gfxgfx
 
Please login or register.

Login with username, password and session length
logo
 
gfx gfx
gfxgfx
 



Updates
Vu+cobraliberosat Team Image 9.0 (update) 26-04-2024
Latest oscam all images 11769 (update) 26-04-2024
Vu+Openvix-6.5.003 (update) 24-04-2024
Vu+Open Black Hole 5.4.003 (update) 22-04-2024
Dreambox Open HDF image v7.3 (72)- (update DM 820-900-920) 22-04-2024
Vu+Nonsolosat-31-py3 (update) 13-04-2024


Donation also possible by bank transfer Click here
Your donation will help keep the site running
To view all topics you must be registered and logged in
 
gfx gfx
gfx
72162 Posts in 11151 Topics by 6363 Members - Latest Member: aalain115 April 27, 2024, 03:08:48 AM
*
gfx* Home | Help | Login | Register | Home | Contact | Translation | gfx
gfx
LuxSat Satellite  |  Luxsat Online  |  Online Sat & Newsflash  |  Persbericht van M7 Group i.v.b.m Discovery Networks
gfx
gfxgfx
 

Author Topic: Persbericht van M7 Group i.v.b.m Discovery Networks  (Read 2894 times)

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Offline mebo870Topic starter

  • Administrator
  • Platina Member
  • *
  • Posts: 8364
  • Country: be
    • Listen Hitradio
Persbericht van M7 Group i.v.b.m Discovery Networks
« on: April 27, 2017, 12:26:24 AM »
Discovery Networks staakt mogelijk uitzendingen via betaal-tv platformen van M7 group (o.a. CanalDigitaal, TV VLAANDEREN)

Tegen het einde van de maand stopt Discovery Networks mogelijk met de doorgifte van al haar zenders via de verschillende M7 Group betaal-tv platformen in de Benelux (TV VLAANDEREN, TéléSAT, CanalDigitaal en Online.nl), Oostenrijk (HD Austria) en Duitsland (M7 Deutschland). De oorzaak is te wijten aan de nieuwe vraagprijs van Discovery voor de uitzendrechten die volgens M7 Group volledig buiten proportie is.

De beslissing heeft gevolgen voor alle Discovery zenders omdat de uitzendrechten als één pakket worden verkocht. Het gaat dan om o.a. Discovery Channel, Animal Planet en Eurosport. De stopzetting is reëel indien M7 Group en Discovery Networks niet tot een akkoord zouden komen over de overeenkomst voor de uitzendrechten.

“Discovery vraagt meer dan het dubbele van het bedrag dat we vandaag betalen voor de doorgifte van de zenders via onze verschillende merken,” zegt Hans Troelstra, CEO van M7 Group. “Het bedrag overstijgt de waarde van de zenders en is volledig buiten proportie. Zeker als je rekening houdt met de dalende belangstelling van deze zenders op de markt.”

Discovery verantwoordt de nieuwe prijs aan de recent verworven dure uitzendrechten van de Olympische Spelen. “De rechten van de Olympische Spelen worden per land doorverkocht naar de lokale openbare omroep, zenders die sowieso een belangrijk onderdeel zijn van ons basisaanbod. Bovendien zijn de uitzendingen ook beschikbaar op de vrij te ontvangen gewone niet-hd Eurosport zender”, zegt Troelstra.

Als beide partijen niet tot een beslissing komen tegen het einde van de maand, zal M7 Group een geschikt back-up scenario lanceren in mei om dezelfde kijkervaring te bieden aan haar klanten met gelijkaardige zenders. De capaciteit die vrijkomt zal gebruikt worden voor zowel het toevoegen van nieuwe zenders als het upgraden van enkele bestaande populaire zenders van sd naar hd. “We zijn ervan overtuigd dat deze veranderingen kunnen bijdragen aan het creëren van een uitgebreider aanbod voor onze trouwe klanten”, aldus Troelstra.

Eenzelfde scenario speelde zich onlangs af bij de Zweedse providers waar alle zenders een maand op zwart gingen en sinds enkele dagen weer open zijn.
ook bij Sky UK en Sky Deutschland heeft men dit proberen te verkopen.

