gfxgfx
 
Please login or register.

Login with username, password and session length
logo
 
gfx gfx
gfxgfx
 



Updates
Dreambox Open HDF image v7.3 (68)- (update DM 820-900-920) 15-04-2024
Vu+Nonsolosat-31-py3 (update) 13-04-2024
Latest oscam all images 11764 (update) 12-04-2024
Vu+Open Black Hole 5.4.002 (update) 10-04-2024


Donation also possible by bank transfer Click here
Your donation will help keep the site running
To view all topics you must be registered and logged in
 
gfx gfx
gfx
72201 Posts in 11152 Topics by 6356 Members - Latest Member: nights April 18, 2024, 02:29:19 AM
*
gfx* Home | Help | Login | Register | Home | Contact | Translation | gfx
gfx
LuxSat Satellite  |  Satelliet Beginners  |  Beginners  |  iemand een oplossing voor vasthangen van box na zappen ???
gfx
gfxgfx
 

Author Topic: iemand een oplossing voor vasthangen van box na zappen ???  (Read 6329 times)

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Offline caratloverTopic starter

  • Full Member
  • **
  • Posts: 34
iemand een oplossing voor vasthangen van box na zappen ???
« on: January 17, 2017, 09:15:14 PM »
snap er niets meer van .
heb een xsarius se hd en een ingebouwde hdd.
deze wordt snel heet. maar zou volgens de verkoper normaal zijn.
als ik 5 a 6 maal zap hangt de box . en moet ik hem resetten.
in log vind ik geen fout?
al met prio geprobeerd en zonder,
opnieuw geflashed.
cccam.channelinfo erin gezet.

weet niet wat ik nog meer kan doen :-?

misschien iemand van in de buurt van heusden zolder ( limburg)


Offline LuxSat

  • Administrator
  • Platina Member
  • *
  • Posts: 21506
  • Country: be
    • LuxSat Satellite
Re: iemand een oplossing voor vasthangen van box na zappen ???
« Reply #1 on: January 17, 2017, 10:02:34 PM »
Ik ken die xsarius se hd niet maar als je schrijft dat die box erg warm word is dat geen goed teken , ik denk dat je die verkoper er maar eens terug moet op aanspreken.
Het warm worden kan eventueel verholpen worden met het inbouwen van een Fan / ventilator als dat kan in die box tenminste.
Je kunt eventueel zelf wel eens proberen met een ventilator op de box te richten  :P
  Groetjes van Jef

Offline Kanus

  • Platina Member
  • *
  • Posts: 2437
  • Country: nl
Re: iemand een oplossing voor vasthangen van box na zappen ???
« Reply #2 on: January 18, 2017, 11:40:57 AM »

deze wordt snel heet. maar zou volgens de verkoper normaal zijn.


weet niet wat ik nog meer kan doen :-?


Je zou die HDD eens kunnen afkoppelen en kijken wat je box dan doet.


Offline caratloverTopic starter

  • Full Member
  • **
  • Posts: 34
Re: iemand een oplossing voor vasthangen van box na zappen ???
« Reply #3 on: January 18, 2017, 08:26:13 PM »
alvast bedankt voor de reacties ga dit weekend nog eens terug naar de winkel ivm de warmte.
en hdd loskoppelen zou een optie zijn . alvast bedankt

Offline Caught

  • Global Moderator
  • Platina Member
  • *
  • Posts: 4172
  • Country: be
Re: iemand een oplossing voor vasthangen van box na zappen ???
« Reply #4 on: January 18, 2017, 08:44:05 PM »
Waarom ook niet eens proberen met oscam?
En ook nog over de warmte, ik lees ook bij anderen dat hij 80-90°C wordt.
Ook mijn ET10K staat momenteel op 75°C dus zo uitzonderlijk zal dit wel niet zijn bij u.
  Xtrend ET-10000 - DM500HD - Octagon sf8008 - Zgemma h9s se - Dreambox TWO - Mutant HD60

Offline mebo870

  • Administrator
  • Platina Member
  • *
  • Posts: 8361
  • Country: be
    • Listen Hitradio
Re: iemand een oplossing voor vasthangen van box na zappen ???
« Reply #5 on: January 19, 2017, 12:44:45 AM »
Vastlopen op warmte in het putje van de winter, dat belooft voor deze zomer.
80- 90 ° is kritisch voor de componenten, dat gaat nooit stand houden, ik kan u maar een goede raad geven ontdoe u van dat ding nu het nog kan.
De enige manier om die box, iets of wat normaal te laten functioneren is een ventilator plaatsen om de warmte naar buiten te zuigen >> warmte verplaatsen is koelen. Anders ga je vroeg of laat met uitgedroogde elco’s te maken krijgen, die kunnen niet tegen warmte, dan is het gedaan met spelen.
 
