gfxgfx

Please login or register.

Login with username, password and session length
logo

gfx gfx
gfxgfx

Bezoek onze advertenties, ze houden het gratis voor u en helpen onze serverkosten te betalen
Sluit uw ad blocker & Close your ad blocker !
Visit our advertisements they keep it free for you and help pay our server costs

Visit our webpage Click Here
New LuxSat Plug-in with new components Click Here
New LuxSat Picon Directory Click Here

* Om Sommige foto's in berichten te bekijken moet u ingelogd zijn.
* To view some pictures in messages, you must be logged in.

gfx gfx
gfx
88755 Posts in 14055 Topics by 55318 Members - Latest Member: oranzovy October 23, 2017, 09:03:43 PM
*
gfx* Home | Help | Team | Login | Register | Home Site | Translator Online | gfx
gfx
LuxSat Satellite  |  DIGITAL SATELLITE ABBO's  |  Joyne  |  Joyne stilaan in de startblokken
gfx
gfxgfx

Author Topic: Joyne stilaan in de startblokken  (Read 2323 times)

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Offline sattaz

• Super Member
Re: Joyne stilaan in de startblokken
« Reply #30 on: August 08, 2017, 08:03:19 PM »
11747.00 H DVB-S2 8PSK 27500 2/3 (66.6 Mbps)

@mebo870,

Volgens mij moet de FEC bij 11747 H 5/6 zijn en niet 2/3.

Bij een FEC van 2/3 zou de datastroom trouwens zo'n 53,2 Mbps bedragen.

Met vriendelijke groeten ;)

sattaz
Disclaimer: Tips en dergelijke zijn voor eigen rekening en risico!!! Hiermee oneens? Zie er dan van af! Einde disclaimer.

1 + 26 = AZBox HD

Bij vlagen ben ik geniaal, maar het is altijd windstil  :icon_wink:

Offline sattaz

• Super Member
« Reply #31 on: August 08, 2017, 08:22:22 PM »
De berichten over de ontvangst van Joyne op 9 Oost in dit topic
lijken mij toch positiever dan ze in werkelijkheid zijn.
Wat ik lees zijn de via Joyne of partners (in de pers) gepubliceerde berichten.
Concrete ontvangstrapporten kan ik in dit topic niet vinden.

Joyne belooft goede ontvangst vanaf een 45 cm. schotel (voor Centraal Europa).
Zie ook de footprint van Joyne zelf.
Ik probeer een bijlage toe te voegen maar dat lukt me helaas niet.
Daarom maar een plaatje van de site van Joyne zelf.

In de praktijk blijkt echter ontvangst met een 45 cm. schotel vrij ondoenlijk.
Als er al ontvangst is dan is die bij het eerste spatje regen meteen weg.
Ook de iets grotere schotels tot zeker 65 cm. hebben problemen met de ontvangst.

De grote boosdoener is de gebruikte modulatie.
DVB-S2 8PSK FEC 5/6.
De FEC van 5/6 zorgt voor moeilijke ontvangst.
CanalDigitaal had ook ooit (op 23 Oost 12207 V) een transponder met een dergelijke modulatie.
Daar kwamen zoveel klachten over dat CanalDigitaal daar uiteindelijk mee is gestopt.
Tegenwoordig hebben de CanalDigitaal transponders veelal een FEC van 2/3 en die blijkt in de praktijk te voldoen.

sattaz
Disclaimer: Tips en dergelijke zijn voor eigen rekening en risico!!! Hiermee oneens? Zie er dan van af! Einde disclaimer.