Discovery Networks Benelux geeft acht zenders door in Nederland en België

Eurosport 1
Eurosport 2
Discovery Channel
Animal Planet
Investigation Discovery
TLC
Discovery showcase
Discovery World


The key to happiness
Stay away from idiots

Offline LuxSat

  • Administrator
  • Platina Member
  • *
  • Posts: 21498
  • Country: be
    • LuxSat Satellite
Re: Persbericht van M7 Group i.v.b.m Discovery Networks
« Reply #1 on: April 27, 2017, 07:59:04 AM »
Ik ben benieuwd , wel jammer want hier zitten wel enkele goede zenders tussen
 :-?
  Groetjes van Jef

Offline mebo870Topic starter

  • Administrator
  • Platina Member
  • *
  • Posts: 8364
  • Country: be
    • Listen Hitradio
Re: Persbericht van M7 Group i.v.b.m Discovery Networks
« Reply #2 on: April 27, 2017, 09:27:42 AM »
Ik zal er niet wakker van liggen mocht dit pakket verdwijnen, de enige zender die mijn interesse heeft “discovery science” bieden ze hier niet eens aan, en naar sportzenders kijken we sowieso al niet.
De rest van het pakket bestaat voornamelijk uit reality-tv, Amerikaanse rotzooi die om de 10 minuten onderbroken word, nog gezwegen van hun eindeloze herhalingen.
Dat is hooguit goed voor 1 of 2 uurtjes opvulling per maand, moeten we daar dan de hoofdprijs voor blijven betalen.
Eurosport zie ik volgend jaar terug in de etalage te staan. 
The key to happiness
Stay away from idiots

Offline LuxSat

  • Administrator
  • Platina Member
  • *
  • Posts: 21498
  • Country: be
    • LuxSat Satellite
Re: Persbericht van M7 Group i.v.b.m Discovery Networks
« Reply #3 on: April 27, 2017, 09:43:20 AM »
Gelukkig is niet iedereen het zelfde en de zelfde mening toegedaan hé mebo870  :-x
  Groetjes van Jef

Offline sjorss

  • Bronze Member
  • *
  • Posts: 313
  • Country: 00
Re: Persbericht van M7 Group i.v.b.m Discovery Networks
« Reply #4 on: April 27, 2017, 05:57:34 PM »
Zal wel zo ver niet komen.

Hier was een paar weken geleden bij sky uk ook sprake van.
Er verscheen toen een aantal dagen een lopende tekst in beeld dat de Discovery kanalen zouden verdwijnen en daar is ook niets van terecht gekomen.
M7 is in heel wat landen actief ook in gebieden waar bijna geen kabel tv aanwezig is.
Zal wel koelen zonder blazen.
mvg

Sjorss

Offline mebo870Topic starter

  • Administrator
  • Platina Member
  • *
  • Posts: 8364
  • Country: be
    • Listen Hitradio
Re: Persbericht van M7 Group i.v.b.m Discovery Networks
« Reply #5 on: April 27, 2017, 06:46:06 PM »
4 dagen voordat het doek valt komen ze daar mee naar buiten, net of dat komt uit de lucht vallen.
Hun uitleg als zouden ze dan op zoek gaan naar vervangende en gelijkwaardige zenders en die aanbieden, wat ze daar ook onder mogen verstaan, daar geloof ik geen snars van. Hetzelfde verhaaltje hingen ze al eens op bij het verdwijnen van HBO, daar is niks voor in de plaats gekomen.
Dit wordt het excuus om het abonnementsgeld te verhogen.
     

The key to happiness
Stay away from idiots

Offline Kanus

  • Platina Member
  • *
  • Posts: 2437
  • Country: nl
Re: Persbericht van M7 Group i.v.b.m Discovery Networks
« Reply #6 on: April 28, 2017, 07:25:39 PM »
Dat die zenders weggaan zal mijn ook niks kunnen schelen...denk er hetzelfde over als Mebo.

Maar nu denk ik eens logisch na...hahaha

Van CD kreeg ik gisteren dus een mail ( nieuwsbrief) omtrent dit gebeuren.

Daarin zeggen ze dus dat de abonnementskosten voor klanten FORS zullen stijgen...als het aan blijven bieden onder die voorwaarden die Discovery stelt.

