gfxgfx
 
Please login or register.

Login with username, password and session length
logo
 
gfx gfx
gfxgfx
 



Updates
Latest oscam all images 11756 (update) 28-03-2024
Vu+ Pur E2 7.3 & 7.4 (update) 19-03-2024
Dreambox Pur E2 7.3 (DM 900 & 920) (update) 19-03-2024
LuxSat Key Files update by MOHAMED_OS 18-03-2024


Donation also possible by bank transfer Click here
Your donation will help keep the site running
To view all topics you must be registered and logged in
 
gfx gfx
gfx
72179 Posts in 11153 Topics by 6350 Members - Latest Member: Ghassemi March 28, 2024, 12:38:42 PM
*
gfx* Home | Help | Login | Register | Home | Contact | Translation | gfx
gfx
LuxSat Satellite  |  Satelliet Beginners  |  Beginners  |  signaalproblemen
gfx
gfxgfx
 

Author Topic: signaalproblemen  (Read 5992 times)

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

sabberke

  • Guest
Re: signaalproblemen
« Reply #15 on: February 07, 2017, 06:37:57 PM »
blijkbaar herkent de Dreambox dat signaal niet... Dat is wat in een TV-Vlaanderen service-punt me zonet gezegd is. daar steken we kaartje in tvv-decoder, nieuwe heractiveringssignaal aangevraagd,  sec laten beeld en klank... nu zit het kaartje in de Dreambox en werk alles perfect...
Alleen moet ik nu nog weer mijn weg vinden in die menue om een opname in achtergrond te laten verlopen

Offline Caught

  • Global Moderator
  • Platina Member
  • *
  • Posts: 4169
  • Country: be
Re: signaalproblemen
« Reply #16 on: February 07, 2017, 06:50:23 PM »
Vooral geen gelooft hechten aan wat ze je daar willen wijsmaken.
Dit klopt van geen kant Cheesy
  Xtrend ET-10000 - DM500HD - Octagon sf8008 - Zgemma h9s se - Dreambox TWO - Mutant HD60

Offline Kanus

  • Platina Member
  • *
  • Posts: 2437
  • Country: nl
Re: signaalproblemen
« Reply #17 on: February 07, 2017, 06:56:49 PM »
Conclusie: na een update

Wat voor "update" heb je eigenlijk gedaan  :sad:

Als dat je direct vanuit je box gedaan hebt ipv van zelf een nieuw Image erop zetten, dan zou dat wel eens je probleem geweest kunnen zijn.

*****
Oei...ik had nog niet verder gelezen  Cheesy

Maar kan heel goed dat je een heractivering hebt aanvraagt en ze daar bij TVV/CD zitten te prutsen....en je gewoon NIKS geen signaaltje toegestuurd krijgt.
Pas als je 3 of 4x gebeld hebt ( en ze aan je verdiend hebben) kan je een signaaltje krijgen.
Die dealer van het service-punt heeft natuurlijk hele andere telefoonlijntjes waarmee ze bellen en wel direct goed geholpen worden.

Hoe vaak ik dat al niet heb meegemaakt.
Zelfs al een keer bij een opwaardering van mijn abo. Neem je dus een duurder abo en zij zeggen dan dat je het 1 uur op SBS6 moet laten staan.
Ik zeg: als jullie nu maar die zenders aanvinken in mijn abo MOET ik binnen een paar sec al beeld hebben.
Maar zij ontkennen dat dus en ik maar een uur wachten.
Weet opnieuw bellen pffff en weer hetzelfde liedje. Die man zegt dus AAN DE TELEFOON tegen mij: "Ik voeg de zenders NU toe"
Ja....mooi niet en na 1 uur weer op SBS6 nog geen beeld.
Ik weer bellen om ( ik had een idee om ze even op scherp te zetten) en zei dat ik mijn hele abo bij CD maar ga opzeggen en na een andere provider ga.
Ooooh wacht even zegt die man.....ik zet NU de knopjes om!!  WAT !!! ik zei dat hebben ook al 2 collega's van u gedaan.
Nee NU moest het goed zijn.....en ja hoor na 5 sec. beeld op de nieuwe zenders.  :-x

sabberke

  • Guest
Re: signaalproblemen
« Reply #18 on: February 07, 2017, 08:35:19 PM »
wat de precieze reden is weet ik ook niet. maar het zou me niet verbazen als we het moeten zoeken in de richting productafscherming... elk verkoopt graag zijn eigen hardware zeker, ook tvv...