The key to happiness
Stay away from idiots

Offline Caught

  • Global Moderator
  • Platina Member
  • *
  • Posts: 4172
  • Country: be
Re: iemand een oplossing voor vasthangen van box na zappen ???
« Reply #6 on: January 19, 2017, 05:59:04 AM »
De vraag is, hoe warm wordt de cpu van je receiver?
  Xtrend ET-10000 - DM500HD - Octagon sf8008 - Zgemma h9s se - Dreambox TWO - Mutant HD60

Offline caratloverTopic starter

  • Full Member
  • **
  • Posts: 34
Re: iemand een oplossing voor vasthangen van box na zappen ???
« Reply #7 on: January 26, 2017, 12:17:53 AM »
Sorry heb laatste dagen niet zoveel tijd .
Ben bezig met een zware verbouwing.
Aan alle al vast bedankt voor jullie reactie.
Waar vind ik de temperatuur ergens? Daarstraks even liggen zoeken via dcc. Maar vond niks. Wordt serieus heet ???
En ivm oscam . Heb er teweinig kaas van ge-eten.
Indien er iemand van regio Limburg is. Omgeving Heusden zolder. Dit weekend de hdd eens loskoppelen. Alvast merci

Offline caratloverTopic starter

  • Full Member
  • **
  • Posts: 34
Re: iemand een oplossing voor vasthangen van box na zappen ???
« Reply #8 on: January 29, 2017, 10:39:53 AM »
hdd los gekoppeld maar box wordt nog steeds warm.
de temp kan ik  niet vinden . heb al gezocht via menu en dcc maar vind niks.


Offline mebo870

  • Administrator
  • Platina Member
  • *
  • Posts: 8361
  • Country: be
    • Listen Hitradio
Re: iemand een oplossing voor vasthangen van box na zappen ???
« Reply #9 on: January 29, 2017, 11:29:55 AM »


Er zit al een behoorlijke koelvin op de broadcomchip, (zwart deel met vinnen ) daar een kleine ventilator op monteren zal zeker helpen om de warmte weg te zuigen.
Dat warm lopen kan ook zijn oorzaak vinden in een slechte voeding, daarin wordt de spanning afgevlakt om een zo zuiver mogelijke gelijkspanning te krijgen, als dat niet goed verloopt krijgt de box deels wisselspanning te verwerken, dan werkt die niet zoals het moet.
Ik vermoed dat hier deels de oorzaak ligt.

Al bij al hoort die box te blijven spelen zoals je hem gekocht hebt en niet om de haverklap vastlopen.
ik zou er mee naar de dealer trekken en een ander toestel EISEN, daar gaan constant problemen mee zijn, en uiteindelijk zal je een ander toestel moeten kopen, onthoud dat er nog zoiets bestaat als garantie en product aansprakelijkheid.

We kunnen u geen wondermiddel aanreiken, als de hardware niet deugt.
Op een nieuw toestel hoor je als klant géén modificaties uit te voeren omdat het ding anders uitvalt, dan zit er een ernstig gebrek op.
The key to happiness
Stay away from idiots

Offline Kanus

  • Platina Member
  • *
  • Posts: 2437
  • Country: nl
Re: iemand een oplossing voor vasthangen van box na zappen ???
« Reply #10 on: January 29, 2017, 12:37:14 PM »

als ik 5 a 6 maal zap hangt de box . en moet ik hem resetten.


Met wat je hier schrijft is het eigenlijk nog niet helemaal precies duidelijk wat er nu aan de hand is met je box
In combi met wat je dan ook schrijft met "de warmte" gaat men misschien wel in de andere richting denken.

Dus wat precies bedoel je nu met "de box hangt" ??
Is dat dus dat hij compleet is vastgelopen en je totaal niks meer kan doen zoals b.v. op dat moment in je instellingen kijken e.d.... ( groen scherm)
want dan zou het idd de warmte/hardware kunnen zijn zoals o.a. mebo870 hier duidelijk aangeeft.
Of kan je nog gewoon zappen, maar er komt geen beeld meer op je kaartje en kan je wel  in je menu e.d......en de FTA zenders doen die het dan nog wel ?