Nu ben ik eens benieuwd wanneer deze zendertjes dus weg zijn en wij als klanten er ook niet meer voor hoeven te betalen
het abo geld ook maandelijks FORS zal dalen.....  :-x :-x :-x :-x :-x :-x

Want dat is toch dezelfde...maar dan anderom haha  :)

Offline mebo870Topic starter

  • Administrator
  • Platina Member
  • *
  • Posts: 8364
  • Country: be
    • Listen Hitradio
Re: Persbericht van M7 Group i.v.b.m Discovery Networks
« Reply #7 on: April 29, 2017, 12:13:23 AM »
Veel kijkers trekken deze zenders alvast niet meer.
Kijk, dit zijn de primetime kijkcijfers van 27 april, Discovery haalde een marktaandeel van 0,9% (43.000 kijkers) en Eurosport een marktaandeel van 0,3% (16.000 kijkers). Afgelopen zaterdag was dit respectievelijk 0,9% (41.000 kijkers) en 0,5% (21.000 kijkers). En dit zijn landelijke cijfers.


The key to happiness
Stay away from idiots

Offline LuxSat

  • Administrator
  • Platina Member
  • *
  • Posts: 21498
  • Country: be
    • LuxSat Satellite
Re: Persbericht van M7 Group i.v.b.m Discovery Networks
« Reply #8 on: April 29, 2017, 12:21:15 AM »
Dan hoor ik toch bij die 43.000 kijkers  :) en dat is dan toch beter dan naar die eindeloze herhalingen te kijken zoals de kampioenen enz
  Groetjes van Jef

Offline Kanus

  • Platina Member
  • *
  • Posts: 2437
  • Country: nl
Re: Persbericht van M7 Group i.v.b.m Discovery Networks
« Reply #9 on: April 29, 2017, 01:15:50 PM »
Dan hoor ik toch bij die 43.000 kijkers  :)

Kijk jij dan nog veel naar SD zenders ??
Ik heb hier die SD zenders nog wel in mijn boeketten staan, maar ZELDEN dat ik daar nog naar kijk.
Zelfs de SD van Film1 en vroegen HBO kijk ( en keek) ik maar matig.

Maar een vraag.

Dat Eurosport 1, dat is dus een HD zender...Eurosport 2 is SD
Dus die HD zender hoort daar nu ook bij?
Vreemd dat ze Discovery Showcase HD dan wel behouden.

Discovery World ken ik niet eens haha...zal die vandaag eens opzoeken en kijken wat het is.

Btw. History 1 HD is al net zo'n zender alwaar Mebo het over heeft
Quote
bestaat voornamelijk uit reality-tv, Amerikaanse rotzooi die om de 10 minuten onderbroken word, nog gezwegen van hun eindeloze herhalingen.

Het schijnt dat de programma's op History 2 nog wel wat voorstellen  :P  maar ja...die hebben we niet.

Offline LuxSat

  • Administrator
  • Platina Member
  • *
  • Posts: 21498
  • Country: be
    • LuxSat Satellite
Re: Persbericht van M7 Group i.v.b.m Discovery Networks
« Reply #10 on: April 29, 2017, 01:26:26 PM »
Mij maakt het niet uit of een zender nu HD of SD is ik kijk gewoon naar wat ik graag zie.
De meeste van de HD zenders zijn zelf nog geen volwaardige HD zenders en geven soms nog slechter beeld als een SD zender  :-x

  Groetjes van Jef

Offline mebo870Topic starter

  • Administrator
  • Platina Member
  • *
  • Posts: 8364
  • Country: be
    • Listen Hitradio
Re: Persbericht van M7 Group i.v.b.m Discovery Networks
« Reply #11 on: April 29, 2017, 04:59:10 PM »
H2 ofwel History 2 is zeker goed, in principe zit alles wat vroeger op History te zien was nu daar, qua herhaling valt het daar mee.
Dat zal wel een centenkwestie zijn, aangezien die zender niet breed verdeeld wordt.
Daar wordt nog in geïnvesteerd, dat merkt men, met regelmaat nieuwe afleveringen en series.

Ik persoonlijk kijk regelmatig naar H2 omdat dit mijn interesse heeft, ook ITV 2 is goed en 5 USA
Dan is er nog AMC op astra 23.5, dik in orde series en films met een 2de audio kanaal in de originele taal (Engels)
jammer van de EPG die compleet in het tsj tsj tsjechisch is, zelfs de titel van de film.