1 + 26 = AZBox HD

Offline sattaz

• Super Member
« Reply #32 on: August 08, 2017, 08:24:24 PM »
Hieronder een verzameling ontvangstrapporten van Joyne TV op satellietpositie 9 Oost.
--------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Uit enkele delen van Europa bereiken mij momenteel minder gunstige ontvangstrapporten van Joyne.
In Dresden (oosten van Duitsland) geen ontvangst met de volgende schotels:
Selsat, Snipe Dome, 45 cm. Technisat, 60 cm. Telestar en 90 cm. WaveFrontier
waarbij 9 Oost zo'n 8 graden van het brandpunt verwijderd is.
Er is net voldoende signaal voor stabiele ontvangst met een 70 cm. Humax schotel.
De niet-Joyne transponders van 9 Oost zijn met alle voornoemde schotels te ontvangen in Dresden.
CanalDigitaal is in Dresden een stuk eenvoudiger te ontvangen dan Joyne.

In Lienz (centraal Oostenrijk) en gelegen in zo'n beetje het absolute centrum
van de footprint (waar 45 cm. schotel voldoende zou zijn) is met een 90 cm. schotel
uitgericht op 13 Oost waardoor satellietpositie 9 Oost zo'n 4 graden van het brandpunt
verwijderd is slechts blokkerige ontvangst te vermelden.

Eerlijk gezegd ben ik blij dat ik niet als enige klaag over de ontvangst van Joyne.
Joyne zal toch snel iets moeten doen aan de fec van 5/6 want zo jaag je aspirant abonnees al bij voorbaat weg.

Vanavond is het weer een komen en gaan van beide TP's, met dit kleine beetje regenachtige weer. Zolang de TP's op fec 5/6 blijven staan bij 8psk zul je Joyne meer niet dan wel ontvangen.

Een ontvangstrapport uit Duitsland, omgeving München.
Schotel Kathrein CAS90 (90 cm.), brandpunt op 19 Oost.
Aldus is ontvangst van satellietpositie 9 Oost te vergelijken met een 60 cm. schotel.
11747 H heeft ontvangst van 10,5 dB.
12073 V heeft ontvangst van 11,3 dB.
Niet veel regenreserve, bij regen van enige betekenis zal ontvangst uitvallen.

Het spijt mij te moeten constateren dat het Joyne na 1 week testen niet gelukt is om ook maar 1 programma ongestoord uit te zenden. Vanochtend dacht ik even dat het dan toch is gelukt, maar zojuist zie ik opnieuw transponder voor transponder uitvallen. Zo word ik geen klant natuurlijk.
De FEC van 5/6 bespaart iets aan transponderhuur, maar kost Joyne vele 1000-en klanten.

Lampje en Sattje, die 55cm is inderdaad klein, maar met een T90 is het precies hetzelfde, ook bij mij liggen de TP's van Joyne er met het minste beetje regen uit. En mijn T90 staat afgesteld met de eurobird 9 in het hart, recht op de schotel dus. Daarnaast ligt astra3 er bij mij ook bij het minste geringste beetje regen uit.

Néé, dit zit 'm in de fec van 5/6, zoals Sattje al schrijft. Destijds op astra 3 hadden ook bijna alle forumleden de grootste moeite om de 12207 TP te ontvangen, zelfs als het droog was, of ontvingen hem helemaal niet. Ook deze heeft een fec van 5/6. CD is niet voor niets naar een andere TP, met een fec van 2/3 uitgeweken, hé
Als Joyne een kans van slagen wil hebben, gaan ze over tot de huur van 8psk TP's met een fec van 2/3 of zetten ze de huidige TP's terug naar Qpsk. Zo niet, dan kunnen ze wel stoppen. Krijgen ze geen enkele abonéé.

Het regent nu een beetje en de enige die compleet weg zijn, zijn de tp's van Joyne. Zijn dus net zo waardeloos als de astra 3, welke uiteraard ook compleet uit de lucht is. Alle andere zenders van eb9 zijn in volle omvang aanwezig.