Van CCcam is dus nu bekent dat die er vaak uitvliegt en kan je de CCcam resetten, maar even later vliegt het er dan alweer uit.
Een prio is dan een oplossing, maar dat had je ook al geprobeerd. Of die werking nog met je Image te maken heeft in jou geval weet ik niet.  :P
Je had ook al opnieuw geflashed.....welke Image gebruik je ?? En heb je hetzelfde versie Image weer opnieuw geflashed of heb je een nieuwere versie gebruikt.
In die verschillende versies Image van OpenPli kan soms ook nog wel eens een bug zitten, dus gebruik altijd een nieuwere of juist b.v. een van een paar dagen eerder.

Ik zou dan nog eens proberen om er OpenPli op te zetten en dan tijdens de instal kiezen voor Oscam.
Bij Pli wordt dat dus meteen ingesteld en moet het meteen al werken ( wel even Oscam starten in je menu).
Alleen als je je kaart ook op een 2de box wil gebruiken ( thuis sharen) moet je even iets aanpassen....maar met 1 box is dat Oscam simpel bij Pli.
Je kan als je Oscam erop heb ook nog gewoon daarna CCcam er bij op zetten.....kan je later gewoon schakelen welke cam bij jou moet draaien.

Waar je de temperatuur kan aflezen heeft volgens mij ook te maken met welk Image je hebt.
Ik heb Pli, maar zie dat zo gauw ook nergens standaard staan.....MAAR, omdat ik een fan in mijn box heb, heb ik een systemplugin erop gezet ( Tempfan)
en dan is die via je menu - instellingen - systeem - Temperatuur en ventilatorcontrole  te benaderen en kan je daarin de temperatuur aflezen.

Bij de extensies kan je ook nog een plugin downloaden:  Tempcontrol 1.03  ( automatic fancontrol)
Of er nog anderen zijn die alleen voor temperatuur zijn weet ik niet.

Offline caratloverTopic starter

  • Full Member
  • **
  • Posts: 34
Re: iemand een oplossing voor vasthangen van box na zappen ???
« Reply #11 on: January 29, 2017, 08:05:07 PM »
zal morgen eens mijn stoute schoenen aandoen en nogmaals naar de dealer gaan.
wat ik bedoel met hangen is . na enkele malen te zappen krijg ik  zwart beeld. en na restart werkt hij soms. enkel als ik hem zonder voeding zet . werkt hij na booten weer . tot begin te zappen.  eerst dacht ik dat een probleem was met cccam. daarmee verschillende prio files geprobeerd . maar probleem blijft zich voordoen
op de speelkamer vd kids staat een xp1000 ,deze heeft de zelfde server .werken beide op openpli.   op de xp1000 nooit dat probleem gehad.
zou oscam wel willen proberen . maar heb al zoveel handleidingen gelezen dat ik geen begin aan zie.
en alle bedankt voor jullie reacties

Offline mebo870

  • Administrator
  • Platina Member
  • *
  • Posts: 8361
  • Country: be
    • Listen Hitradio
Re: iemand een oplossing voor vasthangen van box na zappen ???
« Reply #12 on: January 29, 2017, 08:35:46 PM »
Dan zou je best dat toestel een keer testen en zwaar gaan zappen op FTA zenders, om uit te maken of het aan de cam ligt of het apparaat.
The key to happiness
Stay away from idiots

Offline Caught

  • Global Moderator
  • Platina Member
  • *
  • Posts: 4172
  • Country: be
Re: iemand een oplossing voor vasthangen van box na zappen ???
« Reply #13 on: January 29, 2017, 08:53:49 PM »
Ook eens proberen met de xp1000 zonder netwerk kabel.
Het zou ook nog een conflict kunnen zijn.
  Xtrend ET-10000 - DM500HD - Octagon sf8008 - Zgemma h9s se - Dreambox TWO - Mutant HD60

Offline caratloverTopic starter

  • Full Member
  • **
  • Posts: 34
Re: iemand een oplossing voor vasthangen van box na zappen ???
« Reply #14 on: February 20, 2017, 03:30:40 PM »
Na zeer lang te moeten wachten heeft mijn sat boer.
Mij een nieuwe voeding bezorgt.
Oscam erop gezet.
En een laptop koeler voorzien.

Dit werkt eindelijk. Maar nu zit met volgende  die laptop koeler draait constant.  Kan dit ergens uitzetten zodat hij mee uitgaat in standby.  Draait op openpli.
Alvast allemaal bedankt voor jullie reacties en geduld

LuxSat Satellite  |  Satelliet Beginners  |  Beginners  |  iemand een oplossing voor vasthangen van box na zappen ???
 

gfxgfx
gfx gfx