Voor de rest zoveel mogelijk documentaire series van internet downloaden, zo onlangs nog een knappe wetenschappelijke serie gevonden over het ontstaan van onze zon, het heelal, zwarte gaten, de aarde, klimaatverandering



 
The key to happiness
Stay away from idiots

Offline rs232

  • Bronze Member
  • *
  • Posts: 319
  • Country: nl
  • Donateur
Re: Persbericht van M7 Group i.v.b.m Discovery Networks
« Reply #12 on: May 03, 2017, 05:18:16 PM »
Wat een een belachelijke ontwikkeling, Discovery (Science) is 1 van de interessantste kanalen, en Eursport 1 en 2 hebben zeker wel goede programma's.
Er zijn geen vervangende zenders voor deze, iemand wel? Het M7 aanbod begint heel summier te worden.
Dan wordt het enkel streamen voor mij .

 <nono>

Youtube is de toekomstige tv heb ik mij al laten vertellen.

M7:  <achter>
RS232,

GigaBlue HD800 UE Plus + Openvix 4.2 met Archsat 88cm elliptical en Moteck SG 2100A
Raspberry PI 2 + Domoticz,
Raspberry PI 3 + Pi-Hole
Raspberry PI 4 2GB + Libre-elec met Kodi, Hyperion Ambilight en Netflix

Offline Kanus

  • Platina Member
  • *
  • Posts: 2437
  • Country: nl
Re: Persbericht van M7 Group i.v.b.m Discovery Networks
« Reply #13 on: May 04, 2017, 05:14:21 PM »


M7:  <achter>

Je moet M7 nu niet helemaal de schuld gaan geven.
Ja ok ze zullen het over de rug van de klant gaan uitspelen, maar dat is ook eigenlijk wel logisch.

Maar wat wil jij dan? dat we gewoon maar weer onze knip moeten trekken en steeds maar weer meer geld moeten betalen.
Je heb nu een hoge pet op van Discovery, maar het zijn juist die mensen die het dubbele geld van jou en mij willen.  :-x
Daar moet M7 ( CD) niet meteen in meegaan...en dus kan ik daar nog wel achter staan.

Straks ga je hetzelfde krijgen als nu met die voetbal zenders. Die zijn voor een gewone man al niet meer te betalen om een spelletje voetjebal ergens te kunnen zien
En ondertussen lopen er in dat wereldje alleen maar miljonairs en multimiljonairs rond....en hoppa weer een prijsverhoging doordat de clubs
steeds maar weer meer en meer en meer miljoenen voor e.o.a. voetballer neertikken.

Discovery die hun content qua inkomsten wil verdubbelen ???? Ja ...dat lijkt een ander dan ook een goed idee.
En het zijn allemaal al van die bedrijven die niet meer uit 1 of 2 zenders bestaan, maar eigenaar zijn van een hele zooi zenders.
Daar schermen ze dan mee naar de providers toe dat hun abonnees meteen 5 tot 10 zenders kwijt raken.

En jij denkt dat Youtube de toekomst is....ja kan best zo zijn.
Maar dat was ooit GRATIS toen het begon en daar hebben ze ook al "betalende kanalen"  :-x
en als dat de toekomst is zoals jij voorstelt, dan kan ik alvast melden: Trek dan ook alvast maar je knip voor een dergelijk programma...de reclame zal daar dan nog gratis zijn.

Offline rs232

  • Bronze Member
  • *
  • Posts: 319
  • Country: nl
  • Donateur
Re: Persbericht van M7 Group i.v.b.m Discovery Networks
« Reply #14 on: May 04, 2017, 06:03:53 PM »
je moet niet kwaad op mij zijn Kanus.....
M7 doet weinig voor haar klanten behalve uitpersen en jou/ons links laten liggen
RS232,

GigaBlue HD800 UE Plus + Openvix 4.2 met Archsat 88cm elliptical en Moteck SG 2100A
Raspberry PI 2 + Domoticz,
Raspberry PI 3 + Pi-Hole
Raspberry PI 4 2GB + Libre-elec met Kodi, Hyperion Ambilight en Netflix

LuxSat Satellite  |  Luxsat Online  |  Online Sat & Newsflash  |  Persbericht van M7 Group i.v.b.m Discovery Networks
 

gfxgfx
gfx gfx