Nog een ontvangstrapport uit Augsburg, Duitsland.
Cahors (Visiosat), een multifeedschotel met satellietpositie 9 Oost in het brandpunt,
die voor ontvangst van Joyne is te vergelijken met een gewone 85 cm. schotel.
Voorzien van de momenteel allerbeste beschikbare LNB, de Inverto Black Ultra.
Beide Joyne transponders geven een ontvangst van ongeveer 11,5 dB.
Zodoende ook hier niet al te veel regenreserve... 

11 dB is voor deze transponder op het randje van uitval vanwege de FEC 5/6. Zodra het begint te miezeren zul je de eerste blokken al zien verschijnen.

Je kunt gerust stellen dat veel mensen de ontvangst beneden de maat vinden zelfs de zenders van Joyne op de 9 oost helemaal niet kunnen vinden. Wil je enige regenreserve hebben, dan hebt je een grotere schotel nodig dan Joyne voorspiegelt.
Maar het gaat niet om ons, het gaat om de klanten die een abonnement op Joyne gaan of hebben genomen.
Joyne moet bij ontvangstklachten niet aankomen maar ja je moet een andere schotel hebben en een andere ontvanger enz.
Zo werkt dat niet en dan zal het snel klaar zijn met Joyne als ze er niets aan veranderen.
Ik heb Joyne niet nodig dus wacht gewoon af een lees de diverse forums er wel op na.
Maar één ding kan ik je garanderen, als Joyne niet over gaat van fec. 5/6 naar fec.3/4, dan zullen ze weinig klanten krijgen.

Heb hier ontvangst zonder problemen, welke oploopt tot 13,7 dB echter bij een flinke bui zijn ze weg en daar heb ik bij cd geen last van en ik weet zeker dat bij een flinke bui die 43 cm van jullie nog sneller weg is. Als jullie dat genoeg kwaliteit vinden dan zal ik inder geval nooit zo'n module kopen.

Er zijn tientallen meldingen van prima ontvangst bij blauwe hemel en ze melden ook allemaal uitval zodra het maar een beetje regent. De regenreserve van Joyne bedraagt maar zo'n 2dB met een prima 60 cm opstelling, terwijl die van CD met dezelfde opstelling ruim 5 dB bedraagt. Qua ontvangstkwaliteit is CD momenteel ruim de winnaar, uiteraard binnen de footprint van Astra3.

Redelijk forse bui op dit moment. Bij Joyne geen beeld en nauwelijks signaal (0-10%) CD afgezakt van ~85% naar ~70%, drempel van CD ligt hier op 50-55%.
Icm naamloze 65cm, inverto Black ultra en VU duo 2.

Allemaal mooie metingen maar die heb ik ook met mijn rotor en verschillende boxen .Beetje regen en ze vliegen er onmiddelijk uit.De andere transponders op 9E blijven gewoon beeld geven op dat moment.Wat ben je er dan mee : niks .Ze hebben gewoon goedkoop genomen en hopen er veel winst mee te maken.Klanten zullen het later wel spijtig vinden maar dan zijn kontrakten al lopende en ben je de pineut. Gelijk welke ontvanger je neemt , ze horen een voldoende sterk signaal aan te bieden dat bij regen ook goed blijft.

1 + 26 = AZBox HD

Offline sattaz

• Super Member
« Reply #33 on: August 08, 2017, 08:27:20 PM »
Er zijn maar weinig positieve ontvangstrapporten behalve bij een stralend blauwe hemel
van Joyne TV op 9 Oost te vinden.
Die er zijn komen met name van een van de oprichters van Joyne.
De laatste is van gisteren, 7 augustus 2017:
"Goede resultaten gemeten vandaag.
Vorige week was 9 oost iets minder dan 23.
Vanmiddag was het signaal vergeleken met dezelfde zenders op astra 23 net 1.5 dB beter.
Vergeleken op een 43 cm schotel."