Offline mebo870

  • Administrator
  • Platina Member
  • *
  • Posts: 8360
  • Country: be
    • Listen Hitradio
Re: signaalproblemen
« Reply #19 on: February 08, 2017, 09:01:29 AM »
Quote
Conclusie: na een update NOOIT of te nimmer een her-activatiesignaal vragen op een Dreambox.
Dat is klinkklare onzin, wat betreft Cam’s wijzigt er niks aan uw box met een update, die cam loopt onafhankelijk op de software.
Het zal wel de smartcard geweest zijn die zijn update heeft gemist en daarom moest gereactiveerd worden.

Belangrijk is dat je box met regelmaat op de hoofdzenders staat zoals VRT, VTM daar wordt het signaal mee verstuurd.
ik raad u aan, om nu toch regelmatig de geldigheidsdatum van de smartcard te checken.
The key to happiness
Stay away from idiots

sabberke

  • Guest
Re: signaalproblemen
« Reply #20 on: February 16, 2017, 06:30:24 PM »
kaart is stil ok, ik ben ermee bij een tvv-dealer geweest, die heeft het activatiesignaal nogmaals gevraagd, en binnen de 10 sec had ik beeld en klank. Ik had die kaart al in mijn dreambox al een nacht laten aanstaan, 's ochtends had ik helaas nog niets. ik daarom dat ik vermoed dat het in de richting van de dreambox moet liggen... voor alle duidelijkheid:
ik ben verre van een expert.

Offline mebo870

  • Administrator
  • Platina Member
  • *
  • Posts: 8360
  • Country: be
    • Listen Hitradio
Re: signaalproblemen
« Reply #21 on: February 16, 2017, 11:52:53 PM »
Dat kan alleen maar als je op de verkeerde zender staat afgesteld of er geen CAM actief is.
Wij activeerden destijds 2 smartcards tegelijk in een Dreambox, in elke lezer een, vaak waren die al lang geactiveerd toen hun prullen nog op zwart stonden.
The key to happiness
Stay away from idiots

Offline Kanus

  • Platina Member
  • *
  • Posts: 2437
  • Country: nl
Re: signaalproblemen
« Reply #22 on: February 17, 2017, 12:07:14 PM »
kaart is stil ok, ik ben ermee bij een tvv-dealer geweest, die heeft het activatiesignaal nogmaals gevraagd, en binnen de 10 sec had ik beeld en klank. Ik had die kaart al in mijn dreambox al een nacht laten aanstaan, 's ochtends had ik helaas nog niets. ik daarom dat ik vermoed dat het in de richting van de dreambox moet liggen... voor alle duidelijkheid:
ik ben verre van een expert.

Heb je mijn bericht hierboven wel gelezen ???

Ik vermoed dus dat je HELEMAAL NOOIT een heractivatie heb gehad van hun.....dat zeggen ze jou wel dat ze het knopje aanzetten en het signaaltje NU onderweg is,
maar dat is dan niet waar. Je mag dan een uurtje later weer opnieuw bellen en dan doen ze het nogmaals zo....een uurtje later weer bellen en dan heb je misschien een keer geluk.

Die dealer heeft heel andere telefoonnummers   :-x :-x :-x  waarmee ze bellen en direct een collega aan de lijn krijgen.


In een Dreambox is het normaal zo......Als HUN een daadwerkelijk signaal sturen ( heractivatie of zender pakket wijziging op je kaartje)
dan moet je "binnen 5 of 10 sec" beeld hebben.  Hoe hun erbij komen dat je dat altijd 1 uur op een zender moet laten staan weet ik niet, want dat is niet mijn ervaring die ik daar mee heb.

Het kan b.v. wel als je kaartlezer(s) niet meer goed werken....b.v. vies of stoffig in box of versleten ofzo....of je chip op de kaart is b.v. wat vettig/vies.
Ik had (heb) dat met een DM8000 dat hij op zwart ging.....bleek later dat de onderste kaartlezer geen signaal meer oppakte en ik ook de kaart moest heractiveren.
Die heb ik dus nu altijd voor de zekerheid maar in de bovenste.

LuxSat Satellite  |  Satelliet Beginners  |  Beginners  |  signaalproblemen
 

gfxgfx
gfx gfx