
« Reply #5 on: August 11, 2017, 11:00:43 AM »
Ik zit hier ook met zo'n exemplaar, de smartcard stond te koop op sat4all, met een spraakmakende titel "ongebruikte smartcard TV Vlaanderen" 
Tot ik ze in mijn bezit kreeg, dan bleek er een recente datum op te staan, net vervallen natuurlijk, die kerel gecontacteerd, geeft natuurlijk niet meer thuis, waarschijnlijk ook ergens aangekocht zonder overname formulier.
Dan maar gebeld met TV Vlaanderen en daar wisten ze me te vertellen dat er een abonnement op was afgesloten dat nu was opgezegd.
De kaart op mijn naam overzetten weigerden ze, wegens geen overname formulier.   

Het is niet zo simpel om een smartcard te bemachtigen.
De meesten die ik al contacteerde voor een kaart en dat waren er veel, hadden nog nooit van een overname formulier gehoord, op mijn vraag om er dan een ingevuld mee te sturen, weigerden ze.

Wat ik nu doe, aangezien die kaarten zeldzaam worden, is regelmatig mensen die op 2dehands.be hun TV Vlaanderen rommel verkopen contacteren en vragen of ze de kaart nog hebben, en over willen laten, ook niet bepaald een succes.

Vraagje, die kaart moet die in dezelfde woning gebruikt worden ?     

The key to happiness
Stay away from idiots

Offline Kanus

  • Platina Member
  • *
  • Posts: 2437
  • Country: nl
Re: overname smartcard tv vlaanderen
« Reply #6 on: August 11, 2017, 03:37:27 PM »
wisten ze me te vertellen dat er een abonnement op was afgesloten dat nu was opgezegd.
De kaart op mijn naam overzetten weigerden ze, wegens geen overname formulier.   


En toch snap ik dat dan niet.  :P
Als het abo is opgezegd en dat nummer van die kaart NIET meer actief is...( is dus door TVV uitgeschakeld en kaart geeft dan geen beeld meer door)
dan is zo'n kaart in principe toch VRIJ.
Als er dan iemand zich komt melden dat hij/zij nu een kaart heeft en het NUMMER wat daarop staat doorgeeft, dan kan TVV daar toch gewoon weer
een nieuw abo op afsluiten met naam en adres van nieuwe eigenaar van die kaart.
Ik snap dan dus niet waarom ze die oude persoonsgegevens van iemand daar nog bij nodig hebben.......aan de kaartnummer moeten ze genoeg hebben.
En met de oude klant hebben ze ook niks meer te maken...die heeft immers opgezegd en niks meer met TVV te maken. en vice versa

Daar kan dus volgens mij nooit met gerommeld worden door mensen die zo'n oude kaart kopen/overnemen.
Immers als op dat kaartnummer geld binnen komt d.m.v. een nieuw abo, pas dan gaan ze de kaart actief zetten.
Komt er geen geld meer binnen op die kaart ( om welke reden dan ook) dan zetten hun die kaart weer op zwart.
En van WIE dat geld nu afkomstig is, zou hun een rotzorg moeten zijn....ze moeten juist blij zijn dat er al iemand een abo bij hun wil

Of het moet zijn dat ze graag zoveel mogelijk nieuwe kaartjes ( à 80 euri of wat kosten ze? ) willen blijven verkopen.
Zo'n oude kaart die 100% goed is kan dan in de prullenbak...doei 80 euri.  :-x

Offline mebo870

  • Administrator
  • Platina Member
  • *
  • Posts: 8360
  • Country: be
    • Listen Hitradio
Re: overname smartcard tv vlaanderen
« Reply #7 on: August 11, 2017, 04:37:16 PM »
Ze verkopen liever extra CI+ modules met geïntegreerde smartcard, dan vangen ze 2 keer geld.
Als je op zo'n manier moet omgaan met klanten die al jaren lang trouw betalen, schrijnend.
Bij mij werd een verhaaltje opgehangen van "stel dat de kaart is gestolen", net of die kaart zal dan niet aangemeld worden als dusdanig.
De boel eerstdaags eens opzeggen als ze mijn extra kaartje blijven weigeren op mijn naam te zetten.
 
The key to happiness
Stay away from idiots

Offline cablekillerTopic starter

  • Silver Member
  • *
  • Posts: 813
Re: overname smartcard tv vlaanderen
« Reply #8 on: August 11, 2017, 09:53:37 PM »
Ik heb vandaag nog eens gebeld naar die pipo's en zonder formulier en kopie's van beide identiteitskaarten willen ze die gewoon niet heractiveren.
Als je er zo een koopt ben je dus inderdaad  "de klos".
Heractiveren kost ook nog eens 50 euro.
En hun nieuwe decoders zit zelfs geen kaart of ci meer in, direct een chip zit daarin, goed waardeloos.
Een kaartje alleen is gewoon niet verkrijgbaar, dat is dan nu zo'n CI met de software er in, geen apart kaartje dus.
Ziek is dat gewoon, zeker in deze tijd waar er al zoveel tv's zijn met ingebouwde sat tuner.
Toevallig vandaag naar drie gebeld die hun decoder verkochten, geen van de drie wilde er een kopie van hun paspoort bijdoen, helaas, pindakaas.
En je het kaartje moet in dezelfde kamer gebruikt worden met een dubbele tuner om op te nemen en te kijken tegelijk.

Offline mebo870

  • Administrator
  • Platina Member
  • *
  • Posts: 8360
  • Country: be
    • Listen Hitradio
Re: overname smartcard tv vlaanderen
« Reply #9 on: August 11, 2017, 10:40:05 PM »
Als de box waarvoor het kaartje moet dienen aan dezelfde router hangt kan je de "Remote fallback tuner" gaan inzetten.
Dan kijkt box 2 via de tuners van box 1, alles wordt door box 1 beheerd ook het decoderen.
Het enige wat je nodig hebt is een netwerkkabel, coaxkabel van de schotel hoeft niet eens, beide boxen moeten wel Enigma 2  zijn.
Dat werkt fantastisch. 
The key to happiness
Stay away from idiots

LuxSat Satellite  |  Satelliet Abonnementen  |  Tv Vlaanderen  |  overname smartcard tv vlaanderen
 

gfxgfx
gfx gfx