Bovengenoemd ontvangstrapport is in tegenspraak met wat ik gisteren zelf gemeten heb
op Joyne op 9 Oost en CanalDigitaal op 23 Oost.
Mijn metingen zijn gedaan met een 120 cm. draaibare schotel met de skew geoptimaliseerd voor 9 Oost.
NPO 1 HD op 9 Oost heeft signaal van circa 16,1 dB.
NPO 1 HD op 23 Oost heeft signaal van circa 16,1 dB.
De signalen zijn beide even sterk maar als ik de skew ga optimaliseren voor 23 Oost
dan zal de signaalsterkte stijgen en komt aldus CanalDigitaal 23 Oost
sterker door dan Joyne 9 Oost.
Hier komt nog bij dat de regenreserve door de gebruikte FEC (5/6 van Joyne tegenover 2/3 van CanalDigitaal)
zo'n 3 dB groter is bij CanalDigitaal dan bij Joyne.
Die 3 dB betekenen in de praktijk een enorm groot verschil, vooral bij kleine(re) schotels.

sattaz

< no link >
No forum links please
Jef  :-x

1 + 26 = AZBox HD

Offline sattaz

• Super Member
« Reply #34 on: August 09, 2017, 01:49:27 PM »
Joyne hanteert kennelijk 2 verschillende footprints?!

De ene footprint kent een minimum schotelmaat van 45 cm.
 (website van Joyne vanaf 1 augustus 2017).
https://www.joyne.nl/vragen/index.html#
De andere footprint kent een minimum schotelmaat van 55 cm.
 (nieuwsbrief van Joyne op website van partner Arob Antennebouw op 9 juni 2017).
https://www.arobantennebouw.nl/nieuws/joyne-voordelig-satelliettelevisie-in-heel-europa/

1 + 26 = AZBox HD

Offline mebo870

• Administrator
  • Platina Member
  • *
  • : be
« Reply #35 on: August 09, 2017, 10:56:27 PM »
Ze schermen beide graag met kleine schotel formaten, de praktijk wijst iets anders uit.
Vooral bij transponders met 8PSK hebben we veel meer dB nodig om beeld te generen.

Offline sattaz

• Super Member
« Reply #36 on: August 10, 2017, 12:05:54 PM »
http://www.digitalbitrate is een Franstalige site voor het meten van bitrates op onder andere satellietzenders.

Voor Engelse vertaling zie http://en.digitalbitrate.com/

Voor een vergelijking tussen Joyne 9 Oost en de meest in aanmerking komende
transponders van CanalDigitaal op 23 Oost is er een directe toegang:

Joyne 9 Oost 11747 H
http://en.digitalbitrate.com/dtv.php?mux=11747&pid=501&live=68&sec=0&lang=en
Joyne 9 Oost 12073 V
http://en.digitalbitrate.com/dtv.php?mux=12073&pid=402&live=68&sec=0&lang=en

CanalDigitaal 23 Oost 11739 V
http://en.digitalbitrate.com/dtv.php?mux=11739&pid=6080&live=70&sec=0&lang=en
CanalDigitaal 23 Oost 12187 H
http://en.digitalbitrate.com/dtv.php?mux=12187&pid=21029&live=70&sec=0&lang=en

sattaz

1 + 26 = AZBox HD

Offline sattaz

• Super Member
« Reply #37 on: August 10, 2017, 12:17:13 PM »
De bitrates bij CanalDigitaal op 23 Oost zijn variabel (VBR) tot maximaal zo'n 18 Mbits.
De bitrates bij Joyne op 9 Oost zijn vast (CBR) met in het algemeen maximums
tot 2 Mbits, 4 Mbits, 5 Mbits of 6 Mbits (bij Fox Sports 1 HD).

Vanwege codering bij Joyne kan ik hun beelden niet beoordelen maar ik kan mij
zo voorstellen dat bij snelle, bewegende beelden zoals bij sportuitzendingen
5 of 6 Mbits onvoldoende zal zijn in de piekmomenten en er artefacten
en blokvorming op gaan treden.

sattaz

1 + 26 = AZBox HD

Offline sattaz

• Super Member
« Reply #38 on: August 10, 2017, 01:11:50 PM »
Joyne gaat morgenmiddag (vrijdag 11 augustus 2017) de uitzendmodulatie aanpassen.
De FEC van 5/6 wordt gewijzigd in 3/4 en de SR wordt verhoogd van 27500 naar 30000.

Wat iedereen eigenlijk al wist maar door Joyne totnutoe van de hand werd gewezen
is dat de modulatienorm DVB-S2 8PSK FEC 5/6 niet geschikt is voor kleine schotels.

Een van de oprichters van Joyne verwoordde het kortgeleden aldus op de site van Sat4all:
"Omdat de triax zo slecht presteert ( geintje) gaat Joyne de Fec vrijdag aanpassen.
Het wordt 30 000 3/4.
Eind van de middag wordt omgeschakeld.
Je ziet dat ze wel luisteren, het moet gewoon met mindere installaties ook goed werken ,
ook met regenbuien en andere kleine schotels.
Ondanks dat het met onze apparatuur niet nodig is."

sattaz

1 + 26 = AZBox HD

Offline sattaz

• Super Member
« Reply #39 on: August 10, 2017, 01:45:20 PM »
Waarschijnlijk hebben de dealers van Joyne een nieuwsbrief met de FEC-wijziging ontvangen.
Een dealer uit Maastricht vermeldt de exacte gegevens:

Joyne zal vrijdagochtend 11 augustus, om 09:00 uur een wijziging doorvoeren in de parameters van hun transponders.
Dit om de signaalkwaliteit verder te verbeteren.
De symbolrate van beide transponders wordt gewijzigd naar 30.000 en de FEC naar 3/4.
De werkzaamheden zullen naar verwachting om 09:30 uur weer zijn afgerond.
Bestaande klanten moeten de parameters in de ontvanger(s) aanpassen en de kanalen opnieuw inlezen.

Nieuwe parameters JOYNE:
Transponder 1
11746 H 30000 SR DVB-S2 8PSK FEC 3/4
Transponder 2
12072 V 30000 SR DVB-S2 8PSK FEC 3/4

sattaz

1 + 26 = AZBox HD

Offline sattaz

• Super Member
« Reply #40 on: August 10, 2017, 02:17:51 PM »
Optimaal zou natuurlijk een wijziging van de FEC naar 2/3 zijn.
De FEC van 5/6 naar 3/4 is in ieder geval een stap in de goede richting.

Een klein overzicht met betrekking tot beschikbare bits:

Netto-Daterate oud: 68,159 MBit/s
Netto-Daterate nieuw: 66,843 MBit/s
Netto-Daterate bij optimale FEC 2/3: 59,418 MBit/s

sattaz

1 + 26 = AZBox HD

Offline sattaz

• Super Member
« Reply #41 on: August 10, 2017, 02:40:41 PM »
Nu vraag ik mij toch af hoe dat in de praktijk gaat, zo'n wijziging voor Joyne klanten?!

Stel je zit met je camper in Spanje en je hebt plotseling geen beeld meer met je Joyne abonnement.
Dat wordt dan bijvoorbeeld om 10 uur 's avonds bellen naar je Joyne dealer in Nederland?
Volgens Joyne is dat jouw aanspreekpunt maar hoe die het vindt zo laat nog gebeld te worden?!
En wat te doen als die dealer, jouw helpdesk/aanspreekpunt, zo'n 2 weken met vakantie blijkt te zijn?

Ik kan de antwoorden niet terugvinden bij de "Veelgestelde Vragen" op de website van Joyne...

sattaz

1 + 26 = AZBox HD

Online Cobus R

• Global Moderator
  • Platina Member
  • *
  • : nl
    • Luxsat
« Reply #42 on: August 13, 2017, 11:03:59 PM »
Tja de tijd zal het leren.
Groeten Cobus R

KLIK HIER

Xtrend ET-10000 4x DVB C
Vu+ Uno 4K DVB C (FBC) (8 tuners in 1)

Visit the ad banners, they keep this website online.

Offline Kanus

• Platina Member
  • *
  • : nl
« Reply #43 on: August 14, 2017, 02:32:46 PM »
Nu vraag ik mij toch af hoe dat in de praktijk gaat, zo'n wijziging voor Joyne klanten?!

Tja...dat kan je min of meer zelf wel invullen als je logisch e.e.a. dan op een rijtje zet.

Ten eerste ben je zelf altijd al verantwoordelijk voor je eigen sat apparatuur en de opstelling daarvan.
Dus gebruik je b.v. rotte kabels of de wind heeft je schotel scheef geblazen....dan helpt bellen je toch niks, want heeft ook niks met de provider te maken.

Maar ja...ik snap wat jij nu bedoeld, en dat is wanneer je bij jezelf het gecontroleerd of alles nog normaal is en je het grote vermoeden hebt
dat er geen signaal komt door toedoen van je provider, je dan WEL een degelijk aanspreekpunt moet hebben.

Als Joyne zegt dat je dealer het aanspreekpunt is, is dat na mijn idee gewoon een leuk afschuifsysteem.  :-x :-x :-x
Eigenlijk pure onzin om hem te bellen, want die dealer kan er zelf ook NIKS mee, want hij draait niet aan de knopjes.
Het enige wat die dealer kan is weer verder te bellen naar een controlepunt alwaar de technische mensen van Joyne zijn.

En nu is dus de vraag....waarom moet die dealer nu dat voor jou gaan regelen als tussenpersoon !!!
Er zullen best goede mensen tussen zitten dus ik scheer niemand over een kam.
Maar we weten allemaal....een dealer/verkoper wil graag verkopen......als er problemen zijn is vaak niemand thuis.

En als er geen goede aanspreekpunten zijn waar je als klant na toe kan, dan betekend dat eigenlijk wat ze daarmee willen zeggen van: Zoek het maar lekker zelf uit !
Zo'n bedrijf moet gewoon zelf een eigen helpdesk hebben......
p.s. niet dat dat vaak helpt hahahaha met die inhuurkrachten die nergens vanaf weten, maar je kan iig dan je klacht/probleem kwijt.

Kijk...als iemand een probleempie heeft, dan wil zo'n dealer hem/haar nog wel even zo'n kwartiertje helpen..
Stel je voor er is een grote storing of software probleem bij Joyne...hahaha en die ene dealer krijgt dagenlang de hele dag door honderden telefoontjes om zijn oren.
Die gast gaat echt zijn telefoon niet meer opnemen hoor.

Offline mebo870

• Administrator
  • Platina Member
  • *
  • : be
« Reply #44 on: August 14, 2017, 05:25:37 PM »
Stel je zit in Spanje, zopas een abonnement afgesloten bij Joyne, alles werkt vlekkeloos, 's avonds zet men de tv af en de volgende dag niks meer, omdat ze de parameters hebben gewijzigd.
De eerste reactie ziet er als volgt uit 

Joyne 
 :-(

Wat ik mis op de site van Joyne, is het onderdeel "meldingen of storingen", om te controleren of er wat aan de hand is
Wat ze nu deden was hun klanten laten stikken.
Ze hebben dezelfde ziekte ls canaldigitaal, minachting naar hun klanten toe.
Aan de communicatie gaan ze toch echt iets moeten doen.

LuxSat Satellite  |  DIGITAL SATELLITE ABBO's  |  Joyne  |  Joyne stilaan in de startblokken

gfxgfx
gfx gfx

Support our website , make a small donation

Visit our advertisements they keep it free for you and help pay our server costs.

Copyright 30-10-2003-2017 LuxSat Satellite All rights Reserved.